Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 72
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання ресурсів всесвітньої мережі «Інтернет» у процесі навчання на кафедрі гістології, цитології та ембріології(Полтава : Вид-во “Астрая”, 2023) Шепітько, Володимир Іванович; Стецук, Євген Валерійович; Борута, Наталія Володимирівна; Левченко, Ольга Анатоліївна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Волошина, Олена Валеріївна; Вільхова, Олена Вікторівна; Рудь, Марія ВолодимирівнаГоловною метою навчання здобувачів освіти в медичних вузах України є забезпечення високоякісної підготовки фахівців, а також підвищення престижу вищої школи України на світовому ринку медичних послуг. У світлі сучасних вимог використання інтерактивного навчання, що спонукає здобувачів освіти до активної мисленнєвої та практичної діяльності в процесі оволодіння навчальним матеріалом, сприяє вдосконаленню підготовки майбутніх високопрофесійних медиків. Інтернет-ресурси стали повсякденним у нашому житті. Здобувачі вищої освіти почуваються комфортно, спілкуючись у мережі з іншими, і часто сприймають це як досвід, аналогічний особистому спілкуванню. Хоча неможливо відтворити в онлайн˗режимі весь досвід особистого навчання, досягнення в галузі технологій та рівень комфорту їх і викладачів під час використання цих технологій підвищують ймовірність продовження онлайн˗навчання у майбутньому. Зараз є актуальним дослідження впливу Інтернет˗ресурсів в інформаційному просторі на розвиток молоді, оскільки на рівні з дорослими сформованими особами, все більша кількість підростаючого покоління має доступ до всесвітньої мережі, більш того уряд реалізовує державну програму оснащення загальноосвітніх закладів країни комп’ютерами з доступом до мережі. Це можна пояснити тим, що Інтернет стає інформаційно˗освітнім середовищем для підростаючого покоління, без якого вони не уявляють своє життя.Документ Науково-дослідна робота здобувачів освіти на кафедрі гістології, цитології та ембріології є важливим складником формування майбутнього фахівця з вищою освітою(Полтава : Вид-во “Астрая”, 2023) Шепітько, Володимир Іванович; Стецук, Євген Валерійович; Борута, Наталія Володимирівна; Левченко, Ольга Анатоліївна; Вільхова, Олена Вікторівна; Рудь, Марія Володимирівна; Волошина, Олена Валеріївна; Данилів, Оксана Дмитрівна; Дубінін, Дмитро СергійовичУ статті розглянуто аспекти організації діяльності студентського наукового гуртка на кафедрі гістології, цитології та ембріології Полтавського державного медичного університету. Наголошено, що цілеспрямоване виконання наукових досліджень у гуртках сприяє формуванню всебічно розвиненої особистості спеціаліста та майбутнього вченого. Наводяться форми та етапи роботи здобувачів вищої освіти в науковому гуртку кафедри. Звертається увага на те, що основною метою студентського науково-дослідного гуртка є прищеплення здобувачам освіти навичок самостійного відбору та вивчення спеціальної літератури, уміння робити висновки та узагальнення, тобто вести науково-дослідну роботу. Робота студентського наукового гуртка на кафедрі є активною формою навчання морфологічній дисципліні, переходом від інформаційно-повідомляючого виду до моделюючого та формуючого способу навчання. Розвиток науки у вищій школі передбачає підвищення якості підготовки фахівців медичної галузі, здатних у свою чергу після закінчення навчання самостійно вирішувати серйозні наукові завдання.Документ Удосконалення рівня професійної компетентності викладача профільної кафедри медичного вишу шляхом самоосвітньої діяльності в сучасних умовах(Полтавський державний медичний університет, 2023) Бойченко, Ольга Миколаївна; Мошель, Тетяна Миколаївна; Крутікова, Анна ДмитрівнаСпецифіка педагогічної діяльності передбачає безперервне поповнення знань у cфеpepi теорії навчального предмета, практичних навичок та методики викладання, що вимагає від викладача прагнення до саморозвитку, результатом якого є постійне професійне самовдосконалення. Постійне створення умов для вдосконалення безперервної ocвiти, постійного професійного зростання є актуальною проблемою для вcix учасників освітнього процесу. Рішенням даного питання є використання різних інструментів керування власним професійним розвитком, які допомагають аналізувати, планувати професійну діяльність відповідно до