Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20440
Title: | Clinical thinking аs an important element of effective professional activity of the future medical worker |
Other Titles: | Клінічне мислення як важливий елемент ефективної професійної діяльності майбутнього медичного працівника |
Authors: | Bobukh, V. V Andreiko, S. S. Bilanova, L. P. Bilash, V. P. Oliinichenko, Ya. O. Shkolna, O. V. Bilash, S. M. Бобух, Валерія Валеріївна Андрейко, Світлана Станіславівна Біланова, Лариса Павлівна Білаш, Валентина Павлівна Олійніченко, Ярина Олександрівна Школьна, Олена Віталіївна Білаш, Сергій Михайлович |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Полтавський державний медичний університет |
Citation: | Clinical thinking аs an important element of effective professional activity of the future medical worker / V. V. Bobukh, S. S. Andreiko, L. P. Bilanova, V. P. Bilash, Ya. O. Oliinichenko, O. V. Shkolna, S. M. Bilash // Вісник проблем біології і медицини. – 2023 – Вип. 1 (168). – P. 233–238. |
Abstract: | Clinical thinking plays a significant role in training highly qualified medical workers, as it creates the basis for
transforming acquired knowledge into the ability to apply it in practical activities. For healthcare workers, the formation of professional competence is significant, a combination of a high level of theoretical knowledge, professional
skills, practical skills, the creative potential of an individual and a culture of communication. A significant role in this
is played by the ability of medical workers to think "clinically", to learn to express their own opinions, to analyze and
think logically, and to react quickly and highly qualified in critical situations. The formation of clinical thinking begins
already during training in a medical institution and is further improved during one's professional activity. In addition,
various modern teaching methods play a significant role in forming clinical thinking. These include the case method,
the business game method, the "brainstorming" method, as well as the use of situational tasks. All these methods
aim to teach students to fulfil their professional duties with dignity and apply the acquired knowledge in practical
activities. In addition, the combination of these methods contributes not only to the formation of clinical thinking
but also has a direct impact on both creative and critical thinking since it is impossible to draw a clear line between
these concepts, especially when it comes to medical workers. Therefore, nurses' combination of essential, creative
and clinical thinking elements is a crucial element of effective professional activity. Клінічне мислення відіграє значну роль у підготовці висококваліфікованих медичних працівників, оскільки створює підґрунтя для трансформації отриманих знань в уміння застосовувати їх у практичній діяльності. Для працівників галузі охорони здоров’я особливо важливим є формування професійної компетентності, яка являє собою поєднання високого рівня теоретичних знань, фахових умінь, практичних навичок, творчого потенціалу особистості та культури спілкування. Значну роль у цьому відіграє вміння медичних працівників мислити «клінічно», навчитися висловлювати власні думки, аналізувати та логічно мислити, швидко і висококваліфіковано реагувати в критичних ситуаціях. Формування клінічного мислення починається вже під час навчання в медичному закладі та в подальшому удосконалюється протягом власної професійної діяльності. Значну роль у формуванні клінічного мислення відіграють різноманітні сучасні методики навчання. До них належать метод кейсів, метод ділової гри, метод «мозкового штурму», а також використання ситуаційних завдань. Всі ці методики спрямовані на те, щоб навчити здобувачів освіти гідно виконувати свої професійні обов’язки та застосовувати отримані знання в практичній діяльності. Крім того поєднання даних методик сприяє не лише формуванню клінічного мислення, а й має безпосередній вплив як на творче так і на критичне мислення, оскільки неможливо провести чітку межу між цими поняттями, особливо якщо йде мова про медичних працівників. Поєднання у медичних сестер елементів критичного, творчого та клінічного мислення є важливим елементом ефективної професійної діяльності. |
Keywords: | students of vocational pre-university education clinical thinking modern teaching methods здобувачі фахової передвищої освіти клінічне мислення сучасні методики навчання |
UDC: | 378.147:614.25/.253 |
ISSN: | 2077-4214 |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20440 |
Appears in Collections: | Наукові праці. Кафедра анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Clinical_thinking_аs_an_important_element.pdf | 733,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.