Перегляд за Автор "Silkova, O. V."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Personal characteristics and anxiety of students against the background of the Covid-19 pandemic in Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2022) Korovina, L. D.; Zaporozhets, T. M.; Silkova, O. V.; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сілкова, Олена ВікторівнаThe purpose of the study was to investigate the level, state and signs of student anxiety in the COVID-19 pandemic, toidentify the most significant factors associated with potential problems in these conditions, to investigate the relationship between anxiety, and individual psychological characteristics of students and autonomic nervous system disorders. systems. In December 2020 – to January 2021, an online survey was conducted to study the personal and situational anxiety, neuroticism and individual psychological orientation of H. Eysenck, the presence of autonomic nervous system dysfunction according to A.M. Wein and determine the level of specific anxieties caused by the pandemic. Until the end of the first year of the COVID-19 pandemic, we observed increased levels of situational and personal anxiety in medical students. In turn, the level of neuroticism was typical of this social group. Extraversion has decreased compared to the pre-pandemic period. The level of neuroticism correlated with anxiety about the risk of infection of family members of COVID-19, and the level of personal anxiety correlated with anxiety about their own risk of infection with COVID-19. The state of autonomic regulation remained at the level of thepandemic period.Документ The use of maple mathematical software in teaching medical and biological physics(Українська медична стоматологічна академія, 2018-03-20) Morokhovets, H. Yu.; Saienko, M. S.; Lysanets, Yu. V.; Silkova, O. V.; Мороховець, Галина Юріївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Сілкова, Олена Вікторівна; Саєнко, Марина СергіївнаComputerization of training becomes an integral part of the educational process. The development of technologies, mobile devices necessitates the improvement and updating of training courses. The use of software in the learning process is widespread, which requires from a modern student to master the mathematical apparatus, to have knowledge of the basics of programming and the ability to work at the level of a confident user with a variety of software tools and applications. Particularly relevant is the need for the use of computer technologies during the study of topics for self-directed study. The introduction of information technologies will enrich the content and diversify the ways of mastering new topics, stimulating students for self-education and self-development. The article is devoted to application of the software package of applied mathematics Maple during the educational process of students of higher medical establishments.Документ Адаптація викладання медичної інформатики у здобувачів вищої медичної освіти в умовах військового стану в Україні(Наукові перспективи, 2022-05) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена Всеволодівна; Silkova, O. V.; Makarenko, O. V.; Makarenko, V. I.; Khmil, O. V.Військова агресія Російської Федерації проти України, запровадження військового стану обумовлюють актуальність вивчення проблеми організації навчального процесу, викладання дисциплін у вищих навчальних закладах, їх особливостей проведення в умовах бойових дій. Адже наявні обмеження можливостей здобувачів вищої освіти, викладачів Україні, обумовлені технічними проблемами, психологічними станами учасників освітнього процесу в умовах запровадження режиму військового стану потребують належної адаптації навчального процесу, викладання дисциплін, правового регулювання. Саме тому вивчення окремих аспектів викладання, адаптації навчальних дисциплін для здобувачів вищої освіти в умовах запровадження режиму військового стану характеризується актуальністю. Зазначено правовий режим здійснення освітнього процесу в умовах військового стану в Україні. Визначено форми адаптації здобувачів вищої освіти у сучасних реаліях: формальна, соціально-психологічна, дидакційна. Розглянуто поняття: навчання, викладання в умовах військового стану. Окреслено особливості організації навчального процесу: дистанційна, синхронна, асинхронна