Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 98
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Впровадження норм Нового українського правопису в освітній процес вищої школи(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Сидоренко, О. В.; Пряхін, О. Р.; Денисенко, О. М.Впровадження Нового українського правопису 2019 року стало своєрідним викликом для більшості суспільства, адже постала проблема швидкого і головне якісного засвоєння нових мовних стандартів. У закладах вищої освіти ці завдання покладені, перш за все, на викладачів-філологів. У цій статті аналізується методичний посібник кафедри культурології та українознавства Запорізького державного медичного університету, орієнтований на всіх учасників навчального процесу (студентів, викладачів, працівників допоміжних структурних підрозділів), мета якого - пояснити причини правописних реформ, принципи кодифікації правопису, ознайомити зі змінами мовних норм та закріпити їх на практиці.Документ Особисто орієнтований підхід при вивченні пропедевтики педіатрії в умовах дистанційного навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Зюзіна, Лариса Степанівна; Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Гасюк, Наталія Іванівна; Фастовець, Марина Миколаївна; Козакевич, Олена БорисівнаВ статті обґрунтовано особистісно орієнтований підхід до вивчення пропедевтики педіатрії при дистанційному навчанні. Висвітлені аспекти формування і впливу прокрастинації на результати навчання студентів, зокрема, при написанні історії хвороби та складання підсумкового модульного контролю. Пропонуються методи подолання даного феномену.Документ Можливості викладання хірургії із застосуванням комп’ютеризації та інтернету(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Безручко, Максим Васильович; Панасенко, Сергій Іванович; Малик, Сергій Васильович; Драбовський, Віталій Сергійович; Осіпов, Олександр Сергійович; Рибалка, Ярослав ВолодимировичБолонський процес у системі вищої медичної освіти забезпечив наближення до системи вищої освіти країн Європи, а також просування ефективних реформ. Кафедра хірургії №3, зберігає і розвиває протягом десятиліть кращі традиції викладання хірургії, дотримується методологічної основи професійного навчання, орієнтуючись на зв'язок навчання з конкретними ситуаціями, наочності й доступності навчання. Усі навчальні кімнати кафедри оснащені комп'ютерами з навчальними програмами з хірургії, тематичним навчальним планом, що дозволяє демонструвати студентам навчальні відео- та фотоматеріли різноманітних операцій і маніпуляцій. Поєднання в навчальному процесі комп’ютерних технологій та інтернет-ресурсів із традиційними засобами дозволяє покращити засвоєння навчального матеріалу студентами й формування в них практичних навичок, сприяє формуванню в майбутніх лікарів клінічного мислення.Документ Дистанційна форма навчання як складова інтерактивної взаємодії студентів і викладачів при викладанні пропедевтики педіатрії(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Фролова, Т. В.; Сенаторова, А. В.; Терещенкова, І. І.; Стенкова, Н. Ф.; Сіняєва, І. Р.; Атаманова, О. В.; Кононенко, О. В.; Феськова, А. О.У статті висвітлені теоретичні та практичні аспекти впровадження дистанційного навчання при вивченні клінічної дисципліни, розглянуті основні напрями вирішення проблем за допомогою інноваційних освітніх технологій. Звертається увага на необхідність збереження інтерактивної взаємодії студентів і викладачів при викладанні клінічної дисципліни у форматі дистанційного навчання. Проаналізовані результати анкетування студентів задля попередньої оцінки якості дистанційного навчання та підвищення професійної компетенції майбутніх лікарів.Документ Постать українського перекладача Івана Бабича крізь призму лінгвістичної персонології(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Король, Л. Л.Дослідження життєдіяльності талановитого, однак незаслужено забутого представника української школи художнього перекладу, педагога, громадського діяча Івана Бабича з позицій лінгвістичної персонології дозволило окреслити деякі екстралінгвістичні чинники впливу на формування його мовної особистості. Розкрито специфіку міжкультурного посередництва, провідником якого був митець літературного перекладу, який, з одного боку, поширював засадничі цінності європейської культури в Україні, а з другого пропагував національну культуру, вкраїнське слово на терені франкомовних країн. Саме в такому контексті розглянуто мовну особистість та літературно-перекладацьку діяльність І. Бабича.