Перегляд за Автор "Pavlenko, H. P."
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Alterations in the polarization of liver M1/M2 macrophages upon long-term administration of triptorelin in rats(2024) Rud, M. V.; Stetsuk, Y. V.; Shepitko, V. I.; Vilkhova, O. V.; Pelypenko, L. B.; Voloshyna, O. V.; Sydorenko, A. G.; Pavlenko, H. P.; Sharlai, N. M.; Sych, O. V.; Рудь, Марія Володимирівна; Стецук, Євген Валерійович; Вільхова, Олена Вікторівна; Пелипенко, Олександр Васильович; Волошина, Людмила Іванівна; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Павленко, Ганна Петрівна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Шепітько, Володимир ІвановичBackground. Liver macrophages play a pivotal role in maintaining the homeostasis of the liver and the entire body, they may be classified into three categories based on their origin. M1 macrophages, designated as classically activated macrophages, differentiate from macrophages stimulated by interferon-gamma or ligands of Toll-like receptors. M2 cells are derived from macrophages that have been stimulated by IL-4/13. Prostate cancer is the second most prevalent malignancy in men globally. Androgen deprivation therapy using gonadotropin-releasing hormone agonist remains the backbone of advanced prostate cancer treatment. The purpose of our study was to ascertain the impact of testosterone suppression on immunocompetent hepatic cells in male rats. The study employed a series of experimental periods, with the introduction of triptorelin and quercetin at varying stages Макрофаги печінки відіграють ключову роль у підтримці гомеостазу цього органа й всього організму, їх можна розділити на три категорії залежно від походження. Макрофаги М1, що позначаються як класично активовані макрофаги, відрізняються від макрофагів, стимульованих інтер фероном гамма або лігандами Toll-подібних рецепторів. Клітини М2 походять від макрофагів, що були стимульовані IL-4/13. Рак передміхурової залози є другою за поширеністю злоякісною пухлиною серед чоловіків у світі. Андроген-деприваційна терапія із використанням агоніста гонадотропін-рилізинг-гормону залишається основою сучасного лікування раку передміхурової залози.Документ The new in anemias developmental mechanisms(2024) Vesnina, L. E.; Tkachenko, O. V.; Pavlenko, H. P.; Весніна, Людмила Едуардівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Павленко, Ганна ПетрівнаThe authors give an analysis of modern scientific literary sources concerning anemias new developmental mechanisms. They pay attention to cancer- associated anemia, some hemoglobinopathies, dys-erythropoietic anemias, microangiopathic hemolytic anemias, immunohemolytic anemia, aplastic anemias, Diamond-Blackfan anemia, Fanconi anemia, vitamin B12-deficient megaloblastic pernicious anemia while discussing genetic mechanisms in part.Документ Активізація пізнавальної діяльності студентів у навчальному процесі на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Zaporozhetsʹ, T. M. ; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Honcharenko, L. L.Одна з проблем, що стоїть перед системою освіти, полягає в активізації пізнавальної діяльності студентів вищої школи. У розв'язанні цієї проблеми велике місце займає розвиток самостійної роботи студентів під час вивчення курсу нормальної фізіології. Студент не повинен пасивно сприймати запропоновані знання, він повинен розвивати в собі потяг до їх самостійного здобування. Роль викладача в цьому процесі - надавати необхідну допомогу та спрямовувати його дії у потрібному напрямку. Навчання - активний процес, тому треба всіляко сприяти студентам в самостійному дослідженні функціонування організму та аналізу отриманих даних. На практичних заняттях проводиться реєстрація з подальшим обговоренням ЕКГ, спірограм, мастікоциограм, реограм, досліджується швидкість руху частинок крові.Документ Вивчення фізіології кровообігу в системі підготовки лікаря(Українська медична стоматологічна академія, 1993) Лобань-Череда, Галина Андріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Горбенко, Сергій Олександрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Lobanʹ-Chereda, H. A.; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Horbenko, S. O.; Zaporozhets, T. M.