за допомогою месенджерів, он-лайн ресурсів, вправ та завдань, що розвантажують психологічно. Виокремлено методи роботи із здобувачами вищої освіти: проблемні, пошукові, творчі; форми взаємодії з педагогом: дискусійні, партнерські, актуалізації опорних знань. Зазначено технічні можливості для роботи під час проведення занять. Сформульовано методи роботи для розвантаження психологічного стану учасників освітнього процесу. Наведено і рекомендовано деякі приклади практичних завдань з дисципліни «Медична інформатика» з урахуванням можливостей здобувачів вищої освіти. Визначено пропозиції щодо внесення змін у викладання дисципліни під час військового стану.Документ Використання Google Classrom у проектному навчанні під час вивчення предмету медична інформатика(2019) Сілкова, Олена Вікторівна; Силкова, Елена Викторовна; Silkova, O. V.; Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Однією з основних цілей вивчення курсу Медична інформатика є внесення інформаційних технологій до щоденної практики охорони здоров’я. З цією метою можуть бути використані різноманітні додатки спільноти Google. Так наприклад Google Classroom – сучасний інструмент, що дозволяє викладачу не лише керувати роботою студентів під час виконання проектів, а і допомагає краще налагодити передачу між суб’єктами навчальної діяльності. В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навичок студентів, уміння самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі. Однак застосування даного методу не є простим. Його використання потребує значних зусиль, додаткового часу, енергії та уяви як студента так і педагога. Для цього викладач може використовувати різноманітні сервіси Google, у тому числі й сервіс Classroom – якісне навчальне середовище для ефективної комунікації педагога та студента; Одной из основных целей изучения курса Медицинская информатика является внесение информационных технологий в ежедневную практику здравоохранения. С этой целью могут быть использованы различные приложения сообщества Google. Так, например, Google Classroom - современный инструмент, позволяющий преподавателю не только управлять работой студентов при выполнении проектов, а и помогать лучше наладить передачу между субъектами учебной деятельности. В основе метода проектов лежит развитие познавательных навыков студентов, умение самостоятельно конструировать свои знания, ориентироваться в информационном пространстве. Однако применение данного метода не является простым. Его использование требует значительных усилий, дополнительного времени, энергии и воображения как студента, так и педагога. Для этого преподаватель может использовать различные сервисы Google, в том числе и сервис Classroom - качественную учебную среду для эффективной коммуникации педагога и студента; The article deals with the features of work with the Google Classroom service and its use during managing student project work. The relevance of the chosen topic is based on the fact that today information technologies are increasingly being implemented in the field of education. First, this connected with the transition of certain types of activity of the educational process to an on-line environment, which allows the free dissemination of not only knowledge, but also the methods of obtaining them. The Google Classroom service designed to organize the learning process using the benefits of the virtual environment, as well as for quickly creating and organizing tasks, rating, writing comments and communicating with students. In addition, students can store their work on Google Drive, classroom tasks, and communicate directly with each other and with their teacher. During the management of the design work of foreign students in the classroom on medical informatics, the Google Classroom service was used, combining the following capabilities: 1) Unique community. The created class was given a unique code that could be used to join the group. 2) Automation of work. The task was created in the form of a Google document. 3) Deadline for implementation. Service allowed to specify the term of execution. 4) Editing. After the students started their work, the teacher had the opportunity to provide feedback and vice versa. 5) Review. Both teachers and students had the opportunity to view all the added tasks in the Google Classroom window. 