Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21041
Назва: Академічна доброчесність як важливий елемент системи підвищення якості освіти
Інші назви: Academic integrity as an important element of the system of improving the quality of education
Автори: Лобань, Галина Андріївна
Фаустова, Марія Олексіївна
Чумак, Юлія Вікторівна
Loban', G. A.
Faustova, M. O.
Chumak, Yu. V.
Дата публікації: 2023
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Лобань Г. А. Академічна доброчесність як важливий елемент системи підвищення якості освіти / Г. А. Лобань, М. О. Фаустова, Ю. В. Чумак // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2023. – Т. 23, вип. 2 (82), ч. 2. – С. 91–95.
Короткий огляд (реферат): Вперше на нормативному рівні поняття «академічна доброчесність» було закріплено у Законі України «Про освіту», що був прийнятий у 2017 році. У статті 42 Закону зазначено, що «Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень». Згідно Закону структурно система забезпечення якості освіти має три складові: систему забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти); систему зовнішнього забезпечення якості освіти; систему забезпечення якості в діяльності органів управління та установ, що здійснюють зовнішнє забезпечення якості освіти. Суб’єктами застосування принципів академічної доброчесності є учасники освітнього процесу: педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники, а також здобувачі освіти. Мета цього дослідження полягала в тому, щоб вивчити рівень знань здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Медицина» Полтавського державного медичного університету з переліку та змісту порушень академічної доброчесності залежно від курсу навчання. Матеріали та методи. В дослідженні прийняли участь 117 здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Медицина» Полтавського державного медичного університету. Серед них 73 особи навчалися на ІІІ курсі та 44 – на ІІ курсі медичних факультетів університету. У дослідженні перевіряли здатність студентів розпізнавати плагіат, фальсифікацію, фабрикацію, списування, обман на конкретних прикладах. Респондентам був запропонований авторський опитувальник, що містив 10 ситуацій щодо різних питань академічної доброчесності, де здобувачі освіти мали виявити порушення за їх наявності. Опитувальник був анонімним, без зазначення прізвищ та імен, а також груп навчання. здобувачів освіти. Проте він містив запитання щодо демографічних даних респондентів, таких як вік, стать та рік навчання. Висновки. Переважна більшість опитаних здобувачів вищої освіти другого і третього курсів ОПП «Медицина» (відповідно 72,72% та 79,45%) мають достатній та скоріше достатній рівень знань з переліку та змісту порушень академічної доброчесності.
For the first time at the normative level, the concept of "academic integrity" was enshrined in the Law of Ukraine "On Education", which was adopted in 2017. Article 42 of the Law states that "Academic integrity is a set of ethical principles and rules defined by law that must be followed by participants in the educational process during learning, teaching and carrying out scientific (creative) activities in order to ensure trust in the results of training and/or scientific ( creative) achievements". According to the Law, the education quality assurance system has three structural components: the quality assurance system in educational institutions (the internal system of education quality assurance); the system of external assurance of the quality of education; system of quality assurance in the activities of management bodies and institutions that provide external assurance of the quality of education. The subjects of the application of the principles of academic integrity are participants in the educational process: pedagogical, scientific-pedagogical and scientific workers, as well as students of education. Objective of this study was to study the level of knowledge of students of the second (master's) level of higher education of the OPP "Medicine" of the Poltava State Medical University on the list and content of violations of academic integrity depending on the course of study. Materials and methods. 117 students of the second (master's) level of higher education of the OPP "Medicine" of the Poltava State Medical University took part in the study. Among them, 73 people studied in the III year and 44 in the II year of medical faculties of the university. The study tested the students' ability to recognize plagiarism, falsification, fabrication, writing off, deception using specific examples. Respondents were offered an author's questionnaire, which contained 10 situations regarding various issues of academic integrity, where students of education had to identify violations if they were present. The questionnaire was anonymous, without indicating surnames and names, as well as study groups. education seekers. However, it included questions about respondents' demographics, such as age, gender, and year of education. Conclusions. The vast majority of the surveyed second- and third-year higher education students of the "Medicine" university (72.72% and 79.45%, respectively) have a sufficient and rather sufficient level of knowledge of the list and content of violations of academic integrity.
Ключові слова: академічна доброчесність
освітній процес
знання
опитування
курс
academic integrity
educational process
knowledge
survey
course
УДК: 378.147
ISSN: 2077-1096
DOI: 10.31718/2077–1096.23.2.2.91
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21041
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 23, вип. 2 (82), ч. 2
Наукові праці. Кафедра мікробіології, вірусології та імунології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Akademichna_dobrochesnist_yak.pdf1,08 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.