компетентнісного, ocoбистісно орієнтованого, діяльнісного підходів в умовах реалізації концепції вищої школи. Самоосвіта як процес пізнання викладача передбачає закріплення професійних знань та засвоєння наукової інформації, одержання нових наукових та методичних знань, вдосконалення практичних навичок. The specifics of teaching activity presuppose the continuous replenishment of knowledge in the field of theory of the academic subject, practical skills and teaching methods, which require the teacher to strive for self-development, the result of which is constant professional self-improvement. The constant creation of conditions for improving lifelong education and continuous professional growth is an urgent problem for all participants in the educational process. The solution to this issue is the use of various tools for managing one’s own professional development, which help to analyze and plan professional activities in accordance with a competence-based, personality-oriented, activity-based approach in the context of implementing the concept of higher education. Self-education as aprocess of teacher cognition involves consolidating professional knowledge and assimilation of scientific information, obtaining new scientific and methodological knowledge, and improving practical skills.Документ Необхідність формування навичок ефективної комунікації у майбутніх лікарів-стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна; Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко, Наталія Миколаївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Литовченко, Ірина ЮріївнаКомунікація ‒ це дія, але також i фундаментальна потреба, яку реалізує кожна людина щодня. Це простий i буденний елемент нашого життя, але зi складною й розгалуженою мережею впливу. Спілкування безпосередньо впливає на якість життя i долю пацієнта ‒ від можливості його заохочення до отримання від нього конкретноï інформації. Сприятливі умови медичної практики, яка відбувається в організованому та структурованому завдяки медичному самоврядуванню контекстi, маютъ велике значення як для індивідуальної діяльності лікаря, так i його соціальної функції. Ефективна комунікація та високий рівень комунікативної компетентноcтi є надійним фундаментом здорових міжособистнісних стосунків i професійного успіху. Розуміючи сутність поняття ефективної комунікації та ïï важливість для лікарів-стоматологів, викладачі кафедри терапевтичної стоматології Полтавського державного медичного університету акцентують увагу на формуванні цього навику у здобувачів освіти під час практичної частини занять та безпосередньої комунікації з пацієнтами.Документ Термінознавство у вивченні фтизіатрії(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ярешко, Анатолій Григорович; Куліш, Марина Володимирівна; Костріков, Анатолій Васильович; Yareshko, A. G.; Kulish, M. V.; Kostrikov, A. V.Термінознавство і перекладознавство в медицині є важливим елементом педагогіки вищої школи, спрямованої на правильне розуміння термінологічного багажу сучасної медицини, що полегшує формування клінічного мислення у майбутнього лікаря. У статті пояснюється застаріла фтизіатрична термінологія, яка не враховує сучасні знання про етіологію і патогенез туберкульозного процесу, і яку до нашого часу використовують у навчальному процесі на кафедрах фтизіатрії і не фтизіатричного профілю.Документ Lexical and semantic groups of verbs of Germanic origin used in the field of reconstructive surgery(Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I. V.; Kotelnikova, O.; Petrashevska, Ya.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Петрашевська, Ярослава ВікторівнаРобота присвячена аналізу дієслів германського походження та їхніх похідних в англійських медичних текстах. У дослідженні розглядаються лінгвістичні аспекти медичних термінів у галузі реконструктивної хірургії.