Перешкоди отримання медичної та стоматологічної допомоги у пацієнтів із втратою слуху

Ескіз недоступний

Дата

2023

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Полтавський державний медичний університет

Анотація

У статті представлено актуальні проблеми, що виникають при комунікації пацієнтів із вадами слуху та лікарями, зокрема лікарями-стоматологами. Щороку в світі зростає кількість людей з порушеннями слуху. В Україні не існує точної статистичної інформації відносно людей з депривацією слуху. Пацієнти із депривацією слуху, намагаючись отримати доступ до медичної та стоматологічної допомоги слуху стикаються з багатьма перешкодами, пов’язані з мовним бар’єром. У цьому огляді літератури висвітлені основні причини та перешкоди які виникають у осіб із вадами слуху на шляху отримання медичної та стоматологічної допомоги та медичних працівників при наданні такої допомоги. Ця стаття має на меті зробити медичних працівників більш обізнаними про особливості, потреби глухих пацієнтів, які необхідно враховувати при наданні медичної та стоматологічної допомоги хворим із порушеннями слуху. Якість надання медичної допомоги залежить від взаємодії пацієнта та лікаря. Глухі люди здебільшого використовують мову жестів для спілкування, через що стикаються зі значними перешкодами, намагаючись отримати медичні, зокрема стоматологічні послуги. Здоров'я ротової порожнини дітей та дорослих із вадами слуху є досить чутливим питанням, які мало хто досліджував. Люди із вадами слуху частіше потребують стоматологічної допомоги, проте рідко за нею звертаються через комунікативні бар’єри. Підготовка лікарів, зокрема лікарів-стоматологів до роботи з глухими пацієнтами та сім’ями, які спілкуються мовою жестів, відкриває багато можливостей для покращення комунікації під час прийому та надання якісної медичної допомоги.
The article presents current problems that arise in the communication between hearing- impaired patients and doctors, in particular, dentists. Every year, the number of hearing-impaired people in the world is increasing. In Ukraine, there is no accurate statistical information about people with hearing loss. Hearing-impaired patients, trying to access medical and dental hearing care, face many obstacles related to the language barrier. This review of the literature highlights the main reasons and obstacles that arise for people with hearing impairments on the way to receiving medical and dental care and medical professionals in providing such care. This article aims to make medical professionals more aware of the features and needs of deaf patients, which must be taken into account when providing medical and dental care to patients with hearing impairments. The quality of medical care depends on the interaction between the patient and the doctor. Deaf people mostly use sign language to communicate, which is why they face significant barriers when trying to get medical, especially dental, services. The health of the oral cavity of children and adults with hearing impairment is a rather sensitive issue that few have investigated. People with hearing impairments are more likely to need dental care, but rarely seek it because of communication barriers. Training doctors, particularly dentists, to work with deaf patients and families who communicate through sign language opens up many opportunities to improve communication during appointments and provide quality medical care.

Опис

Ключові слова

діти із вадами слуху, глухота, комунікація, патологія прикусу, стоматологічна допомога, депривація слуху, children with hearing impairments, deafness, communication, malocclusion, dental care, hearing deprivation

Бібліографічний опис

Соколова І. І. Перешкоди отримання медичної та стоматологічної допомоги у пацієнтів із втратою слуху / І. І. Соколова, О. А. Стасюк // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2023. – Т. 23, вип. 4 (84). – C. 318–322.