Перегляд за Автор "Pavlenko, H. P."
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Активізація пізнавальної діяльності студентів у навчальному процесі на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Y.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Zaporozhetsʹ, Т. М.; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Honcharenko, L. L.Одна з проблем, що стоїть перед системою освіти, полягає в активізації пізнавальної діяльності студентів вищої школи. У розв'язанні цієї проблеми велике місце займає розвиток самостійної роботи студентів під час вивчення курсу нормальної фізіології. Студент не повинен пасивно сприймати запропоновані знання, він повинен розвивати в собі потяг до їх самостійного здобування. Роль викладача в цьому процесі - надавати необхідну допомогу та спрямовувати його дії у потрібному напрямку. Навчання - активний процес, тому треба всіляко сприяти студентам в самостійному дослідженні функціонування організму та аналізу отриманих даних. На практичних заняттях проводиться реєстрація з подальшим обговоренням ЕКГ, спірограм, мастікоциограм, реограм, досліджується швидкість руху частинок крові.Документ Вивчення фізіології кровообігу в системі підготовки лікаря(Українська медична стоматологічна академія, 1993) Лобань-Череда, Галина Андріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Горбенко, Сергій Олександрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Lobanʹ-Chereda, H. A.; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Horbenko, S. O.; Zaporozhets, T. M.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L.E; Лобань-Череда, Галина Андреевна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Жукова, Марина Юрьевна; Горбенко, Сергей Александрович; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила ЭдуардовнаЗнання фізіології серцево-судинної системи має велике значення в підготовці лікарів усіх спціальностей, особливо лікарів-терапевтів. Основним принципом викладання цього розділу є максимальне наближення його до клініки. Це проявляється як в лекційному курсі, так і при проведенні лабораторних та семінарських занять. Кількість годин присвячених цьому розділу складає: на лекціях — 14, на лабораторних заняттях — 42. За цей час студенти вивчають фізіологічні властивості серцевого м'яза, оцінюють ритм і основні фази серцевого циклу, функцію клапанів, основні типи і властивості судин. Крім того, студенти опановують основні методи дослідження функцій серця та судин. Достатньо інформативними для вивчення функціонального стану серця і судин є зовнішні прояви діяльності серцевосудинної системи: тони серця, біоелектричні явища, рух крові по порожнинам серця і судин. Ці показники дають якісну та кількісну характеристику діяльності серця та судин і широко використовуються в клінічній практиці. Графічні відображення зовнішніх проявів системи кровообігу (електро-кардіграма, фонокардіограма, реограма, сфігмограма, полікардіограма) студенти аналізують, роблять висновки, розкривають механізми виявлених порушень. Крім цього, студенти відпрацьовують навички аускультації тонів серця, вимірювання артеріального тиску, пальпаторного дослідження властивостей пульсу. Ці показники функції серцево-судинної системи вивчають у стані фізіологічного спокою і при проведенні функціональних проб. Оцінку регуляторних механізмів системи кровообігу проводять за допомогою клінічно важливих рефлексів (рефлекси Чермака, Даніні-Ашнера) та клінічних проб (кліностатичної, ортостатичної).Документ Виховний процес на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, Т. М.; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.Предметом найголовнішої турботи вихователя є вибір студентами кваліфікації Не "спілкування", не "спілкування", не "духовного контакту" чекає студент від викладача, а реальної допомоги у підвищенні озброєння знаннями. Найбільшою мірою реалізується цей третій принцип при читанні лекцій. Методика, зміст і логіка лекцій спрямовані на формування у студентів гуманності і благородства, самовіддачі і сердя, необхідності постійно вдосконалювати свої знання.Документ Дещо про удосконалення й активізацію методів навчання студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2007) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Мищенко, Виталий Петрович; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhetsʹ, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Kokovskiy, O. V.; Fedotenkova, N. M.