Документ Імідж викладача вищої школи в контексті академічної міжкультурної взаємодії(Полтавський державний медичний університет, 2024) Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаІмідж викладачів і здобувачів вищої освіти – це один із ключових елементів формування сприятливого іміджу освітнього закладу на ринку освітніх послуг. Зважаючи на тенденцію звуження перспективності викладацької професії, постає необхідність побудови образу викладача, за допомогою якого в суспільстві сформуються авторитет і престиж особистості педагога. Викладач забезпечує систематичний інформаційний вплив, формує в кожного учасника освітнього процесу ідеї, цінності, зразки поведінки. Тому важливо розв’язати стратегічну освітню проблему – сформувати позитивний імідж сучасного викладача закладу вищої освіти (ЗВО). Стаття присвячена дослідженню іміджу викладача сучасного ЗВО. За допомогою методів анкетування й узагальнення проаналізовано й емпірично досліджено риси професійного іміджу викладача, якими, на думку іноземних здобувачів освіти, має володіти сучасний викладач в умовах вищої школи. Висвітлено результати проведеного дослідження серед іноземних здобувачів вищої освіти щодо іміджу сучасних викладачів. З’ясовано, що здобувачі освіти звертають увагу на те, як викладач спілкується з іншими викладачами і здобувачами освіти, як відповідає на їхні запитання; чи є контакт із викладачем у соціальних мережах, чи використовуються новітні технології в освітньому процесі тощо. Названо компоненти іміджу і складові педагогічної майстерності викладача ЗВО, визначено взаємозумовленість позитивного іміджу педагога і його педагогічної майстерності.Документ Організація науково-дослідницької роботи здобувачів вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Гончарова, Євгенія Євгенівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Грабовська, А. С.Зосереджується увага на значущості науково-дослідницької діяльності студентів в аспекті формування професійної компетентності як запоруки ефективної самореалізації випускників закладів вищої освіти в умовах стрімких змін у суспільстві.Документ Готовність до інноваційної діяльності як важлива професійна складова сучасного викладача медичного профілю(Полтава : Астрая, 2024) Каценко, Андрій Любославович; Шерстюк, Олег Олексійович; Свінцицька, Наталія Леонідівна; Білаш, Валентина Павлівна; Устенко, Роман Леонідович; Гринь, Володимир Григорович; Пілюгін, Андрій ВалентиновичУ статті висвітлені питання щодо основних проблем, з якими матимуть справу сучасні науково-педагогічні працівники медичного профілю. З'ясовано, що до цих проблемних питань можна віднести такі, як постійне оновлення змісту освіти, гарантування високого рівня освітніх стандартів; самостійна постановка й вирішення творчих і дослідницьких завдань; безперервне оволодіння інноваційними технологіями в науковій діяльності, освітньому просторі та виховному процесі; розв’язання складних професійно-педагогічних проблем, які вимагають інтеграції знань, практичних умінь і навичок із такими суміжними із медициною науками як філософією, психологією, педагогікою, релігієзнавством, економікою, правознавством тощо; робота в єдиному інформаційному просторі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у освітньому процесі. Доведено, що однією із важливих якостей науковопедагогічного працівника є готовність до інноваційної діяльності. Як показує досвід, ефективність професійної діяльності викладача небезпідставно пов’язується з його готовністю до інноваційної діяльності, яка є показником його здатності нетрадиційно вирішувати освітні проблеми.Документ Педагогічна майстерність викладача вищої школи як мотиваційний фактор вивчення дисципліни(Полтава : "Астрая", 2024) Павленко, Світлана Анатоліївна; Павленкова, Олена Вікторівна; Сидорова, Алла Іванівна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Pavlenko, S. A.; Pavlenkova, O. V.; Sydorova, A. I.; Tkachenko, I. M.Сучасні підходи до розвитку педагогічної майстерності викладача вищої школи базуються на структурних компонентах педагогічної майстерності: педагогічна здібність, педагогічна компетентність, педагогічна техніка викладання дисципліни. Відношення педагога до своєї професії визначає його відношення до себе та відображає ставлення до здобувачів вищої освіти. Вміння донести інформацію до здобувача освіти базується на умінні викладача володіти аудиторією, знанні своєї дисципліни. Комунікативні навички викладача дозволяють вибудовувати повноцінний діалог зі здобувачем та мотивувати його до вивчення дисципліни.