Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 98
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Структурно-семантичні особливості кількаслівних термінів з ядерною семою «тиф»(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Синиця, Валентина Григорівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Мироник, О. В.У статті розглядається структурно-семантична система термінологічних словосполучень зі стрижневим словом "typhus" та конкретизаторів в атрибутивній функції. У межах досліджуваної семантичної групи терміни- словосполучення побудовані за принципом підрядної залежності; переважну більшість термінів становлять двокомпонентні конструкції, складники яких об ’єднані підрядним зв’язком у вигляді постпозиційного узгодженого означення.Документ Дистанційне навчання: психологічні аспекти(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Горецька, А. М.; Рибалко, А. І.; Завгородня, Н. І.У статті розглядаються психологічні особливості забезпечення освітнього процессу в умовах дистанційного навчання, наведено особистісні особливості людини, які слід враховувати при розробці навчально-методичних матеріалів з урахуванням психологічних бар’єрів спілкування, наведенно основні відмінності та переваги дистанційної освіти від традиційних форм навчання.Документ О транслитерировании латинских дифтонгов «au» и «eu» в контексте афористики и медицинских терминов(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Гончарова Н. А.У статті обговорюється проблема вибору оптимальних варіантів сучасної транслітерації латинських дифтонгів «au» та «eu» при укладанні збірок латинських афоризмів та при передачі даних дифтонгів у російськомовній медичній лексиці.Документ The use of hedging in the English medical discourse(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Lysanets, Yu.; Bieliaieva, O.; Purdenko, T.; Ostrovska, L.; Morokhovets, H.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Островська, Людмила Йосипівна; Мороховець, Галина ЮріївнаУ статті розглянуто комунікативну стратегію ухильності (хеджингу) в англомовному медичному дискурсі. Проаналізовано лінгвістичні особливості маркерів хеджингу, визначено функції хеджингових конструкцій в залежності від інтенції адресанта. Вивчення функціональної реалізації хеджингу на матеріалі окремих наукових жанрів англомовного медичного дискурсу конкретизує та увиразнює мовленнєву ситуацію «лікар - пацієнт», мотивує комунікативну поведінку наративних інстанцій, сприяє оптимізації міжнародної професійної комунікації, що зумовлює актуальність дослідження. Наукова розвідка відкриває перспективи для подальшого дослідження явища хеджингу в англомовному медичному дискурсі зокрема та в науковому стилі англійської мови загалом.Документ Методології визначення соціально-емоційно- особистісного інтелекту(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Кулішов, Сергій КостянтиновичЗапропоновано та впроваджено алгоритм визначення соціальних, особистісних та емоційних характеристик за даними психографії, в тому числі модифікованого нами варіанту останнього; співставлення результатів за психотипами; оптимізація діагностики індивідуальних особливостей.Документ Методический инструментарий толерантной коммуникации(Вид-во «Астрая», 2020) Глобина, Людмила Викторовна; Глобіна, Людмила Вікторівна; Globina, L. V.Статья посвящена проблемам формирования лингвистической креативной компетентности иностранных студентов на занятиях языковой подготовки в медицинском вузе на начальном этапе обучения. Целью исследования является анализ средств создания, функционирования и восприятия лингвистического юмора как эффективного метода активизации учебного процесса в иноязычной аудитории. В работе использованы методы межъязыковых сопоставлений, лексико-семантического и трансформационного анализа. Большое внимание уделяется прагматическому аспекту обучения иностранных студентов для формирования умений и навыков по использованию нестандартных языковых комплексов в профессиональной сфере.Документ Вивчення іноземної мови в процесі формування фахової особистості студента: міжособистісний контакт крізь «Вікно ДжоХарі»(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Кохан, Р. А.Фахова підготовка студентів у закладі вищої освіти поряд зі спеціальними вузькопрофільними дисциплінами передбачає вивчення іноземної мови (іноземних мов). Запити стейкхолдерів та щільно насичений ринок праці висувають перед майбутніми фахівцями жорсткі вимоги, відповідність яким сьогодні видається імперативною передумовою професійного становлення і діяльності. Міжнародна фахова та особиста мобільність також форматує навчальний процес, основним маркером якого є практична цінність здобутої освіти. Важливість іншомовної компетентності майбутніх спеціалістів полягає у специфічному синтезі знань, умінь та навиків, а також особистісно зорієнтованому комунікативному досвіді, набутому шляхом вивчення іноземної мови. Особистісна складова процесу засвоєння знань становить центр навчального процесу: студент, будучи суб'єктом діяльності, спрямованої на формування іншомовної компетентності, моделює освітній простір, максимально індивідуалізуючи його. У статті проаналізовано специфіку (само)сприйняття навчальної особистості студента крізь призму психологічної моделі «Вікно ДжоХарі».