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L. E. ; Лобань-Череда, Галина Андреевна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Жукова, Марина Юрьевна; Горбенко, Сергей Александрович; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила ЭдуардовнаЗнання фізіології серцево-судинної системи має велике значення в підготовці лікарів усіх спціальностей, особливо лікарів-терапевтів. Основним принципом викладання цього розділу є максимальне наближення його до клініки. Це проявляється як в лекційному курсі, так і при проведенні лабораторних та семінарських занять. Кількість годин присвячених цьому розділу складає: на лекціях — 14, на лабораторних заняттях — 42. За цей час студенти вивчають фізіологічні властивості серцевого м'яза, оцінюють ритм і основні фази серцевого циклу, функцію клапанів, основні типи і властивості судин. Крім того, студенти опановують основні методи дослідження функцій серця та судин. Достатньо інформативними для вивчення функціонального стану серця і судин є зовнішні прояви діяльності серцевосудинної системи: тони серця, біоелектричні явища, рух крові по порожнинам серця і судин. Ці показники дають якісну та кількісну характеристику діяльності серця та судин і широко використовуються в клінічній практиці. Графічні відображення зовнішніх проявів системи кровообігу (електро-кардіграма, фонокардіограма, реограма, сфігмограма, полікардіограма) студенти аналізують, роблять висновки, розкривають механізми виявлених порушень. Крім цього, студенти відпрацьовують навички аускультації тонів серця, вимірювання артеріального тиску, пальпаторного дослідження властивостей пульсу. Ці показники функції серцево-судинної системи вивчають у стані фізіологічного спокою і при проведенні функціональних проб. Оцінку регуляторних механізмів системи кровообігу проводять за допомогою клінічно важливих рефлексів (рефлекси Чермака, Даніні-Ашнера) та клінічних проб (кліностатичної, ортостатичної).Документ Виховний процес на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, T. M. ; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.Предметом найголовнішої турботи вихователя є вибір студентами кваліфікації Не "спілкування", не "спілкування", не "духовного контакту" чекає студент від викладача, а реальної допомоги у підвищенні озброєння знаннями. Найбільшою мірою реалізується цей третій принцип при читанні лекцій. Методика, зміст і логіка лекцій спрямовані на формування у студентів гуманності і благородства, самовіддачі і сердя, необхідності постійно вдосконалювати свої знання.Документ Дещо про удосконалення й активізацію методів навчання студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2007) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Мищенко, Виталий Петрович; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhetsʹ, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Kokovskiy, O. V.; Fedotenkova, N. M.Активізація процесу навчання у вищих навчальних закладах досягається шляхом організації аудиторної, позааудиторної та самостійної діяльності студентів, залученням їх в науково-дослідні гуртки, участю в олімпіадах, конференціях та ін. Особливо необхідно відмітити таку форму активізації самостійної діяльності, як постійний контроль якості навчання студентів, що формує навики систематичної роботи над навчальною інформацією, виробляє відповідальність, дисциплінованість та працелюбність. Д.І. Писарєв говорив, що «готових переконань не можна випросити ні у добрих знайомих, ні купити в книжковій лавці. їх необхідно виробити процесом власного мислення, яке обов'язково повинно вдосконалюватись самостійно в вашій власній голові».Документ Деякі аспекти технології навчання в медичній освіті(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K. ; Zaporozhets, T. M.; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Мищенко, Игорь Витальевич; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья НиколаевнаОтже, технологія навчання - впорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. В технології навчання чільне місце належить забезпеченню зворотного зв'язку, який дозволяє в процесі організації контролю постійно знаходити студентів, у яких виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Це дозволяє коректувати недоліки використання тестування як засобу навчання і контролю не дає можливості викладачам адекватно оцінювати творчі здібності студентів, рівень засвоєння теоретичного матеріалу, обмежує зворотний звязок між викладачем і студентом та ін. У звязку з цим недоцільно повністю відмовлятися від традиційних методів навчання, таких як бесіда, диспут, семінар.Документ Дидактичні основи організації навчального процесу на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Sokolenko, V. M.; Honcharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Mishchenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна ПетровнаНаочність навчального процесу забезпечується демонстрацією експериментів на тваринах із подальшим аналізом отриманих результатів, демонстрацією слайдів, відеофільміз, таблиць, стендів, що підвищує інтерес студентів до предмета і сприяє глибокому засвоєнню знань. Вибір виду наочності залежить від її функції, поставленої мети і завдань на занятті. Наочна основа навчання забезпечується різноманітними посібниками для розвитку пізнавальної діяльності студентів; можна використовувати всі види наочності. Для широких узагальнень і систематизації знань використовуються схематичні і символічні посібники, моделі, для формування навичок і вмінь - різні види наочних посібникій, моделей, технічних засобів.