Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/22216
Назва: Аналіз факторів мотивації до навчальної та наукової роботи серед студентів під час війни
Інші назви: Motivation factors for educational and research engagement among students during wartime
Автори: Мамонтова, Тетяна Василівна
Мягкохліб, А. А.
Міщенко, Ігор Віталійович
Донченко, Вікторія Іванівна
Мамонтова, Вероніка Дмитрівна
Mamontova, T. V.
Miahkokhlib, A. A.
Mishchenko, I. V.
Donchenko, V. I.
Mamontova, V. D.
Дата публікації: 2023
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Аналіз факторів мотивації до навчальної та наукової роботи серед студентів під час війни / Т. В. Мамонтова, А. А. Мягкохліб, І. В. Міщенко [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2023. – Т. 23, вип. 3 (83). – С. 164–168.
Короткий огляд (реферат): Російське вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року зруйнувало можливість для молодого покоління країни реалізувати потребу у освіті та науці за рахунок руйнування закладів вищої освіти, відсутності реактивів, обладнання, електроенергії та погіршення комунікації між студентами та науковими керівниками, які змушені використовувати дистанційні технології для організації навчального і наукового процесу. Мета аналіз факторів мотивації до навчальної та наукової роботи серед студентів під час війни. Матеріали і методи. У перехресному дослідженні взяли участь 75 респондентів, які навчалися у вищих навчальних закладах України на момент 24 лютого 2022 року у період з вересня по жовтень 2022 року. Результати. Від початку війни в Україні скорочення часу на навчальний процес відзначили 36% респондентів, на наукову роботу 18,67% респондентів. Аналіз залучення респондентів до наукової роботи під час навчання у ЗВО показав, що 67% осіб вважають студентську наукову роботу важливою складовою освітнього простору. До війни найбільш пріоритетними факторами мотивації дівчат було соціальне схвалення від родини або друзів та отримання винагород та заохочень. Серед хлопців, в свою чергу, було важко визначити найбільш вагомий фактор мотивації, яким, з невеликим відривом, стали соціальне схвалення від родини або друзів та отримання інтересу і задоволення від процесу. З початком війни основними мотивуючими факторами серед дівчат залишились цікавість до науки та визнання цінності досягнутого результату, тоді як серед юнаків відзначалась втрата кордонів між пріоритетами в мотивації до науки. Висновки. Війна суттєво вплинула на переосмислення ставлення до наукової роботи та негативно відзначилась на мотивації до неї серед студентів, визначено скорочення середньої кількості часу, виділеного на реалізацію наукового проекту студентами. Це дослідження може допомогти нам визначити стратегію посилення мотивація та залучення молоді до наукової роботи та покращення якості освіти під час навчання в університетах під час війни.
The Russian invasion of Ukraine on February 24, 2022 dealt a severe blow to the educational and scientific aspirations of the young generation in our country. The destruction of universities, lack of essential equipment and reagents, power shortages, and disrupted communication between students and their academic mentors due to the adoption of distance learning have significantly hindered their pursuit of education and science. This study aims to analyze the motivational factors that drive students to en gage in academic and scientific work during the ongoing wartime. Materials and methods. For this cross- sectional study, we gathered data from 75 respondents who were studying in higher educational institutions of Ukraine as of February 24, 2022 in the period from September to October 2022. Results. Since the beginning of the war in Ukraine, 36% of respondents reported a reduction in available time for educational activities, 18.67% of respondents noted a decrease in the time allocated to scientific work. An analysis of the respondents' involvement in scientific research during their study at higher education institutions revealed that 67% of respondents considered student scientific research to be an integral part of the educational environment. Prior to the war, key motivational factors for young women included seeking social approval from fam ily or friends and pursuing rewards. For young men, it was challenging to pinpoint a singular most significant factor, but social approval from family or friends, personal satisfaction, and interest in research projects were notably prominent. With the onset of the war, among young women, the primary motivating factors that remained pivotal were an interest in science and the recognition of the value of their research outc omes. Among young men, a loss of distinct boundaries between motivational priorities for engaging in scientific work was observed. Conclusion.The ongoing war has brought about a substantial shift in how students perceive scientific work, leading to a discernible decrease in motivation among this demographic. This research serves as a valuable foundation for developing strategies aimed at bolstering mo tivation and encouraging active participation in scientific research among young individuals. Furthermore, it offers insights that can be instrumental in enhancing the quality of education at Ukrainian universities during times of conflict.
Ключові слова: війна
студенти
наука
освіта
мотивація
war
students
science
education
motivation
УДК: 378.147:355.01:37.091.212
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077 – 1096.23.3.164
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/22216
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 23, вип. 3 (83)
Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
motivation.PDF377,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.