Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти в Україні
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти в Україні за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 133
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Роль викладача в організації роботи з лікарями-інтернами на кафедрі післядипломної освіти лікарів-ортодонтів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Стасюк, Олексій Анатолійович; Виженко, Євгеній Євгенович; Сокологорська-Никіна, Юлія КостянтинівнаСеред актуальних проблем сучасної медичної освіти – формування і розвиток клінічного мислення майбутніх лікарів-стоматологів і ортодонтів-стоматологів зокрема. Оптимальному вирішенню цього питання сприяє відповідна побудова навчального процесу; The most urgent problem of modern medical education is the formation and development of clinical thinking in future dentists and orthodontists-dentists in particular. The optimal solution to this issue is contributing to the proper construction of the learning process.Документ Сучасні методи викладання малоінвазивної хірургії шляхом упровадження нових методик навчання й оцінювання лапароскопічних навичок(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Дудченко, Максим Олександрович; Кравців, Микола Ігорович; Адамський, М. О.; Іващенко, Дмитро Миколайович; Прихідько, Роман Анатолійович; Мішура, З. І.Малоінвазивні методики в хірургії все частіше стають "традиційними" для лікування тих чи інших хірургічних патологій. Яскравим прикладом цього стала лапароскопічна холецистектомія. Тому постійна модернізація процесів теоретичного і практичного викладання лапароскопічної хірургії, а також систем оцінки навичок, є пріоритетним напрямом. Кафедра хірургії номер 4 з малоінвазивною хірургією, враховуючи світові тенденції, активно впроваджує нові методики в навчання майбутніх хірургів-лапароскопістів; Minimally invasive procedures in surgery have an increasing tendency of becoming "traditional" for some pathologies. A bright example of this is laparoscopic cholecystectomy. That is why the permanent improvement of theoretical and practical branches of laparoscopic education, as well as systems for evaluation of acquired skills, is of utter importance. Surgery department number 4 with minimally invasive surgery, considering novel tendencies, actively implements new educational methods for teaching future laparoscopists.Документ Проблеми реалізації Болонського процесу в українській вищій школі(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Селіхова, Людмила Григорівна; Борзих, Оксана Анатоліївна; Лавренко, Анна Володимирівна; Дігтяр, Наталія Іванівна; Герасименко, Наталія Дмитрівна; Кайдашев, Ігор Петрович; Авраменко, Яніна Миколаївна; Мормоль, Ірина АнатоліївнаВисвітлено проблеми сучасної вищої освіти України на етапі серйозних випробувань, від результатів яких залежить не тільки її майбутнє, а й майбутнє держави. Ідеться про входження освіти України до Болонського процесу. Підкреслено, що українська вища освіта відкрита для інновацій, співпраці, координації, повноцінного засвоєння досягнень знань; The article examines the modern higher education of Ukraine, which undergoes a serious test, the results of which depends not only on its future but also on the future of Ukraine. It is about the entry of Ukraine into the Bologna process. Ukrainian higher education is not closed for innovation, cooperation, coordination, full-fledged mastering of achievements of knowledge.Документ Мотивація до навчання студентів – важлива складова реалізації кредитно-модульної системи освіти в опануванні загальної хірургії(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Лігоненко, Олексій Вікторович; Чорна, Ірина Олексіївна; Зубаха, Анатолій Борисович; Шумейко, Ігор Анатолійович; Дігтяр, Ілля Іванович; Стороженко, Олексій Володимирович; Горб, Людмила Іванівна; Ярошенко, Роман АнтоновичАвтори доводять, що позитивна мотивація до навчання – це визначальна складова якісного опанування професійних знань і практичних навичок. Завдання викладачів – усіма педагогічними заходами формувати і підтримувати достатній рівень мотивації під час навчання студентів. Вирішення цього завдання в умовах кредитно-модульної системи освіти забезпечить підготовку лікарів високої кваліфікації; The positive motivation to study is an important component to succeed in professional knowledge and practical skills. The lectures target is creating and keeping up a sufficient level of the motivation during students study. This target implementation within the credit-modular system of education will provide a background of high qualified physicians.