Документ Ефективне формування медико-педагогічної компетентностей у майбутніх лікарів(2023) Павленко, Ганна Петрівна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Pavlenko, H. P.; Sharlai, N. M.; Kokovska, O. V.На сучасному етапі розвитку вищої медичної освіти та системи охорони здоров’я України спостерігається чимало важливих нововведень, покликаних наблизити відповідні аспекти життя нашої держави до високого цивілізаційного рівня, збагатити нашу медицину все новими досягненнями, що дозволять поліпшити якість життя населення, підвищити його тривалість. На тлі поліпшення технологічного складника медичної освіти не втрачають значущості й питання духовності, світогляду, внутрішнього світосприйняття. Формування цих якостей у майбутніх лікарів забезпечується через оволодіння системою біоетичних компетентностей та наукових основ медичної деонтології, ідеологічні підґрунтя яких були закладені наприкінці ХІХ століття у науково-педагогічній діяльності М.В. Скліфосовського і продовжені як у теоретичних дослідженнях, так і в ході практичної діяльності лікарів і вчених у галузі медицини. З метою підвищення можливості отримання якісного результату в сучасній вищій медичній освіті упродовж останніх років відбулися зміни в нормативній базі (перехід на новий навчальний план, запровадження законодавчої бази кредитно-модульної системи організації навчального процесу), введено державну атестацію; згідно з принципами забезпечення якості освіти оновлюється матеріальнотехнічна база навчальних закладів, запроваджуються нові інформаційно-комунікаційні технології організації навчального процесу. Медична освіта в умовах сьогодення здобувається у три етапи поєднанням теоретичного курсу і практики: додипломна медична освіта – мінімум 6 років, або 5500 годин (вимоги: Національні стандарти освіти, стандарти вищої медичної фармацевтичної освіти (ВМФО)); післядипломна медична освіта – від 2 до 10 років (вимоги: стандарти освіти, стандарти ВМФО, стандарти медичної допомоги (протоколи лікування); безперервний професійний розвиток – упродовж усього життя (вимоги: стандарти ВМФО, стандарти медичної допомоги, досягнення науки).Документ Значення загальних компетентностей подальшій професійній діяльності для здобувачів спеціальності "Медична психологія" та методологія їх розвитку під час вивчення фізіології(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025) Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Павленко, Ганна Петрівна; Yudina, K. Ye.; Sokolenko, V. M.; Sharlai, N. M.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Pavlenko, H. P.Пріоритетом у розвитку медичної освіти України є модернізація державно-суспільної системи і загального управління якістю освіти, оновлення її змісту, форм і методів організації освітнього процесу, досягнення Україною рівня розвинених країн світу в аспекті професійної підготовки та інтеграції в міжнародний науковоосвітній простір. Зазначене вимагає значної модернізації та вдосконалення освітнього процесу, реалізації компетентнісного підходу та особистісно орієнтованої освітньої парадигми. Розвиток загальних компетентностей у здобувачів освіти спеціальності "Медична психологія" є важливим завданням для формування всебічно розвинених фахівців, здатних ефективно працювати в медичній сфері. A characteristic feature of modern society is its anthropocentric orientation, according to which the most important indicator of progress is the individual development of the personality: its abilities, thinking, satisfaction of cognitive requests and needs, ensuring rights and freedoms, etc. It also causes a sharp increase in the amount of information that needs to be realized, assimilated, processed in consciousness, and used in practice. At the same time, a large amount of information - ideas, theories, technologies - is rapidly changing, transforming, becoming obsolete. In this regard, the amount of knowledge acquired during training becomes too small after 3-5 years of professional activity. In most modern science-intensive industries, it is with such frequency that a radical renewal of professional knowledge occurs, competitive large enterprises require constant implementation of new implementations and methodological development and thus require constant readiness of applicants for professional changes and growth of general educational and technical levels. So, objectively, there is a need for comprehensive harmonious development of all people involved in production. Therefore, future specialists should be set on constant updating of their knowledge, professional skills and abilities, enrichment of experience of cognitive and practical activity, which is supported by appropriate value orientations. Thus, the process of professional training in relevant educational institutions should, first of all, be aimed at forming readiness for such activity, which is based on the individual's need for learning and improvement throughout life.