Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти в Україні
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти в Україні за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 133
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Пріоритети реформування стоматологічної служби України(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Нідзельський, Михайло Якович; Писаренко, Олег Анатолійович; Цветкова, Наталія ВолодимирівнаПровідний напрям оптимізації медичної стоматологічної допомоги населенню полягає в покращенні знань і професійних навичок лікаря-стоматолога. Серед елементів модернізації системи охорони здоров'я – перехід від дисциплінарного принципу первинної медико-санітарної допомоги населенню до проблемного, унаслідок чого сформувалося соціальне замовлення суспільства на створення служби загальнопрактикуючого лікаря-стоматолога; The main direction of optimization of medical dental care to the population is to improve the knowledge and professional skills of a dentist. One of the elements of the modernization of the health care system is the transition from the disciplinary principle of primary health care to the population to the problem, as a result of which a social order of the society was created for the establishment of the service of a general practitioner-dentist.Документ Інтерактивні методи навчання на кафедрі ортодонтії УМСА(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Білоус, Алевтина МиколаївнаПроаналізовано інтерактивні методи навчання на кафедрі ортодонтії Української медичної стоматологічної академії. Велику увагу приділено ситуаційним і клінічним завданням. Автори доводять, що ці методи найбільше відповідають особистісно-орієнтованій моделі навчання; The article includes an analysis of interactive methods of teaching at the Department of Orthodontics of the Ukrainian Medical Stomatological Academy. Much attention is paid to situational and clinical tasks. These methods are most in line with the person-oriented model of teaching.Документ Актуальні питання викладання ендокринології в сучасних умовах(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Катеренчук, Віталій ІвановичВисвітлено ключові аспекти викладання ендокринології в Україні. Ендокринна патологія належить до медичних і соціально значимих хвороб зі стрімким поширенням. Якість викладання ендокринології в медичних ЗВО України має відповідати сучасним потребам та європейським і світовим стандартам. Наведені шляхи подолання наявних проблем, що дозволить суттєво поліпшити якість викладання ендокринології і сприятиме підвищенню якості медичної допомоги; Key points of education of endocrinology are discuss in the article. Endocrine pathology is one of the most spreading and important for society. Quality of studying of endocrinology must satisfy modern needs and European and global standards. Practical steps to resolve a problem, improve education and increase the quality of medical care are described.Документ Проблеми реалізації Болонського процесу в українській вищій школі(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Селіхова, Людмила Григорівна; Борзих, Оксана Анатоліївна; Лавренко, Анна Володимирівна; Дігтяр, Наталія Іванівна; Герасименко, Наталія Дмитрівна; Кайдашев, Ігор Петрович; Авраменко, Яніна Миколаївна; Мормоль, Ірина АнатоліївнаВисвітлено проблеми сучасної вищої освіти України на етапі серйозних випробувань, від результатів яких залежить не тільки її майбутнє, а й майбутнє держави. Ідеться про входження освіти України до Болонського процесу. Підкреслено, що українська вища освіта відкрита для інновацій, співпраці, координації, повноцінного засвоєння досягнень знань; The article examines the modern higher education of Ukraine, which undergoes a serious test, the results of which depends not only on its future but also on the future of Ukraine. It is about the entry of Ukraine into the Bologna process. Ukrainian higher education is not closed for innovation, cooperation, coordination, full-fledged mastering of achievements of knowledge.Документ Підготовка лікарів нової генерації в умовах реформування системи охорони здоров’я(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Овчаренко, Оксана МиколаївнаОбґрунтовано необхідність і досліджено особливість підготовки лікарів нової генерації в умовах реформування системи охорони здоров’я; The necessity of the training of physicians of the new generation in the conditions of reforming the health care system was substantiated.Документ Особливості викладання фізіології майбутнім педіатрам(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна КамілівнаВикладання фізіології студентам педіатричного факультету потребує збалансованого поєднання загальної інформації з фізіології органів та систем із особливостями фізіології дитячого віку для глибокого розуміння фізіологічних механізмів життєдіяльності та подальшого успішного використання засвоєних знань.; Teaching Рhysiology for Pediatrics Department students requires a balanced combination of general information of the physiology of organs and systems with peculiarities of the physiology of childhood for a deep understanding of the physiological mechanisms of vital activity and the use of acquired knowledge in clinical disciplines.Документ Компетенції та компетентності у вищій медичній школі на сучасному етапі розвитку освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Цвіренко, Світлана Миколаївна; Похилько, Валерій Іванович; Артьомова, Наталія Сергіївна; Зюзіна, Лариса Степанівна; Соловйова, Галина ОлексіївнаРозглянуто принцип компетентнісного підходу у вищій медичній освіті, орієнтований на практичну спрямованість навчання. Показано, що компетентнісний підхід у вищій освіті не тільки змінює зміст навчання, а й вимагає перегляду позиції здобувача освіти в процесі його професійного становлення; The article discusses the principle of a competent approach in higher medical education, which focuses on the practical orientation of learning. It is shown that the competence approach in higher education not only changes the content of teaching but also requires a review of the position of the learner in the process of his professional development.