Документ Цифрові інструменти групової комунікації як засіб формування професійних компетентностей у майбутніх дитячих стоматологів(Полтава : Астрая, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Садовські, Марина Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Янко, Наталья Валентиновна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Моргун, Наталья Анатольевна; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.; Morgun, N. A.; Sadovski, M. O.Використання інтерактивних технологій групової комунікації є сучасним ефективним способом підвищення якості освіти у медичних вузах. Вони дозволяють зробити практичні заняття та лекції з дисципліни «Профілактики стоматологічних захворювань» цікавими та плідними для сприйняття теоретичного та практичного матеріалу в рамках навчальної програми, протегують розвиток критичного мислення та творчих здібностей у здобувачів освіти.Вони надають студентам нові можливості для навчання та розвиткуДокумент Психолого-педагогічні основи формування майбутнього фахівця-лікаря(Полтавський державний медичний університет, 2024) Скікевич, Маргарита Георгіївна; Волошина, Людмила ІванівнаАвтори аналізують особливості психолого-педагогічної підготовки у вищому медичному навчальному закладі. За допомогою цієї підготовки студент зможе успішно розв'язувати психологічні та інші проблеми у майбутній професійній діяльності та створювати навколо себе сприятливі умови для праці. Завданням українських вишів стає підготовка сучасних професійних кадрів для того, щоб сучасна медицина могла успішно працювати та лікарі використовували сучасні високотехнологічні методики у своїй професії і ефективно працювали. Тому вища освіта має стати практикоориентированною для урахування потреб медичних організацій у специалистах.Документ Ахроматична складова у клінічній термінології(Полтавський державний медичний університет, 2024) Сологор, Ірина Миколаївна; Соломаха, В. А.У роботі проаналізовано та систематизовано клінічні терміни до складу яких входять ахроматичні кольороназви. Висвітлено етимологію, структуру та функцію ахроматичної складової у клінічній термінології.Документ Формування комунікативних навичок «Лікар-пацієнт» у здобувачів вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Гасюк, Наталія Іванівна; Фастовець, Марина Миколаївна; Калюжка, Олена ОлександрівнаКомунікативна компетентність є однією з важливих складових професійної підготовки лікарів. У контексті вдосконалення сучасної медичної освіти проблема пошуку психологічно обґрунтованих напрямів розвитку комунікативної компетентності у здобувача вищої медичної освіти постає як дуже актуальна. Чим краще сформовано у майбутнього лікаря ця професійно значуща якість, тим ефективніше його спілкування з пацієнтами. Запровадження навчання комунікативним навичкам має бути інтегровано як навчальний інструмент у стаціонарних та амбулаторних умовах, а також у центрах медичної симуляції. Навчальна програма має бути структурована таким чином, щоб дати можливість здобувачу вищої медичної освіти набути практичних комунікативних навичок, необхідних у майбутній медичній практиціДокумент Використання веб-сайту “English-Practice” для вивчення англійської мови в закладах вищої освіти(Полтава : Астрая, 2024) Приходько, Яніна Миколаївна; Сімеон, О. О.; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Гаврильєва, Ксеня ГригорівнаУ цій статті висвітлені інноваційні підходи до навчання англійської мови на прикладі сайту «English-practice». У цій роботі розглянуті функціональні можливості навчального сайту, за допомогою якого викладачі можуть зацікавити здобувачів вищої освіти, полегшити та покращити навчання майбутніх лікарів та розвинути їх гуманітарні, практичні та професійні навички. Використання технічних засобів навчання зацікавлює студентів у навчанні. Крім того, використання технічних ресурсів розвиває навички та здатність до самостійної роботи та навчання, стимулює розвиток творчого та нестандартного мислення, а також розкриває природні здібності здобувачів освіти за допомогою різноманітних завдань, відео-уроків, тестів, словникових вправ, зображень, схем, таблиць та інших засобів навчання.