Активізація процесу навчання у вищих навчальних закладах досягається шляхом організації аудиторної, позааудиторної та самостійної діяльності студентів, залученням їх в науково-дослідні гуртки, участю в олімпіадах, конференціях та ін. Особливо необхідно відмітити таку форму активізації самостійної діяльності, як постійний контроль якості навчання студентів, що формує навики систематичної роботи над навчальною інформацією, виробляє відповідальність, дисциплінованість та працелюбність. Д.І. Писарєв говорив, що «готових переконань не можна випросити ні у добрих знайомих, ні купити в книжковій лавці. їх необхідно виробити процесом власного мислення, яке обов'язково повинно вдосконалюватись самостійно в вашій власній голові».Документ Деякі аспекти технології навчання в медичній освіті(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K; Zaporozhets, T. M.; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Мищенко, Игорь Витальевич; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья НиколаевнаОтже, технологія навчання - впорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. В технології навчання чільне місце належить забезпеченню зворотного зв'язку, який дозволяє в процесі організації контролю постійно знаходити студентів, у яких виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Це дозволяє коректувати недоліки використання тестування як засобу навчання і контролю не дає можливості викладачам адекватно оцінювати творчі здібності студентів, рівень засвоєння теоретичного матеріалу, обмежує зворотний звязок між викладачем і студентом та ін. У звязку з цим недоцільно повністю відмовлятися від традиційних методів навчання, таких як бесіда, диспут, семінар.Документ Дидактичні основи організації навчального процесу на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Sokolenko, V. M.; Honcharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Mishchenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна ПетровнаНаочність навчального процесу забезпечується демонстрацією експериментів на тваринах із подальшим аналізом отриманих результатів, демонстрацією слайдів, відеофільміз, таблиць, стендів, що підвищує інтерес студентів до предмета і сприяє глибокому засвоєнню знань. Вибір виду наочності залежить від її функції, поставленої мети і завдань на занятті. Наочна основа навчання забезпечується різноманітними посібниками для розвитку пізнавальної діяльності студентів; можна використовувати всі види наочності. Для широких узагальнень і систематизації знань використовуються схематичні і символічні посібники, моделі, для формування навичок і вмінь - різні види наочних посібникій, моделей, технічних засобів.Документ Клінічний випадок та лікування себорейного дерматиту і кандидозу нігтів кисті(ТОВ "ВІТ-А-ПОЛ", 2020) Лаврушко, Світлана Іванівна; Дудченко, Микола Олексійович; Павленко, Ганна Петрівна; Мироненко, Лариса Вадимівна; Лаврушко, Светлана Ивановна; Дудченко, Николай Алексеевич; Павленко, Анна Петровна; Мироненко, Лариса Вадимовна; Lavrushko, S. I.; Dudchenko, M. O.; Pavlenko, H. P.; Myronenko, L. V.На сьогодні мікотичні ураження шкіри та їхніх придатків є актуальними та поширеними в усьому світі, посідаючи перше місце у структурі інфекційної патології. Кандидоз шкіри, слизових оболонок та нігтів часто зустрічається в практичній діяльності лікаря-дерматолога навіть серед пацієнтів дитячого віку. Питання лікування кандидозу залишається актуальним, потребує уваги і постійного вдосконалення існуючих способів лікування. Для лікування кандидозу добре себе зарекомендував системний антимікотик ітраконазол («Ітракон»), особливо при ураженні нігтьових пластинок. При цьому кращий ефект досягається при комбінованому поєднанні системних антимікотичних препаратів та засобів місцевої дії. Зовнішньо на нігтьові пластинки застосовується протигрибковий лак «Цикложен» (циклопірокс 8 %). У комплексному лікуванні кандидозу нігтів виявився ефективним оригінальний пробіотично-вітамінно-мінеральний комплекс «Біон 3». У статті описано клінічний випадок та лікування себорейного дерматиту і кандидозу нігтів кисті. При себорейному дерматиті є ефективним та безпечним комплексне лікування левоцетиризином («Алерзин») та 0,1 % лосьйоном мометазону фуроату («Елоком»). При лікуванні кандидозу нігтів виявився ефективним та безпечним системний антимікотик ітраконазол у комбінації з протигрибковим лаком «Цикложен» (циклопірокс 8 %). Введення до комплексу лікування хворих з кандидозом нігтів пробіотично-вітамінно-мінерального комплексу «Біон 3» у комбінації з системними антимікотиком ітраконазолом та протигрибковим лаком «Цикложен» надало змогу поліпшити ефективність лікування, прискорити клінічне та мікологічне одужання, скоротити тривалість лікування, запобігти рецидивуванню хвороби.