Зміст і структура професійної компетентності майбутніх лікарів
Ескіз недоступний
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка
Анотація
Досліджено актуальні питання професійної компетентності майбутніх лікарів під час навчальної діяльності. Зважаючи на зміни в політичній, економічній, соціальній та культурній сферах нашої країни, ринок праці вимагає підготовки майбутніх фахівців, які би мали високий рівень знань, умінь та навичок роботи у конкретній галузі, могли приймати рішення у стандартних та нестандартних ситуаціях, нести відповідальність за них у своїй професійній діяльності. Відзначено, що у вищих навчальних закладах (ВНЗ) потрібно використовувати сучасні методи навчання, комп’ютерні технології, які би дали змогу розвивати активність, комунікативність, пізнавальну діяльність студента. В зв’язку з цим важливим питанням розвитку та становлення освіти є використання компетентнісного підходу. На основі огляду праць вітчизняних та зарубіжних науковців розглянуто різні підходи щодо визначення понять «компетенція», «компетентність», «професійна компетентність». Визначено теоретичні та практичні аспекти проблеми. Провівши огляд наукових робіт та проаналізувавши етичний кодекс лікаря, визначено зміст та структуру професійної компетентності майбутніх лікарів, серед яких виокремлено три основні компоненти: когнітивний (містить у собі сукупність знань про сутність та особливості роботи медичного працівника); мотиваційний (розглядається як складна система, що включає в себе потреби, ідеали, цілі, якими керується людська діяльність); особистісний (визначається сформованістю сукупності особистісних характеристик медичного працівника, від яких залежить ефективність його діяльності за фахом).
Опис
Ключові слова
компетенція, компетентність, професійна компетентність, медичний працівник, когнітивний компонент, мотиваційний компонент, особистісний компонент, компетенция, компетентность, професиональная компетентность, медицинский работник, когнитивный компонент, мотивационный компонент, личностный компонент, competence, professional competence, medical worker, cognitive component, motivational component, personal component
Бібліографічний опис
Саєнко М. С. Зміст і структура професійної компетентності майбутніх лікарів / М. С. Саєнко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка. Серія: педагогіка. – 2018. – № 1. – С. 83–89.