Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20180
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLobach, Nataliia-
dc.contributor.authorSaenko, Marina-
dc.contributor.authorIsychko, Liudmyla-
dc.contributor.authorЛобач, Наталія Вячеславівна-
dc.contributor.authorСаєнко, Марина Сергіївна-
dc.contributor.authorІсичко, Людмила Володимирівна-
dc.date.accessioned2023-02-28T13:32:11Z-
dc.date.available2023-02-28T13:32:11Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationLobach N. Disadvantages and Advantages of Implementing Distance Learning in Higher Institutions of Medical Education / N. Lobach, M. Saenko, L. Isychko // Viae Educationios: Studies of Education and Didactics. – 2022. – Vol. 1, № 3. – Р. 13–18.uk_UA
dc.identifier.issn2956-2856-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20180-
dc.description.abstractУ статті розглянуто переваги та недоліки впровадження дистанційного навчання для навчання студентів-медиків в умовах карантину. Проаналізовано питання використання методів електронного навчання в дистанційному навчанні. Метою статті є з’ясування поняття дистанційного навчання, виявлення суттєвих відмінностей між поняттями «дистанційне навчання» та «електронне навчання», аналіз проблем і недосконалості цієї форми навчання та визначення доцільності його виконання. Проаналізовано сучасні педагогічні дослідження української та зарубіжної школи та наведено результати аналізу думок студентів і викладачів щодо впровадження дистанційного навчання в навчальний процес. Наведено результати впровадження дистанційної освіти в навчальний процес Української медичної стоматологічної академії з дисциплін «Медична фізика» та «Медична інформатика». Результати дослідження довели, що дистанційне навчання має лише теоретичні переваги. На практиці виникає багато проблем, які потребують вирішення.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the advantages and disadvantages of implementing distance learning for medical students’ training in quarantine. The issues of using e-learning methods in distance learning have been analyzed. The aim of the article is to clarify the concept of distance learning, to identify significant differences between the concepts of «distance learning» and «e-learning», to analyze the problems and imperfection of this form of studying and to determine the feasibility of its implementation. The article analyzes the modern pedagogical research of Ukrainian and foreign schools and presents the results of the analysis of students’ and teachers’ opinions on the introduction of distance learning in the educational process. The article also presents the results of an implementing distance education in the educational process of the Ukrainian Medical Stomatological Academy in the disciplines «Medical Physics» and «Medical Informatics». The result of the study proved that distance learning has only advantages theoretically. In practice, there are many problems that need to be solved.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherAdam Marszałekuk_UA
dc.subjectдистанційне навчанняuk_UA
dc.subjectелектронне навчанняuk_UA
dc.subjectмедична освітаuk_UA
dc.subjectdistance learninguk_UA
dc.subjecte-learninguk_UA
dc.subjectmedical educationuk_UA
dc.titleDisadvantages and Advantages of Implementing Distance Learning in Higher Institutions of Medical Educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра фізики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Disadvantages_and_Advantages_of_Implementing_Distance.pdf786,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.