Документ Навчальні науково -консультативні лабораторії кафедри як найбільш ефективна форма наочності у вивченні нормальної фізіології(Дніпропетровська державна медична академія, 2001) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Анна Петровна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M.Yu; Pavlenko, H. P.; Zaporozhets, Т. М.; Morgun, Z. K.Створення оптимальних умов для засвоєння навчального матеріалу залежить не тільки від застосування досконалих методів навчання; а й від оснащення кафедр, можливості використання сучасного обладнання. На кафедрі нормальної фізіології Української медичної стоматологічної академії в останні роки створені навчальні науково-консультативні лабораторії. В цих лабораторіях здійснюється навчальна, науково-дослідна робота та надається консультативна допомога хворим (на госпрозрахункових умовах). Таких лабораторій на кафедрі шість (нейрофізіологічна, псиході агностична, акупунктурної діагностики, коагулологічна, масажу, косметології) згідно з основними розділами фізіології (центральної нервової системи, вищої нервової діяльності, крові, кровообігу, нервово-м'язової системи, виділення). В кожній лабораторії зосереджена найсучасніша діагностична та лікувальна апаратура з комп'ютерним забезпеченням.Документ Оптимізація інформаційно-навчального забезпечення навчання англомовних студентів-іноземців(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Мищенко, Игорь Витальевич; Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Ткаченко, Елена Викторовна; Mishenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Zhukova, M. Yu; Pavlenko, H. P.; Mishenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K.; Fedotenkova, N. M.; Tkachenko, E. V.Нині в Україні функціонують 15 державних вищих навчальних медичних закладів і З післядипломні заклади. Крім того, підготовка лікарів здійснюється на 4 медичних факультетах університетів і 2 недержавних вузів. ВДНЗУ "Українська медична стоматологічна академія" — найстаріший вищий медичний навчальний заклад України, який був заснований як медичний стоматологічний факультет Харківського університету. За останні роки кількість іноземних студентів значно збільшилась. У зв'язку з цим перед викладачами постають нові питання щодо організації навчального процесу в групах іноземних студентів. Викладач мусить .пристосуватися до студентів, які перебувають у своєму етнічному середовищі. Особливо це стосується молодших доклінічних курсів, коли ще важко донести до студентів необхідність базових знань. Той рівень навчальних вимог, який ми можемо ставити у вітчизняній групі, в іноземній викликає опір і непорозуміння.Документ Організація навчально-виховного процесу зі студентами- іноземцями на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2003) Моргун, Зайтуна Камілівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Morgun, Z. K.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, T. M.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Sokolenko, V. M.Кафедра нормальної фізіології працює зі студентами-іноземцями, які навчаються на II курсі стоматологічного та медичного факультетів і проблема зростає у зв'язку з тим. що зони ще не досить вільно володіють російською мовою. До речі, викладання предмета державною мовою ставить проблему, бо студенти-іноземці віддають перевагу вивченню російської мови. Той рівень навчальних вимог, який ми можемо ставити у вітчизняній групі, в іноземній викликає опір і непорозуміння. Інколи, стомлені цією ситуацією, викладачі стають на шлях найменшого опору - знижують вимоги до студентів, закривають очі на кругову етнічну поруку та інше.Документ Перехід до двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія(Тернопільський державний медичний університет, 2011) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Якіна, Олена Олександрівна; Філоніч, Олена Олександрівна; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E; Morhun, Z. K; Sokolenko, V. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Y.u; Tkachenko, E. V.; Kokovska, O. V.; Yakina, O. O; Filonich, O. O; Fedotenkova, N. M.; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Fedotenkova, N. N.У навчально-методичній статті наведені дані досвіду впровадження двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «УМСА» з викладенням мети, головних форм роботи з навчально-методичною літературою, студентами, позитивних моментів та проблем. Автори підкреслюють сприяння підвищенню активності та конкурентоспроможності студентів і викладачів зокрема після таких преретвореньДокумент Перспективи використання основних концепцій фізіології в медичній освіті(2024) Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Павленко, Ганна Петрівна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Sukhomlyn, T. A.; Zaporozhets, T. M.; Sukhomlyn, A. A.; Pavlenko, H. P.; Yudina, K. E.