Документ Клінічний випадок та лікування себорейного дерматиту і кандидозу нігтів кисті(ТОВ "ВІТ-А-ПОЛ", 2020) Лаврушко, Світлана Іванівна; Дудченко, Микола Олексійович; Павленко, Ганна Петрівна; Мироненко, Лариса Вадимівна; Лаврушко, Светлана Ивановна; Дудченко, Николай Алексеевич; Павленко, Анна Петровна; Мироненко, Лариса Вадимовна; Lavrushko, S. I.; Dudchenko, M. O.; Pavlenko, H. P.; Myronenko, L. V.На сьогодні мікотичні ураження шкіри та їхніх придатків є актуальними та поширеними в усьому світі, посідаючи перше місце у структурі інфекційної патології. Кандидоз шкіри, слизових оболонок та нігтів часто зустрічається в практичній діяльності лікаря-дерматолога навіть серед пацієнтів дитячого віку. Питання лікування кандидозу залишається актуальним, потребує уваги і постійного вдосконалення існуючих способів лікування. Для лікування кандидозу добре себе зарекомендував системний антимікотик ітраконазол («Ітракон»), особливо при ураженні нігтьових пластинок. При цьому кращий ефект досягається при комбінованому поєднанні системних антимікотичних препаратів та засобів місцевої дії. Зовнішньо на нігтьові пластинки застосовується протигрибковий лак «Цикложен» (циклопірокс 8 %). У комплексному лікуванні кандидозу нігтів виявився ефективним оригінальний пробіотично-вітамінно-мінеральний комплекс «Біон 3». У статті описано клінічний випадок та лікування себорейного дерматиту і кандидозу нігтів кисті. При себорейному дерматиті є ефективним та безпечним комплексне лікування левоцетиризином («Алерзин») та 0,1 % лосьйоном мометазону фуроату («Елоком»). При лікуванні кандидозу нігтів виявився ефективним та безпечним системний антимікотик ітраконазол у комбінації з протигрибковим лаком «Цикложен» (циклопірокс 8 %). Введення до комплексу лікування хворих з кандидозом нігтів пробіотично-вітамінно-мінерального комплексу «Біон 3» у комбінації з системними антимікотиком ітраконазолом та протигрибковим лаком «Цикложен» надало змогу поліпшити ефективність лікування, прискорити клінічне та мікологічне одужання, скоротити тривалість лікування, запобігти рецидивуванню хвороби.Документ Навчальні науково -консультативні лабораторії кафедри як найбільш ефективна форма наочності у вивченні нормальної фізіології(Дніпропетровська державна медична академія, 2001) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Анна Петровна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhets, T. M. ; Morgun, Z. K.Створення оптимальних умов для засвоєння навчального матеріалу залежить не тільки від застосування досконалих методів навчання; а й від оснащення кафедр, можливості використання сучасного обладнання. На кафедрі нормальної фізіології Української медичної стоматологічної академії в останні роки створені навчальні науково-консультативні лабораторії. В цих лабораторіях здійснюється навчальна, науково-дослідна робота та надається консультативна допомога хворим (на госпрозрахункових умовах). Таких лабораторій на кафедрі шість (нейрофізіологічна, псиході агностична, акупунктурної діагностики, коагулологічна, масажу, косметології) згідно з основними розділами фізіології (центральної нервової системи, вищої нервової діяльності, крові, кровообігу, нервово-м'язової системи, виділення). В кожній лабораторії зосереджена найсучасніша діагностична та лікувальна апаратура з комп'ютерним забезпеченням.Документ Оптимізація інформаційно-навчального забезпечення навчання англомовних студентів-іноземців(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Мищенко, Игорь Витальевич; Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Ткаченко, Елена Викторовна; Mishenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Zhukova, M. Yu. ; Pavlenko, H. P.; Mishenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K.; Fedotenkova, N. M.; Tkachenko, E. V.