Документ Психолого-педагогічні засади формування особистості майбутнього фахівця з вищою освітою(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Фастовець, Марина Миколаївна; Гасюк, Наталія Іванівна; Калюжка, Олена Олександрівна; Артьомова, Наталія Сергіївна; Жук, Людмила АнатоліївнаУ статті розглядаються питання, пов'язані з особливостями формування ціннісно-смислового потенціалу майбутнього фахівця через призму психолого-педагогічної характеристики студентського віку. Формування ціннісно-смислового потенціалу особистості не є певним етапом розвитку людини, а є процесом перетворення ціннісно-смислових орієнтацій, який триває все життя людини, вступаючи в складні взаємодії з віковими особливостями і середовищними факторами.Документ Організація дистанційної освіти в закладах вищої медичної освіти в умовах пандемії(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Мургіна, М. М.У статті розглядається питання організації дистанційної освіти в умовах пандемії. Наведено основні недоліки та проблеми функціонування дистанційної освіти в Україні. Серед них виділено ускладнену ідентифікацію дистанційних слухачів курсів, необхідність чіткого врахування освітніх стандартів, що вимагає передбачення регіональних особливостей змісту викладання. Акцентовано увагу на адекватності оцінювання слухачів дистанційних курсів, що передбачає застосування комплексного підходу із врахуванням рівня знань та навичок самостійної роботи. Вказано необхідність врахування контингенту слухачів при комплектуванні груп та рівня їх володіння комп’ютерними технологіями. Низька пропускна спроможність електронної мережі в невеликих населених пунктах унеможливлює якісне надання дистанційних послуг. Відкритим залишається питання захисту авторських прав розробників курсів.Документ Вплив суб'єкт-суб'єктної взаємодії викладачів зі студентами на успішне проходження адаптаційного періоду першокурсниками(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Honcharova, Ye. Ye.; Гончарова, Евгения ЕвгеньевнаУ статті процес адаптації студентів до навчання у ЗВО розглядається як важливий компонент плідної навчальної діяльності. Проаналізовано певні аспекти вирішення проблеми успішного проходження адаптаційного періоду студентами-першокурсниками та їх соціалізації в новому оточенні, а саме: необхідність створення комфортного педагогічного середовища, реалізація дидактичної взаємодії в системі «викладач-студент» з урахуванням індивідуально-психологічних особливостей суб’єктів навчального процесу та на основі аналізу визначених шляхом моніторингу типових й індивідуальних труднощів першокурсників; фахово-зорієнтований, цілеспрямовано-деталізований виклад навчального матеріалу з метою формування соціальної мотивації щодо ставлення до майбутньої професії.Документ Синонімія та антонімія в українській лінгвістичній термінології(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Бондаренко, Г. П.; Романов, А. О.У статті розглядаються лексико-семантичні відношення синонімії та антонімії в українській лінгвістичній термінології. Подано класифікацію синонімічних та антонімічних опозицій у терміносистемі лінгвістикиДокумент Вивчення іноземної мови в процесі формування фахової особистості студента: міжособистісний контакт крізь «Вікно ДжоХарі»(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Кохан, Р. А.Фахова підготовка студентів у закладі вищої освіти поряд зі спеціальними вузькопрофільними дисциплінами передбачає вивчення іноземної мови (іноземних мов). Запити стейкхолдерів та щільно насичений ринок праці висувають перед майбутніми фахівцями жорсткі вимоги, відповідність яким сьогодні видається імперативною передумовою професійного становлення і діяльності. Міжнародна фахова та особиста мобільність також форматує навчальний процес, основним маркером якого є практична цінність здобутої освіти. Важливість іншомовної компетентності майбутніх спеціалістів полягає у специфічному синтезі знань, умінь та навиків, а також особистісно зорієнтованому комунікативному досвіді, набутому шляхом вивчення іноземної мови. Особистісна складова процесу засвоєння знань становить центр навчального процесу: студент, будучи суб'єктом діяльності, спрямованої на формування іншомовної компетентності, моделює освітній простір, максимально індивідуалізуючи його. У статті проаналізовано специфіку (само)сприйняття навчальної особистості студента крізь призму психологічної моделі «Вікно ДжоХарі».