Перегляд за Автор "Lypii, Yevheniia"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Соціально-гуманітарний компонент системи вищої медичної освіти в Україні(Донбаський державний педагогічний університет, 2022) Дубініна, Віра Олександрівна; Харченко, Тетяна Олексіївна; Липій, Євгенія Анатоліївна; Біланов, Олег Сергійович; Dubinina, Vira; Kharchenko, Tetiana; Lypii, Yevheniia; Bilanov, OlegПублікація актуалізує питання сучасної медичної освіти, яку не можна розглядати поза загальнокультурними проблемами суспільства та людини. Робота містить огляд нормативно-правових актів, зокрема Стратегії розвитку медичної освіти в Україні, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 95-р., в якій наголошується на необхідності синхронізації процесів, пов’язаних з проведенням багатьох реформ у сфері охорони здоров’я в Україні, змін у системі підготовки медичних працівників з метою забезпечення поліпшення якості лікування та медичного догляду пацієнтів. У статті висвітлюються аспекти гуманізації медичної освіти, яка передбачає тісну інтеграцію загальнотеоретичних, спеціальних клінічних та соціально-гуманітарних дисциплін. Проведений аналіз досвіду зарубіжних вчених з питання місця і ролі соціальних і гуманітарних знань у системі підготовки майбутнього лікаря. Також автори акцентують увагу на тому, що удосконалення процесу гуманітаризації медичної освіти може йти лише шляхом інтенсифікації освітнього процесу. Для цього приміром, у Полтавському державному медичному університеті, крім традиційних для медичних ЗВО навчальних дисциплін циклу загальної підготовки «Філософія», «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)», «Латинська мова та медична термінологія», «Історія медицини», «Медичне право України» (цикл професійної підготовки), студентам пропонуються «Етика та деонтологія», «Демократія: філософія та механізми», курси за вибором «Професійні комунікації. Ключові компетенції», «Правознавство», «Основи лідерства» тощо. Це дозволяє не тільки забезпечення неперервної гуманітарної освіти протягом всього періоду навчання, а й профілізацію останньої.