Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 662
  • Документ
    Medical texts translation peculiarities
    («Молодий вчений», 2019) Агейчева, Анна Олександрівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Ageicheva, A. О.; Роженко, I. V.
    The present article is general overview on the major aspects in medical translation. It considers certain characteristic features of medical language: terminolodgy including eponyms and multi-word terms, acronyms and abbreviations, affixation, word compouding, the double phenomenon, polysemy and synonymy. The article also describes in general the translation for lay-readers and for professional audiences (expert-expert texts). Attention is paid to qualifications of medical translators, verification and review. Стаття є загальним оглядом основних аспектів медичного перекладу.
  • Документ
    Функції та етапи формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів
    (Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, 2019) Варданян, Анаіт Оганесівна; Мелащенко, Марина Петрівна; Мелащенко, Марина Петрівна; Vardanian, A. O.; Melashchenko, M. P.; Rozhenko, I. V.
    Описані функції природи професійно-мовленнєвої компетентності: пізнавальна, інформативна, комунікативна, стимулююча. Визначено, що формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів є багатовекторним, складним процесом наукової, пізнавальної, практичної та контрольно-рефлексивної діяльності, який потребує поетапного навчання, відповідних дій neдaгoгa і студента, оптимального вибору форм, методів, засобів i видів навчальної діяльності. Формування зазначеної компетентності відбувається у три етапи: мотиваційно-пізнавальний, оперативно-конструктивний та продуктивний.
  • Документ
    Innovative technologies application in education as a condition for education for society sustainable development
    (International Journal of Engineering & Technology, 2018) Rybalko, Lina; Lavrentieva, Elena; Voloshko, Larisa; Rozhenko, Inessa; Роженко, Інеса Віталіївна
    The article presents the results of the scientific research on the issue of environmental studies based on The meaning and content of the term ecological-evolutionary approach and the conceptual ideas of с: ecological-evolutionary approach logical-evolutionary approach (the idea of evolution and ecocentrism) are explained. Teaching technologies based on ecological -evolutionary approach are characterized with the approach explained as the innovative technology that, in use, will provide modernization of environmental studies within the educational aspect for the society’s sustainable development. Тне pedagogical experiment results are presented, confirming the technology’s effectiveness based on ecological-evolutionary approach and Ше implementation of ecological-evolutionary approach concepts and didactic fundament in teaching environmental subjects.
  • Документ
    Functions of academic lecture and the role of the lecturer's personality in the modern educational process
    ("Dimitrie Cantemir" Christian university, 2020) Bieliaieva, Olena; Lysanets, Yuliia; Solohor, Iryna; Slipchenko, Larysa; Rozhenko, Inesa; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса Віталіївна
    The article is devoted to academic lecture, which is the oldest organizational form known since ancient times. The relevance of the proposed study is due to the need to highlight the main advantages of lectures as direct communication between the lecturer and students (course participants), because in the COVID-19 pandemic, the society in general and academia in particular faced the problem of lack of live communication, which cannot be completely replaced even by latest information and communication technologies. The paper considers the advantages of the lecture as an "economical” and, provided the correct organization, an effective means of acquiring knowledge. Attention is paid to the personality of the lecturer. It is shown that the differentia specifica of a modern academic lecture is interactivity, which causes a change in the role of the lecturer from а simple translator of knowledge to а moderator, who should stimulate students' thinking, involve them in an active discussion of а particular issue or problem. The conclusions state that а quality academic lecture is а creative communication of the lecturer with the audience, whose effect in cognitive and emotional terms is not lower than the effect of the material taught at the lecture, and the lecturer's skill is one of the important indicators of their professional and pedagogical competence.
  • Документ
    Deconstruction of gender stereotypes in Medea by Euripides
    (Спільний українсько-румунський науковий журнал, 2022) Lysanets, Yuliia; Bieliaieva, Olena; Rozhenko, Inesa; Solohor, Iryna; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Сологор, Ірина Микоалївна
    Мета дослідження - проаналізувати особливості художньої репрезентації жінки, а також наративні ознаки культивування та деконструкції гендерних стереотипів у Стародавній Греції на прикладі трагедії "Медея" Евріпіда. Методи дослідження: наратологічний, теорія рецептивної естетики, феміністична літературна критика. Об'єкт дослідження - трагедія Евріпіда "Медея" як один i3 найяскравіших здобутків давньогрецької драматургії, що складає базис практично всіх сучасних літератур світу і концептуальне підґрунтя гендерного дискурсу, який нe втрачає своєї актуальності й нині. Наукова новизна. У статті уточнено художні інтенції автора і роль читацької рецепції в конструюванні образу жінки, традиційного для давньогрецького суспільства, а також доповнено попередні студії зарубіжних дослідників стосовно наративної деконструкції гендерних стереотилів на прикладі сюжетної лінії Медеї. Висновки. Гендерний світогляд автора виявляє тенденцію до руйнування усталених канонів щодо традиційного місця жінки в суспільстві. У ході дослідження виявлено, що B трагедії Евріпіда простежується сміливий зсув гендерних ролей і відмова від традиційного статусу жінки з суспільстві за рахунок прогресивного характеру головної героїні, яка постає втіленням незламної волі та здатна протистояти усталеним уявленням. Показано, що переслідуючи власні амбіції, Медея повністю ігнорує багато клішованих жіночих характеристик. Таким чином втілено субверсивну стратегію автора, який ставить під сумнів нерівність жінок у патріархальному грецькому суспільстві.