Нині в Україні функціонують 15 державних вищих навчальних медичних закладів і З післядипломні заклади. Крім того, підготовка лікарів здійснюється на 4 медичних факультетах університетів і 2 недержавних вузів. ВДНЗУ "Українська медична стоматологічна академія" — найстаріший вищий медичний навчальний заклад України, який був заснований як медичний стоматологічний факультет Харківського університету. За останні роки кількість іноземних студентів значно збільшилась. У зв'язку з цим перед викладачами постають нові питання щодо організації навчального процесу в групах іноземних студентів. Викладач мусить .пристосуватися до студентів, які перебувають у своєму етнічному середовищі. Особливо це стосується молодших доклінічних курсів, коли ще важко донести до студентів необхідність базових знань. Той рівень навчальних вимог, який ми можемо ставити у вітчизняній групі, в іноземній викликає опір і непорозуміння.Документ Організація навчально-виховного процесу зі студентами- іноземцями на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2003) Моргун, Зайтуна Камілівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Morgun, Z. K.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, T. M.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Sokolenko, V. M.Кафедра нормальної фізіології працює зі студентами-іноземцями, які навчаються на II курсі стоматологічного та медичного факультетів і проблема зростає у зв'язку з тим. що зони ще не досить вільно володіють російською мовою. До речі, викладання предмета державною мовою ставить проблему, бо студенти-іноземці віддають перевагу вивченню російської мови. Той рівень навчальних вимог, який ми можемо ставити у вітчизняній групі, в іноземній викликає опір і непорозуміння. Інколи, стомлені цією ситуацією, викладачі стають на шлях найменшого опору - знижують вимоги до студентів, закривають очі на кругову етнічну поруку та інше.Документ Перехід до двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія(Тернопільський державний медичний університет, 2011) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Якіна, Олена Олександрівна; Філоніч, Олена Олександрівна; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E.; Morgun, Z. K.; Sokolenko, V. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Tkachenko, E. V.; Kokovska, O. V.; Yakina, O. O.; Filonich, O. O.; Fedotenkova, N. M.; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Fedotenkova, N. N.У навчально-методичній статті наведені дані досвіду впровадження двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «УМСА» з викладенням мети, головних форм роботи з навчально-методичною літературою, студентами, позитивних моментів та проблем. Автори підкреслюють сприяння підвищенню активності та конкурентоспроможності студентів і викладачів зокрема після таких преретвореньДокумент Перспективи використання основних концепцій фізіології в медичній освіті(2024) Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Павленко, Ганна Петрівна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Sukhomlyn, T. A.; Zaporozhets, T. M.; Sukhomlyn, A. A.; Pavlenko, H. P.; Yudina, K. E.Сучасна медична освіта потребує нових підходів у викладанні таких фундаментальних теоретичних дисциплін, як фізіологія. Розвиток наукових досліджень з фізіології людини призвів до стрімкого накопичення нових знань, що в результаті позначилося і на вивченні дисципліни у медичних університетах. Зокрема, зміст підручників з фізіології стає дедалі більш енциклопедичним, щоб вмістити новітні відкриття в цій галузі. Сьогодні здобувачі медичної освіти мають опанувати, запам’ятати та зрозуміти обсяг інформації, що стає явно завеликим для вивчення протягом лише 2 семестрів. Тож усе більше важливих фізіологічних проблем та питань виносяться на самостійне вивчення або залишаються без належного розгляду, що може погіршити якість медичної освіти. Близько 15 років тому команда американських викладачів фізіології на чолі з Джоелем Майклом розробила набір основних концепцій для вивчення фізіології. Основні концепції дають змогу пояснити пов’язані між собоюізіологічні явища. Наприклад, засвоєння загальних принципів міжклітинної комунікації значно спрощує розуміння механізмів дії окремих сигнальних молекул. Цей підхід дає можливість побачити загальну картину, а не зосереджуватися на запам’ятовуванні окремих фактів. Використовуючи основні концепції, викладачі можуть покращити розуміння дисципліни студентами. Оскільки розуміння фізіології передбачає не тільки здобуття знань, але й можливість застосувати ці знання при вирішенні ситуаційних задач та проблем. Вміння знаходити причинно-наслідкові зв’язки між фізіологічними процесами і проявами їх порушень лежить в основі клінічного мислення майбутнього лікаря. Застосування цього підходу у викладанні фізіології здобуває все більшу популярність у різних країнах світу. Проте метод навчання на підставі вивчення основних концепцій дисципліни досі не здобув поширення в українських медичних університетах. Використання методу основних концепцій у викладанні фізіології може допомогти здобувачам освіти досягти кращих результатів у вивченні дисципліни.