Документ Міждисциплінарна інтеграція мікробіології, вірусології та імунології з попередніми і наступними навчальними дисциплінами(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Боброва, Нелля Олександрівна; Федорченко, Віра Іванівна; Ганчо, Ольга Валеріївна; Зачепило, Світлана Вікторівна; Коваленко, Нінель Павлівна; Лобань, Галина АндріївнаПроаналізовано можливі варіанти інтеграції між мікробіологією та іншими навчальними дисциплінами в закладах освіти МОЗ України. Показано доцільність вивчення основ імунології, які становлять базу для багатьох методів мікробіологічної діагностики.; The article substantiates the relevance of the competency approach in medical education, namely, the interdisciplinary integration. The microbiology itself provides the basis of knowledge for all medical specials. It is important that base knowledge about immunology, which studying in context of microbiology, has been constituted the foundation for diagnosis and scientific research in medicine.Документ Дидактичні аспекти складання ситуаційних завдань для дистанційної самостійної підготовки англомовних студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Коробейніков, Леонід Сергійович; Король, Дмитро Михайлович; Коробейнікова, Юлія ЛеонідівнаВисвітлено особливості складання ситуаційних завдань для дистанційної самостійної підготовки англомовних студентів; The article is devoted to the peculiarities of the preparation of situational tasks for distance self-training of English speaking students.Документ Розвиток професійного клінічного мислення студентів при вивченні внутрішньої медицини(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Гуцаленко, Ольга Олексіївна; Кострікова, Юлія АнатоліївнаВисвітлено підходи до розуміння феномена клінічного мислення як найважливішої практичної навички, що визначає професіоналізм і кваліфікацію майбутнього лікаря, яку потрібно постійно розвивати в процесі навчання й удосконалювати впродовж усієї подальшої лікарської діяльності.; The article covers the approaches to understanding the phenomenon of clinical thinking as the most important practical skill that determines the professionalism and qualifications of the future physician, which needs to be continuously developed during the learning process and improved throughout the further medical activities.Документ Актуальність формування складових професійної компетентності лікаря-стоматолога на початковому етапі викладання хірургічної стоматології(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Гоголь, Андрій Михайлович; Панькевич, Артур Іванович; Колісник, Інна АнатоліївнаВизначені складові професійної компетентності лікаря-стоматолога, яким в першу чергу необхідно приділяти увагу при викладанні навчальної дисципліни «хірургічна стоматологія» вже у 5-6 семестрах навчальної програми в умовах стоматологічної поліклініки. The components of the professional competence of the dentist are determined, which are needed to pay attention in the first place during the teaching of the primary discipline "surgical stomatology" already in 5-6 semesters of the curriculum in the conditions of the dental clinic.Документ Актуальні проблеми сучасної медичної освіти лікарів - інтернів на кафедрі внутрішніх хвороб та медицини невідкладних станів із шкірними і венеричними хворобами(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Васильєва, Катерина Володимирівна; Попова, Ірина Борисівна; Гладков, Олексій Ігорович; Безега, Олена ВікторівнаГостра проблема сучасної медичної освіти – недостатньо глибокі знання випускників ЗВО. Автори доводять, що необхідно значно розширити програму підготовки з дерматовенерології для лікарів-інтернів, оскільки шкірні та венеричні хвороби дуже поширені, особливо в період бойових дій, в умовах надмірної міграції населення, неможливості дотримання санітарно-гігієнічних норм, сексуальної розкутості населення.; The most important problem of modern medical education is not enough deep knowledge in graduates. It is necessary to expand the program of Dermatovenereology training for interns, as skin and venereal diseases occur very often, especially in the period of hostilities, with increasing population migration, inability to comply with sanitary and hygienic standards, and sexual emancipation of the population.Документ Значення вивчення історії кафедри клінічної анатомії і оперативної хірургії в підготовці майбутніх лікарів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Коптев, Михайло Миколайович; Білаш, Сергій Михайлович; Проніна, Олена МиколаївнаВивченню історії розвитку кафедри, на якій викладається певний предмет, часом не надають суттєвого значення. Однак кафедра клінічної анатомії і оперативної хірургії УМСА має гідну історію, вивчення якої завжди було і має бути невід’ємною частиною навчального процесу; The study of the history of the department, which teaches a certain subject, sometimes does not attach significant importance. However, the Department of Clinical Anatomy and Operative Surgery of the UMSA has a worthy history, the study of which has always been and should be an integral part of the educational process.