Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/8743
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГончарова, Євгенія Євгенівна-
dc.contributor.authorГончарова, Евгения Евгеньевна-
dc.contributor.authorHoncharova, Ye. Ye.-
dc.date.accessioned2018-10-12T06:53:09Z-
dc.date.available2018-10-12T06:53:09Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationГончарова Є. Є. Дидактичні умови диференціації навчання / Є. Є. Гончарова // Педагогічні науки. – Полтава, 2018. – Вип. 71. – С. 24–28.uk_UA
dc.identifier.other378.147+37.026-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/8743-
dc.description.abstractПроаналізовано сутність і роль індивідуалізації навчання студентів вищої школи у контексті реалізації гуманістичної парадигми системи освіти. Визначено та теоретично обґрунтовано на основі вивчення та аналізу психолого-педагогічної літератури шляхи формування оптимальної моделі взаємодії викладача зі студентами. Запропоновано комплекс дидактичних умов диференціації навчання фахових дисциплін, основною функцією яких є оптимальне забезпечення організаційно-педагогічного супроводу процесу навчання; The paper presents the analysis of the objectives and role of the individualized teaching of students at HEI in the context of the implementation of humanistic paradigm of the educational system. The ways of formation of the optimal model of the teacher-student interaction have been defined and theoretically grounded on the basis of the study and analysis of psychological-pedagogical literature. The complex of didactic strategies for differentiated teaching of some major subjects, aimed at optimal provision of organizational and pedagogical support during the learning process has been suggested. The importance of the formation of motivational and stimulating basis for the acquisition of potentially maximum possible amount of professionally meaningful educational material in the process of the implementation of the differentiated didactic teacher-student interaction, considering the individual-psychological features of the subjects of the learning process, was established. The paper considers the advantages of implementation of hierarchically ordered differentiated block-structural organization of the syllabus of the major subjects, aimed at differentiated approach to structuring of instructions for the gradual transition from the lower level of knowledge to the higher one, where the knowledge base is gradually growing to the level required for the transition to the next stage, which minimizes the possibility of discreteness in teaching and acquisition of the study material. The paper emphasizes the appropriate use of control methods aimed at both the assessment of the actual academic success of the students in teaching and learning activities, and forming the skills of self-evaluation and self-control, the ability to self-regulation and reflection.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectіндивідуалізація навчанняuk_UA
dc.subjectдиференціація навчанняuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectдидактичні умовиuk_UA
dc.subjectдидактична взаємодіяuk_UA
dc.subjectконтрольuk_UA
dc.subjectсамоконтрольuk_UA
dc.subjectрефлексіяuk_UA
dc.subjectindividualized teachinguk_UA
dc.subjectdifferentiated teachinguk_UA
dc.subjectpedagogical strategiesuk_UA
dc.subjectdidactic strategiesuk_UA
dc.subjectdidactic interactionuk_UA
dc.subjectcontroluk_UA
dc.subjectself-controluk_UA
dc.subjectreflectionuk_UA
dc.titleДидактичні умови диференціації навчанняuk_UA
dc.title.alternativeDidactic Strategies for Differentiated Teachinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dydaktychni_umovy.pdf279,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.