Сучасна медична освіта потребує нових підходів у викладанні таких фундаментальних теоретичних дисциплін, як фізіологія. Розвиток наукових досліджень з фізіології людини призвів до стрімкого накопичення нових знань, що в результаті позначилося і на вивченні дисципліни у медичних університетах. Зокрема, зміст підручників з фізіології стає дедалі більш енциклопедичним, щоб вмістити новітні відкриття в цій галузі. Сьогодні здобувачі медичної освіти мають опанувати, запам’ятати та зрозуміти обсяг інформації, що стає явно завеликим для вивчення протягом лише 2 семестрів. Тож усе більше важливих фізіологічних проблем та питань виносяться на самостійне вивчення або залишаються без належного розгляду, що може погіршити якість медичної освіти. Близько 15 років тому команда американських викладачів фізіології на чолі з Джоелем Майклом розробила набір основних концепцій для вивчення фізіології. Основні концепції дають змогу пояснити пов’язані між собоюізіологічні явища. Наприклад, засвоєння загальних принципів міжклітинної комунікації значно спрощує розуміння механізмів дії окремих сигнальних молекул. Цей підхід дає можливість побачити загальну картину, а не зосереджуватися на запам’ятовуванні окремих фактів. Використовуючи основні концепції, викладачі можуть покращити розуміння дисципліни студентами. Оскільки розуміння фізіології передбачає не тільки здобуття знань, але й можливість застосувати ці знання при вирішенні ситуаційних задач та проблем. Вміння знаходити причинно-наслідкові зв’язки між фізіологічними процесами і проявами їх порушень лежить в основі клінічного мислення майбутнього лікаря. Застосування цього підходу у викладанні фізіології здобуває все більшу популярність у різних країнах світу. Проте метод навчання на підставі вивчення основних концепцій дисципліни досі не здобув поширення в українських медичних університетах. Використання методу основних концепцій у викладанні фізіології може допомогти здобувачам освіти досягти кращих результатів у вивченні дисципліни.Документ Перспективи інтерактивного та дистанційного навчання іноземних студентів на кафедрі фізіології Української Медичної Стоматологічної Академії(Укрмедкнига, 2015) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Рудь, Марія Володимирівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Прилуцький, Максим Костянтинович; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M.Yu.; Kokovska, O. V.; Rud', M. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Prilutskyi, M. K.Метою нашої роботи було оцінити існуючі на сьогодні інтерактивні технології, що довели свою ефективність в навчальному процесі вищої медичної школи, та розглянути теоретичні перспективи їх застосування при вивченні дисципліни «Нормальна фізіологія» іноземними студентами. Вважаємо за доцільне сприяти розвитку та впровадженню цих технологій у навчальний процес ВДНЗУ Українська медична стоматологічна академія, зокрема, на кафедрі фізіології, для навчання іноземних студентів.Документ Питання профілізації викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Mishchenko, V. P.; Pavlenko, H. P.; Sokolenko, V. M.; Goncharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Мищенко, Виталий Петрович; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна КамиловнаПитання профілізації навчання студентів завжди вважалося одним із найважливіших напрямків навчально-методичної роботи кафедр і нормальної фізіології. Треба прищепити майбутньому лікарю-стоматологу погляд на фізіологію ротової порожнини та зубо-щелепної системи, як на частину загальної фізіології організму. При вивченні нормальної фізіології особлива увага звертається на зв'язок зубощелепної системи, і внутрішніх органів та систем організму. На практичних заняттях з кожного розділу фізіології обов'язково обговорюються питання стоматологічного профілю. Як приклад можна навести обговорення в розділі «Фізіологія крові» таких питань, «Ускладнення, які виникли після видалення зуба у хворих з порушенням мікроциркуляторного гемостазу», «Фізіологічне обґрунтування підготовки хворих із захворюваннями крові до операції видалення зуба» та інші.Документ Практично орієнтоване викладання фізіології в Українській медичній стоматологічній академії: досвід та перспективи(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E.; Sоkolenko, V. M.; Morhun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Kokovska, O. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Жукова, Марина ЮріївнаМета вивчення фізіології визначається кінцевими цілями, що встановлені на основі освітньопрофесійної програми (ОПП) підготовки лікаря за відповідним фахом. Серед кінцевих цілей вивчення фізіології згідно з ОПП є такі, як: - вміння робити висновок про стан фізіологічних функцій організму, його систем та органів; - аналізувати вікові особливості функцій організму та їх регуляцію; - аналізувати регульовані параметри й робити висновки про механізми нервової та гуморальної регуляції функцій організму та його систем; - аналізувати стан здоров’я людини за різних умов на підставі фізіологічних критеріїв.Документ Про підготовку студентів до ліцензійного іспиту «крок-1» на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2002) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Morgun, Z. K.; Zaporozhets, Т. М.; Pavlenko, H. P.Вирішення проблеми підвищення якості підготовки спеціалістів з вищою освітою на сучасному етапі передбачає значне поліпшення контролю знань студентів як важливого засобу управління процесом навчання. До загальних видів контролю знань студентів належать попередня, поточна, тематична тз підсумкова перевірки успішності. Контроль досягнутих результатів має декілька функцій: одна з них - діагностична - виявлення знань, умінь і навичок; друга - вимірювання і оцінка знань і навичок студентів. Для поточної перевірки успішності використовують стандартизований контроль знань за допомогою тестів. Тематична перевірка потребує від студентів осмислення теми в цілому, в усіх її взаємозв'язках, а підсумкова перевірка (іспит) проводиться за білетами у вигляді вільної бесіди. При цьому запитання білета виступають стрижнем такої бесіди, а оцінка оголошується як її підсумок. Це сприяє створенню атмосфери довіри та взаєморозуміння.Документ Проблеми навчання іноземних студентів на кафедрі нормальної фізіології(Тернопільський державний медичний університет, 2002) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Morgun, Z. K.; Zaporozhets, Т. М.; Pavlenko, H. P.Якість підготовки іноземних студентів значною мірою визначає вітчизняний і світовий рейтинг вищих закладів освіти, зокрема медичних. Впровадження специфічних методичних і організаційних підходів у нявчанні іноземних студентів відрізняється від навчання вітчизняних студентів. Виникають ряд психологічних, педагогічних і методичних проблем, які слід враховувати під час проведення занять, читання лекцій, контролю знань, організації самостійної аудиторної роботи студентів.Документ Психофізіологічний аспект розвитку у комунікативної компетентності студентів стоматологів(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Міщенко, Ігор Віталійович; Yudina, K. E.; Kokovska, O. V.; Pavlenko, H. P.; Vesnina, L. E.; Mishchenko, I. V.У зв'язку з бурхливим розвитком медицини зросли вимоги суспільства до якості медичного обслуговування. Враховуючи різноманітність типів стоматологічних установ та послуг гостро постає завдання підготовки висококваліфікованого спеціаліста конкурентоспроможного на ринку праці. Компетентнісний підхід поєднує в собі не тільки інтелектуальну та навичкову складові, тобто когнітивний та операційно-аспект, а й мотиваційну, етичну, соціальну та поведінкову складові процесу навчання. Серед основних п'яти компетенцій, які має мати випускник стоматологічного факультету, важливе місце займає комунікативна компетентність. Комунікативна компетентність - це успішне здійснення комунікативної діяльності, на основі засвоєних засобів і стратегій мовного спілкування, підкріплене міцними знаннями, вміннями та навичками спілкування. Формування комунікативної компетентності лікаря-стоматолога передбачає здійснення цілеспрямованої, послідовної, поетапної діяльності з розвитку комунікативних навичок. На першому етапі навчання з формування комунікативної компетентності доцільно розпочинати з оволодіння студентами базовими (неспецифічними) навичками, які необхідні всім фахівцям, які працюють у системі «людина-людина». Основна мета даного етапу – набуття навичок ефективної міжособистісної комунікації з будь-яким партнером поза професійною сферою. Основне завдання другого етапу – розвиток навичок професійного спілкування, тобто комунікативних навичок у ситуаціях «лікар-пацієнт». Психологічними характеристиками такої професійно-особистісної освіти, що є результатом високого рівня комунікативної майстерності та свободи у професійному спілкуванні, є високий рівень включеності до професійної взаємодії, відсутність фрустрованості та напруженості у процесі спілкування, висока контактність, сумісність, гнучкість, адаптивність та гарні навички саморегуляції. Основні комунікативні навички цього етапу пов'язані з умінням фахівця встановлювати міцні довірчі стосунки та ефективно співпрацювати з пацієнтом.