Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9447
Назва: Міждисциплінарні зв’язки як фактор вдосконалення вивчення предмету терапевтична стоматологія при підготовці майбутнього лікаря
Інші назви: Междисциплинарные связи как фактор совершенствования изучения предмета терапевтическая стоматология при подготовке будущего врача
Interdisciplinary relationships as a factor of improving the study of the subject of therapeutic dentistry in preparing the future doctor
Автори: Іленко, Наталія Миколаївна
Бойченко, Ольга Миколаївна
Иленко, Наталия Николаевна
Бойченко, Ольга Николаевна
Ilenko, N. M.
Boychenko, O. N.
Дата публікації: 2018
Видавець: Українська академія наук (м. Київ), Українська медична стоматологічна академія (м. Полтава)
Бібліографічний опис: Іленко Н. М. Міждисциплінарні зв’язки як фактор вдосконалення вивчення предмету терапевтична стоматологія при підготовці майбутнього лікаря / Н. М. Іленко, О. Н. Бойченко // Вісник проблем біології і медицини. – 2018. – Вип. 4, т. 2 (147). – С. 223–225.
Короткий огляд (реферат): Майбутній лікар повинен володіти значним запасом фахових знань та вмінь на початку своєї професійній діяльності, використовувати їх, здійснювати пошук нової інформації, постійно підвищувати власну професійну компетентність та цілеспрямованість. Тому перед викладачем закладу вищої освіти стоїть питання пошуку методів та інноваційних технологій, які б стали якісним інструментом підготовки фахівця. Так одним з таких інструментів є використання міжпредметних та міждисциплінарних зв’язків, що не є новим питанням. У сучасному суспільстві міжнауковий синтез, інтеграція та взаємопроникнення наук набувають масштабного характеру, і міждисциплінарність стає головною особливістю сучасної науки. Тому розширюється спектр міждисциплінарних досліджень і в галузі освіти, значення міжпредметних зв’язків в підготовці компетентного лікаря значно зростає. У дослідженнях відомих вчених педагогів та науковців (І. Звєрєв, В. Коротов, М. Скаткін 2014 р.) міждисциплінарні зв’язки виступають як умова єдності навчання й виховання, засіб комплексного підходу до системи навчання. Однією з переваг міждисциплінарного підходу визначено реалізацію ним основних дидактичних принципів навчання. Перш за все, міжпредметної координації, що забезпечує взаємодію викладання дисципліни з іншими дисциплінами, узгодження тематики та навчальних програм. В результаті цього забезпечується також принцип систематичності та послідовності введення навчального матеріал та формування необхідних навичок і вмінь. Принцип виховного навчання в межах міждисциплінарного підходу реалізується шляхом допомоги студентам подолати надмірну сором’язливість, пригніченість, меркантильність, байдужість, і стимулювати особистісний та професійний розвиток, активність, самостійність, ініціативність, ввічливість, взаємодопомогу. Позитивне спілкування на занятті з терапевтичної стоматології збагачує виховний процес емоційними переживаннями та особистісним змістом. Принцип урахування індивідуальних особливостей передбачає надання раціональної допомоги, яке відповідає рівню знань та труднощам які виникають у студентів, обізнаність з індивідуальними особливостями студентів. Таким чином, цілісне пізнання дисципліни терапевтична стоматологія є важливим етапом для формування майбутнього лікаря, яке складається з використанням знань з суміжних дисциплін, вивчених протягом всіх років навчання. Міждисциплінарний підхід сприяє реалізації дидактичних принципів навчання, стимулює викладача до оновлення змісту навчання, збагачення його цікавими та актуальними міждисциплінарними темами, новими ситуаційними завданнями та комунікативними ситуаціями ; Будущий врач должен обладать значительным запасом профессиональных знаний и умений в начале своей профессиональной деятельности, использовать их, осуществлять поиск новой информации, постоянно повышать свою профессиональную компетентность и целеустремленность. Поэтому перед преподавателем высшего ученого заведения стоит вопрос поиска методов и инновационных технологий, которые стали бы качественным инструментом подготовки специалиста. Так одним из таких инструментов является использование межпредметных и междисциплинарных связей, что является новым вопросом. В современном обществе межнаучный синтез, интеграция и взаимопроникновение наук приобретают масштабный характер, и междисциплинарность становится главной особенностью современной науки. Поэтому расширяется спектр междисциплинарных исследований и в области образования. Поэтому значение межпредметных связей в подготовке компетентного врача значительно возрастает. В исследованиях известных ученых педагогов и ученых (И. Зверев, В. Коротов, М. Скаткин 2014 г.) связи выступают как условие единства обучения и воспитания, средство комплексного подхода к системе обучения. Одним из преимуществ междисциплинарного подхода определяется реализация им основных дидактических