Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23409
Назва: Емоційний інтелект у діяльності викладача вищої школи, здобувача вищої освіти та практикуючого лікаря
Інші назви: Emotional intelligence in the practice of university instructors, medical students, and medical doctors
Автори: Федорченко, Віра Іванівна
Івахнюк, Тетяна Василівна
Ананьєва, Майя Миколаївна
Боброва, Нелля Олександрівна
Ганчо, Ольга Валеріївна
Fedorchenko ., V. I.
Ivakhniuk, T. V.
Ananieva, M. M.
Bobrova, N. O.
Gancho, O. V.
Дата публікації: бер-2024
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Емоційний інтелект у діяльності викладача вищої школи, здобувача вищої освіти та практикуючого лікаря / В. І. Федорченко, Т. В. Івахнюк, М. М. Ананьєва [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2024. – Т. 24, вип. 1 (85). – С. 200–204.
Короткий огляд (реферат): The aim of this study is to analyze the significance of such competence as "emotional intelligence" in training medical students at higher (master) medical education level, particularly thought the delievery certain disciplines.Emotional intelligence refers to the ability to recognize and manage one's own and others' emotions. Analytical studies have shown that emotional intelligence ranks as the third most important personality trait, following intelligence and conscientiousness, in determining human activity. Acquiring modern knowledge about emotional intelligence is crucial for individuals engaged in activities involving interpersonal interaction, especially for professions where individuals influence others, such as teachersstudents behavior in higher education settings. The influence of a teacher on the emotional well-being of students is paramount. Communicating in the medical profession is essential, and guiding students' emotions positively is vital for enhancing their motivation to learn. Positive emotions conveyed through facial expressions, body language, and tone of voice can steer the educational process toward constructive outcomes. It is well-known that a good doctor possesses the ability to make patients feel better simply through conversation. These exceptional doctors often possess or consciously develop emotional intelligence as a character trait. Educational efforts aimed at fostering and developing emotional intelligence in future specialists are therefore crucial. Thus, modern higher education teachers must comprehend and deeply grasp the concept of emotional intelligence, being prepared to engage with students on an emotional level. Conclusion. Societal awareness of the current state of scientific understanding regarding emotional intelligence can significantly impact various aspects of society, from individual collectives to interstate relations. Faculty across disciplines should acquire knowledge about emotional intelligence to effectively carry out their teaching responsibilities. Medical students should acquire knowledge, skills, and abilities related to emotional intelligence to fulfill their professional duties successfully in the future.
Мета дослідження – аналіз актуальності компетентності «емоційний інтелект» як однієї із ключових, передбачених до формування та розвитку у здобувачів вищої медичної освіти у процесі вивчення окремих предметів. Основна частина. Емоційний інтелект визначається як здатність розпізнавати власні емоції та емоції інших людей і керувати ними. Аналітичні дослідження відносної важливості різних показників діяльності людини показують, що емоційний інтелект є третьою найважливішою властивістю особистості після інтелекту та сумлінності. Опанування сучасними знаннями щодо емоційного інтелекту є актуальною потребою кожного, чия діяльність передбачає взаємодію між людьми, тим більше це стосується тих професій, представники яких здійснюють вплив на інших осіб (як, наприклад, викладачі впливають на поведінку учнів чи здобувачів вищої освіти). У першу чергу, важливим є вплив викладача на емоційний стан здобувачів вищої освіти. Вагомим є меседж про надзвичайну важливість професії лікаря, яку вони здобувають. Спрямовування емоцій студента в позитивному напрямку є важливим для покращення їх мотивації до навчання та продуктивності. Позитивні емоції, передані посмішкою, мовою рухів, тембром голосу, здатні направити навчальний процес в конструктивне русло. Зрештою, як відомо, гарний лікар – це той, від одного спілкування з яким пацієнту вже стає краще. Такі чудодійні лікарі, безумовно, є особистостями, обдарованими емоційним інтелектом, або такими, що свідомо розвинули його як рису характеру. Саме формуванню таких особистостей присвячується напрямок навчальної діяльності щодо формування та розвитку емоційного інтелекту майбутнього спеціаліста. Отже, сучасний викладач вищої школи потребує сприйняття і глибокого усвідомлення поняття «емоційний інтелект», має бути готовим до взаємодії зі здобувачем освіти на емоційному рівні
Ключові слова: emotional intelligence
competencies
communication skills
emotional climate
medical education
емоційний інтелект
компетентності
комунікативні навички
емоційний клімат
медична освіта
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096.24.1.200
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23409
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 24, вип. 1 (85)
Наукові праці. Кафедра мікробіології, вірусології та імунології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
emociiniy_intelect.pdf340,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.