Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/2874
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПетрушанко, Тетяна Олексіївна-
dc.contributor.authorОстровська, Людмила Йосипівна-
dc.contributor.authorПопович, Іван Юрійович-
dc.contributor.authorПетрушанко, Татьяна Алексеевна-
dc.contributor.authorОстровская, Людмила Иосифовна-
dc.contributor.authorПопович, Иван Юрьевич-
dc.contributor.authorPetrushanko, T. O.-
dc.contributor.authorOstrovs’ka, L. I.-
dc.contributor.authorPopovych, I. Yu.-
dc.date.accessioned2017-11-15T11:23:30Z-
dc.date.available2017-11-15T11:23:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationПетрушанко Т. О. Значення фантомних занять у формуванні практичних навичок майбутніх лікарів-стоматологів / Т. О. Петрушанко, Л. Й. Островська, І. Ю. Попович // Український стоматологічний альманах. – 2016. ‒ № 1, т. 2. – С. 94‒97.uk_UA
dc.identifier.issn2409-0255 (Print)-
dc.identifier.issn2410-1427 (Online)-
dc.identifier.otherУДК 616.314-08:378.14-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/2874-
dc.description.abstractНаголошено на необхідності широкого впровадження педагогічних технологій, які б сприяли розвитку в студентів-медиків практичних навичок. Формування вмінь лікарів-стматологів великою мірою визнача- ється знанням теорії стоматології, набуттям особистого клінічного досвіду і постійним удосконаленням мануальних навичок. Стаття присвячена питанням організації проведення практичних фантомних занять із основних розді- лів терапевтичної стоматології зі студентами стоматологічного факультету. Проаналізовано переваги та недоліки цієї системи в засвоєнні знань, умінь, відтворенні практичних навичок та розвитку клінічного ми- слення студентів; Подчеркнута необходимость широкого внедрения педагогических технологий, способствующих разви- тию у студентов-медиков практических навыков. Формирование умений врачей-стоматологов во многом определяется знанием теории стоматологии, приобретением личного клинического опыта. Статья посвящена вопросам организации проведения практических фантомных занятий по основным разделам терапевтической стоматологии со студентами стоматологического факультета. Проанализиро- ваны преимущества и недостатки этой системы в усвоении знаний, умений, воспроизведении практиче- ских навыков и развитии клинического мышления студентов; The article has emphasized the need to search new educational technologies that facilitate the development of medical students’ practical skills. Formation of practical skills is largely determined by knowledge of dentistry theory, the formation of personal clinical experience. This article is devoted to the organization of phantom practical sessions of the main sections of Therapeutic Dentistry students of dental faculty. There have been analyzed advantages and disadvantages of this system in the assimilation of knowledge, practical skills and development of clinical thinking of students. An interesting way to organize extracurricular self-work of students at the Department of Therapeutic Dentistry of “UMSA” is a practical phantom class after basic education classes for motivated students, whose purpose is to improve practical skills related to future professional activities. In extracurricular time self-work of students should be based on individual-oriented approach, which involves creating a positive emotional environment in the classroom, the combination of group and individual forms of education of the students, but the basic principle in achieving educational goals is to control the results of scientific work by the teacher. At the workshops at the Department of Therapeutic Dentistry of “UMSA” extracurricular self-work of students is not regulated in time, held in the training room, which is equipped for every student depending on the topic classes. It should be noted that during extracurricular practical classes students use mainly reconstructive and creative level of independent work. Thus, independent cognitive activity gives people the opportunity not only to obtain new theoretical knowledge but also their almost perfect. The role of the teacher in the modernized education system remains as important as ever, but it has changed its basic functions: the teacher is not now the primary source of semantic information, but only the organizer of the students’ studying. He consults and provides systematic monitoring of extracurricular self-work of students, encouraging them to any kind of independent activity, the priority of research and creative nature.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»uk_UA
dc.subjectсамостійна робота студентівuk_UA
dc.subjectфантомні заняттяuk_UA
dc.subjectтерапевтична стоматологіяuk_UA
dc.subjectсамостоятельная работа студентовuk_UA
dc.subjectфантомные занятияuk_UA
dc.subjectтерапевтическая стоматологияuk_UA
dc.subjectindependent work of studentsuk_UA
dc.subjectphantom sessionsuk_UA
dc.subjectTherapeutic Dentistryuk_UA
dc.titleЗначення фантомних занять у формуванні практичних навичок майбутніх лікарів-стоматологівuk_UA
dc.title.alternativeЗначение фантомных занятий в формировании практических навыков будущих стоматологовuk_UA
dc.title.alternativeImportance of phantom practical training in the formation of practical skills of future Dentistsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра терапевтичної стоматології
Український стоматологічний альманах, 2016, № 1, Т. 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Importance_of_phantom_practical.pdf259,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.