Документ Світові парадигмальні зміни та виклики до медичної освіти України(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Кірик, Т. В.Документ Робота з художніми і нехудожніми адаптованими текстами у процесі мовної підготовки іноземних слухачів(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Максименко, Надія Володимирівна; Іотова, Ірина Миколаївна; Маджар, Наталія МиколаївнаУ статті порушується проблема сприйняття іноземними студентами художніх текстів, уведених до програм мовної підготовки слухачів підготовчого факультету/відділення. Пропонується методика роботи над художніми творами різних жанрів з урахуванням рівнів сприйняття - емоційного, коментованого, інтерпретаційного та оцінювального. Звертається увага на принципи та конкретні прийоми роботи з текстом, зокрема на роботу з наочністю, особливо актуальною для дистанційного навчання.Документ Інтерактивні технології як альтернативні моделі оволодіння клінічними дисциплінами в умовах дистанційного навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Ковальова, О. М.; Іванченко, С. В.Розглянуто перспективи використання інтерактивних методів та новітніх технологій у процесі викладання клінічних дисциплін у закладах вищої освіти. Проаналізовано стан, проблеми і перспективи розвитку дистанційної освіти як нової форми навчання ХХІ століття в умовах глобальної пандемії COVID-19 . Описано досвід впровадження нової технології навчання, як одного із методів активного оволодіння навичками лікаря в умовах обмеження контактів з хворими.Документ Психолого-педагогічні засади формування майбутнього фахівця з вищою освітою медичного профілю(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Треумова, Світлана Іванівна; Петров, Євген Євгенович; Трибрат, Тетяна Анатоліївна; Іваницька, Тетяна Анатоліївна; Борисова, Зінаїда Олексіївна; Шуть, Світлана ВолодимирівнаПсихолого-педагогічні засади формування майбутнього фахівця це, насамперед, питання особистісного розвитку, формування світогляду, клінічного, критичного мислення, мотивації до навчання, готовності до майбутньої професійної діяльності. Необхідно, щоб протягом навчання відбулися суттєві зміни в структурі самосвідомості, завершився процес самовизначення. Слід сформувати прагнення застосовувати свої знання, досвід, здібності в галузі обраної професії та визначити професійну направленість. Необхідно розвити бажання вдосконалювати свою кваліфікацію, погляди, переконання після закінчення вищого навчального закладу. За роки навчання студент має стати зрілою, самодостатньою людиною. Зростає значення формування гармонійно- розвинутої суспільно-активної особистості - спеціаліста. Без достатньої позитивної мотивації неможливо досягти результатів у розвитку становлення фахівця. Слід зазначити, що провідною метою української освіти є створення умов для розвитку та самореалізації кожної особистості, формування покоління, здатного навчатися впродовж всього життя.Документ Імідж викладача згідно з даними опитування студентів-стоматологів(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Скікевич, Маргарита Георгіївна; Волошина, Людмила Іванівна; Локес, Катерина ПетрівнаПроблема вдосконалення якості освіти є першочерговим завданням кожного вищого навчального закладу нашої країни. Професорсько-викладацький потенціал відіграє величезну роль в житті суспільства і формує її духовний потенціал. Викладач - це особистість, яка за змістом своєї професійної діяльності повинна володіти кращими якостями. Такої кваліфікаційної характеристики не має жодна інша професія. Однією з найважливіших якостей є професійна компетентність викладача. Компетентність виступає однією з головних умов становлення та розвитку його педагогічної майстерності. Дослідники виділили понад п'ятдесят особистісних властивостей педагога. Немає навчально-методичної літератури та посібників з викладом методики формування позитивного професійного іміджу викладача в системі вищої освіти. Створення іміджу треба розглядати як безперервний процес розвитку особистості. Уявлення студентів про професійний імідж викладача необхідні для ефективного та цілеспрямованого формування позитивного іміджу в сприйнятті молодіДокумент Український досвід упровадження е-навчання іноземних мов у закладах вищої освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Шуневич, Б. І.