  • Документ
    Students cognitive activity approach in foreign language training course
    (Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, 2018) Rozhenko, I. V.; Роженко, Інеса Віталіївна
  • Документ
    Higher educational establishments students teaching organization process peculiarities based on competency approach
    (Internetional Scientisc and Practical Conference "World Science", 2017) Rybalko, I. M.; Rozhenko, I. V.; Роженко, Інеса Віталіївна
    The article deals with higher educational establishments students teaching organization process peculiarities based on соmреtеnсу approach. The structural competence of the process, its purpose, content and significance in the educational process are described. The structure of the learning process based оп the competency approach and its components is described target stimulating and motivating, content, operation and practical, сопtrol-correction, result estimating. It is proved that learning process certain components, ensuring the implementation of the competency approach, are interrelated and function within the framework of a holistic educational process. The scientific structural and functional model of competence-oriented student's education is proved.
  • Документ
    Metabolic syndrome in pediatric practice: Definition, diagnostic criteria and principles of patient management (overview).
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Kryuchko, T. O.; Mazur, A.; Shadrin, O. H.; Poda, O. A.; Lysanets, Yu. V.; Крючко, Тетяна Олександрівна; Пода, Ольга Анатоліївна; Лисанець, Юлія Валеріївна
    The article comprehensively reviews epidemiological indicators, risk factors, pathophysiological mechanisms, diagnostic criteria, and contemporary management principles of metabolic syndrome in pediatric practice. The study relies on the extensive analysis of literature sources retrieved from electronic databases such as PubMed, Up To Date, Web of Science, ScienceDirect, Scopus, MedLine, and Elsevier. The literature review highlights the escalating prevalence of metabolic syndrome as an urgent medical and social concern among children and adolescents, primarily attributed to the global epidemic of childhood obesity. The article not only outlines key findings but also presents recommendations from international medical societies concerning screening strategies, diagnostics, and therapeutic approaches for the individual components contributing to metabolic syndrome in childhood. The review also focuses on pivotal studies exploring alternative therapies targeting the principal pathogenic factors of the disease. In conclusion, the authors emphasize the pressing issue of the absence of standardized criteria for diagnosing metabolic syndrome in children, highlighting the imperative role of a multidisciplinary team of specialists in the effective management of this pathology in pediatric practice.
  • Документ
    The Use of Versatext in Teaching English for Specific Purposes at Medical Universities.
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Lysanets, Yu.; Morska, L.; Bieliaieva, O.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Морська, Лілія; Бєляєва, Олена Миколаївна
    This article explores the integration of data-driven learning tools, as exemplified by Versa Text, into the process of teaching English for Specific Purposes in medical education. The study investigates the efficacy of Versa Text’s functions (Word Cloud, Concordance, and Profiler) in enhancing language acquisition and proficiency development among medical students. Through a series of classroom based activities and exercises, students engage with authentic medical texts, analyse linguistic patterns, and develop a deeper understanding of specialized medical terminology. This study discusses the benefits of integrating open-access materials sourced from PubMed and other databases with Versa Text's features, further enriching the learning experience by exposing students to real-world medical discourse. By incorporating such authentic materials, educators can enhance students' awareness of current research literature and reinforce their understanding of medical terminology within a contextually relevant framework. The pedagogical implications of using Versa Text in ESP teaching are discussed, highlighting its potential for fostering active engagement, collaborative learning, and critical thinking skills. Furthermore, the article emphasizes the need for ongoing research to further refine and expand the use of data-driven learning tools in ESP teaching methodologies. This study contributes to the growing body of literature on technology-enhanced language learning and provides valuable insights for educators seeking to optimize ESP instruction in various professional contexts.