Документ Особисто орієнтований підхід при вивченні пропедевтики педіатрії в умовах дистанційного навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Зюзіна, Лариса Степанівна; Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Гасюк, Наталія Іванівна; Фастовець, Марина Миколаївна; Козакевич, Олена БорисівнаВ статті обґрунтовано особистісно орієнтований підхід до вивчення пропедевтики педіатрії при дистанційному навчанні. Висвітлені аспекти формування і впливу прокрастинації на результати навчання студентів, зокрема, при написанні історії хвороби та складання підсумкового модульного контролю. Пропонуються методи подолання даного феномену.Документ Застосування ТРВЗ-технологій (теорії розв’язання винахідницьких завдань) під час вивчення хірургічної стоматології(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Ткаченко, Павло Іванович; Резвіна, Катерина Юріївна; Зарудська, Т. А.Останнім часом все більш актуальним стає питання творчого розвитку особистості. У нашій країні відбуваються зміни, що зумовлюють необхідність виховання покоління, зорієнтованого на розв'язання складних інтелектуальних проблем. Навчальні заклади України дбають про творчий потенціал кожного студента та в подальшому - нашого суспільства в цілому. Удосконалювати навчальний процес з хірургічної стоматології, підвищувати ефективність обсягу та форм роботи, керуючись лише застарілими методиками, на сьогодні стає неможливим. Це питання є актуальним на сьогодення, оскільки під час занять досить часто визначається, що студенти мислять готовими схемами та дають відповіді на поставлені запитання досить стисло та неповно, не бажаючи систематизувати та дослідити отримані навички та знання.Документ Аналіз змісту, засобів та методів дистанційного навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Филенко, Борис Миколайович; Ройко, Наталія Віталіївна; Старченко, Іван Іванович; Прилуцький, Олексій Костянтинович; Новосельцева, Таїса ВолодимирівнаПандемія COVID-19 внесла корективи в плани вищих навчальних закладів на навчальний рік: всім довелося переходити на спосіб власного існування. Українська медична стоматологічна академія запровадила відповідні заходи із запобігання поширення небезпечної інфекції і з переведенням занять зі здобувачами освіти у дистанційну форму. Відповідно до засад академічної автономії та попереднього досвіду, науково-педагогічні працівники кафедри патологічної анатомії з секційним курсом для проведення он-лайн занять обрали комбінацію платформ Zoom і Google classroom. Незалежно від засобів дистанційного навчання, дистанційна форма освіти потребує постійного удосконалення з урахуванням потреб здобувача освіти та стрімкого розвитку й упровадження інноваційних технологій у процес підготовки майбутніх фахівців. Науково-педагогічними працівниками кафедри патологічної анатомії з секційним курсом розроблена анкета «Дистанційне навчання: зміст, засоби, методи та ресурс оптимізації». Анкета включала питання, які розкривали загальне відношення студентів до дистанційного навчання та питання, які висвітлювали їх думку щодо змісту, засобів та методів дистанційного навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом. Ґрунтуючись на думку здобувачів освіти, з’ясували, що дистанційне навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом проводиться на достатньо високому рівні. Але не можна зупинятися на досягнутому, потрібно постійно вдосконалювати існуючі надбання та проводити пошук нових методів та засобів, що дасть змогу покращити підготовку майбутніх лікарів. The COVID-19 pandemic made adjustments to the activities of higher education institutions for the academic year: everyone had to shift to their own way of life. The Ukrainian Medical Stomatological Academy has introduced appropriate measures to prevent the spread of dangerous infections and shifted to distance learning of students. In accordance with the principles of academic autonomy and previous experience, the faculty members of the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course have chosen a combination of Zoom and Google classroom platforms for on-line classes. Regardless of the tools of distance learning, on-line education requires constant improvement, taking into account the needs of the learner and the rapid