Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20177
Назва: Розвиток логічної компетентності у здобувачів медичних закладів вищої освіти під час розв’язування логічних задач
Інші назви: Development of logical competence of students in medical institutions of higher education when solving logical problems
Автори: Сілкова, Олена Вікторівна
Макаренко, Олександр Володимирович
Макаренко, Володимир Іванович
Хміль, Олена Всеволодівна
Silkova, Olena
Makarenko, Oleksandr
Makarenko, Volodymyr
Khmil, Olena
Дата публікації: 27-лют-2023
Видавець: Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
Бібліографічний опис: Розвиток логічної компетентності у здобувачів медичних закладів вищої освіти під час розв’язування логічних задач / О. Сілкова, О. Макаренко, В. Макаренко, О. Хміль // Освіта. Інноватика. Практика. – 2023. – Т. 11, № 2. – С. 49–53.
Короткий огляд (реферат): Метою даної статті єрозкриття значення та ролі вивчення теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань»для розвитку логічної компетентності в системі професійних компетентностей майбутнього лікаря. Для досягнення поставленої мети були використані методи систематизації теоретичного та практичного матеріалу, його обґрунтування, узагальнення. Розглянуто питання розвитку логічної компетентності у здобувачів вищої медичної освіти під час вивчання дисципліни «Медична інформатика».Під час аналізу науково-дослідницької літератури визначено основні підходи до трактування поняття «логічна компетентність»як складової математичної компетентності. Виділені особливості професійно спрямованого викладання дисципліни «Медична інформатика», зокрема при вивчені теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань», у медичному закладі вищої освіти. Розроблені і наведені приклади задач логічного змісту професійного спрямування для здобувачів вищої освіти, зокрема за освітньо-професійною програмою «Стоматологія». З’ясовано, що вирішення такого типу задач сприяє актуалізації міжпредметних зв'язків алгебри логіки з дисциплінами професійного циклу, розвитку практичних навичок вирішення логічних задач медичного змісту, розвитку логічного мислення, яке є основою логічної компетентності. Описано функції таких завдань та методи їх розв’язування. Крім того, відзначено важливу роль вивчення логічних операцій, послідовність їх виконання, законів логіки для застосування до задач медичного змісту з метою формування логічного мислення, а отже і логічної компетентності, розвиває послідовне і доказове мислення, на основі наявних даних формулювання висновків, їх обґрунтування. Такі якості потрібні майбутнім лікарям у подальшому при застосуванні сучасного підходу до медичної практики -доказової медицини, який засновано на об’єктивних фактах, що передбачають пошук, порівняння, узагальнення отриманих доказів для використання їх в інтересах хворого. Таким чином, розвинута і сформована логічна компетентність допоможе майбутнім лікарям приймати правильні рішення в складних клінічних ситуаціях.
The purpose of this article is to reveal the meaning and role of the study of the topic "Formal logic in solving the problems of diagnosis, treatment and prevention of diseases" for the development of logical competence in the system of professional competences of the future doctor. To achieve the goal, the methods of systematization of theoretical and practical material, its substantiation, and generalization were used. The issue of development logical competence among students of higher medical education during the study of the discipline"Medical Informatics" is considered. During the analysis of scientific research literature, the main approaches to the interpretation of the concept of "logical competence" as a component of mathematical competence were determined. Specific features of professionally oriented teaching of the discipline "Medical informatics", in particular, when studying the topic "Formal logic in solving the problems of diagnosis, treatment and Development of logical competence of students in medical institutions of higher prevention of diseases", in a medical institution of higher educationwere highlighted. Examples of problems of the logical content of the professional direction for students of higher education, in particular for the educational and professional program "Dentistry", are developed and given. It was found that the solution ofthis type of problems contributes to the actualization of intersubject connections of the algebra of logic with the disciplines of the professional cycle, the development of practical skills for solving logical problems of medical content, the developmentof logical thinking, which is the basis of logical competence. The functions of such tasks and methods of solving them are described. In addition, the important role of the study of logical operations, the sequence of their execution, the laws of logic for application to problems of medical content with the aim of forming logical thinking, and therefore logical competence, developing consistent and evidential thinking, based on available data, the formulation of conclusions, their justification, was noted.Such qualities are needed by future doctors in the future when applying a modern approach to medical practice -evidence-based medicine, which is based on objective facts that involve the search, comparison, and generalization of the received evidence to use it in the interests of the patient. Thus, the formed logical competence will help future doctors to make the right decisions in difficult clinical situations
Ключові слова: математична компетентність
логічна компетентність
медична інформатика
майбутні лікарі
медична освіта
medical education
mathematical competence
logical competence
medical informatics
future doctors
УДК: 37.013.46
DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i2-007
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20177
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rozvytok_lohichnoi_kompetentnosti.pdf419,24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.