Документ Перспективи інтерактивного та дистанційного навчання іноземних студентів на кафедрі фізіології Української Медичної Стоматологічної Академії(Укрмедкнига, 2015) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Рудь, Марія Володимирівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Прилуцький, Максим Костянтинович; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu. ; Kokovska, O. V.; Rud', M. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Prilutskyi, M. K.Метою нашої роботи було оцінити існуючі на сьогодні інтерактивні технології, що довели свою ефективність в навчальному процесі вищої медичної школи, та розглянути теоретичні перспективи їх застосування при вивченні дисципліни «Нормальна фізіологія» іноземними студентами. Вважаємо за доцільне сприяти розвитку та впровадженню цих технологій у навчальний процес ВДНЗУ Українська медична стоматологічна академія, зокрема, на кафедрі фізіології, для навчання іноземних студентів.Документ Питання профілізації викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Mishchenko, V. P.; Pavlenko, H. P.; Sokolenko, V. M.; Goncharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Мищенко, Виталий Петрович; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна КамиловнаПитання профілізації навчання студентів завжди вважалося одним із найважливіших напрямків навчально-методичної роботи кафедр і нормальної фізіології. Треба прищепити майбутньому лікарю-стоматологу погляд на фізіологію ротової порожнини та зубо-щелепної системи, як на частину загальної фізіології організму. При вивченні нормальної фізіології особлива увага звертається на зв'язок зубощелепної системи, і внутрішніх органів та систем організму. На практичних заняттях з кожного розділу фізіології обов'язково обговорюються питання стоматологічного профілю. Як приклад можна навести обговорення в розділі «Фізіологія крові» таких питань, «Ускладнення, які виникли після видалення зуба у хворих з порушенням мікроциркуляторного гемостазу», «Фізіологічне обґрунтування підготовки хворих із захворюваннями крові до операції видалення зуба» та інші.Документ Поліфункціональна навчальна науково-діагностична лабораторія як база для більш поглибленого вивчення нормальної фізіолопї(Українська медична стоматологічна академія, 2001) Міщенко, Віталій Петрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Мищенко, Виталий Петрович; Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, V. P. ; Zaporozhetsʹ, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.Створення оптимальних умов для засвоєння навчального матеріалу залежить не тільки від застосування досконалих методів навчання, а й від оснащення кафедр, можливості використання сучасного обладнання. Одним із напрямків оптимізації навчального процесу є правильна організація наукової роботи студентів. Ця форма роботи підсилює індивідуальний підхід до навчання, сприяє розвитку творчих здібностей майбутніх лікарів. Прогресивним засобом навчання є демонстрація студентам сучасного обладнання науково-діагностичних лабораторій, створених на базі кафедри нормальної фізіології. Науковаробота лабораторій пов'язана з дослідами, які виконуються разом зі співробітниками кафедр нервових хвороб і терапевтичної стоматології Не менш важливою умовою є організація практичних занять, на яких студенти можуть оволодіти сучасними методами дослідження фізіологічних функцій. З цією метою на базі лабораторій проводяться окремі навчальні заняття зі студентами 2 курсу медичного та стоматологічного факультетів, а також виконується науково-дослідна робота студентів.Документ Практично орієнтоване викладання фізіології в Українській медичній стоматологічній академії: досвід та перспективи(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E.; Sоkolenko, V. M.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Kokovska, O. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Жукова, Марина ЮріївнаМета вивчення фізіології визначається кінцевими цілями, що встановлені на основі освітньопрофесійної програми (ОПП) підготовки лікаря за відповідним фахом. Серед кінцевих цілей вивчення фізіології згідно з ОПП є такі, як: - вміння робити висновок про стан фізіологічних функцій організму, його систем та органів; - аналізувати вікові особливості функцій організму та їх регуляцію; - аналізувати регульовані параметри й робити висновки про механізми нервової та гуморальної регуляції функцій організму та його систем; - аналізувати стан здоров’я людини за різних умов на підставі фізіологічних критеріїв.