  • Документ
    The Biographies of 20th-Century U.S. Physician-Writers as an Educational Resource for Medical Students
    (Joint Ukrainian-Romanian scientific journal, 2023) Lysanets, Yu.; Bieliaieva, O.; Havrylieva, K.; Efendiieva, S.; Taran, Z.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Таран, Зінаїда Михайлівна
    Мета дослідження – проаналізувати навчально-виховний потенціал біографій лікарів-письменників США XX століття у формуванні твердих і м'яких навичок здобувачів вищої медичної освіти. Методи дослідження: аналіз, синтез, систематизація, узагальнення; пошуково-бібліографічний; аналіз літературних джерел; історико-порівняльний; біографічний. Об'єкт дослідження – біографії Вільяма Карлоса Вільямса (1883–1963), Френка Г. Слотера (1908–2001), Річарда Гукера (1924–1997), Аллена Річарда Зельцера (1928–2016) і Майкла Крайтона (1942–2008). Наукова новизна. У статті обґрунтовано доцільність вивчення біографій та елементів літературної спадщини лікарів-письменників США XX століття з метою всебічного і гармонійного розвитку здобувачів освіти у медичних вишах. Висновки. Показано, що ознайомлення з біографіями видатних лікарів-письменників англомовних країн під час позааудиторних виховних заходів сприяє розвитку м’яких навичок, а також удосконаленню комунікативної компетентності студентів ЗВМО.
  • Документ
    Semiotic Dimensions of the U.S. Literary and Medical Discourse
    (Joint Ukrainian-Romanian scientific journal., 2023) Lysanets, Yu; Bieliaieva, O.; Rozhenko, I.; Taran, Z.; Prykhodko, Ya.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Приходько, Яніна Миколаївна
    Мета дослідження – проаналізувати семіотичні особливості американської художньої літератури, присвяченої медичній проблематиці. Методи дослідження: систематизація, узагальнення, наратологічний метод, методи семіотичного аналізу та рецептивної естетики. Об'єкт дослідження – корпус американських прозових творів, об’єднаних медичною тематикою (XIX-XXI ст.). Наукова новизна. У статті досліджено найважливіші знаки-символи в семіотичній системі літературно-медичного дискурсу прози США, виявлено авторські інтенції щодо використання цих знаків, а також очікуваний рецептивний потенціал читача. Висновки. Семіотичний код художньої літератури відіграє ключову роль в інтерпретації образів лікаря і пацієнта в прозових творах, присвячених медичній проблематиці, актуалізує читацьке сприйняття, оприявнюючи розподіл інституційних ролей та особливості спілкування в хронотопі клінічного середовища.
  • Документ
    Формування адаптації студентів-першокурсників до освітнього середовища закладів вищої освіти
    (Дрогобицький державний педагогічний університет, 2023) Гончарова, Євгенія Євгенівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Honcharova, Yevheniya; Bieliaieva, Olena; Kostenko, Viktoria; Solohor, Iryna; Efendiieva, Svitlana
    У статті окреслюються шляхи та передумови формування адаптації студентів-першокурсників до навчання у закладах вищої освіти з урахуванням спрямування сучасної педагогіки на особистісно-орієнтований підхід до кожного суб’єкта навчального процесу. На підставі дослідження та аналізу особливостей процесу адаптації студентів-першокурсників до навчання у закладах вищої освіти обґрунтовується інтеграційна сутність вищевказаного процесу.
  • Документ
    Building professional competence: integration of clinical documentation genres in English for special purposes courses (medicine, dentistry)
    (Університет Григорія Сковороди в Переяславлі, 2023) Kostenko, Viktoriia; Solohor, Iryna; Znamenska, Ivanna; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна
  • Документ
    If-clauses as hedging means in informed consent templates for dental procedures
    (ISMA University of Applied Sciences, 2024) Kostenko, V. H.; Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна
  • Документ
    Технологічні інновації у перекладі: вплив комп’ютерних програм та штучного інтелекту
    (Вісник науки та освіти, 2024) Нестеров, Василь Федорович; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Курасова, Наталія Іванівна; Nesterov, Vasyl Fedorovych; Kostenko, Viktoriia Hennadiyivna; Kurasova, Nataliya Ivanivna
    Мовні бар’єри та, як наслідок, потреба у швидкому перекладі зумовлюють розвиток машинного та автоматизованого перекладу. Для збільшення професійної продуктивності та конкурентоздатності етап автоматизації перекладу набуває все більшої важливості. Однак, є і протилежна думка, що машинний переклад і штучний інтелект можуть повністю замінити перекладача. З одного боку, це вірно, оскільки машинний переклад, навіть найсучасніший, не завжди здатен впоратися з нюансами мови і може допускати синтаксичні, орфографічні, пунктуаційні та інші помилки. Також штучний інтелект не завжди може бездоганно адаптувати переклад до соціо-культурних, жанрових нюансів, тощо. Вплив цих технологічних інновацій має неоднозначний характер, адже він може мати як позитивні, так і негативні наслідки. Ця дуальність, що є суттєвою характеристикою впровадження будь-яких технологічних інновацій, робить тему дослідження актуальною. Мета статті – проаналізувати технологічні інновації у перекладі та їх вплив на кінцевий результат і діяльність перекладача. При проведенні дослідження використано такі наукові методи: аналіз і синтез, ретроспективний аналіз, системний підхід, SWOT-аналіз та узагальнення. Визначено вплив штучного інтелекту та комп’ютерних програм на переклад з огляду на переваги (сильні сторони й загрози) та недоліки (слабкі сторони й можливості) машинного та автоматизованого перекладів. Наведено відмінності між традиційним, машинним й автоматизованим перекладами. Описано функціонал DeepL, Google Translate та Microsoft Bing Translator, що входять у топ-100 інструментів для навчання. Визначено поетапні кроки підготовки й здійснення якісного перекладу. Наведено комп’ютерні програми та інші інструменти, що використовуються для оптимізації й автоматизації перекладу. Розроблено рекомендації із коректного використання технологічних інновацій у перекладі. Практична значущість результатів дослідження полягає в можливості їх використання студентами та професійними перекладачами. Ці результати допоможуть їм у визначенні раціональних способів застосування технологічних інновацій у перекладацькій діяльності. З їх допомогою можна також встановити місце й роль перекладача в процесі машинного й автоматизованого перекладу.