6) Connect with the audience. The work in the classroom was due to the ability to maintain communication and to be aware of the implementation of each task of the group members. The greatest benefit of the Google Classroom service was that the instructor had a hand on the pulse of the students’ performances at each stage. He also had the opportunity to provide additional materials, advice or any other assistance, if it was needed. Therefore, during the study of medical informatics for students of the foreign faculty, a class was created in the corresponding Google Classroom service, which allowed to maintain effective communication with the teacher during the project implementation. With this purpose, the author identified the specific features of working with the project and analyzed the features of the Google Classroom.Документ Використання ресурсів телемедицини в медичному освітньому процесі(Запоріжжя, Класичний приватний університет, 2021-06-07) Сілкова, Олена Вікторівна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Silkova, O. V.; Lobach, N. V.Статтю присвячено дослідженню особливостей використання ресурсів телемедицини під час вивчення навчальної дисципліни «Медична інформатика» майбутніми лікарями. Сформульовано поняття «телемедицина», основні функції та завдання, перелік процедур, які спрямовані на вирішення клініко-організаційних завдань. Зазначено, що дисципліна «Медична інформатика» дає можливість майбутнім лікарям ознайомитися з: основними процедурами (телемедичне консультування; біотелеметрія (телемоніторинг), домашня (індивідуальна) телемедицина, телескринінг, телеприсутність, телеасистування, дистанційне навчання), стандартами, які спрямовані на вирішення різних клініко-організаційних завдань, типами технологій телеконсультацій. Визначено, що основними ресурсами телемедицини є телеметрія, телемоніторінг, телескрінінг та ін. До основних напрямів телемедицини належить телемедицина критичних станів, телехірургія, телереабілітація, телемедицина в кардіології. Розглянуто стандарт протоколу Health Level 7, призначеного для полегшення взаємодії комп’ютерних програм-додатків в установах охорони здоров’я, стандартизації обміну даними міжмедичними комп’ютерними програмами, за якої виключається або знижується необхідність у розробленні й реалізації специфічних програмних інтерфейсів, його структура: рух пацієнтів (надходження, виписка, переведення), фінансові питання, дані клінічних спостережень, інтерфейс для даних загального призначення, інформація для керівного персоналу, призначення, операції, лікувальні процедури, система епікризів. Зауважено, що основними цілями вивчення ресурсів телемедицини в медичній освіті є: сприяння отриманню базових знань, професійних знань, умінь, поліпшення прий няття рішень, відпрацювання окремих або критичних подій, навчання роботи в команді, що дає мож ливість набути студентам основних телемедичних навичок, щоб підготувати їх до екстремальних дій під час виконання професійних обов’язків. Визначено особливості впровадження телемедицини у практику діяльності лікаря, щоб підтримувати спілкування між пацієнтом і лікарем засобами віде оконференцій, захищати конфіденційність пацієнтів, забезпечувати рівність у доступі і лікуванні, домагатися найкращих можливих результатів під час використання платформ телемедицини.Документ Вплив піролідиндитіо карбамату амонію на біомеханічні характеристики стегнової кістки щурів за умов поєднаного надлишкового надходження фториду та нітрату натрію(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Ковальова, Ірина Олександрівна; Макаренко, Володимир Іванович; Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Костенко, Георгій Віталійович; Ковалева, И. А.; Макаренко, В. И.; Силкова, Е. В.; Макаренко, А. В.; Костенко, Г. В.; Kovaleva, I. O.; Makarenko, V.I.; Silkova, O. V.; Makarenko, O. V.; Kostenko, H. V.