Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/7005
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШевченко, Олена Миколаївна-
dc.contributor.authorShevchenko, О.-
dc.date.accessioned2018-03-23T13:12:38Z-
dc.date.available2018-03-23T13:12:38Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationШевченко О. М. Форми контролю мовленнєвої компетентності іноземних студентів на заняттях з іноземної мови / О. М. Шевченко // ScienceRise: Pedagogical Education. – 2018. – № 2 (22).– С. 12–16.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.6.016:811.161.2’243:37.091.26]–054.6–057.875-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/7005-
dc.description.abstractУ статті розглядаються форми контролю мовленнєвої компетентності іноземних студентів з української мови у закладах вищої освіти України. Автор детально зупиняється на різних формах контролю у процесі формування вмінь і навичок іноземних студентів на заняттях, визначає переваги тієї чи іншої форми контролю. Автор детально зупиняється на тестовому контролі знань студентів; The main task of teaching foreign language (Ukrainian) is to teach students-foreigners to use foreign language as a communication medium in all kinds of speech activities and in different situations of real life. One of the aspects of the educational refors is the implementation of new methods of veraluation the students’ success. Effectiveness and validity of such evaluation can be realized with the help of testing. The usage of testing gives opportunity to make independent evaluation, realise the principle of individual teaching, to get the information to teacher and students about the level of mastering topic. Tests on subjects “Foreign language (Ukrainian)” consists of different tasks: tasks of multiple choice, where one must choose variants the right answer among several; or detine the fact of enisting particular elements in the suggested grammar and speech constructions according to marks, combine suggested language elements according to particular signs, make up sentences from the mixed words, fill in the gaps, to write composition on particular topic, make up dialogue doctor – patient, to finish the suggest text (material for finishing is not attached). Such methods of control the level of knownledge among students is actual, especially in time when concept of language education of foreign citizens is the subject of discussion at different departments in Ministry of Education and Ministry of Health Care, and is still in the pricess of changing.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesСерія "Педагогічні науки";-
dc.subjectконтрольuk_UA
dc.subjectмовленнєва компетенціяuk_UA
dc.subjectефективність контролюuk_UA
dc.subjectіноземні студентиuk_UA
dc.subjectіноземна мова (українська)uk_UA
dc.subjectcontroluk_UA
dc.subjectforms of controluk_UA
dc.subjectlanguage competenceuk_UA
dc.subjecteffectiveness of controluk_UA
dc.subjectforeign studentsuk_UA
dc.subjectforeign language (Ukrainian)uk_UA
dc.titleФорми контролю мовленнєвої компетентності іноземних студентів на заняттях з іноземної мовиuk_UA
dc.title.alternativeForms of Control of Language Competence of Foreign Students on Lessons in a Foreign Languageuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formi_kontrolyu.pdf449,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.