Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/6064
Title: Маркетингові комунікації в практичній діяльності бібліотеки ВДНЗУ «УМСА»
Other Titles: Маркетинговые коммуникации в практической деятельности библиотеки ВГУЗУ «УМСА»
Marketing communication in practical activity оf the library of the state university of Ukraine «Ukranian medicial stomatological academy»
Authors: Боровик, Ольга Борисівна
Боровик, Ольга Борисовна
Borovyk, O. B.
Issue Date: 2017
Publisher: Одеський національний універсистет імені І. І. Мечникова
Citation: Боровик О. Б. Маркетингові комунікації в практичній діяльності бібліотеки ВДНЗУ «УМСА» / О. Б. Боровик // Вісник Одеського національного університету. – 2017. – Т. 22, вип. 2 (18). – С. 242–249. – Серія: Бібліотекознавство. Бібліографознавство. Книгознавство.
Abstract: Розглядаються теоретичні питання маркетингово-комунікаційної діяльності бібліотек (цілі, інструменти), та використання інтегрованих маркетингових комунікацій в практичній діяльності бібліотеки ВДНЗУ «УМСА». Аналізується рекламна діяльність бібліотеки (візуальна, зовнішня, вербальна), культурно-просвітницькі заходи та PR-акції; Рассматриваются теоретические вопросы маркетингово-коммуникационной деятельности библиотек (цели, инструменты) и использования интегрированных маркетинговых коммуникаций в практической деятельности библиотеки ВГУЗУ «УМСА». Анализируется рекламная деятельность библиотеки (визуальная, внешняя, вербальная), культурно-просветительские мероприятия и PR-акции; The global computer network Internet replaces the classical library model. The destiny of libraries depends largely on the production of carefully crafted and long-term survival strategies and the creation of a detailed crisis plan of the library in the new environment. To prove their importance to society, libraries must use the full range of modern communication marketing technologies. The main goal, which is implemented by means of marketing communications is the formation of a prestigious library image. The present day library has various tools of marketing communications: print, outdoor and online advertising, public relations, public events. The article describes the practical implementation of marketing communication activities in the library of the Higher State Educational Establishment «Ukrainian Medical Stomatological Academy». Namely: wall painting, migrating literature cart, book exhibitions, posters and banners, social and cultural activities and main communication channel website of the library of the Academy - the library blog.
Keywords: комунікаційні маркетингові технології
реклама бібліотеки
імідж бібліотеки
блог бібліотеки ВДНЗУ "УМСА"
коммуникационные маркетинговые технологии
реклама библиотеки
имидж библиотеки
блог библиотеки ВГУЗУ «УМСА»
marketing communication technologies
library advertisement
library image
blog of the library of HSEEU «Ukrainian Medical Stomatological Academy»
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/6064
Appears in Collections:Наукові праці. Бібліотека

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marketing communication.pdf148,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.