Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/8767
Назва: Роль тестового контролю в інтеграції освітнього процесу на кафедрі патофізіології до європейського освітнього простору
Автори: Акімов, Олег Євгенович
Міщенко, Артур Володимирович
Левков, Анатолій Анатолійович
Костенко, Віталій Олександрович
Дата публікації: жов-2018
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Роль тестового контролю в інтеграції освітнього процесу на кафедрі патофізіології до європейського освітнього простору / О. Є. Акімов, А. В. Міщенко, А. А. Левков, В. О. Костенко // Інтегративні механізми патологічних процесів: від експериментальних досліджень до клінічної практики : матеріали VII Пленуму наукового товариства патофізіологів та наук.-практ. конф., присвячених 110-річчю з дня народження члена-кореспондента АМН СРСР, професора М. Н. Зайка. – Полтава, 2018. – С. 134–135.
Короткий огляд (реферат): Освітній процес в медицині, як і сама медицина в Україні, проходить тернистий шлях реформування та змін. Міністерство охорони здоров’я ініціювала реформу медицини з метою наближення якості медицини в Україні до світових стандартів. Проте наближення якості медичних послуг до світових стандартів неможливе без наявності висококваліфікованих фахівців в медичних установах. Патофізіологія, як доклінічна дисципліна, формує у студентів критичне мислення, навчає інтерпретації результатів лабораторних досліджень та є «філософією медицини». Тестовий контроль широко використовується в українській медичній освіті для оцінки рівня знань студентів з різних дисциплін [1]. Окрім тестових завдань типу КРОК-1 на кафедрі патофізіології розроблено та впроваджено багато інших засобів та методів контролю рівня опанування студентами необхідних знань та практичних навичок [2, 3]. В останні роки серед наукової спільноти створюється думка, щодо необхідності заміни інтегрованого іспиту КРОК-1 на більш досконалий іспит на основі програми «The International Foundations of Medicine» (IFOM). Тести IFOM використовуються в багатьох країнах та дозволяють об’єктивно оцінювати рівень знань студентів на різних етапах їх підготовки. Проте застосування тестів IFOM в Україні має певні складності. По-перше тести цієї бази представлені виключно англійською мовою; по-друге програма з патофізіології та програма з «general pathology» (інтегрована дисципліна, яка складається з патофізіології та патоморфології) мають суттєві відмінності; по-третє на даний момент не створено підручника, який би висвітлював програму «general pathology» на українській мові. Першу проблему можна вирішити шляхом якісного перекладу тестів на українську мову. Проте переклад має здійснюватись виключно вченими патофізіологами, оскільки грубий переклад може суттєво змінити зміст тесту. Друга проблема є більш складною. Вона вимагає не лише створення інтегрованої програми з дисципліни, а й зміну філософії викладання. На нашу думку необхідно створити окремий, третій модуль «Клінічна патофізіологія» для студентів медичного факультету, який має викладатись на 6 курсі. Вирішення перших двох проблем дозволить створити підручник, який повністю відповідатиме національній програмі дисципліни та висвітлюватиме патофізіологічні питання, які входять до курсу «general pathology», проте не входять до національної програми. Висновок: використання тестів IFOM є необхідним кроком до наближення рівня медичної освіти в Україні до світових стандартів, за умов створення третього модуля «Клінічна патофізіологія» в складі дисципліни та інтегрованого підручника. Список використаної літератури 1. Лисаченко О. Д. Пошук методів покращення підготовки студентів стоматологічного факультету до написання ліцензійного іспиту «КРОК-1» / О. Д. Лисаченко, В. І. Шепітько, А. В. Міщенко // Актуал. пробл. сучас. мед.: Вісн. Укр. мед. Стомат. Акад. – 2012. – Т. 12, вип. 3 (39). – С. 183 –184. 2. Контроль якості самостійної роботи на кафедрі патофізіології – невід’ємна складова якісної освіти / О. Є. Акімов, Н. В. Соловйова, С. В. Денисенко [та ін.] // Актуальні питання контролю якості освіти у вищих медичних навчальних закладах : матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю. – Полтава, 2018. – С. 11–12. 3. Шляхи оптимізації навчального процесу на кафедрі патофізіології / О. Є. Акімов, В. О. Костенко, Н. В. Соловйова [та ін.] // Удосконалення якості підготовки лікарів у сучасних умовах : матеріали наук.-практ. конф. міжнар. участю. – Полтава. – 2016. – С. 6–7.
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/8767
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра патофізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rol_testovogo_kontrolu.pdf2,23 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.