development and introduction of the advanced technologies in the process of training of future professionals. The faculty members of the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course have developed a questionnaire “Distance learning: content, tools, methods and resources for optimization”. The questionnaire included questions that revealed the general attitude of students to distance learning and questions that highlighted their views on the content, tools and methods of distance learning at the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course. The students’ survey revealed a fairly high level of distance learning mode of study at the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course. Notwithstanding the successful introduction of distance learning, we need to constantly improve the existing learning outcomes and search for the advanced teaching methods and tools that can improve the training of future medical professionals.Документ Постать українського перекладача Івана Бабича крізь призму лінгвістичної персонології(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Король, Л. Л.Дослідження життєдіяльності талановитого, однак незаслужено забутого представника української школи художнього перекладу, педагога, громадського діяча Івана Бабича з позицій лінгвістичної персонології дозволило окреслити деякі екстралінгвістичні чинники впливу на формування його мовної особистості. Розкрито специфіку міжкультурного посередництва, провідником якого був митець літературного перекладу, який, з одного боку, поширював засадничі цінності європейської культури в Україні, а з другого пропагував національну культуру, вкраїнське слово на терені франкомовних країн. Саме в такому контексті розглянуто мовну особистість та літературно-перекладацьку діяльність І. Бабича.Документ Інтерактивні технології як альтернативні моделі оволодіння клінічними дисциплінами в умовах дистанційного навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Ковальова, О. М.; Іванченко, С. В.Розглянуто перспективи використання інтерактивних методів та новітніх технологій у процесі викладання клінічних дисциплін у закладах вищої освіти. Проаналізовано стан, проблеми і перспективи розвитку дистанційної освіти як нової форми навчання ХХІ століття в умовах глобальної пандемії COVID-19 . Описано досвід впровадження нової технології навчання, як одного із методів активного оволодіння навичками лікаря в умовах обмеження контактів з хворими.Документ Вплив суб'єкт-суб'єктної взаємодії викладачів зі студентами на успішне проходження адаптаційного періоду першокурсниками(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Honcharova, Ye. Ye.; Гончарова, Евгения ЕвгеньевнаУ статті процес адаптації студентів до навчання у ЗВО розглядається як важливий компонент плідної навчальної діяльності. Проаналізовано певні аспекти вирішення проблеми успішного проходження адаптаційного періоду студентами-першокурсниками та їх соціалізації в новому оточенні, а саме: необхідність створення комфортного педагогічного середовища, реалізація дидактичної взаємодії в системі «викладач-студент» з урахуванням індивідуально-психологічних особливостей суб’єктів навчального процесу та на основі аналізу визначених шляхом моніторингу типових й індивідуальних труднощів першокурсників; фахово-зорієнтований, цілеспрямовано-деталізований виклад навчального матеріалу з метою формування соціальної мотивації щодо ставлення до майбутньої професії.Документ Український досвід упровадження е-навчання іноземних мов у закладах вищої освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Шуневич, Б. І.У статті проведено аналіз наукової літератури стосовно процесу розвитку електронного навчання (е-навчання) на прикладі його впровадження під час організації викладання і навчання іноземних мов в українських закладах вищої освіти (ЗВО); описано послідовність його впровадження від 1996 р. до 2020 р., а саме: використання для укладання своїх дистанційних курсів закордонні віртуальні навчальні середовища (ВНС), а пізніше - власні ВНС, ВНС у вільному доступі; створення навчальних матеріалів за допомогою простих інструментальних засобів, наприклад: створення окремо дидактичних ігор і вікторин за шаблонами за допомогою конструкторів універсальних дидактичних ігор, тестових завдань і вправ, інтерактивних тренувально-контрольних вправ, електронних завдань та ін.; використання порталів з готовими онлайн-ресурсами іноземних та українських ЗВО для вивчення різних мов. Крім цього описано: роль першого досвіду повністю дистанційного викладання своїх дисциплін у січні 2018 р. кількома українськими ЗВО, а також варіанти організації дистанційного навчання (ДН) іноземних мов в умовах весняного карантину 2020 року і процес організації ДН в осінньому семестрі 2020-2021 навчального року.