Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21107
Назва: Форсайт-дослідження як спосіб визначення пріоритетних напрямків розвитку вищої освіти
Інші назви: Using foresight research to identify priority areas for higher education development
Автори: Єрошенко, Галина Анатоліївна
Ваценко, Анжела Володимирівна
Лисаченко, Ольга Дмитрівна
Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна
Шевченко, Костянтин Васильович
Клепець, Олена Вікторівна
Yeroshenko, G. A.
Vatsenko, A. V.
Lysachenko, O. D.
Ulanovska-Tsyba, N. A.
Shevchenko, K. V.
Klepets, O. V.
Дата публікації: 2023
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Форсайт-дослідження як спосіб визначення пріоритетних напрямків розвитку вищої освіти / Г. А. Єрошенко, А. В. Ваценко, О. Д. Лисаченко, Н. А. Улановська-Циба, К. В. Шевченко, О. В. Клепець // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2023. – Т. 23, вип. 2 (82), ч. 2. – С. 72–74.
Короткий огляд (реферат): В розвинених країнах світу (Сполучених штатах Америки, Великобританії, Японії, Німеччині та ін.) довгострокове прогнозування на національному рівні здійснюється завдяки використанню методо- логії Форсайт (foresight анг. – передбачення), яка зарекомендувала себе як найбільш ефективний ін- струмент вибору пріоритетних напрямків розвитку науки та технологій. Форсайт-метод викори- стовують для моделювання медичних, педагогічних, природничо-наукових, технічних та інших про- блем, тому його вважають універсальним. До об’єктів прогнозування і моделювання відносять: на- прями розвитку університетської освіти (масова чи елітна); джерела фінансування вищої освіти (державне, приватне чи змішане); попит на кваліфіковані кадри з боку окремих секторів економіки тощо. Мета: розкрити значення форсайт-досліджень для визначення пріоритетних напрямків розвитку вищої освіти на найближчі 15-20 років. Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної літератури. Науково-прогностичне забезпечення розвитку вищої освіти необхідне для встановлення пріоритетних напрямів наукових досліджень і розробок на най- ближчі роки та визначення домінуючих наукових теорій і галузей науки, які будуть формувати освіту майбутнього. Згідно з результатами форсайт-прогнозів щодо удосконалення вищої освіти виділяють наступні тенденції її розвитку: елітне навчання; розвиток освітніх онлайн-платформ; навчання протягом усього життя; прозорість вузівської системи та геймифікація. Довгострокове прогнозування у вищій освіті сприятиме впровадженню концепції стратегічного освітнього мене- джменту та науково-обґрунтованому розвитку університетів. Форсайт-дослідження допоможуть спрогнозувати потужності науково-технічного потенціалу вищої школи, визначити оптимальне співвідношення між дослідженнями і розробками в галузі освіти, передбачити ефект від одержання і застосування результатів науково-технічної діяльності. Результати форсайт-досліджень розви- тку вищої освіти допомагають визначати та удосконалювати головні напрямки наукових дослі- джень, розробок та методів навчання на найближчі 15-20 років. Встановлені прогнози форсайт- досліджень вкажуть потужності науково-технічного потенціалу та забезпечать перехід вищої освіти на інноваційно новий шлях розвитку.
The purpose of this study is to demonstrate the significance of foresight research in identifying priority areas for higher education development over the next 15-20 years. Developed countries such as the USA, Great Britain, Japan, and Germany employ the Foresight methodology for long-term forecasting at the national level. This methodology has proven to be the most effective tool for selecting priority areas for the development of science and technology. Foresight research is versatile and can be used to model problems in various fields, including medicine, education, natural sciences, technology, and more. Foresight forecasting and modelling can be used to determine the directions of university education development, funding sources for higher education, and demand for skilled personnel in different sectors of the economy. Scientific and prognostic support is vital in determining priority areas of scientific research and development for the coming years. By doing so, it is possible to determine the dominant scientific theories and branches of science that will shape the education of the future. Furthermore, the perspectives of the educational process participants must be taken into account when reforming education. The results of foresight forecasts on higher education improvements show the following trends: elite education, development of educational online platforms, lifelong learning, transparency of the university system, and gamification. Long-term forecasting in higher education enables the implementation of strategic educational management and science-based university development. Foresight studies help to predict the scientific and technical potential of a higher school, determine the optimal ratio between research and development in the field of education, and forecast the effect of obtaining and applying scientific and technical activities' results. The creation of new means of supporting learning technologies and their promotion in the educational process for the next 15-20 years and the determination of priority areas of scientific research and development depends on foresight studies of higher education development. Established forecasts indicate the strength of the scientific and technical potential and ensure the transition of higher education to an innovative new path of development. Further development and use of foresight studies are needed to determine the forecasts of higher education development
Ключові слова: форсайт-дослідження
вища освіта
пріоритетний напрямок.
foresight research
higher education
priority areas
УДК: 378.147:616-071
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077–1096.23.2.2.72
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21107
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 23, вип. 2 (82), ч. 2
Наукові праці. Кафедра біології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
foresight_ research.PDF459,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.