Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23207
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorTkachenko, Olena Viktorivna-
dc.contributor.authorZhukova, Maryna Yuriyivna-
dc.contributor.authorKokovs’ka, Oksana Valeriyivna-
dc.contributor.authorТкаченко, Олена Вікторівна-
dc.contributor.authorЖукова, Марина Юріївна-
dc.contributor.authorКоковська, Оксана Валеріївна-
dc.date.accessioned2024-03-18T06:41:29Z-
dc.date.available2024-03-18T06:41:29Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationTkachenko O. V. Early professiogenesis as a mean to learning motivation enforcement in the PSMU students / O. V. Tkachenko, M. Yu. Zhukova, O. V. Kokovska // Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка : матеріали IV Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф, м. Полтава, 22–23 лютого 2024 р. – Полтава, 2024. – С. 306–307.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23207-
dc.description.abstractThe abstracts are dedicated to early professiogenesis start at the 2 nd course while managing Physiology to the students of dental faculty that is reached by regular profile questions discussion as the topics studied actuality, getting acquaintance to dental profile investigative methods, detailed description of maxillary-facial area and oral cavity specific and non-specific functions as well as such terms as “masticatory pressure” that in part is important in Orthodenty and Prosthetic Dentistry. The authors emphasize to multiple connections between organism systems in norm and pathology, structure corresponding to functions, used and use both intra- and interdisciplinary integration at their lessons to increase the applicants’ motivation.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПолтавський університет економіки і торгівліuk_UA
dc.subjectprofessiogenesisuk_UA
dc.subjecteducation profilizationuk_UA
dc.subjectPhysiologyuk_UA
dc.subjectDentistryuk_UA
dc.subjectdental faculty studentsuk_UA
dc.subjectthe students’ motivationuk_UA
dc.subjectprofile investigative methodsuk_UA
dc.subjectchronaxymetryuk_UA
dc.subjectmasticatory muscles electromyographyuk_UA
dc.subjectmasticacyographyuk_UA
dc.subjectgnathodynanometryuk_UA
dc.subjectmaxillary-facial area physiologyuk_UA
dc.subjectoral cavity physiologyuk_UA
dc.subjectmaxillary-facial area and oral cavity specific functionsuk_UA
dc.subjectmaxillary-facial area and oral cavity non-specific functionsuk_UA
dc.subjectmaxillary-facial area and oral cavity absorbtiveuk_UA
dc.subjectregulativeuk_UA
dc.subjectincretoryuk_UA
dc.subjectexcretory functionsuk_UA
dc.subjectspeech formationuk_UA
dc.subjectmasticatory pressureuk_UA
dc.subjectOrthodentyuk_UA
dc.subjectProsthetic Dentistryuk_UA
dc.subjectintra-disciplinary integrationuk_UA
dc.subjectinterdisciplinary integrationuk_UA
dc.subjectstructure corresponding to functionsuk_UA
dc.titleEarly professiogenesis as a mean to learning motivation enforcement in the PSMU studentsuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
professiogenesis.PDF328,31 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.