Документ Організація дистанційної освіти в закладах вищої медичної освіти в умовах пандемії(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Мургіна, М. М.У статті розглядається питання організації дистанційної освіти в умовах пандемії. Наведено основні недоліки та проблеми функціонування дистанційної освіти в Україні. Серед них виділено ускладнену ідентифікацію дистанційних слухачів курсів, необхідність чіткого врахування освітніх стандартів, що вимагає передбачення регіональних особливостей змісту викладання. Акцентовано увагу на адекватності оцінювання слухачів дистанційних курсів, що передбачає застосування комплексного підходу із врахуванням рівня знань та навичок самостійної роботи. Вказано необхідність врахування контингенту слухачів при комплектуванні груп та рівня їх володіння комп’ютерними технологіями. Низька пропускна спроможність електронної мережі в невеликих населених пунктах унеможливлює якісне надання дистанційних послуг. Відкритим залишається питання захисту авторських прав розробників курсів.Документ Імідж викладача згідно з даними опитування студентів-стоматологів(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Скікевич, Маргарита Георгіївна; Волошина, Людмила Іванівна; Локес, Катерина ПетрівнаПроблема вдосконалення якості освіти є першочерговим завданням кожного вищого навчального закладу нашої країни. Професорсько-викладацький потенціал відіграє величезну роль в житті суспільства і формує її духовний потенціал. Викладач - це особистість, яка за змістом своєї професійної діяльності повинна володіти кращими якостями. Такої кваліфікаційної характеристики не має жодна інша професія. Однією з найважливіших якостей є професійна компетентність викладача. Компетентність виступає однією з головних умов становлення та розвитку його педагогічної майстерності. Дослідники виділили понад п'ятдесят особистісних властивостей педагога. Немає навчально-методичної літератури та посібників з викладом методики формування позитивного професійного іміджу викладача в системі вищої освіти. Створення іміджу треба розглядати як безперервний процес розвитку особистості. Уявлення студентів про професійний імідж викладача необхідні для ефективного та цілеспрямованого формування позитивного іміджу в сприйнятті молодіДокумент Психолого-педагогічні засади формування особистості майбутнього фахівця з вищою освітою(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Фастовець, Марина Миколаївна; Гасюк, Наталія Іванівна; Калюжка, Олена Олександрівна; Артьомова, Наталія Сергіївна; Жук, Людмила АнатоліївнаУ статті розглядаються питання, пов'язані з особливостями формування ціннісно-смислового потенціалу майбутнього фахівця через призму психолого-педагогічної характеристики студентського віку. Формування ціннісно-смислового потенціалу особистості не є певним етапом розвитку людини, а є процесом перетворення ціннісно-смислових орієнтацій, який триває все життя людини, вступаючи в складні взаємодії з віковими особливостями і середовищними факторами.Документ Робота з художніми і нехудожніми адаптованими текстами у процесі мовної підготовки іноземних слухачів(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Максименко, Надія Володимирівна; Іотова, Ірина Миколаївна; Маджар, Наталія МиколаївнаУ статті порушується проблема сприйняття іноземними студентами художніх текстів, уведених до програм мовної підготовки слухачів підготовчого факультету/відділення. Пропонується методика роботи над художніми творами різних жанрів з урахуванням рівнів сприйняття - емоційного, коментованого, інтерпретаційного та оцінювального. Звертається увага на принципи та конкретні прийоми роботи з текстом, зокрема на роботу з наочністю, особливо актуальною для дистанційного навчання.Документ Дистанційна форма навчання як складова інтерактивної взаємодії студентів і викладачів при викладанні пропедевтики педіатрії(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Фролова, Т. В.; Сенаторова, А. В.; Терещенкова, І. І.; Стенкова, Н. Ф.; Сіняєва, І. Р.; Атаманова, О. В.; Кононенко, О. В.; Феськова, А. О.У статті висвітлені теоретичні та практичні аспекти впровадження дистанційного навчання при вивченні клінічної дисципліни, розглянуті основні напрями вирішення проблем за допомогою інноваційних освітніх технологій. Звертається увага на необхідність збереження інтерактивної взаємодії студентів і викладачів при викладанні клінічної дисципліни у форматі дистанційного навчання. Проаналізовані результати анкетування студентів задля попередньої оцінки якості дистанційного навчання та підвищення професійної компетенції майбутніх лікарів.Документ Світові парадигмальні зміни та виклики до медичної освіти України(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Кірик, Т. В.