принципов обучения. Прежде всего, межпредметные координации, обеспечивает взаимодействие преподавания дисциплины с другими дисциплинами, согласования тематики и учебных программ. В результате этого обеспечивается также принцип систематичности и последовательности введения учебного материала и формирования необходимых навыков и умений. Принцип воспитательного обучения в рамках междисциплинарного подхода реализуется путем помощи студентам преодолеть чрезмерную застенчивость, подавленность, меркантильность, равнодушие, и стимулировать личностное и профессиональное развитие, активность, самостоятельность, инициативность, вежливость, взаимопомощь. Позитивное общение на занятии по терапевтической стоматологии обогащает воспитательный процесс эмоциональными переживаниями. Принцип учета индивидуальных особенностей предусматривает предоставление рациональной помощи, которое соответствует уровню знаний и трудности возникающие у студентов, знакомство с индивидуальными особенностями студентов. Таким образом, целостное познание дисциплины терапевтическая стоматология является важным этапом для формирования будущего врача, состоящее с использованием знаний из смежных дисциплин, изученных в течение всех лет обучения. Междисциплинарный подход способствует реализации дидактических принципов обучения, стимулирует преподавателя к обновлению содержания обучения, обогащение его интересными и актуальными междисциплинарными темами, новыми ситуационными задачами и коммуникативными ситуациями ; The future doctor should have a significant stock of professional knowledge and skills at the beginning of his professional activity, use them, search for new information, constantly improve his professional competence and purposefulness. Therefore, the teacher of a higher academic institution is faced with the question of finding methods and innovative technologies that have become a bi-qualitative tool for training a specialist. So one of these tools is the use of interdisciplinary and interdisciplinary communication, which is a new issue. In modern society, inter-scientific synthesis, integration, and the interpenetration of sciences acquire a large-scale character, and interdisciplinarity becomes the main feature of modern science. Therefore, the range of interdisciplinary research in the field of education is expanding. Therefore, the value of interdisciplinary connections in the training of a competent doctor increases significantly. In studies of famous scientists, educators and scientists (I. Zverev, V. Korotov, M. Skatkin 2014). Communications act as a condition for the unity of training and education, a means of an integrated approach to the training system. One of the advantages of the interdisciplinary approach is determined by the implementation of its basic didactic teaching principles. First of all, interdisciplinary coordination, ensures the interaction of teaching discipline with other disciplines, coordination of topics and curricula. As a result, the principle of systematic and consistent introduction of educational material and the formation of the necessary skills and abilities is also ensured. The principle of educational training in the framework of an interdisciplinary approach is implemented by helping students overcome excessive shyness, depression, mercantile spirit, indifference, and stimulate personal and professional development, activity, independence, initiative, courtesy, and mutual assistance. Positive communication in a lesson in therapeutic dentistry enriches the educational process with emotional experiences. The principle of accounting for individual characteristics provides for the provision of rational assistance that corresponds to the level of knowledge and difficulties encountered by students, familiarity with the individual characteristics of students. Thus, holistic knowledge of the discipline of therapeutic dentistry is an important step for the formation of the future doctor, consisting of knowledge from related disciplines, studied during all years of study. The interdisciplinary approach contributes to the implementation of didactic teaching principles, stimulates the teacher to update the teaching content, enrich it with interesting and relevant interdisciplinary topics, new situational tasks and communicative situations.
Ключові слова: міжпредметні
міждисциплінарні зв’язки
освіта
межпредметные
междисциплинарные связи
образование
interdisciplinary
interdisciplinary relations
education
ISSN: 2077-4214
E- 2523-4110
DOI: DOI10.29254/2077-4214-2018-4-2-147-223-225
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9447
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра терапевтичної стоматології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Interdisciplinary_relationships_as_a_factor_of_improving_the_study.pdf121,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.