Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Автор "Bieliaieva, O. M."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Interactive strategies in medical education(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Robinson, AnthonyУ статті досліджено методологічний потенціал інтерактивного підходу в контексті викладання англійської мови за професійним спрямуванням у медичному виші. Дослідження може бути цікавим викладачам англійської мови як іноземної у медичних вишах, а також фахівцям з інших професійних галузей, у процесі планування навчальних занять та розробки навчально-методичних матеріалів; The article examines the methodological potential of interactive approach in the context of teaching English for Professional Purposes at a medical university. The research may be of interest to ESOL teachers who train medical students, as well as to educators from other academic contexts, in the process of planning of training sessions and developing teaching materials; В статье исследован учебно-методологический потенциал интерактивного подхода в контексте преподавания английского языка для профессиональных целей в медицинском вузе. Данное исследование может представлять интерес для преподавателей английского языка как иностранного в медицинских вузах, а также для специалистов из других профессиональных областей, в процессе планирования учебных занятий и разработки учебно-методических материалов.Документ Літературно-історичний коментар як методичний прийом навчання латинської мови в закладах вищої медичної освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.Розглянуто літературно-історичний коментар як один із спеціальних методичних прийомів навчання латинської мови. Показано, що застосування на заняттях з латинської мови та медичної термінології цього прийому дає змогу розв’язати низку завдань, як-от: формування позитивного емоційного ставлення й посилення інтересу до вивчення дисципліни, розширення загального кругозору студентів, залучення майбутніх лікарів до європейської культури. Авторка наголошує, що з точки зору психології зазначений прийом слугує ефективним засобом переключення уваги й емоційного розвантаження студентів під час заняття, а також сприяє розвиткові особистісної рефлексії; Literary and historical commentary is considered as one of the special methodical methods in teaching Latin. It has been shown that using this technique during classes in Latin language and medical terminology enables us to solve a number of tasks, such as: forming a positive emotional attitude and increasing interest in studying the discipline, expanding general outlook of students, attracting future doctors to European culture. The author emphasizes that from the point of view of psychology, this technique serves as an effective means of switching the attention and emotional unloading of students during the class, and also promotes the development of personal reflection; Рассматривается литературно-исторический комментарий как один из специальных методических приемов обучения латинскому языку. Показано, что применение на занятиях по латинскому языку и медицинской терминологии этого приема способствует реализации следующих задач: формирование позитивного эмоционального отношения к учебной дисциплине, расширение общего кругозора и повышение интеллектуального уровня студентов, приобщение будущих врачей к европейской культуре. Автор подчеркивает, что с точки зрения психологии использование описанного приема является эффективным средством переключения внимания и эмоциональной разгрузки студентов во время занятия, а также способствует развитию личностной рефлексии.Документ Роль традиційних та інноваційних засобів навчання в модернізації вищої освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Гончарова, Евгения Евгеньевна; Honcharova, Ye. Ye.У статті розглядається необхідність творчого поєднання традиційних та інноваційних засобів навчання з метою інтенсифікації навчального процесу у сучасних ЗВО України. На підґрунті аналізу останніх досліджень вітчизняних науковців аргументується закономірність комплексного застосування інноваційних засобів навчання з метою отримання якісних змін у засвоєнні навчального матеріалу студентами та формуванні їх фахових компетентностей; The paper considers the issues on the need for a creative combination of traditional and advanced teaching aids to intensify the academic process in present HEIs of Ukraine. Based on the analysis of recent publications of domestic researchers, the regularity of the complex application of the advanced teaching aids is proved to obtain qualitative changes in the acquisition of the learning material by the students and the formation of their professional competences; В статье рассматривается необходимость творческого использования традиционных и инновационных средств обучения с целью интенсификации учебного процесса в современных учебных заведениях Украины. На основании анализа последних исследований отечественных учених аргументируется закономерность комплексного использования инновационных средств обучения с целью получения качественных изменений в усвоении учебного материала студентами и формировании их профессиональных компетентностей.Документ Семантико-стилістичні та концептуальні особливості англомовних запозичень у сучасній українській мові (на матеріалі текстів, розміщених у соціальних мережах)(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Шерстюк, Наталія Олександрівна; Шерстюк, Наталия Александровна; Sherstiuk, N. O.; Прийма, Лада Юріївна; Прийма, Лада Юрьевна; Pryima, L. Yu.