Документ Використання комунікативного підходу під час засвоєння медичної термінології на занятті з англійської мови(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Горжуй, Дмитро СергійовичВисвітлено методи вдосконалення викладання нового словникового матеріалу на уроках англійської мови в медичних коледжах. Для ілюстрації своїх положень автор застосовує матеріали, адаптовані з британських підручників, аналізуючи шляхи презентації словникових одиниць і перевірки їх розуміння методом CCQ.; The article deals with ways to benefit the process of teaching new vocabulary during lessons in medical colleges. The author uses materials adapted from Career Paths: Medical textbook by V. Evans to further highlight his ideas. He analyzes methods of presenting lexis and checking its understanding by students through concept–checking questions (CCQ).Документ Some questions on passing a subtest of licensing examination “Krok 1” in a foreign language(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Dubrovina, O. V.; Bieliaieva, O. M.; Borysova, Z. O.; Kapustianskyi, D. V.; Vardanian, A. O.; Dekhtiar, N. I.; Дубровіна, Олена Віталіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Борисова, Зінаїда Олексіївна; Капустянський, Денис Васильович; Варданян, Анаіт Оганесівна; Дігтяр, Наталія ІванівнаАвторами статті обґрунтовується думка, що систематична підготовка студентів до практичних занять, методично продумана організація роботи з тестовими задачами з бази даних «Крок», регулярне повторення пройденого матеріалу, практична реалізація міжпредметних і міждисциплінарних зв’язків у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки та циклу гуманітарної і соціально-економічної підготовки (професійної орієнтації) таких, як латинська мова і медична термінологія та іноземна мова за професійним спрямуванням, формування у студентів високого рівня самосвідомості, відповідальності та самодисципліни забезпечать якісно нові позитивні результати складання ліцензійних іспитів «Крок»; The authors of the article substantiate the opinion that the systematic preparation of students for practical classes, methodically planned organization of work with test tasks from the “Krok” database, regular repetition of the material studied, practical implementation of intersubject and interdisciplinary links in the process of studying the disciplines of the natural science training cycle and the cycle of humanitarian and socio-economic training (occupational guidance) such as Latin and medical terminology and a foreign language for professional purposes and the formation of high level of selfawareness, responsibility and self-discipline in students will provide qualitatively new positive results in passing licensing examination “Krok”.Документ Роль сучасних інформаційних технологій у підготовці лікарів-курсантів на циклі спеціалізації з фаху «Ортодонтія»(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Виженко, Євгеній Євгенович; Куроєдова, Віра Дмитрівна; Стасюк, Олексій Анатолійович; Сокологорська-Никіна, Юлія КостянтинівнаПроаналізовано різні методи інформаційно-телекомунікаційних технологій, які допомагають підвищити якість підготовки майбутніх лікарів-ортодонтів у системі післядипломної освіти; окреслено широкий спектр можливостей щодо професійного становлення і вдосконалення лікарів. ;The proposed article analyzes different methods of information and telecommunication technologies, which help to improve the quality of training of future orthodontist doctors in the system of postgraduate education, outlines a wide range of opportunities for the professional development and improvement of doctors.Документ Проблеми якості сучасної вищої медичної освіти в Україні(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Муравльова, Оксана Василівна; Бобирьова, Людмила Єгорівна; Дворник, Ірина Леонідівна; Ільченко, Валентина Іванівна; Пікуль, Катерина ВікторівнаУ системі освіти України особливої актуальності набуває проблема підготовки фахівців вищої школи, яка б сприяла ефективному формуванню професійних якостей майбутніх лікарів; In the system of education of Ukraine, the problem of training specialists of higher education becomes of special urgency, which would contribute to the effective formation of the professional qualities of future doctors.