Документ Роль викладача в організації роботи з лікарями-інтернами на кафедрі післядипломної освіти лікарів-ортодонтів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Стасюк, Олексій Анатолійович; Виженко, Євгеній Євгенович; Сокологорська-Никіна, Юлія КостянтинівнаСеред актуальних проблем сучасної медичної освіти – формування і розвиток клінічного мислення майбутніх лікарів-стоматологів і ортодонтів-стоматологів зокрема. Оптимальному вирішенню цього питання сприяє відповідна побудова навчального процесу; The most urgent problem of modern medical education is the formation and development of clinical thinking in future dentists and orthodontists-dentists in particular. The optimal solution to this issue is contributing to the proper construction of the learning process.Документ Розвиток професійного клінічного мислення студентів при вивченні внутрішньої медицини(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Гуцаленко, Ольга Олексіївна; Кострікова, Юлія АнатоліївнаВисвітлено підходи до розуміння феномена клінічного мислення як найважливішої практичної навички, що визначає професіоналізм і кваліфікацію майбутнього лікаря, яку потрібно постійно розвивати в процесі навчання й удосконалювати впродовж усієї подальшої лікарської діяльності.; The article covers the approaches to understanding the phenomenon of clinical thinking as the most important practical skill that determines the professionalism and qualifications of the future physician, which needs to be continuously developed during the learning process and improved throughout the further medical activities.Документ Роль конфлікту в організації навчального процесу(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Артьомова, Наталія Сергіївна; Фастовець, Марина Миколаївна; Калюжка, Олена Олександрівна; Жук, Людмила АнатоліївнаРозглянуто конфлікт як інструмент формування динамічного типу соціальних відносин, пов’язаних із потенційно можливим або реальним зіткненням суб’єктів конфлікту (студентів) на підґрунті протилежних чи паралельних методів розв’язання проблеми або досягнення мети ; In the article, the conflict is considered as aninstrument for the formation of a dynamic type of social relations associated with the potentially possible or actual collision of subjects of conflict (students) on the basis of the opposite or parallel existing and self–aware methods of solving the problem or achieving the goal.Документ Міждисциплінарна інтеграція мікробіології, вірусології та імунології з попередніми і наступними навчальними дисциплінами(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Боброва, Нелля Олександрівна; Федорченко, Віра Іванівна; Ганчо, Ольга Валеріївна; Зачепило, Світлана Вікторівна; Коваленко, Нінель Павлівна; Лобань, Галина АндріївнаПроаналізовано можливі варіанти інтеграції між мікробіологією та іншими навчальними дисциплінами в закладах освіти МОЗ України. Показано доцільність вивчення основ імунології, які становлять базу для багатьох методів мікробіологічної діагностики.; The article substantiates the relevance of the competency approach in medical education, namely, the interdisciplinary integration. The microbiology itself provides the basis of knowledge for all medical specials. It is important that base knowledge about immunology, which studying in context of microbiology, has been constituted the foundation for diagnosis and scientific research in medicine.Документ Some questions on passing a subtest of licensing examination “Krok 1” in a foreign language(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Dubrovina, O. V.; Bieliaieva, O. M.; Borysova, Z. O.; Kapustianskyi, D. V.; Vardanian, A. O.; Dekhtiar, N. I.; Дубровіна, Олена Віталіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Борисова, Зінаїда Олексіївна; Капустянський, Денис Васильович; Варданян, Анаіт Оганесівна; Дігтяр, Наталія ІванівнаАвторами статті обґрунтовується думка, що систематична підготовка студентів до практичних занять, методично продумана організація роботи з тестовими задачами з бази даних «Крок», регулярне повторення пройденого матеріалу, практична реалізація міжпредметних і міждисциплінарних зв’язків у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки та циклу гуманітарної і соціально-економічної підготовки (професійної орієнтації) таких, як латинська мова і медична термінологія та іноземна мова за професійним спрямуванням, формування у студентів високого рівня самосвідомості, відповідальності та самодисципліни забезпечать якісно нові позитивні результати складання ліцензійних іспитів «Крок»; The authors of the article substantiate the opinion that the systematic preparation of students for practical classes, methodically planned organization of work with test tasks from the “Krok” database, regular repetition of the material studied, practical implementation of intersubject and interdisciplinary links in the process of studying the disciplines of the natural science training cycle and the cycle of humanitarian and socio-economic training (occupational guidance) such as Latin and medical terminology and a foreign language for professional purposes and the formation of high level of selfawareness, responsibility and self-discipline in students will provide qualitatively new positive results in passing licensing examination “Krok”.Документ Проблеми формування і розвитку полікультурної компетентності викладача та студента підготовчого відділення для іноземних громадян(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Савицька, Тетяна Володимирівна; Маджар, Наталія МиколаївнаРозглянуто окремі аспекти процесів формування й розвитку полікультурної компетентності. Ідентифіковано основні чинники і компоненти формування полікультурної компетенції. Визначено прояви полікультурної компетенції викладача і студента підготовчого відділення для іноземних громадян; The article reveals the aspects of the processes of formation and development of multicultural competence. The main factors and components of multicultural competence formation have been identified. The basic manifestations of the multicultural competence of the teacher and the student of the preparatory department for foreign citizens are determined.