Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/3104
Title: | Виховання особистісних якостей майбутнього лікаря як педагогічна проблема |
Other Titles: | Воспитание личностных качеств будущего врача как педагогическая проблема Education personal qualies of future doctors as a pedagogical problem |
Authors: | Асламова, Марина Володимирівна Асламова, Марина Владимировна Aslamova, M. |
Issue Date: | Apr-2013 |
Publisher: | ПНПУ імені В.Г.Короленка |
Citation: | Асламова М. В. Виховання особистісних якостей майбутнього лікаря як педагогічна проблема / М. В. Асламова // Витоки педагогічної майстерності. – 2013. –Вип. 12. – С. 15–18. |
Abstract: | Розглядаються завдання сучасної вищої медичної освіти, з'ясовується взаємозв'язок між навчальними і виховними завданнями медичного вишу як основою формування професіоналізму лікаря; Рассматриваются задачи современного высшего медицинского образования, выясняется взаимосвязь между учебными и воспитательными задачами медицинского вуза как основой формирования профессионализма врача; We consider the problem of modern high medical education, it appears the relationship between training and educational objectives medical university as a basis for creating professional doctor. |
Keywords: | майбутній лікар виховання вища медична освіта особистість комунікативна культура гуманність відповідальність моральні якості будущий врач воспитание высшее медицинское образование личность коммуникативная культура гуманность ответственность моральные качества future doctor education higher medical education personality communicative culture humanity responsibility moral qualities |
ISSN: | 2075-146Х |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/3104 |
Appears in Collections: | Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vihovannya.pdf | 121,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.