Документ Пріоритети реформування стоматологічної служби України(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Нідзельський, Михайло Якович; Писаренко, Олег Анатолійович; Цветкова, Наталія ВолодимирівнаПровідний напрям оптимізації медичної стоматологічної допомоги населенню полягає в покращенні знань і професійних навичок лікаря-стоматолога. Серед елементів модернізації системи охорони здоров'я – перехід від дисциплінарного принципу первинної медико-санітарної допомоги населенню до проблемного, унаслідок чого сформувалося соціальне замовлення суспільства на створення служби загальнопрактикуючого лікаря-стоматолога; The main direction of optimization of medical dental care to the population is to improve the knowledge and professional skills of a dentist. One of the elements of the modernization of the health care system is the transition from the disciplinary principle of primary health care to the population to the problem, as a result of which a social order of the society was created for the establishment of the service of a general practitioner-dentist.Документ Деякі аспекти підготовки майбутніх лікарів-психіатрів у сучасних умовах на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Скрипніков, Андрій Миколайович; Животовська, Лілія Валентинівна; Боднар, Леся АнатоліївнаВисвітлено окремі аспекти підготовки лікарів-інтернів на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології в умовах реформування сучасної вищої освіти і системи охорони здоров’я. Охарактеризовано форми навчально-виховного процесу, що застосовуються для аналізу проблеми стигматизації психічно хворих, та окреслені провідні шляхи її розв’язання; The article describes some aspects of the training of interns at the department of psychiatry, narcology and medical psychology in the context of reforming modern higher education and health care system. The authors describe the forms of the educational process that are used to analyze the problem of stigmatization of mentally ill patients and to determine the main ways to solve it.Документ Забезпечення якості виробничої практики студентів з ортопедичної стоматології як запорука успішної підготовки лікарів-стоматологів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Дворник, Валентин Миколайович; Кіндій, Віктор Данилович; Ярковий, Віталій Васильович; Марченко, Костянтин ВалентиновичВисвітлено особливості виробничої практики з ортопедичної стоматології студентів стоматологічного фа- культету в сучасних умовах. Особливу увагу приділено питанням якості навчального процесу.; This article describes the peculiarities of passing by students of stomatological faculty the manufacturing practice at prosthodontics in modern conditions. Particular attention is paid to the quality of the educational process.Документ Сучасні виклики для викладання хірургії на післядипломному рівні(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Саволюк, Сергій Іванович; Лисенко, Віктор Миколайович; Крестянов, Микола ЮхимовичПроаналізовано основні хірургічні тренди, що визначають динаміку прогресу в хірургічній науці, проблеми і виклики перед українськими закладами післядипломної освіти; на прикладі власної роботи окреслено шляхи їх подолання в умовах конкуренції з приватними закладами за споживача освітніх послуг; The paper analyzes the main surgical trends that determine the dynamics of progress in surgical science, the problems and challenges facing domestic postgraduate education institutions, and, on the example of their own work, outlines ways to overcome them, competing with private institutions for the consumer of educational services.Документ Актуальні питання викладання ендокринології в сучасних умовах(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Катеренчук, Віталій ІвановичВисвітлено ключові аспекти викладання ендокринології в Україні. Ендокринна патологія належить до медичних і соціально значимих хвороб зі стрімким поширенням. Якість викладання ендокринології в медичних ЗВО України має відповідати сучасним потребам та європейським і світовим стандартам. Наведені шляхи подолання наявних проблем, що дозволить суттєво поліпшити якість викладання ендокринології і сприятиме підвищенню якості медичної допомоги; Key points of education of endocrinology are discuss in the article. Endocrine pathology is one of the most spreading and important for society. Quality of studying of endocrinology must satisfy modern needs and European and global standards. Practical steps to resolve a problem, improve education and increase the quality of medical care are described.Документ Особливості викладання психіатрії та наркології іноземним студентам англомовної форми навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Скрипніков, Андрій Миколайович; Телюков, Олесь Станіславович; Казаков, Олексій Анатолійович; Рудь, Вадим ОлексійовичПредставлено досвід викладання психіатрії та наркології іноземним студентам англомовної форми навчання. Охарактеризовано особливості подання теоретичного навчального матеріалу, опанування практичних навичок, роботи з пацієнтами в психіатричній клініці; In the article, the experience of teaching psychiatry and narcology (addictology) for the foreign students with English educational form has been shown. The peculiarities of theoretical materials presentation, practical skills acquirement, work with the patients in the psychiatry clinic has been described.