Наукові праці. Фаховий медико-фармацевтичний коледж

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 257
  • Документ
    Тестові завдання з малюнками як можливість оцінювання результатів навчання і рівня сформованості професійних компетентностей
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Зубченко, Юліана Петрівна; Вонсович, Юлія Володимирівна; Пивовар, Юрій Анатолійович; Вишневецький, І. П.; Скубій, Оксана Миколаївна; Скубій, Іван Вікторович
    Розглядаються диференційовані тестові завдання з малюнками як один із засобів визначення рівня сформованості професійних компетенцій майбутнього фахівця у професійній галузі з виконання тестових завдань різних рівнів складності. Тhis article considers differentiated test tasks with pictures as one of the means of determining the level of formation of professional competencies of a future specialist in a professional field for performing test tasks of various levels of complexity.
  • Документ
    Інтеграція цифрових технологій у медичну освіту: переваги і ризики
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Вонсович, Юлія Володимирівна; Зубченко, Юліана Петрівна; Яковенко, Ю. В.
    Стаття висвітлює актуальність інтеграції цифрових технологій у медичну освіту, підкреслюючи їхню важливість у підготовці медичних фахівців в умовах стрімкого розвитку технологій. Сучасні виклики, такі як потреба у гнучких навчальних моделях і доступі до актуальних знань, вимагають упровадження цифрових рішень, здатних підвищити якість освіти. The article highlights the relevance of integrating digital technologies into medical education, emphasizing their importance in training medical professionals amid the rapid advancement of technology. Contemporary challenges, such as the need for flexible learning models and access to current knowledge, require the implementation of digital solutions capable of enhancing educational quality.
  • Документ
    Вплив дуальноі освіти на підвищення працевлаштування випускників фахової передвищої освіти
    (Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», 2024) Лисенко, Алла Василівна
    Дуальна освіта є ефективною формою підготовки фахівців, яка поєднує теоретичне навчання з практичним досвідом на робочих місцях. Мета дуальної освіти - підготувати студентів, які матимуть не лише теоретичні знання, а й необхідні практичні навички, адаптовані до реальних потреб роботодавців.
  • Документ
    Цифрові освітні ресурси в системі дистанційного навчання
    (Комунальний заклад Сумської обласної ради «Сумський фаховий медичний коледж», 2024) Лисенко, Алла Василівна
    Сьогодні дистанційне навчання є невід’ємним складником функціонування сучасного соціуму й ґрунтується не стільки на використанні раніше набутих знань, скільки на їх трансформації, генеруванні нових ідей у процесі навчання й виховання. Особливістю дистанційного навчання є те, що всі учасники освітнього процесу мають певний обсяг особистого, а почасти й професійного досвіду роботи із залученням електронних ресурсів, а отже, й навички самоорганізації, самодисципліни, самомотивації, самоосвіти, певний рівень сформованості ціннісно-мотиваційної, знаннєвої (інтелектуальної), функціонально-діяльнісної сфер.
  • Документ
    Трансформація засад дистанційного навчання в умовах викликів сьогодення
    (Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, 2024) Лисенко, Алла Василівна; Якименко, Наталія Олегівна; Lysenko, Alla; Yakymenko, Natalia
    Проаналізовано сучасні педагогічні умови, особливості впровадження технології дистанційного навчання в освітній процес закладів освіти в умовах викликів сьогодення, оскільки дистанційне навчання є невід’ємним складником функціонування сучасного соціуму й ґрунтується як на використанні раніше набутих знань, так і на їх трансформації, генеруванні нових ідей у навчанні й виробничій діяльності. Перелічено та схарактеризовано організаційно-педагогічні й дидактичні умови, особливості навчально-методичного наповнення ресурсу дистанційного навчання; окреслено питання важливості розвитку емоційних навичок учасників освітнього процесу в нинішніх умовах. Розвинений емоційний інтелект є помічним у навчанні, здатності керувати власними емоціями й розуміти емоції інших, будувати соціальні стосунки, демонструвати адаптивність, мати системне і критичне мислення, проявляти толерантність й емпатію. This article analyses the current pedagogical conditions and peculiarities of introducing distance learning technology into the educational process of educational institutions in the context of today’s challenges, since distance learning is an integral part of the functioning of modern society and is not so much based on the use of previously acquired knowledge as on its transformation and generation of new ideas in the process of learning and production activities. Such a form of cooperation between a teacher and a pupil/student makes it possible to continue acquiring knowledge and competencies in Ukraine regardless of the current location of the participants in the educational process, including abroad; the organizational, pedagogical, and didactic conditions, as well as the peculiarities of the educational and methodological content of the distance learning resource, are listed and characterized; the importance of developing the emotional skills of participants in the educational process under the current conditions is outlined. Developed emotional intelligence comprehensively shapes the well-being of participants in the educational process both in the present and in the future, is helpful in learning, the ability to manage one’s own emotions and understand the emotions of others, building social relationships, demonstrating adaptability, forming systemic and critical thinking, promotes tolerance and empathy, empathy for oneself and others, and resilience. Psychological traumas experienced during the COVID-19 and post-covid periods and the imposed martial law have a negative impact on cognitive ability and the social and emotional component of individuals. The conditions under which all participants in the educational process live are specific and create a constant emotional burden. In addition, some students are forced to stay abroad. All these factors should be considered when organizing educational processes, including distance learning.
