Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9336
Назва: Філософія і освіта на сучасному етапі розвитку українського суспільства
Автори: Уліцька, О. М.
Безродня, Т. І.
Бабічева, С. М.
Бесараб, В. І.
Дата публікації: 2018
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Уліцька О. М. Філософія і освіта на сучасному етапі розвитку українського суспільства / О. М. Уліцька, Т. І. Безродня, С. М. Бабічева, В. І. Бесараб // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. ( 31 травня–01 червня 2018 р., м. Полтава). – Полтава : Астрая, 2018. – С. 342–347.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена розгляду питання взаємозв’язку філософії та освіти на сучасному етапі розвитку українського суспільства. Розглянуто особливості філософії освіти, дано означення понять філософії та освіти, визначено стратегічну мету філософії освіти, розглянуто критерії, що описують сучасну модель освіти, зміст гуманітарної освітньої парадигми, поняття дитиноцентризму, сформульовано принципи нової української школи і демократичної освіти. Філософія освіти є основою комплексного підходу до розв’язання проблем сучасної освіти, в першу чергу до виконання завдань її гуманізації. Указано ознаки розвитку нової системи освіти: ухвалення нових державних стандартів загальної середньої освіти, розроблених з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості; запровадження нового принципу педагогіки партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя і батьків; надання академічної свободи і стимулювання до професійного зростання; запровадження принципу дитиноцентризму (орієнтація на потреби учня); удосконалення процесу виховання; створення нової структури школи, що дасть змогу засвоїти зміст освіти і набути ключових компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості; децентралізація й ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи і розвитку українського суспільства.; Статья посвящена рассмотрению вопроса взаимосвязи философии и образования на современном этапе развития украинского общества. Рассмотрено особенности философии образованя, дано определение понятий философии и образования, определено стратегическую цель философии образования, рассмотрено критерии, которые описывают современную модель образования, содержание гуманитарной образовательной парадигмы, понятие детоцентризма, сформулировано принципы новой украинской школы и демократического образования. Философия образования является основанием комплексного похода к решению проблем современного образования, в первую очередь к решению заданий ее гуманизации. Критериями, которые описывают современную модель образования, являются следующие: универсальность, гуманизация, гуманитаризация, компетентность, профессиональность, целостность, фундаментальность. Рассмотрено признаки новой системы образования: утверждение новых государственных стандартов общего среднего образования, разработанных с учетом компетентностей, необходимых для успешной самореализации личности; внедрение нового принципа педагогики партнерства, основанной на сотрудничестве ученика, учителя и родителей; предоставление академической свободы и стимулирование к профессиональному росту; внедрение принципа детоцентризма (ориентация на потребности ребенка); усовершенствование принципа воспитания; создание новой структуры школы, которая даст возможность усвоить содержание образования и получить ключевые компетентности, необходимые для успешной самореализации личности; децентрализация и эффективное управление общим средним образованием, которое будет способствовать автономии школы и развитию украинского общества.; This article is devoted to the consideration of the issue of the correlation оf philosophy and education at the present stage of development of Ukrainian society. The peculiarities of the philosophy of education are examined in the text and the notions of philosophy and education are defined. It is especially noted that the strategic goal of the philosophy of education is defined in the article. The criteria describing the modern model of education, the content of the humanitarian educational paradigm and the concept of childhood center are formulated. It is reported that the principles of the new Ukrainian school and democratic education are defined. It should be emphasized that the philosophy of education is the basis for an integrated approach to solving the problems of modern education, first of all and to the tasks of its humanization. The text gives a valuable information on the signs of development of a new system of education. It is indicated as the adoption of new state standards of general secondary education, developed taking into account the competences necessary for successful self-realization of the person. Much attention is drawn to the introduction of a new principle of partnership pedagogy, based on the cooperation of a student, a teacher and parents. The importance ofproviding academic freedom and stimulating professional growth and also introduction of the principle of childhood centering (orientation to the students’ needs) are stressed in the article. Improvement of the process of education and creation of a new school structure that will enable to absorb the content of education and acquire the key competencies necessary for the successful self-realization of the individual are defined as one of the main steps to develop new education system. It is said that centralization and effective management of general secondary education, which will contribute to the real autonomy of the school and the development of Ukrainiann society should be also considered as a sign of development of a new system of education.
Ключові слова: філософія
освіта
нова українська школа
українське суспільство
философия
образование
новая украинская школа
украинское общество
philosophy
education
new Ukrainian school
Ukrainian Society
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9336
Розташовується у зібраннях:Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
77_FIO.pdf119,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.