Досліджено вплив інгібітора активації NF-κB піролідиндітіокарбамату амонію на біомеханічні характеристики стегнової кістки щурів за умов поєднаного надлишкового надходження фториду та нітрату натрію. Експерименти проведено на 30 білих щурах лінії Вістар масою 190-240 г, розподілених на 3 групи: 1-ша – інтактні тварини, 2-га – після поєднаного введення фториду натрію (10 мг/кг маси тіла) та нітрату натрію (500 мг/кг маси тіла) протягом 30 діб, у 3-й групі, починаючи з 15-ї доби інтоксикації, внутрішньоочеревинно вводили інгібітор активації NF-κB піролідиндітіокарбамат амонію в дозі 76 мг/кг 3 рази на тиждень. Дослідження біомеханічних властивостей стегнової кістки проводили за 2-х точковою схемою (випробовування на лінійний розрив) та 3-х точковою схемою (випробовування на згин) з використанням машини розривної РМУ-0,05-1 з оцінкою розрив-ного навантаження (міцності) та відносного подовження кісток (пружності), а також за 4-х точко-вою схемою (випробовування на згин) за допомогою деформаційної установки МРК-1 з розрахунком модулю Юнга, межі міцності, відносної залишкової деформації до руйнування та відносного видовження до руйнування. Призначення піролідиндитіокарбамату амонію за умов експерименту досто-вірно збільшувало розривне навантаження при лінійному розриві та на згин на 35,3 та 23,5% відповідно порівняно з результатами 2-ї групи. Відносне подовження кісток при випробовуванні на ліній-ний розрив і згин було більшим, ніж значення 2-ї групи на 7,9 та 18,6 %. При випробовуванні на згин за 4-х точковою схемою за допомогою деформаційної установки МРК-1 було виявлено вірогідне під-вищення модулю пружності Юнга на 19,8% порівняно з результатами 2-ї групи. Проте показники межі пружності та міцності, відносного видовження крайніх волокон до руйнування суттєво не змі-нювалися. Зроблено висновок, що інгібітор транскрипційного чинника NF-κB піролідиндитіокарбамат амонію за умов поєднаного введення фториду та нітрату натрію є ефективними остеопро-тективним засобом, збільшує міцність і пружність стегнових кісток.Документ Доказова медицина як сучасна методологія в галузі охорони здоров’я(Полтавський державний медичний університет, 2018) Мороховець, Галина Юріївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Сілкова, Олена Вікторівна; Островська, Людмила Йосипівна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Morokhovets, H. Yu.; Lysanets, Yu. V.; Silkova, O. V.; Ostrovska, L. Y.; Purdenko, T. Y.У статті розкрито сутність доказової медицини як сучасної методології у галузі охорони здоров’я, причини її виникнення в Україні і світі, визначено значення даних, отриманих у результаті клінічних досліджень, у повсякденній роботі лікаря. Проаналізовано та проведено порівняльний аналіз окремих ресурсів доказової медицини, визначено напрямки медичної науки, сформовані у ході розвитку доказової медицини. Наведено методичні рекомендації до занять «Медичної інформатики», «Методології наукового і патентного пошуку», на яких вивчаються окремі положення доказової медицини.Документ Комп’ютерне тестування як метод визначення якості засвоєння навчального матеріалу студентами медичних вузів(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Лобач, Наталія Вячеславівна; Сілкова, Олена Вікторівна; Іщейкіна, Юлія Олексіївна; Тронь, Наталія Вікторівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Силкова, Елена Викторовна; Ищейкина, Юлия Алексеевна; Lobach, N. V.; Silkova, O. V.; Ischeykina, Yu. O.; Tron', N. V.Оцінювання рівня знань студентів повинно бути ефективним, об'єктивним, психологічно комфортним. Комп’ютерне тестування може стати ефективним засобом підвищення якості освіти на кафедрі медичної інформатики та медичноі і біологічноі фізики; Оценивания уровня знаний студентов должно быть эффективным, объективным, психологически комфортным. Компьютерное тестирование может стать эффективным средством повышения качества образования на кафедре медицинской информатики и медецинской и биологичнои физики; Assessing the level of knowledge of students should be effective, objective, psychologically comfortable. Computer testing can be an effective tool for improving the quality of education at the Department of Medical Informatics and Medical and Biological Physics.Документ Мікробіоценоз та стан місцевого мукозального імунітету ротової порожнини дітей і підлітків з хворобами печінки(Український журнал медицини, біології та спорту, 2021) Хміль, Олена Всеволодівна; Хміль, Дмитро Олександрович; Каськова, Людмила Федорівна; Сілкова, Олена Вікторівна; Новікова, Світлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Хмиль, Дмитрий Александрович; Силкова, Елена Викторовна; Новикова, Светлана Чеславна; Khmil, O. V.; Khmil, D. O.; Kaskova, L. F.; Silkova, O. V.; Novikova, S. Ch.