  • Документ
    Роль математичної компетентності для майбутніх фахівців медичної галузі
    (Aarhus, Denmark, 2024-03-12) Наливайко, Людмила Геннадіївна; Nalyvaiko, L.
    Анотація. У роботі розкрито теоретичні й методичні засади неперервної професійної підготовки здобувачів медичного профілю з врахуванням інтеграції освітньої галузі України до європейського освітнього простору, що вимагає упровадження новітніх освітніх тенденцій, реалізації технологій формування ключових компетентностей для майбутнього практичного лікаря. Визначено роль математичної компетентності в системи неперервної професійної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі.The role of mathematical competence for future specialists medical field Abstract. The work reveals the theoretical and methodical principles of continuous professional training of medical professionals, taking into account the integration of the educational sector of Ukraine into the European educational space, which requires the introduction of the latest educational trends, the implementation of technologies for the formation of key competencies for the future practical doctor. The role of mathematical competence in the system of continuous professional training of future specialists in the medical field is defined.
  • Документ
    Особливості викладання окремих тем освітнього компонента «Технологія ліків» для здобувачів фахової передвищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Тарасовський , О. Д.,; Біланова, Лариса Павлівна; Андрейко, Світлана Станіславівна
    У статті висвітлено методичні рекомендації щодо викладання окремих тем освітнього компонента «Технологія ліків» для здобувачів фахової передвищої освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Фармація». In this articl,e the author provides methodological recommendations for teaching specific topics of the educational component «Drug Technology» for students of professional pre-higher education who study the educational and professional programme Pharmacy.
  • Документ
    Педагогічні стратегії для розвитку критичного мислення та проблемного навчання.
    (2023-11-24) Вонсович, Юлія Володимирівна; Волкова, Таїсія Олександрівна
    Відмінність сучасної освіти полягає в постійній зміні та розвитку. У цьому швидкозмінному інформаційному світі, де доступ до знань надзвичайно спрощений, важливим стає не лише запам’ятовування фактів, але і розвиток критичного мислення та здатності аналізувати складні завдання. Саме ці навички допомагають студентам не тільки засвоювати інформацію, але й застосовувати її в реальних життєвих ситуаціях. Фахова передвища освіта вимагає більше, ніж просто запам’ятовування фактів і формулювання відповідей. Вона передбачає розвиток навичок, які дозволяють студентам ефективно аналізувати інформацію, обґрунтовувати свої погляди та приймати обґрунтовані рішення
  • Документ
    Дистанційне навчання в умовах викликів сьогодення
    (Чернівецький медичний фаховий коледж, 2024-04-17) Боброва, Анна; Лисенко, Алла Василівна
    Актуальність упровадження дистанційного навчання спирається на розвиток сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій, а також в умовах воєнного стану вирішує багато викликів, яких зазнала освіта в Україні. Дистанційне навчання є невід’ємним складником функціонування сучасного освітнього простору й ґрунтується не стільки на використанні раніше набутих знань, скільки на трансформації та впровадженні нових форм роботи.
  • Документ
    Рідна мова як інструмент інтелектуального й духовного розвитку особистості
    (Національний університет «Чернігівська політехніка», 2024-02-21) Лисенко, Алла Василівна; Андрейко, Світлана Станіславівна
    У сучасному світі мова залишається одним із найважливих дже рел інформації. Духовний розвиток будь-якої нації пов’язаний з розвитком мови, яка є одним із найбільших надбань для кожної людини. У стaттi рoзглянутo значення мови як вагомого інструмента інтелектуального й духовного розвитку особистості. Oснoвну увaгу зoсередженo нa деяких аспектах вивчення рідної мови в коледжі. З’ясoвaнo, що не менш важливою проблемою є формування мовної поведінки, мовної культури особистості. Прoaнaлiзoвaнo oкремi зaкoнoмiрнoстi тa специфiку вивчення мови професійного спрямування. Oкресленo перспективи пoдaльшoгo вивчення й aнaлiзу мовної культури майбутніх фахівців
  • Документ
    Екологічні проблеми у творчості сучасних письменників полтавщини
    (2023-10-26) Лисенко, Алла Василівна
    До найголовніших педагогічних проблем сучасності слід віднести проблему екологічного навчання й виховання. Екологічна освіта є основою системи освітнього процесу, оскільки формування особистості неможливе поза світом природи. Мета екологічної освіти і виховання – формування системи наукових знань, поглядів, переконань, які закладають основи відповідального та дієвого ставлення до навколишнього середовища.