Документ Роль тромбоцитів у фізіології та патології легень(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Sukhomlyn, T. A.; Павленко, Ганна Петрівна; Павленко, Анна Петровна; Pavlenko, H. P.; Петренко, Руслан Володимирович; Петренко, Руслан Владимирович; Petrenko, R. V.Стаття присвячена актуальній проблемі фізіології – вивченню впливу тромбоцитів на дихальну систему. Проведено аналіз сучасної літератури вітчизняних та закордонних авторів та представлені основні ефекти тромбоцитів у легенях. Тромбоцити – головні ефекторні клітини в гемостазі, які мають додаткові функції, наприклад, забезпечують цілісність та репарацію судин. Вони відіграють важливу роль у запаленні та можуть впливати на імунні реакції. Нещодавні відкриття встановили нові дані щодо впливу тромбоцитів на біологію легень. Легені є резервуаром для мегакаріоцитів, клітин-попередників тромбоцитопоезу. Тромбоцити роблять внесок в патогенез багатьох захворювань легень, включаючи, гострий респіраторний дистрес-синдром, бронхіальну астму, хронічне обструктивне захворювання легень, пневмонію, легеневу гіпертензію та рак легень. Цей огляд висвітлює їх потенційну роль в розвитку захворювань дихальної системи; Статья посвящена актуальной проблеме физиологии – изучению влияния тромбоцитов на дыхательную систему. Проведен анализ современной литературы отечественных и зарубежных авторов и представлены основные эффекты тромбоцитов в легких. Тромбоциты – главные эффекторные клетки гемостаза, которые выполняют дополнительные функции, например, обеспечивают целостность и репарацию сосудов. Они играют важную роль в воспалении и могут влиять на иммунные реакции. Недавние открытия установили новые данные относительно влияния тромбоцитов на биологию легких. Легкие являются резервуаром для мегакариоцитов, клеток-предшественников тромбоцитопоэза. Тромбоциты вносят вклад в патогенез многих заболеваний легких, включая, острый респираторный дистресс-синдром, бронхиальную астму, хроническую обструктивную болезнь легких, пневмонию, легочную гипертензию и рак легких. Этот обзор освещает их потенциальную роль в развитии заболеваний дыхательной системы; The article is devoted to an actual problem of physiology – study of influence of platelets on the respiratory system. The analysis of modern literature of the native and foreign authors is made and the main effects of platelets in lungs are represented. Platelets are the chief effector cells in haemostasis and have additional functions in vascular integrity and repair. They play an important role in inflammation and can influence immune responses. Recent discoveries have established new findings relevant to influences of platelets on lung biology. The lungs are reservoirs for megakaryocytes, the precursor cell in thrombopoesis Platelets contribute to the pathogenesis of lung diseases, including acute respiratory distress syndrome, asthma, chronic obstructive pulmonary disease, pulmonary hypertension, pneumonia and lung cancer. This review highlights potential role of platelets in respiratory tract disordersДокумент Синдром дисемінованого внутрішньосудинного згортання крові - патогенез, клініка, діагностика, лікування та профілактика(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Павленко, Ганна Петрівна; Мищенко, Виталий Петрович; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, V. P.; Pavlenko, H. P.Синдром дисемінованого внутрішньосудинного згортання крові (ДВЗ) - найпоширеніший і потенційно небезпечний вид патології гемостазу. Летальність при гострих формах становить на сьогодні 30-60 % у дорослих і 70-90 % у новонароджених. Суперечливість і недостатня надійність даних про летальність пов'язані з тим, що до статистичних даних включаються хворі з різними за тяжкістю фоновими захворюваннями і з різною вираженістю ДВЗ-синдрому. Він зустрічається в клінічній практиці значно частіше, ніж звичайно, і розпізнається тим краще, чим більша кількість лікарів з ним посправжньому ознайомиться. Виступаючи завжди вторинним феноменом відносно захворювання, з яким поєднується синдром, у свою чергу, є причиною розвитку багатьох симптомів і синдромів, супутніх даному захворюванню, значною мірою визначаючи клінічну картину основного патологічного процесу.