Мета дослідження – вивчити взаємозв’язок між станом мікробіоценозу ротової порожнини та рівнем місцевого імунітету в дітей і підлітків з хронічними захворюваннями печінки. Матеріал та методи. Обстежено 45 дітей у віці від 10 до 16 років, які знаходилися на лікуваннів КП «Міська дитяча клінічна стоматологічна поліклініка Полтавської міської ради». Всі діти були поділені на 2 групи: основна група - діти і підлітки, хворі на хронічний гепатит (n = 26) з захворюваннями слизової оболонки ротової порожнини і пародонту; контрольній групі – діти того ж віку без супутньої соматичної патології (n = 20). В усіх групах спостереження фіксували стан гігієни ротової порожнини за допомогою індексу OHI-S (Green-Vermillion, 1964) та інтенсивності запального процесу в тканинах пародонта, яке оцінювалося за допомогою індексу РМА в модифікації Parma (1960). Ступінь дисбіозу в ротовій порожнині визначали за допомогою ферментативного методу А.П. Левицького за співвідношенням відносної активності уреази й лізоциму. Стан місцевого імунітету досліджували за рівнем імуноглобулінів IgA, IgM, IgG та секреторного імуноглобуліну sIgA. Результати. Було встановлено, що у більшості хворих на хронічний гепатит пацієнтів виявлений незадовільний та поганий стан гігієни порожнини рота, згідно гігієнічного індексу OHI-S Green-Vermillion, у поєднанні з середнім та навіть важким ступенем гінгівіту (за індексом РМА). Максимально негативні результати зареєстровані у дітей 9-13 років. Низький рівень гігієни ротової порожнини хворих з хронічними захворюваннями печінки супроводжувався посиленням дисбіозу, що свідчило пропадіння рівня протимікробного захисту, пригнічення місцевого мукозального імунітету, зниження активності лізоциму та зменшення вмісту секреторного sIgA у ротовій рідині. Доведений опосередкований механізми дії sIgA через систему активації фагоцитів з подальшим лізисом патогенних мікроорганізмів. Висновок. Хронічні хвороби печінки достовірно призводять до змін імунобіологічної реактивності організму, а також викликають пригнічення захисних механізмів ротової порожнини та її місцевого імунітету, що характеризується зниженням активності лізоциму і секреторного IgA у ротовій рідині хворих дітей і підлітків.Документ Новітні інформаційні технології в медичній освіти(International Scince Group, 2020-10-19) Сілкова, Олена Вікторівна; Silkova, O. V.Стаття присвячена вивченню основних проблем сучасної медичної освіти в умовах глобалізації, розглядаються інтерактивні методи навчання студентів-медиків, включаючи як використання інформаційних ресурсів, так і інтерактивні методи навчання.Документ Перспективи медичної освіти(International Scince Group, 2021-01) Сілкова, Олена Вікторівна; Silkova, O. V.В зв’язку з бурхливим розвитком сучасних інформаційних технологій, мультимедійних засобів майбутнє медичної освіти невпинно змінюється. Охорона здоров'я та медична освіта завжди змінювалися повільно і вони завжди чинять опір змінам. У цій статті розглянимо тенденції, проблеми та прогнози розвитку медичної освіти.Документ Рефлексійно-оцінювальна компетенція як складник професійної компетентності майбутніх лікарів(Видавничий дім «Гельветика», 2021-09-07) Лобач, Наталія Вячеславівна; Саєнко, Марина Сергіївна; Сілкова, Олена Вікторівна; Lobach, N. V.; Saenko, M. S.; Silkova, O. V.Метою даної статті є обґрунтування поняття та сутності рефлексійно-оцінювальної компетенції майбутніх лікарів та визначення її місця у їхній професійній діяльності. Для досягнення поставленої мети проведено аналіз науково-педагогічної, психологічної літератури, який дав можливість побудувати логічно структуровану послідовність визначення поняття «рефлексійно-оцінювальна компетенція», доповнити та узагальнити поняття «рефлексія» й «оцінювання» у діяльності майбутніх лікарів. Визначено типи рефлексії (особистісна, інтелектуальна, комунікативна, кооперативна, регулятивна), функції (мотиваційна, прогностична, організаційна, комунікативна, смислотворча, корекційна), види рефлексії за спрямованістю дій (особистісної діяльності та професійної діяльності). Зазначено, що рефлексія є професійно важливою якістю особистості, що є необхідним компонентом здійснення професійної діяльності лікаря для самоосвіти, саморозвитку фахівця, забезпечує її ефективність, уміння адекватно здійснювати оцінювання своєї діяльності, своїх можливостей, моральних якостей і вчинків. Установлено, що поняття «рефлексія» та «оцінювання» у деякому сенсі є тотожними, оскільки