Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20040
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДубініна, Віра Олександрівна-
dc.contributor.authorХарченко, Тетяна Олексіївна-
dc.contributor.authorЛипій, Євгенія Анатоліївна-
dc.contributor.authorБіланов, Олег Сергійович-
dc.contributor.authorDubinina, Vira-
dc.contributor.authorKharchenko, Tetiana-
dc.contributor.authorLypii, Yevheniia-
dc.contributor.authorBilanov, Oleg-
dc.date.accessioned2023-02-14T13:14:32Z-
dc.date.available2023-02-14T13:14:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСоціально-гуманітарний компонент системи вищої медичної освіти в Україні /В. Дубініна, Т. Харченко, Є. Липій, О. Біланов // Вісник Донбаського державного педагогічного університету. Серія: Соціально-філософські проблеми розвитку людини і суспільства : зб. наук. праць. – Слов’янськ, 2022. – Вип. 2 (16). – С. 40–54.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20040-
dc.description.abstractПублікація актуалізує питання сучасної медичної освіти, яку не можна розглядати поза загальнокультурними проблемами суспільства та людини. Робота містить огляд нормативно-правових актів, зокрема Стратегії розвитку медичної освіти в Україні, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 95-р., в якій наголошується на необхідності синхронізації процесів, пов’язаних з проведенням багатьох реформ у сфері охорони здоров’я в Україні, змін у системі підготовки медичних працівників з метою забезпечення поліпшення якості лікування та медичного догляду пацієнтів. У статті висвітлюються аспекти гуманізації медичної освіти, яка передбачає тісну інтеграцію загальнотеоретичних, спеціальних клінічних та соціально-гуманітарних дисциплін. Проведений аналіз досвіду зарубіжних вчених з питання місця і ролі соціальних і гуманітарних знань у системі підготовки майбутнього лікаря. Також автори акцентують увагу на тому, що удосконалення процесу гуманітаризації медичної освіти може йти лише шляхом інтенсифікації освітнього процесу. Для цього приміром, у Полтавському державному медичному університеті, крім традиційних для медичних ЗВО навчальних дисциплін циклу загальної підготовки «Філософія», «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)», «Латинська мова та медична термінологія», «Історія медицини», «Медичне право України» (цикл професійної підготовки), студентам пропонуються «Етика та деонтологія», «Демократія: філософія та механізми», курси за вибором «Професійні комунікації. Ключові компетенції», «Правознавство», «Основи лідерства» тощо. Це дозволяє не тільки забезпечення неперервної гуманітарної освіти протягом всього періоду навчання, а й профілізацію останньої.uk_UA
dc.description.abstractThe publication actualizes the issue of modern medical education which cannot be considered outside of the general cultural problems of society and humans. The work contains an overview of legal acts, in particular the Strategy of Medical Education Development in Ukraine approved by the Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 95-p dd. 27 February 2019 which emphasizes the necessity to synchronize the processes related to the implementation of many reforms in the field of the health care in Ukraine, changes in the system of medical workers training in order to ensure the improvement of the quality of treatment and medical care of patients. The article illustrates the aspects of medical education humanization which involves the close integration of general theoretical, special clinical and socio- humanitarian disciplines. The analysis of the foreign scientists experience on the issue of the social and humanitarian knowledge place and role in the system of the future doctor training was carried out. Also, the authors emphasize the fact that the improvement of the humanitarianization process of medical education can only proceed through the intensification of the educational process. For this, for example, the Poltava State Medical University, in addition to the traditional educational disciplines of the general training course "Philosophy", "Ukrainian language (for professional purpose)", "Foreign language (for professional purpose)", "Latin language and medical terminology", "History of medicine", "Medical law of Ukraine" (course of professional training) offers for the students such subjects as "Ethics and deontology", "Democracy: philosophy and mechanisms", optional courses "Professional communications. Key competencies", "Science of Law", "Fundamentals of Leadership", etc. That allows not only the provision of continuous humanitarian education during the entire period of study but also the profiling of the last one.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДонбаський державний педагогічний університетuk_UA
dc.subjectвища медична освітаuk_UA
dc.subjectгуманізаціяuk_UA
dc.subjectгуманітаризаціяuk_UA
dc.subjectсоціально-гуманітарні дисципліниuk_UA
dc.subjectдержавне управлінняuk_UA
dc.subjectдержавні стандарти освітиuk_UA
dc.subjecthigher medical educationuk_UA
dc.subjecthumanizationuk_UA
dc.subjecthumanitarianizationuk_UA
dc.subjectsocial and humanitarian disciplinesuk_UA
dc.subjectstate administrationuk_UA
dc.subjectstate education standardsuk_UA
dc.titleСоціально-гуманітарний компонент системи вищої медичної освіти в Україніuk_UA
dc.title.alternativeSocial and humanitarian component of the system of higher medical education in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc378.14.014.13:37.014.61uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра філософії і суспільних наук

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Social_and_humanitarian_component.pdf2,13 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.