Педагогічні можливості діалогу та досвід у навчально-виховному процесі
Ескіз недоступний
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглянуто педагогічні можливості діалогу й діалогічної взаємодії викладача і учнів у навчально-виховному процесі. Проблема діалогічної взаємодії актуалізується в контексті освітньої інтеграції. Увесь освітній простір сьогодні доцільно розглядати як широкий діалог, де педагогічні системи та технології не заперечують одна одну, а взаємодіють і взаємозбагачуються. Це сприяє поширенню комунікативної тенденції, як показника професійної компетентності педагога, насамперед вищої школи, оскільки для викладача головним було і залишається його сприйняття і розуміння учнями, а “будь-яке розуміння є діалогічним” (М. Бахтін); В статье рассмотрены педагогические возможности диалога и диалогического взаимодействия преподавателя и учащихся в учебно-воспитательном процессе. Проблема диалогического взаимодействия актуализируется в контексте образовательной интеграции. Все образовательное пространство сегодня целесообразно рассматривать как широкий диалог, где педагогические системы и технологии не отрицают друг друга, а взаимодействуют и взаимодополняют друг друга. Это способствует распространению коммуникативной тенденции как показателя профессиональной компетентности педагога, прежде всего высшей школы, поскольку для преподавателя главным было и остается его восприятие и понимание учениками, а "всякое понимание есть диалогическое" (М. Бахтин); The article presents the pedagogical possibilities of dialogue and dialogic interaction of the teacher and students in the educational process. The problem of dialogic interaction is updated in the context of educational integration. All educational space today should be viewed as a dialogue, where the educational systems and technologies do not negate each other, and interact and mutually enriching. It promotes communication trends as an indicator of professional competence of the teacher, especially of high school as a teacher for the main thing was and remains its perception and understanding of students and "all understanding is a dialogical" (M. Bakhtin).
Опис
Ключові слова
діалог, діалогічна взаємодія, навчальний процес, викладач, учень, вища школа, диалог, диалогическое взаимодействие, учебный процесс, преподаватель, ученик, высшая школа, dialogue, dialogical interaction, educational process, teacher, students, high school
Бібліографічний опис
Романко І. Г. Педагогічні можливості діалогу та досвід у навчально-виховному процесі / І. Г. Романко, О. О. Пісоцька, І. В. Знаменська // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики,психології і педагогіки вищої школи : збірник статей І Всеукраїнської наук.-прак. конфер. з між нар. участю. – Полтава, 2016. – С. 186–189.