відбувається співвіднесення отриманих результатів із цілями діяльності. Зазначені поняття виступають стрижневим компонентом зрілості особистості під час оволодіння ключовими компетенціями. З’ясовано, що відповідно до проаналізованих освітньо-професійних програм до компетентностей, які формуються у здобувачів закладів медичної освіти, належать ті, що містять елементи рефлексійно-оцінювальної компетенції, а саме: самопізнання, цілепокладання, аналіз власного досвіду, планування, коригування власних дій, самовдосконалення. На основі вищезазначеного ми зробили висновок, що рефлексійно-оцінювальна компетенція майбутніх лікарів – це якість особистості, що дає змогу найбільш ефективно й адекватно здійснювати рефлексію та оцінювання своєї діяльності. Це сприяє розвитку і саморозвитку майбутнього лікаря, його творчому підходу до навчальної та професійної діяльності, досягненню їх максимальної ефективності та результативності.Документ Роль інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку та формуванню професійних компетенцій майбутніх лікарів під час вивчення медичних експертних систем(Видавнича група "Наукові перспективи", 2021-12) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена Всеволодівна; Silkova, O. V.; Makarenko, O. V.; Makarenko, V. I.; Khmil, O. V.Метою статті є розкриття ролі інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку та формуванню професійних знань, умінь здобувачів вищої медичної освіти під час вивчення медичних експертних систем дисципліни «Медична інформатика». Для досягнення поставленої мети були використані методи обґрунтування, узагальнення, систематизація теоретичного та практичного матеріалу. На основі аналізу науково-дослідницької літератури визначені поняття: професійна компетентність і професійна компетенція здобувача вищої медичної освіти. Зазначені цілі професійно спрямованого викладання інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема при вивчені теми «Експертні системи у медицині». Виділені технологічні особливості сучасної медичної освіти: мобільність - миттєве поширення інформації; необмежена кількість інформаційних ресурсів - віртуальні засоби масової інформації, групи в соціальних мережах, сторінки в соціальних мережах, професійні спільноти, сайти, блоги, і багато іншого; великі обсяги даних і розвинена аналітика – комп’ютерне навчання, штучний інтелект, засоби автоматизації досліджень; хмарні технології - можливість зберігання і обробки величезних обсягів даних; віртуальна реальність і додаткова реальність. У статті представлені приклади медичних експертних систем, що використовуються дисципліною «Медична інформатика» при навчанні здобувачів вищих медичних закладів та у медичній практиці лікарів. Крім того, розглянуті переваги і недоліки використання медичних експертних систем у майбутній практичній діяльності лікаря.Документ Студентський науковий гурток як важливий чинник формування професійних компетенцій майбутнього лікаря(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Федорівна; Хміль, Дмитро Олександрович; Новікова, Світлана Чеславна; Сілкова, Олена Вікторівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Хмиль, Дмитрий Александрович; Новикова, Светлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павловна; Амосова, Людмила Ивановна; Khmil, O. V.; Kaskova, L. F.; Khmil, D. O.; Novikova, S. Ch.; Silkova, O. V.; Ulasevych, L. P.; Amosova, L. I.Науково-дослідницька робота завжди була і залишається важливою частиною підготовки висококваліфікованих спеціалістів у галузі охорони здоров’я. Тому одним із напрямків якісної професійної освітньої діяльності є залучення здобувачів освіти до наукової й дослідницької діяльності, котра змогла б задовольнити потреби майбутніх фахівців в отриманні та набутті якісних теоретичних знань та спеціальних професійних навичок. Саме цей вид діяльності надає можливість здобувачам освіти продемонструвати особистий світогляд та інтелектуальні здібності, самостійно провести цілий ряд досліджень, потім їх системно обґрунтувати і офіційно зробити власні наукові висновки щодо отриманих результатів. Отже, науково-дослідницька діяльність розвиває в майбутніх спеціалістів потребу в оволодінні додатковими фаховими знаннями та вміннями, активує їх творче мислення, а також сприяє відповідальності й вмінню відстоювати власну точку зору. Дослідницька наукова діяльність