Методичне забезпечення навчального процесу в підготовці лікарів-стоматологів

Ескіз недоступний

Дата

2003

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»

Анотація

Проблема стандартизації освіти, а особли во вищої медичної освіти України набула останніми роками першочергового значення. Повноправний вхід України в світове суспільство не можливий без сприйняття на рівних фахівців, яких готує система вищої школи нашої держави. Вища стоматологічна освіта України має значні здобутки як в історич ному плані, так і сьогодні. Висока якість рівня під готовки спеціалістів-стоматологів не викликає сум ніву. Але визнання вітчизняних дипломів випуск ників вищих навчальних медичних закладів на міжнародному рівні є не вирішеною проблемою через відсутність можливості зіставлення змісту освіти, тобто, стандартів порівняння. Питання стан дартів освіти розглядається таким чином не лише у зв’язку зі змістом освіти, але, насамперед, і з її якістю.Виходячи із потреб сучасного розвитку сус пільства та на виконання Закону України “Про вищу освіту” [1], Міністерство освіти та науки, Мініс терство охорони здоров’ я України запроваджують нові стандарти освіти медиків. Вони відповідають міжнародним вимогам, сприяють поліпшенню якості і доступності медичної освіти та оптимізу- ють співвідношення педагогічного навантаження викладачів та студентів. Впровадження нових га лузевих стандартів вищої медичної освіти потребує перегляду навчально-методичного забезпечення.Модель лікаря-стоматолога передбачає знання не тільки стоматологічної, але й загальної патології, виходячи із узагальненого об’єкта діяльності фахів ця - здоров’я людини та його підтримка. Така на станова вимагала уведення окремого типового зав дання діяльності - Визначення тактики ведення стоматологічного хворого при соматичній пато логії, відповідно, до списку 2.2. Перелік списків додатку А ОКХ за спеціальністю 7.110106 “Стома тологія” розширений за рахунок списку 5.1 - стома тологічні маніпуляції - кількістю 43, які випускник повинен опанувати.Основні структурні елементи ОПП - блоки зміс товних модулів - представляють собою освітні (кінцеві) цілі вивчення навчальних курсів [4]. При створенні ОПП першим етапом були визначені наукові галузі, предмети яких відносяться до сфери діяльності фахівця. Виділені наукові галузі (дисцип ліни) згруповані за циклами підготовки: гуманітар ний і соціально-економічний, природничо-науковий, професійний та практичний. На другому етапі для кожної дисципліни були сформульовані освітні цілі її вивчення. Визначені цілі надалі слугуватимуть основою для побудови навчальної програми відпо відної дисципліни, яка повинна логічно виходити із змісту галузевих стандартів. Розпочата у 2003/2004 н.р. ВМНЗ України науково-методична апробація єдиного комплексу із трьох компонент галузевих стандартів вищої медичної освіти з напряму підготовки “меди цина” за спеціальністю “стоматологія”, висвітлює особливості нового підходу до навчально-методич ного забезпечення навчального процесу.Introduction of new industry standards of higher medical education, corresponding to the international requirements,needs the revision of the educational-methodical providing. Scientific-methodical approbation by Ukrainian HMEE of the three component complex of industry standards of higher medical education of direction of preparation “medicine”at speciality “stomatology” which began in 2003/2004, lights the features of a new approach to the educational methodical providing of educational process. One of the urgent questions is the development of educational program of a new generation according to the industry standards of higher education. The improvement of the methodical providing of educational process in preparation of stomatologists is the main task of supporting departments.

Опис

Ключові слова

лікар-стоматолог, навчальний процес, Цілеспрямованість, Прогностичність, Технологічність, Профілізації, навчання студентів-стоматологів, Біоетика, науково-методична, апробація, new industry standards, higher medical education,, stomatology, methodical providing of educational process

Бібліографічний опис

Вітенко І. С. Методичне забезпечення навчального процесу в підготовці лікарів-стоматологів. / І. С. Вітенко, О. В. Шешукова // Медична освіта. – 2003. – № 4. – С. 4–9.