У статті проведено аналіз наукової літератури стосовно процесу розвитку електронного навчання (е-навчання) на прикладі його впровадження під час організації викладання і навчання іноземних мов в українських закладах вищої освіти (ЗВО); описано послідовність його впровадження від 1996 р. до 2020 р., а саме: використання для укладання своїх дистанційних курсів закордонні віртуальні навчальні середовища (ВНС), а пізніше - власні ВНС, ВНС у вільному доступі; створення навчальних матеріалів за допомогою простих інструментальних засобів, наприклад: створення окремо дидактичних ігор і вікторин за шаблонами за допомогою конструкторів універсальних дидактичних ігор, тестових завдань і вправ, інтерактивних тренувально-контрольних вправ, електронних завдань та ін.; використання порталів з готовими онлайн-ресурсами іноземних та українських ЗВО для вивчення різних мов. Крім цього описано: роль першого досвіду повністю дистанційного викладання своїх дисциплін у січні 2018 р. кількома українськими ЗВО, а також варіанти організації дистанційного навчання (ДН) іноземних мов в умовах весняного карантину 2020 року і процес організації ДН в осінньому семестрі 2020-2021 навчального року.Документ Emigracja zarobkowa. Rachunek zyskow i strat. Przyklad Polski i Ukrainy(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Wigckiewicz, B.The article describes the economic emigration of Polish and Ukrainian citizens. The author describes how emigration is defined. Particular attention was paid to the reason for the decision to go abroad for work and its consequences. The most common directions of emigration and its motives are described. The author focuses primarily on the balance of profits and losses for the family and tries to confront the benefits of these trips with the negative consequences. The described problem is presented especially in the context of family life, and especially the importance of these trips for the child remaining in the country. In the context of the presented issue, the author implicitly asks the question whether it is worth bearing, often seems to be the high price of a foreign economic trip at the expense of the loss of weakening family ties, family breakdown and, above all, loss of relationship, control or influence on the upbringing of one's own child.Документ Особливості організацій навчального процесу під час дистанційного навчання на кафедрі латинської мови та медичної термінології ХНМУ(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Дерев’янченко, Н. В.Стаття описує досвід кафедри латинської мови та медичної термінології ХНМУ у проведенні практичних занять під час пандемії. Наголошується на пріоритетному значенні матеріально-технічного оснащення навчальних аудиторій. Описується, як організовані синхронний і асинхронний формати дистанційного навчання. Окреслено основні компоненти дистанційних курсів з навчальної дисципліни, створених на платформі Moodle. Зазначено, що для контролю рівня знань ефективним є використання мобільних додатків. Серед проблемних питань акцентовано увагу на різному рівні цифрової грамотності науково-педагогічних працівників, а також здобувачів освіти.Документ Фитонимы, характеризующие лекарственные растения по сочетанию свойств(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Кузнецова, Е. Л.У статті проаналізована низка латинських родових, російських літературних та дiалектних назв лікувальних трав (фiтонiмiв, які характеризують рослини за поєднанням їх властивостей). Дані фітоніми були класифіковані в залежності від мотиваціі, характеру номінації та напряму переносу значення.Документ Педагогічна майстерність викладача медичного вишу у світлі державної політики у сфері освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Капустник, В. А.; Лещина, І. В.; Завгородній, І. В.; Фоміна, Л. В.У статті розглянуто загальні питання педагогічної підготовки науково- педагогічних працівників закладів вищої освіти. Проаналізовано праці вітчизняних учених щодо питань організації та впровадження системи підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Виділено основні структурні підрозділи ХНМУ, які займаються питаннями підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, такі як: «Школа молодого викладача», «Школа досвідченого лектора», психологічна служба, Центр дистанційного навчання. На основі раніше проведеного дослідження «Викладач ХНМУ очима студентства» виділено основні якості, які потрібні сучасному викладачеві. Визначено можливості педагогічного потенціалу ХНМУ в контексті підвищення кваліфікації та отримання вищої педагогічної освіти. Окремо розглянуто шлях отримання акредитації освітньої програми «Педагогіка вищої школи».