Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21073
Назва: Особливості медичної освіти в Україні у воєнний час
Інші назви: Features of medical education in Ukraine during wartime
Автори: Безкоровайна, Ірина Миколаївна
Воскресенська, Людмила Костянтинівна
Ряднова, Вікторія Вікторівна
Bezkorovayna, I. M.
Voskresenska, L. K.
Ryadnova, V. V.
Дата публікації: 21-бер-2023
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Безкоровайна І. М. Особливості медичної освіти в Україні у воєнний час / І. М. Безкоровайна, Л. К. Воскресенська, В. В. Ряднова // Вісник проблем біології і медицини. – 2023. – Вип. 1 (168). – С. 219–223.
Короткий огляд (реферат): Резюме. Українська медична освіта реформована та адаптована до стандартів Європейського Союзу завжди знаходилась в перших рядах серед омріяних фахів. Однак, з початком повномасштабної війни уся сфера освіти опинилась в непростому становищі і потребує певних коректив. За даними аналізу літературних джерел ми намагалися виявити шляхи можливого розвитку медичної освіти під час воєнного стану в Україні. Першим з питань методології медичної освіти є можливість дистанційного навчання медицині, яке вкрай необхідне для ЗВО, що перебувають на окупованих територіях, в областях, які постійно бомбардуються, чи в закладах, інфраструктура яких зруйнована. В іноземній літературі описано 5 основних стратегій дистанційного навчання в медичних ЗВО. По-перше – це телекомунікаційна стратегія. На другому місці – навчання на основі моделювання. Agarwal та ін. ратують за технологічне клінічне навчання. Також значне місце в літературі займають мобільне навчання і змішане навчання. Але важко забезпечити повний розвиток клінічних знань майбутніх лікарів на дистанційному курсі без інтегрованого очного навчання. Якщо все навчання відбувається лише дистанційно, то, навіть при найкращому ІТ-забезпеченні, страждає практична сторона знань, бо майбутній лікар повинен самостійно проробити та засвоїти величезну кількість практичних навичок, самостійно обстежити пацієнтів з різноманітними захворюваннями. Тому існує необхідність перепланування розкладів занять з виділенням місяця, чи декількох на здобуття практичних навичок в стінах ЗВО, які перебувають у безпечних місцях, що можна регламентувати, як проходження практики. Таким чином, аналізуючи сучасні літературні джерела з обраної теми, автори дійшли висновків: 1. Можливе використання дистанційної освіти у медичних навчальних закладах. 2. Дистанційна медична освіта повинна бути інтегрованою з використанням усіх існуючих моделей та стратегій дистанційного навчання. 3. У період воєнного стану важливим є комплексування медичних закладів вищої освіти для засвоєння здобувачами професійної практики в очному режимі.
Abstract. Ukrainian medical education, reformed and adapted to the standards of the European Union, has always been in the first ranks among dream specialties. However, with the beginning of a full-scale war, the entire education field found itself in a difficult situation and needs certain corrections. While conducting an analysis of the literature, we tried to identify ways of possible development of medical education during martial law in Ukraine. The first point of the medical education methodology is the possibility of distance learning in medicine, which is extremely necessary for higher education institutions located in occupied territories, in areas that are constantly bombarded, or in institutions whose infrastructure has been destroyed. In foreign literature, 5 main strategies of distance learning in medical higher education institutions are described. First, it is a telecommunications strategy. In the second place, there is learning based on simulation. Agarwal et al. vote for technological clinical training. Mobile learning and mixed learning also hold a significant place in the literature. But it is difficult to ensure the full development of clinical knowledge of future doctors on a distance course without integrated “hands-on” training. If the training takes place only remotely, then, even with the best IT support, the practical part of knowledge is insufficient, whereas the future doctor must independently study and master a huge number of practical skills, and examine patients with various diseases unaided. Therefore, there is a need to re-plan class schedules with one or several months allocated for the acquisition of practical skills in higher education institutions, that are located in safe places, which can be regarded as the practical courses. Thus, analyzing modern literature on the chosen topic, the author came to the following conclusions: 1. It is possible to use distance education in medical educational institutions. 2. Distance medical education should be integrated using existing models and all distance learning strategies. 3. During the period of martial law, there is a consolidation of medical institutions of higher education for the acquisition of professional practice by students in full-time mode.
Ключові слова: медична освіта
medical education
дистанційне навчання
distance learning
УДК: 61:378.093.5:378.147.091.31-059.2:355.4(477)
ISSN: 2077-4214
DOI: 10.29254/2077-4214-2023-1-168-219-223
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21073
Розташовується у зібраннях:Вісник проблем біології і медицини, Випуск 1 (168)
Наукові праці. Кафедра оториноларингології з офтальмологією

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Features_of_medical_education_in_Ukraine_during_wartime.pdf717,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.