Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21108
Назва: Роль когнітивних прийомів у сприйнятті та засвоєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти
Інші назви: Role of cognitive techniques in enhancing perception and assimilation of educational material by medical students
Автори: Єрошенко, Галина Анатоліївна
Ваценко, Анжела Володимирівна
Лисаченко, Ольга Дмитрівна
Шевченко, Костянтин Васильович
Кінаш, Оксана В'ячеславівна
Григоренко, Альона Сергіївна
Yeroshenko, G. A.
Vatsenko, A. V.
Lysachenko, O. D.
Shevchenko, K. V.
Kinash, O. V.
Hryhorenko, A. S.
Дата публікації: 2023
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Роль когнітивних прийомів у сприйнятті та засвоєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти / Г. А. Єрошенко, А. В. Ваценко, О. Д. Лисаченко, К. В. Шевченко, О. В. Кінаш, А. С. Григоренко // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2023. – Т. 23, вип. 2 (82), ч. 2. – С. 75–78.
Короткий огляд (реферат): Освітній процес з кожним днем все більше потребує нових сучасних технологій навчання, здатних забезпечити підготовку молодих спеціалістів до життя в високотехнологічному інформаційному суспільстві та створити умови для їх професійного зростання. Провідною метою сучасної медичної освіти має стати формування інформаційної компетентності молодих лікарів. Стрімкі зміни в житті суспільства та окремо взятої людини, інформаційний обмін між ними - сприяють розвитку когнітивної діяльності, а в практичному плані відображають здатність здобувачів освіти до навчання. При когнітивному підході, всі процеси розглядаються як складові загального інформаційного обміну між людиною і середовищем. В умовах збільшення швидкості приросту інформації необхідно створювати нові когнітивні технології навчання - шляхи, прийоми та способи, що дозволять здобувачам освіти забезпечити ефективне розуміння реального світу, їх інтелектуальний розвиток та успішну адаптацію до життя в інформаційно перенасиченому середовищі. Мета: розкрити характерні особливості когнітивних методів навчання та визначити їх роль у сприйнятті та засвоєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти. Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної роботи. Здобувачі освіти повинні адекватно сприймати інформацію, подану в письмовій чи усній формі. Когнітивний аспект в навчанні передбачає розвиток пізнавальної діяльності завдяки вмінню виділяти ключові слова, робити логічні висновки, писати конспекти та реферати, коментувати виступи, задавати уточнюючі питання, приймати участь у дискусіях тощо. Важливу роль відіграють пошукові вміння при підборі інформації в термінологічних словниках, атласах, навчальній і науковій літературі, засобах масової інформації та соціальній мережі. Для опрацювання практичних навичок у вищих медичних закладах освіти використовують віртуальні стимулятори, моделі, тренажери, муляжі та інші технічні засоби навчання, що дозволяють моделювати клінічні ситуації, процеси та різні аспекти майбутньої професійної діяльності здобувачів-медиків. Завдяки когнітивним підходам до навчання відбувається успішна реалізація поставлених до здобувачів освіти завдань: набуття професійних компетентностей, отримання якісних знань, умінь і навичок, формування клінічного мислення та вмінь вирішувати ситуаційні задачі.
Rapid changes in the life of society and an individual person, information exchange between them - contribute to the development of cognitive activity, and in practical terms reflect the ability of education seekers to learn. With the cognitive approach, all processes are considered as components of the general information exchange between a person and the environment. In the conditions of an increase in the speedof information growth, it is necessary to create new cognitive learning technologies - ways, techniques and methods that will allow education seekers to ensure an effective understanding of the real world, intellectual development and successful adaptation to life in an information-saturated environment. The purpose of this study is to reveal the characteristic features of cognitive teaching methods and de- termine their role in the perception and assimilation of educational material by students of higher medical education. Methods used include analysis, synthesis and systematisation of scientific and methodological work. Students must adequately perceive information presented in written or oral form. The cognitive aspect of learning involves the development of cognitive activity through the ability to iden- tify keywords, draw logical conclusions, write notes and abstracts, comment on speeches, ask clarifying questions, participate in discussions, etc. Search skills play an important role in the selection of information in terminological dictionaries, atlases, educational and scientific literature, mass media and social networks. To develop practical skills in higher medical institutions of education, virtual stimulators, models, simulators, dummies and other technical teaching aids are used, which allow to simulate clinical situations, processes and various aspects of the future professional activity of medical students. Cognitive approaches aimed at the formation of clinical thinking in students play an important role in resolving various situational tasks ("Step 1" and "Step 2"). Cognitive techniques in medical education create conditions for students to perceive and assimilate incoming information, stimulate the ability to distinguish specific interdisciplinary connections and develop clinical thinking. Cognitive techniques in medical education are critical in creating optimal conditions for students to per- ceive and assimilate educational material, and in stimulating their ability to identify and establish interdisciplinary connections. By developing the cognitive abilities of students, higher medical education institutions can equip future healthcare professionals with the necessary skills and knowledge to meet the demands of an ever-evolving medical landscape.
Ключові слова: здобувачі вищої освіти
когнітивні прийоми навчання.
medical students
cognitive techniques
learning
УДК: 378.147:61
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077–1096.23.2.2.75
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21108
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 23, вип. 2 (82), ч. 2
Наукові праці. Кафедра біології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
medical_ students.PDF413,66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.