  • Документ
    Використання активних та інтерактивних методів навчання у фаховій передвищій освіті
    (Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», 2024) Лисенко, Алла Василівна
    У сучасних умовах фахова передвища освіта розширює свої функції. Загальний процес освітніх реформ пов’язаний насамперед з інноваційними тенденціями розвитку змісту освіти, що забезпечують знання, навички та компетентності для особистісного розвитку, адаптацію до сучасного ринку праці та навчання впродовж життя. Важливим чинником ефективності фахової передвищої освіти є рівень організації освітнього процесу, запровадження новітніх технологій і методів навчання.
  • Документ
    Плавання як альтернатива гармонійного розвитку органу зору
    (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, 2023-11-16) Свінцицька, А. С.; Воробйова, Оксана Миколаївна
    Вода – рідна стихія для людини, адже у ній зароджується життя. У зв'язку з тим, що вода є важливим елементом біосфери, вона визначає всі прояви життєвих процесів.
  • Документ
    Оцінка впливу екологічних стресорів на організм людини
    (Коледж національного фармацевтичного університету, 2024-04-04) Воробйова, Оксана Миколаївна; Маник, Валерій
    Екологічні стресори - це фактори, вплив яких полягає в обмеженні продуктивності, репродуктивного успіху та розвитку екосистем. Певною мірою стресори впливають на всі організми, а також на їх популяції, спільноти та еколандшафти. Розуміння та оцінка впливу екологічних стресорів допомагає визначити потенційні загрози для здоров'я людей. Це може включати ризики виникнення хвороб, порушень фізіологічних процесів, алергічних реакцій та інших негативних наслідків. Знання про ефекти екологічних стресорів дозволяє розробляти та впроваджувати стратегії та політики для запобігання захворюванням та збереження здоров'я населення, а саме розробку стандартів якості повітря, води та харчування, а також обмеження використання та викиди шкідливих речовин у навколишнє середовище. Оцінка впливу екологічних стресорів на організм сприяє збереженню біорізноманіття, екологічній рівновазі та стабільності екосистем.
  • Документ
    Проблеми адаптації внутрішньо переміщених осіб до освітнього середовища навчального закладу
    (Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2023-10-26) Борботько, Анастасія; Воробйова, Оксана Миколаївна
    Українське суспільство сьогодні переживає кризовий періодпов’язаний з багатьма чинниками. Найбільш руйнуючою обставиною сьогодення є війна в країні. Цей конфлікт розділив не тільки політикі та громадянське суспільство, а й сім’ї та особистості. Україна займає одне з перших місць у світі за кількістю внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Масштабні вимушені внутрішні міграції останніх років не могли не відобразитися на стані здоров’я населення. В основі причин, що призводять до вимушеного переселення, лежить «екстремальний стрес» – коли перед людиною постає проблема боротьби з надскладними життєвими обставинами, що знаходяться на межі її адаптивних можливостей. При цьому саме висока інтенсивність відчуття небезпеки, загрози для життя, визначають виражене прагнення подолати труднощі, що виникли. Вимушене переселення призводить до різкого зниження соціально економічного статусу, труднощів адаптації, серйозних проблем у стосунках із місцевим населенням, що стає предиктором порушень психічного здоров’я ВПО.
  • Документ
    Радіола рожева – рослинний адаптоген для відновлення організму після ГРВІ
    (2024-04-28) Агаєва, Христина Едуардівна; Ходосова, Анастасія Вячеславівна
    Вступ. ГРВІ - одне з найпоширеніших захворювань у світі, що вражає людей будь-якого віку. Кількість осіб, які щодня хворіють на ГРВІ, може варіюватися залежно від сезону, регіону та інших факторів. За даними Центру контролю та профілактики захворювань (CDC), в Україні щороку реєструється близько 5 мільйонів випадків ГРВІ. У пік сезону ГРВІ, який зазвичай припадає на зимові місяці, щодня може хворіти до 10% населення. Це означає, що в Україні кожного дня захворіває до 440 000 людей. Перебіг ГРВІ може супроводжуватися вираженою астенією, що негативно впливає на працездатність та витривалість, а відновлення після хвороби може займати від кількох тижнів до декількох місяців
  • Документ
    Здоровий спосіб життя як важливий аспект у підтримці міцного психічного здоров’я
    (м. Чернівці, 2024-04-17) Назаренко, Олександра; Бобух, Валерія Валеріївна
    У статті розглядається питання здорового способу життя як важливої складової для забезпечення міцного психічного здоров’я. Визначені ключові елементи здорового способу життя та їх переваги.