У статті розглядається проблема запозичення інокультурних концептів, що є актуальною в зв'язку з використанням мережі Інтернет представниками молодіжної культури, а також поширенням нових слів у засобах масової інформації (телевізійні канали, модні журнали, блоги). Особливу цікавість становлять причини використання запозичених слів носіями української мови за умови наявності в рідній мові слів, що мають подібне значення. Аналізується семантична специфіка англіцизмів, їх зміна й адаптація в сучасній українській мові. У ході дослідження були з'ясовані конотаційні характеристики запозичень, можливі причини їх появи, особливості вживання тих чи інших слів, а також деякі варіанти заміни англіцизмів питомими українськими словами; The article deals with the problem of borrowing foreign culture concepts, which is particularly relevant due to the use of the Internet by representatives of youth culture, as well as the spread of new words in the media (television channels, fashion magazines, blogs). The reasons for using borrowings by native speakers of Ukrainian are especially interesting considering the fact that there are words with a similar meaning in the native language. The semantic features of English words, their transformation and adaptation in modern Ukrainian have been analyzed. In the course of the study, the connotational characteristics of borrowings, possible causes for their existence, peculiarities of using certain words, substitutions of certain English words for proper Ukrainian ones have been specified; В статье рассматривается проблема заимствования инокультурных концептов, которая является актуальной в связи с использованием сети Интернет представителями молодежной культуры, а также распространением новых слов в средствах массовой информации (телевизионные каналы, модные журналы, блоги). Особый интерес представляют причины использования заимствованных слов носителями украинского языка при условии наличия в родном языке слов, имеющих подобное значение. Анализируется семантическая специфика англицизмов, их изменение и адаптация в современном украинском языке. В ходе исследования были выяснены коннотационные характеристики заимствований, возможные причины их появления, особенности употребления тех или иных слов, а также некоторые варианты замены англицизмов удельными украинскими словами.Документ Суфіксальний словотвір у латинській правознавчій термінології(2019) Синиця, Валентина Григорівна; Синица, Валентина Григорьевна; Synytsia, V. H.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.Досліджено продуктивність латинських суфіксів, які беруть участь у творенні юридичних термінів. Простежено існування в українській правничій термінології лексичних дублетів. Проведено етимологічний аналіз юридичних термінів, утворених шляхом суфіксації; The article examines the productivity of Latin suffixes in forming terms of the jurisprudence. Attention is paid to the lexical doublets in the Ukrainian legal terminology and to the etymological characteristics; Исследована продуктивность латинских суффиксов, принимающих участие в образовании юридических терминов. Прослеживается существование в юридической терминологии лексических дублетов. Осуществлен этимологический анализ юридических терминов, образованных путем суффиксации.Документ Українська медична стоматологічна академія в «Топ-200 України»: самоаналіз динаміки зростання рейтингових показників(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Ждан, Вячеслав Миколайович; Ждан, Вячеслав Николаевич; Zhdan, V. M.; Дворник, Валентин Миколайович; Дворник, Валентин Николаевич; Dvornyk, V. M.; Старченко, Іван Іванович; Старченко, Иван Иванович; Starchenko, I. I.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.Викладено результати самоаналізу рейтингових показників Української медичної стоматологічної академії, відображених у незалежному національному рейтингу «ТОП-200 Україна», який щорічно укладається Центром міжнародних проектів «Євроосвіта» у партнерстві з міжнародною групою експертів IREG «Observatory on Academic Ranking and Excellence». Виявлено позитивну динаміку зростання оцінки інтегрального показника діяльності академії впродовж 2015 – 2019 рр. Проаналізовано основні фактори, які забезпечили зростання такого показника як «індекс якості науково-педагогічного потенціалу»; The article presents the results of self-analysis in the rating indicators of the Ukrainian Medical Stomatological Academy, reflected in the independent national rating «TOP-200 Ukraine», which is annually developed by the Center for International Projects «Euroeducation» in partnership with the international expert group IREG «Observatory on Academic Ranking and Excellence». The authors revealed a positive dynamics of growth in the estimation of the integral index of activity of the Academy over the period of 2015 - 2019; Изложены результаты самоанализа рейтинговых показателей Украинской медицинской стоматологической академии, отображенных в национальном рейтинге «ТОП-200 Украина», который ежегодно составляется Центром международных проектов «Євроосвіта» в партнерстве с международной группой экспертов IREG «Observatory on Academic Ranking and Excellence». Выявлена позитивная динамика роста оценки интегрального показателя деятельности академии в течение 2015 – 2019 гг. Проанализированы факторы, обеспечившие рост такого показателя как «индекс качества научно-педагогического потенциала».