Документ Сучасні педагогічні виклики у вищій освіті: психологічні та педагогічні аспекти(Полтава : Астрая, 2024) Приходько, Яніна Миколаївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Борисова, Зінаїда Олексіївна; Дубровіна, Олена ВіталіївнаАвтори статті тезово фокусують увагу на основних поняттях педагогіки вищої школи, пов’язаних із діяльністю викладача ЗВО в контексті подолання викликів сьогодення. У висновках зазначається, що психологічна складова поряд із педагогічною є надважливими складовими професійно-педагогічної діяльності викладача медичного ЗВО, яка вирізняється широким набором компетентностей, гнучкістю та поліфункціональністю, що формують конкурентоспроможність окремого викладача, науково-педагогічних колективів, ЗВО та вітчизняної системи вищої освіти в цілому, забезпечуючи стійкість до освітніх, соціальних та інших викликів.Документ Інтерактивні технології навчання при підготовці здобувачів вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Боднар, Леся Анатоліївна; Скрипніков, Андрій Миколайович; Животовська, Лілія Валентинівна; Бойко, Дмитро Іванович; Вородюхіна, Алла Кирилівна; Боднар, Вадим Анатолійович; Bodnar, L. A.; Skrypnikov, A. M.; Zhyvotovska, L. V.; Boiko, D. I.; Vorodyukhina, A. K.; Bodnar, V. A.Провідною ідеєю сучасного навчання є самовдосконалення та самореалізаіція здобувача освіти, що потребує створення комфортних умов навчання для комплексного розвитку особистості, виявлення й формування її творчого потенціалу. Інтерактивні технології навчання спрямовані на формування зацікавленості у здобувачів освіти, креативності, самостійності, відповідальності студентів, підвищують рівень знань з предмету, мотивацію та інтерес до навчання, допомагають усвідомити важливість навчання для своєї майбутньої професії та сприяють формуванню фахових компетентностей лікаря.Документ Some approaches of pedagogical process in qualified medical specialists preparing(Полтавський державний медичний університет, 2024) Zhukova, M. Yu.; Tkachenko, O. V.; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена ВікторівнаАвтори наголошують на необхiдностi говорити про найрозповсюдженi патологiчнi стани, за даними ВОЗ, на заняттях як на теоретичних, так i на клiнiчних кафедрах, щоб бути в змозi забезпечити швидшi та найефективнiшi профiлактику та лiкування. Вони також придiляють увагу доцiльностi поєднувати наукову та педагогiчну дiяльнiсть пiд час аудиторноï та позааудиторноï дiяльностi, щоб мотивувавти студентiв набувати глибшi теоретичнi знання, тому, що вони можуть бачити ïх беспосереднє застосування у своïй професiйнiй дiяльностi; це э також важливим, тому що Киïвський Крок-Центр почав давати зовсiм новi питання на лiцензований iспит. Автори описують питання, з якими вони мають справу на заняттях вiдносно найрозповсюдженiших патологiчних станiв, зокрема, на базi наукових даних, отриманих викладачами кафедри фiзiологiï окремо та разом зi студентами студентськоï науковоï групи. Також вони вiдмiчають необхiднiсть використовувати окремi пiдходи пiд час навчання iноземних пошукувачiв.Документ Критерії, що впливають на формування іміджу викладача в очах здобувачів вищої освіти(Полтава : Астрая, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Садовські, Марина Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Sadovski, M. O.Стаття розкриває питання формування іміджу викладача закладу вищої освіти. Натепер, поняття «імідж» досить актуальне, оскільки особливості його формування та значення для професійної діяльності викладача займає ключову роль. Відповідно до визначення, іміджелогія - це наука про технологію створення особистісної привабливості, вважається галуззю наукового знання, що допомагає оволодіти механізмами ефективного впливу людини на інших людей. Ця наука пов'язана із виробничою, інтелектуальною та творчою діяльністю людини. Для представників сфери освітиможуть бути корисними такі складові як: імідж-середовище, речовий імідж, габітарний імідж, вербальний імідж, кінетичний імідж тощо.Документ The use of innovative training methods in teaching general practice – family medicine to students of the international faculty(Полтавський державний медичний університет, 2024) Shut, S. V.; Trybrat, T. A.; Chekalina, N. I.; Kazakov, Yu. M.; Myhal, V. M.; Шуть, Світлана Володимирівна; Трибрат, Тетяна Анатоліївна; Чекаліна, Наталія Ігорівна; Казаков, Юрій Михайлович; Мигаль, Вікторія МихайлівнаWhen studying general practice – family medicine at the department, innovative methods are used to ensure the improvement of the quality of the educational process and mastering of the necessary competencies by international students, enhancing their academic performance and results of the educational process.