Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9005
Назва: Історія, сьогодення та перспективи медичної післядипломної освіти з фаху «Ортодонтія»
Інші назви: История, настоящее и перспективы медицинского последипломного образования по специальности «Ортодонтия»
History, present and prospects of medical postgraduate education on the specialty «Orthodontics»
Автори: Куроєдова, Віра Дмитрівна
Галич, Людмила Борисівна
Макарова, Олександра Миколаївна
Куроедова, Вера Дмитриевна
Галич, Людмила Борисовна
Макарова, Александра Николаевна
Kuroedova, V. D.
Halich, L. B.
Makarova, A. N.
Дата публікації: 2018
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Куроєдова В. Д. Історія, сьогодення та перспективи медичної післядипломної освіти з фаху «Ортодонтія» / В. Д. Куроєдова, Л. Б. Галич, О. М. Макарова // Вісник проблем біології і медицини. – 2018. – Вип. 4, Т. 1 (146). – С. 145–150.
Короткий огляд (реферат): Кафедра післядипломної освіти лікарів-ортодонтів з 2001 року є опорною спеціалізованою кафедрою в Україні за фахом «Ортодонтія». Для розвитку клінічного мислення лікарів кафедра застосовує ряд сучасних освітніх технологій, спрямованих як на високу теоретичну підготовку, так і на досконале опануван- ня практичними навиками. В ході теоретичної та практичної підготовки з курсантами проводяться лекції, семінари, захисти історії хвороби із мультимедійними презентаціями, підготовка тез доповідей на наукових конференціях, практичні заннятя на клінічному прийомі та в зуботехнічній лабораторії. Cучасність методів навчання та контролю знань майбутніх лікарів підвищує мотивацію до освоєння професії, ефективність засвоєння запропонованого матеріалу, що призводить до росту професійної майстерності майбутніх лікарів. Кафедра последипломного образования врачей-ортодонтов с 2001 года является опорной специализированной кафедрой в Украине по специальности «Ортодонтия». Для развития клинического мышления врачей кафедра применяет ряд современных образовательных технологий, направленных как на высокую теоретическую подготовку, так и на совершенное овладение практическими навыками. В ходе теретической и практической подготовки с курсантами проводятся лекции, семинары, защиты истории болезни с мультимедийными презентациями, подготовка тезисов докладов на научные конференции, практические заннятя на клиническом приеме и в зуботехнической лаборатории. Cовременность и разнообразие методов обучения и контроля знаний будущих врачей повышает мотивацию к освоению профессии, эффективность усвоения предлагаемого материала, что приводит к росту профессионального мастерства будущих врачей; Department of doctor-orthodontist’s postgraduate education, has been the main specialized department in Ukraine at the specialty of “Orthodontics” since 2001. To develop clinical thinking of doctors, the department uses a number of modern educational technologies aimed at both high theoretical training and perfection of practical skills. In the course of theoretical training with cadets we provide: lectures, seminars, medical history challenges using multimedia presentation, abstracts preparation for scientific conferences. The theoretical training of a modern cadet, presupposes an active self-employed work, the organization of which is helped by the methodical guidelines that we developed, teaching aids, etc. At transfer to the European system of teaching, the department is expands access for teachers and cadets to data banks of new scientific directions, new educational literature, new computer classes, phantoms and dummys.Practical classes for cadets provide involvement in the clinical and work in a dental laboratory. During practical training, cadets master skills needed for working with orthodontic patients of different ages, the latest diagnostic methods (cephalometric, CBCT), modern removable and non-removable orthodontic techniques. In the dental laboratory master the stages of manufacturing removable orthodontic apparatus, control-diagnostic models, bite patterns and etc. In the training process of the “Specialization” cycle, there are 3 intermediate exams, that allows cadets to more thoroughly approach orthodontic study and successfully prepare for the final exam. The Department of doctor-orthodontist’s postgraduate education uses final examination as a last monitoring method to check cadet-doctors acquired knowledge. At this exam we assess the level of theoretical knowledge and practical skills done by “Orthodontics” curriculum and the Ministry of Health program. This examination provides extensive knowledge control, that includs independent computer testing and practical exams (based on real clinical cases). That’s why various modern methods of training and future doctors’s knowledge monitoring, increases motivation of mastering own profession and effectiveness of provided materials, which leads to increasions of future doctors’s professional skills.
Ключові слова: післядипломна освіта
ортодонтія
практичні навички
последипломное образование
ортодонтия
практические навыки
postgraduate education
orthodontics
practical skills
ISSN: 2077-421
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9005
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра післядипломної освіти лікарів-ортодонтів
Історія Полтавського державного медичного університету
Вісник проблем біології і медицини, Випуск 4, Том 1 (146)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
istoriy_sogodenny.pdf463,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.