Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/8249
Title: Організація процесу навчання іноземної мови на диференційній основі у вищих навчальних закладах
Other Titles: Организация процесса обучения иностранного языка на дифференцированной основе в высших учебных заведениях
Оrganization of the differentiation-based foreign language learning process at higher educational institutions
Authors: Гончарова, Євгенія Євгенівна
Гончарова, Евгения Евгеньевна
Honcharova, Ye.
Issue Date: 2017
Citation: Гончарова Є. Організація процесу навчання іноземної мови на диференційній основі у вищих навчальних закладах / Є. Гончарова // Витоки педагогічної майстерності. – 2017. – Вип. 20. – С. 62–66.
Abstract: Об’єктом дослідження автора є диференціація навчання у вищих навчальних закладах. Методологічною основою дослідження є теоретичні положення про сучасні технології навчання у вищих навчальних закладах. У статті обґрунтовано сукупність дидактичних умов, у яких сконцентровано певні положення, які мають бути реалізовані в технології диференціації навчання; Объектом исследования автора является дифференциация обучения в высших учебных заведениях. Методологической основой исследования послужили теоретические положения о современных технологиях обучения в высших учебных заведениях. В статье обоснована совокупность дидактических условий, которые концентрированно представляют определенные дидактические положения и являются основой для разработки технологии дифференциации обучения; The object of the author’s investigation is the differentiation of teaching foreign language process at Higher Educational Institutions. The author reveals the positive impact of the ideas and principles of individual teaching of foreign language and differentiation of teaching as its component. The article substantiates the totality of teaching conditions, encompassing certain provisions which have to be implemented in the differentiation of learning, namely: - the formation of the motivational stimulating basis for the acquisition of potentially the greatest possible amount of professionally meaningful learning material; - the design and implementation of didactic interaction in the “teacher-student” system taking into account the individual psychological characteristics of the subjects of the differentiation-based educational process; - implementation of hierarchically ordered modular structural organization of the content of differentiation-based foreign languages teaching; - intensification of reflexive analytical activity of students with regard to professional specific training in foreign languages.
Keywords: диференціація
дидактичні умови
дидактична взаємодія
дидактичні процеси
блоково-структурна організація змісту навчання дисципліни
диференційна основа
оцінювання
дифферециация
дидактические условия
дидактическое взаимодействие
дидактические процессы
блочно-структурная организация содержания обучения
дифференцированная основа
оценивание
differentiation
didactic terms
didactic interaction
didactic processes
modular structural organization of the subject content learning
differential basis
assessment
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/8249
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orhanizatsiia_protsesu.pdf417,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.