  • Документ
    Allusions in dental commercial advertisement targeting dentists as сonsumers
    (Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2024) Kostenko, V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна
  • Документ
    Abraham Flexner: a man, teacher, and reformer
    (Вісник проблем біології і медицини, 2024) Bieliaieva, O. M.; Bilash, S. M.; Lysanets, Yu. V.; Rozhenko, I. V.; Taran, Z. M.; Buhaienko, K. S.; Hurai, L. P.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Білаш, Сергій Михайлович; Лисанець, Юлія Валеріївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Бугаєнко, Ксенія Сергіївна; Гурай, Людмила Порфирьевна
    Engaging in an interdisciplinary exploration at the crossroads of United States history and medical pedagogy, this study focuses on Abraham Flexner's biography. A thorough analysis unfolds against the backdrop of historical epochs shaping Flexner's impactful contributions. The study highlights the imperative nature of the radical reforms enacted in the early 20th century. Flexner led the way in these transformative actions, which included closing and radically reorganizing institutions that trained future doctors. This initiative was carried out at the request of the American Medical Association for Medical Education, with steadfast support from the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching. This paper highlights the necessity of these reforms for the "sanitation" and progressive evolution of both medical education and the US healthcare system, despite encountering staunch opposition from the academic and medical communities of the time. Central to the discussion are the criteria put forth by Flexner for evaluating the quality of medical education. Emphasizing crucial aspects like the quality of students, having an educational license, standardized admission procedures, a strong material and technical setup, qualified faculty, and students' access to clinical facilities, the study clarifies the essential role these elements played in Flexner's vision. The research sheds light on the success of Flexner's reforms, attributing a significant portion to his personal qualities and pedagogical education. His ability to dispassionately evaluate medical schools across the USA and Canada showcases the depth of his insights. Despite some critical remarks, the study emphasizes the invaluable contribution Flexner made to the radical transformation of the American medical school, elevating his figure to an almost legendary status.
  • Документ
    Нумеративний компонент у складі біномінальних ботанічних назв
    (Полтава : Астрая, 2024) Синиця, Валентина Григорівна; Бєляєва, Олена Миколаївна
    У статті розглядаються латинські наукові ботанічні назви, до складу яких входить компонент числівникового походження. Простежується термінотворча активність числівникових префіксів латинського та грецького походження в родових і видових назвах рослин.
  • Документ
    Grammar aspect in foreign professional reading
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Solohor, I. M.; Kostenko, V. G.; Znamenska, I. V.; Сологор, Ірина Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна
    Статтю присвячено граматичному аспекту у питанні підвищення ефективності професійно-спрямованого читання іноземною мовою.
  • Документ
    Використання веб-сайту “English-Practice” для вивчення англійської мови в закладах вищої освіти
    (Полтава : Астрая, 2024) Приходько, Яніна Миколаївна; Сімеон, О. О.; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна
    У цій статті висвітлені інноваційні підходи до навчання англійської мови на прикладі сайту «English-practice». У цій роботі розглянуті функціональні можливості навчального сайту, за допомогою якого викладачі можуть зацікавити здобувачів вищої освіти, полегшити та покращити навчання майбутніх лікарів та розвинути їх гуманітарні, практичні та професійні навички. Використання технічних засобів навчання зацікавлює студентів у навчанні. Крім того, використання технічних ресурсів розвиває навички та здатність до самостійної роботи та навчання, стимулює розвиток творчого та нестандартного мислення, а також розкриває природні здібності здобувачів освіти за допомогою різноманітних завдань, відео-уроків, тестів, словникових вправ, зображень, схем, таблиць та інших засобів навчання.