Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/6320
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВарданян, Анаіт Оганесівна-
dc.contributor.authorВарданян, Анаит Оганесовна-
dc.contributor.authorVardanian, A. O.-
dc.date.accessioned2018-02-23T11:56:11Z-
dc.date.available2018-02-23T11:56:11Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВарданян А. Методи навчання у процесі формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів вищих навчальних закладів [Електронний ресурс] / А. Варданян // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. – 2016. – Вип. 5. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_5_6uk_UA
dc.identifier.other378.147-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/6320-
dc.description.abstractУ статті розглядаються методи навчання у процесі формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів вищих навчальних закладів, їх переваги та недоліки. На сьогоднішній день існує велика кількість методів викладання іноземної мови. Увага приділена таким методам: комунікативному, граматико-перекладному, прямому, аудіовізуальному та аудіолінгвальному. Визначено, що комунікативний метод є домінуючим. Об’єктом цього методу є сама мова, тобто така методика в першу чергу вчить спілкуватися, передбачає високу активність студентів та залучення до бесіди всіх присутніх в аудиторії; В статье рассматриваются методы обучения в формировании профессионально-речевой компетентности студентов высших учебных заведений, их преимущества и недостатки. Определено, что на сегодняшний день существует большое количество методов для преподавания иностранного языка. Внимание уделено таким методам: коммуникативному, грамматико-переводному, прямому, аудиовизуальному и аудиолингвальному методам. Сделаны выводы о том, что коммуникативный метод является Педагогіка © Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України, 2016 Випуск 5 доминирующим. Объектом этого метода является сам язык, то есть такая методика в первую очередь учит общаться, подразумевает высокую активность студентов и привлечение к беседе всех присутствующих в аудитории; Nowadays there exist a lot of techniques for teaching foreign language. Effective language learning is a pedagogical problem. Moreover, new techniques are regularly developed, so every professor can choose the best suitable method of teaching. Therefore, the goal of this article is to review the basic techniques for students studying English. The study examines the aspects of effective learning of foreign languages. Various methods of teaching foreign languages in universities and factors which have influence on mastering foreign language such as pedagogical, methodical, psychological, physiological and social are discussed in the article. Аttention is paid to the following major methods: communicative, grammartranslation, direct, audio-visual and audio-lingual. Each method is discussed in detail. Today communicative method is a leader along with traditional grammartranslation method. The essence of the communicative method is to create real situations of communication. When playing a dialogue student have the opportunity to put into practice all the acquired knowledge. Grammar-translation method is one of the basic methods in educational system. The disadvantage of it is that students learn the material by heart, without understanding the grammatical features of language and without having skills of translation. The direct method is rarely used, partly due to the lack of native speakers among teachers and because of the low language level of students after school. Audio-visual and audio-lingual methods are not used in pure form, but many professors in universities occasionally teach classes which are based on these methods. For students who do not specialize in the study of languages, these methods are suitable only if they are used when paired with other studying programs. This allows vary the general program and motivate or encourage students. Thus, the conclusion is made that effective foreign language teaching and learning are achieved with well thought-out system of methods which is based on knowledge of individual psychological characteristics of students.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectпрофесійно-мовленнєва компетентністьuk_UA
dc.subjectметоди навчанняuk_UA
dc.subjectформування компетентностіuk_UA
dc.subjectкомунікативний методuk_UA
dc.subjectвищий навчальний закладuk_UA
dc.subjectпрофессионально-речевая компетентностьuk_UA
dc.subjectметоды обученияuk_UA
dc.subjectформирование компетентностиuk_UA
dc.subjectкоммуникативный методuk_UA
dc.subjectвысшее учебное заведениеuk_UA
dc.subjectprofessional speech competenceuk_UA
dc.subjectteaching methodsuk_UA
dc.subjectcompetence formationuk_UA
dc.subjectcommunicative methoduk_UA
dc.subjecthigher educational establishmentuk_UA
dc.titleМетоди навчання у процесі формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів вищих навчальних закладівuk_UA
dc.title.alternativeМетоды обучения в процессе формирования профессионально-речевой компетентности студентов высших учебных заведенийuk_UA
dc.title.alternativeTeaching methods in the process of professional speech competence formation of students in higher educational establishmentsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
metody_navchannia.pdf228,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.