Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/7708
Title: Необходимость инновационных технологий в высших учебных заведениях
Other Titles: Необхідність інноваційних технологій у вищих навчальних закладах
Urgency of implementing innovation technologies into higher education
Authors: Винник, Наталія Іванівна
Винник, Наталия Ивановна
Vinnik, N. I.
Issue Date: 2017
Citation: Винник Н. И. Необходимость инновационных технологий в высших учебных заведениях / Н. И. Винник // Актуальні проблеми сучасної медицини. – 2017. – Т. 17, Вип. 4(2). – С. 286–289.
Abstract: Введение инновационных подходов к процессу обучения в наше время является не просто экспери- ментом или творческим поиском, а необходимостью, которую диктуют современные требования к специалистам и к сфере их деятельности. В интеграционных процессах образования очень важ- но перенимать всё лучшее в сфере педагогики, правильно адаптировать иностранные методики к нашим особенностям образования и менталитету преподавателя и студента. В статье освеще- на одна из проблем образования, заключающаяся в том, что студенты не видят необходимости изучения ряда предметов, знание которых, по их мнению, не имеет для них ни практического, ни теоретического применения. Предложен философский подход к такой проблеме, как получение студентом большого количества знаний, не связанных между собой. Рассмотрены субъективные и объективные факторы восприятия учебного процесса преподавателями и студентами. Поднят вопрос о необходимости адаптации и комплексности учебного материала; Введення інноваційних підходів до процесу навчання в наш час є не просто експериментом або творчим пошуком, а необхідністю, яку диктують сучасні вимоги до фахівців і до сфери їх діяльності. В інтеграційних процесах освіти дуже важливо переймати все краще в сфері педагогіки, правильно ада- птувати закордонні методики до наших особливостей освіти та менталітету викладача і студента. У статті розглянуто одну з проблем освіти, яка полягає в тому, що студенти не бачать необхідності ви- вчення ряду предметів, знання яких, на їхню думку, не має для них ні практичного, ні теоретичного за- стосування. Запропоновано філософський підхід до такого факту, як отримання студентом великої кі- лькості знань, які не пов'язані між собою. Розглянуто суб'єктивні та об'єктивні чинники сприйняття на- вчального процесу викладачами та студентами. Порушено питання про необхідність адаптації та ком- плексності навчального матеріалу; Implementing innovative approaches and technologies into the system of higher education has not just overstep the limits of an experiment or a creative search, but has become a prerequisite demand of the time dictated by novel requirements towards specialists and their sphere of professional activity. Implementing of new approaches and methodology should be based on the national advances in the field of pedagogy, correctly adapt foreign achievements to our peculiarities of education and the mentality of both teachers and students. The article deals with one of education challenges that consist in the fact that students do not see the need to study a number of subjects, which, in their opinion, has neither practical nor theoretical application in their future career. The philosophical approach to the fact that students receive a large amount of knowledge, which would appear not to be directly related to each others, is proposed. The subjective and objective factors of perception of higher educational process by teachers and students are considered. The issue on the necessity of adaptation of educational material has been highlighted.
Keywords: инновационные технологии
образовательный процесс
высшая школа Украины
інноваційні технології
освітній процес
вища школа України
innovative technologies
educational process
higher schools of Ukraine
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/7708
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра патологічної анатомії та судової медицини

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Urgency_of_implementing.pdf268,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.