  • Документ
    Аналіз взаємодії мов та культур у міжнаціональних комунікаціях з урахуванням впливу культурних різниць
    (2024-06-12) Дяченко, Наталія Леонідівна; Горжуй, Дмитро Сергійович; Левун, Галина Григорівна; Diachenko, N. L.; Horzhui, D. S.; Levun, H. H.
    У сучасному полікультурному світі, де глобалізація сприяє постійному зростанню міжнаціональних контактів, аналіз взаємодії мов та культур стає невід’ємною частиною соціолінгвістики та культурології. Ця стаття спрямована на розгляд того, як мовні та культурні різниці впливають на міжнаціональні комунікації, з особливим акцентом на використання англійської, німецької та французької мов. Вибір цих трьох мов зумовлено кількома чинниками: англійська мова визнана міжнародною лінгва франка у багатьох глобальних сферах, включно з освітою, наукою та бізнесом; німецька мова має значний вплив у Європейському Союзі та наукових колах, особливо в центральній та східній Європі; французька мова, як одна з офіційних мов ООН, продовжує відігравати важливу роль у дипломатії та міжнародних культурних обмінах. Через призму ментального простору та мовного коду дослідження виокремлює основні аспекти взаємодії, які формують міжкультурне спілкування в освітніх, соціальних та професійних сферах. Використовуючи комплексний підхід, у статті проаналізовано як формальні так і неформальні аспекти мовлення, які відіграють ключову роль у формуванні крос-культурного розуміння. Французька мова розглядається через її культурну специфіку та вплив на формування ідентичності; англійська мова як іноземна аналізується у контексті її ролі як лінгва франка в академічних і професійних сферах; німецька мова вивчається з погляду її структурної та культурної особливості, що впливає на міжкультурні комунікації. Результати дослідження слугують вагомим внеском у розуміння міжмовних бар’єрів та можливостей, надаючи теоретичні та практичні рекомендації для покращення міжкультурної взаємодії. Крім того, вони сприяють вдосконаленню стратегій викладання мов та міжкультурної комунікації в освітніх і професійних колах. In today's multicultural world, where globalisation facilitates a continuous increase in international contacts, analysing the interaction between languages and cultures becomes an integral part of sociolinguistics and cultural studies. This article focuses on how linguistic and cultural differences affect international communications, with a particular emphasis on English, German, and French use. The choice of these three languages is motivated by several factors: English is recognised as an international lingua franca in many global spheres, including education, science, and business; German has significant influence in the European Union and academic circles, particularly in Central and Eastern Europe; French, as one of the official languages of the UN, continues to play a crucial role in diplomacy and international cultural exchanges. Through the lens of mental space and linguistic code, the study highlights key aspects of interaction that shape intercultural communication in educational, social, and professional spheres. Using a comprehensive approach, the article analyses formal and informal aspects of speech, which play a crucial role in forming crosscultural understanding. French is examined through its cultural specificity and influence on identity formation; English as a foreign language is analysed as a lingua franca in academic and professional spheres; German is studied from the perspective of its structural and cultural peculiarities, which influence intercultural communications. The research results significantly contribute to understanding language barriers and opportunities, offering theoretical and practical recommendations for improving intercultural interaction. Additionally, they help enhance language teaching strategies and intercultural communication in educational and professional circles.
  • Документ
    Формування громадянської компетентності у процесі вивчення гуманітарних дисциплін засобами інноваційних технологій
    (Черкаська медична академія, 2023-10-19) Прокопенко, Вікторія Вікторівна
    У статті розглядається питання визначення громадянської компетентності через призму вивчення гуманітарних дисциплін. Доведено, що гуманітарні дисципліни мають потужний потенціал та пріоритетне значення для формування свідомості активної позиції здобувачів освіти як учасників суспільних процесів. Визначено структуру та основні інноваційні технології, що сприяють формуванню громадської компетентності.
  • Документ
    Окремі аспекти формування soft skills у здобувачів медичної освіти засобами гуманітарних дисциплін
    (Глухів – 2024, 2024-02-22) Прокопенко, Вікторія Вікторівна
    У сучасному світі чи не найголовнішим складником успішності та професіоналізму фахівця будь-якої галузі є його вміння критично мислити, сформованість навичок групової взаємодії та креативність у прийнятті важливих рішень. Фактори, що впливають на формування означених якостей особистості на сьогодні стали предметом дослідження багатьох галузей наукового знання. Малодослідженим аспектом цієї проблеми залишається роль гуманітарних дисциплін у формуванні навичок soft skills у здобувачів медичної освіти, адже майбутні працівники галузі охорони здоров’я мають володіти не лише набором вище зазначених якостей, а й уміти їх ефективно застосовувати на практиці, демонструючи пацієнтам особисту зацікавленість у вирішенні їхньої проблеми та власну професійну ерудованість.