Документ Використання комунікативного підходу під час засвоєння медичної термінології на занятті з англійської мови(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Горжуй, Дмитро СергійовичВисвітлено методи вдосконалення викладання нового словникового матеріалу на уроках англійської мови в медичних коледжах. Для ілюстрації своїх положень автор застосовує матеріали, адаптовані з британських підручників, аналізуючи шляхи презентації словникових одиниць і перевірки їх розуміння методом CCQ.; The article deals with ways to benefit the process of teaching new vocabulary during lessons in medical colleges. The author uses materials adapted from Career Paths: Medical textbook by V. Evans to further highlight his ideas. He analyzes methods of presenting lexis and checking its understanding by students through concept–checking questions (CCQ).Документ Роль сучасних інформаційних технологій у підготовці лікарів-курсантів на циклі спеціалізації з фаху «Ортодонтія»(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Виженко, Євгеній Євгенович; Куроєдова, Віра Дмитрівна; Стасюк, Олексій Анатолійович; Сокологорська-Никіна, Юлія КостянтинівнаПроаналізовано різні методи інформаційно-телекомунікаційних технологій, які допомагають підвищити якість підготовки майбутніх лікарів-ортодонтів у системі післядипломної освіти; окреслено широкий спектр можливостей щодо професійного становлення і вдосконалення лікарів. ;The proposed article analyzes different methods of information and telecommunication technologies, which help to improve the quality of training of future orthodontist doctors in the system of postgraduate education, outlines a wide range of opportunities for the professional development and improvement of doctors.Документ Формування професійної компетентності майбутніх лікарів під час вивчення фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Федотенкова, Наталія МиколаївнаАвтори доводять, що вивчення дисципліни «Фізіологія» забезпечує системний підхід у дослідженні суті фізіологічних процесів, функцій окремих органів, систем і цілого організму; сприяє формуванню в майбутніх лікарів професійних компетенцій;The study of the discipline "Physiology" provides a systematic approach in the study of the essence of physiological processes, functions of individual organs, systems and the whole organism and promotes the formation of future professionals professional competences.Документ Організація самостійної роботи студентів як спосіб оптимізації навчального процесу з дисципліни «Медична інформатика»(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Лєнкова, Оксана ОлександрівнаПідкреслено, що самостійна робота відіграє особливу роль у підготовці майбутніх лікарів, а її ефективність залежить від специфіки організації. Проаналізовано організацію самостійної роботи студентів, зокрема традиційний підхід до навчання і методи індивідуального навчання; Independent work plays a special role in the training of future doctors. The effectiveness of independent work depends on the specifics of the organization. This article provides an analysis of the organization of the independent work of students, which reveal the traditional approach to learning and methods of individual learning.Документ Інформаційно-комунікаційні технології як засіб мотивації студентів до вивчення іноземних мов(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Коломієць, Богдан Сергійович; Гаврильєва, Ксеня ГригорівнаВисвітлено можливості використання інформаційно-комунікаційних технологій для мотивації студентів до самостійного вивчення іноземних мов, зміцнення міжпредметних зв’язків і формування вміння вчитися; The article is devoted to the issue of self-education. The usage of high technology in the education may intensify the inner motivation of the students to provide more effective self-work over the foreign languages. The most effective ways of new technologies introduced into the education process were deducted.Документ Деякі аспекти підготовки майбутніх лікарів-психіатрів у сучасних умовах на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Скрипніков, Андрій Миколайович; Животовська, Лілія Валентинівна; Боднар, Леся АнатоліївнаВисвітлено окремі аспекти підготовки лікарів-інтернів на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології в умовах реформування сучасної вищої освіти і системи охорони здоров’я. Охарактеризовано форми навчально-виховного процесу, що застосовуються для аналізу проблеми стигматизації психічно хворих, та окреслені провідні шляхи її розв’язання; The article describes some aspects of the training of interns at the department of psychiatry, narcology and medical psychology in the context of reforming modern higher education and health care system. The authors describe the forms of the educational process that are used to analyze the problem of stigmatization of mentally ill patients and to determine the main ways to solve it.Документ Особливості використання мультимедіа як технічного засобу навчання під час викладання суспільних дисциплін(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Джадан, Ольга ІванівнаПроаналізовано особливості використання мультимедіа як технічного засобу навчання під час викладання суспільних дисциплін, зокрема доцільність і необхідність використання відео- та аудіоматеріалів на лекційних і практичних заняттях; The article analyzes the peculiarities of the use of multimedia as a technical means of teaching during the teaching of social disciplines, in particular, the feasibility and necessity of using video and audio materials during lectures and practical classes.