студентських наукових гуртків медичних університетів максимально сприяє якісному оволодінню спеціальними професійними вміннями та компетенціями, суттєво поглиблює теоретичні знання, впливає на коректність проведення наукової дискусії, а також на формування фахових знань й практичних навичок майбутніх лікарів, на спроможність застосовувати їх у своїй подальшій лікувальній практиці. Широке заохочення здобувачів освіти до науково-дослідницької діяльності у медичних ЗВО забезпечує більш якісну5 підготовку конкурентоспроможних і висококваліфікованих лікарів-спеціалістів, які прагнуть до фахової самостійності, професійного самоствердження та самовдосконалення. Науково-дослідницька робота також впливає на якість професійної підготовки у ЗВО, максимально поглиблює професійно-орієнтовані знання здобувачів освіти, їх вміння й мануальні навички, спонукає до підвищення своїх фахових компетенцій, мобілізує індивідуальні можливості, вмотивовує до постійної самоосвіти.Документ Телемедицина в современном образовательном процессе(International Scince Group, 2021-06-22) Силкова, Елена Викторовна; Silkova, O. V.; Сілкова, Олена ВікторівнаПоявление и распространение коронавируса COVID-19 существенно повлияло на образование, в частности на медицинское. В соответствии с рекомендациями постановления Кабинета Министров Украины от 11.03.2020 года № 211 «О предотвращении распространения на территории Украины коронавируса СОVID-19» и в соответствии с письмом Министерства образования и науки Украины от 11.03.2020 года № 1 / 9-154 с 12 марта во всех учебных заведениях Украины был введен карантин. Таким образом, лекции и практические занятия, экзамены переведены в он-лайн форму, а получение клинических навыков были отложено или перенесено также в он-лайн. В соответствии с научными исследовательскими моделями, которые прогнозируют, что периодическое социальное дистанцирование может быть до 2022 года, пандемия дала возможность медицинским учреждениям образования использовать ресурсы телемедицины во время обучения.Документ Інтеграції вищої освіти України у міжнародний освітній простір шляхом цифровізації в умовах військового стану(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023-02) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Silkova, O. V.; Makarenko, O. V.; Makarenko, V. I.Метою даної статті є розкриття поняття «цифровізації вищої освіти» на сучасному етапі для подальшої інтеграції закладів вищої освіти у міжнародний простір, враховуючи військовий стан в Україні в наслідок російської агресії. Для досягнення поставленої мети були використані методи систематизації теоретичного та практичного матеріалу, його обґрунтування, узагальнення. Проаналізовано загальноєвропейську стратегію єдиного освітнього простору направлену на вдосконалення підготовки конкурентоздатності та висококваліфікованих професійних кадрів, виокремлено її основні напрямки: загальний, постійний доступ до навчання, розробка ефективних методів викладання, самоосвіти, легкий доступ до високоякісної інформації, надання навчальних знань за допомогою інформаційних технологій. Зазначено виклики що постали перед системою вищої освіти України в наслідок російського вторгнення, а саме: знищення інфраструктури закладів вищої освіти, переміщення на нових містах розташування, скорочення фінансування, мобільність здобувачів вищої освіти, питання дотримання принципів академічної доброчесності. Запропоновано шляхи вирішення наведених проблем шляхом подальшого впровадження електронного навчання, створення єдиного освітнього інформаційного середовища, цифрової трансформації освітнього закладу для збереження конкурентоздатності у міжнародному просторі з метою ефективного керування закладами, навчальним процесом. Наведено основні напрямки цифрових трансформацій у вищій освіті: використання більшої кількості цифрових інструментів для роботи зі здобувачами освіти, збір даних, їх обробка, автоматизацію робочих процесів між різними структурами, відділами для швидкої роботи, для самостійної роботи здобувачів освіти. Запропоновано напрямки реалізації цифровізації освітніх закладів: використання платформ Moodle, Google Class, електронного документообігу, створення цифрових кабінетів викладачів і здобувачів освіти. Визначено основні компоненти цифровізації: цифрова наука, цифрова освіта, цифровий менеджмент і маркетинг, цифрова інфраструктура.