Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/7628
Title: Online courses in medical education: benefits and challenges
Other Titles: Он-лайн курси в медичній освіті: переваги та виклики
Он-лайн курсы в медицинском образовании: преимущества и вызовы
Authors: Костенко, Вікторія Геннадіївна
Костенко, Виктория Геннадиевна
Kostenko, V. G.
Костенко, Віталій Олександрович
Костенко, Виталий Александрович
Kostenko, V. O.
Issue Date: 2017
Citation: Kostenko V. Online courses in medical education: benefits and challenges / V. Kostenko, V. Kostenko // Europejskie studia humanistyczne: Państwo i Społeczeństwo. – 2017. – 4 (III). – P. 46–56.
Abstract: Continuing education ((life-long learning approach) is important in every field, but especially for medical professionals. The aim of this paper is to analyse an inside experience of undergraduates and PhD students obtained when taking online courses and scrutinize the competencies necessary for successful online learning as well as functions required for proper management of courses. We also set up the task to clear out to what extent taking online courses at English as a medium of instructions are challenging for Ukrainian students. Though taking online courses was very demanding for most participants, all they would recommend online courses to their peers as an effective way to develop profession-related knowledge and skills as well as to gain experience in collaborating with international team and to raise their awareness of the conventions of academic English language and culture; Неперервна освіта (концепція навчання упродовж життя) є важливою в усіх сферах діяльності, але для працівників охорони здоров’я вона набуває особливої актуальності. Метою запропонованого дослідження було проаналізувати досвід студентів та аспірантів медичних та стоматологічних спеціальностей, вперше залучених до проходження он-лайн курсів, та виявити компетенції, необхідні для успішного онлайн-навчання, а також функції, необхідні для належного управління курсами. Ми також поставили завдання з'ясувати, наскільки інтернет-курси, що викладаються англійською мовою, є складними для українських студентів. Хоча проходження онлайн-курсів було справжнім викликом для більшості учасників дослідження, усі вони рекомендували інтернет-курси для своїх однолітків як ефективний спосіб розвинути знання та навички, пов'язані з професією, а також отримати досвід співпраці з зарубіжними колегами та підвищити рівень обізнаності щодо конвенцій академічної англійської мови та культури; Непрерывное образование (концепция обучения в течение жизни) является важным во всех сферах деятельности, но для работников здравоохранения это напрваление приобретает особую актуальность. Целью предлагаемого исследования было проанализировать опыт студентов и аспирантов медицинских и стоматологических специальностей, впервые привлеченных к прохождению онлайн курсов, выявить компетенции, необходимые для успешного онлайн-обучения, а также функции, необходимые для надлежащего управления курсами. Мы также поставили задачу выяснить, насколько интернет-курсы, преподаваемые на английском языке, являются сложными для украинских студентов. Хотя прохождения онлайн-курсов было настоящим вызовом для большинства участников, все они рекомендовали интернет-курсы для своих сверстников как эффективный способ развить знания и навыки, связанные с профессией, а также получить опыт сотрудничества с зарубежными коллегами и повысить уровень осведомленности о конвенциях академического английского языка и культуры.
Keywords: online learning
online courses
medical students
natural and medical sciences
English as a medium of instruction
digital tools
онлайн навчання
онлайн курси
студенти
природні та медичні науки
англійська мова як засіб навчання
онлайн обучение
онлайн курсы
студенты
естественные и медицинские науки
английский язык как средство обучения
URI: http://elib.umsa.edu.ua/jspui/handle/umsa/7628
Appears in Collections:Наукові праці

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Online_courses_in_medical.pdf370,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.