Інтеграційні та інноваційні напрями розвитку медичної освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Інтеграційні та інноваційні напрями розвитку медичної освіти за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 114
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Академічна мотивація в медичній освіті(Полтавський державний медичний університет, 2025) Дельва, Ірина Іванівна; Дельва, Михайло Юрійович; Пінчук, Вікторія Анатоліївна; Гринь, Катерина Вікторівна; Кривчун, Анжеліна Михайлівна; Силенко, Галина Ярославівна; Таряник, Катерина Анатоліївна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Палєнка, Олена Євгенівна; Скорик, Катерина СергіївнаАкадемічна мотивація надважлива в медичній освіті. Внутрішня мотивація пов’язана з покращенням успішності. Для посилення академічної мотивації необхідне навчальне середовище з контрольованою автономією здобувачів, конструктивним зворотним зв’язком, позитивними моделями наставництва. Academic motivation is very important issue in the medical education. Internal motivation of students is associated with improved their performance. A learning environment that includes controlled students’ autonomy, constructive feedback, and positive mentoring models is needed for enhancing of academic motivation.Документ Актуальні проблеми розвитку медицини і шляхи їх розв'язання за допомогою інтеграційних та інноваційних напрямів(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Філатова, Олена Вікторівна; Філатова, Валентина ЛуківнаСучасне реформування охорони здоров’я передбачає сучасні й актуальні вимоги до навчання й підготовки фахівців медичного профілю відповідно до нових стандартів, шляхом інтеграційних та інноваційних напрямів. Modern reform of health care involves modern and actual requirements for education and training of medical specialists, in accordance with new standards, through integration and innovative directions.Документ Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти за використання розвивальних методів навчання здобувачів медичних ЗВО(Полтавський державний медичний університет, 2025) Шарлай, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Міщенко, Сергій Віталійович; Шевченко, Костянтин ВасильовичСистема вищої освіти України і зміни в сучасному суспільстві вимагають особливої уваги до професійного навчання. Це потребує постійного оновлення змісту вищої професійної медичної освіти як однієї з важливих сфер людської діяльності, оскільки одним із найважливіших завдань нашого суспільства є формування, зміцнення, збереження й відновлення здоров’я людей. Higher education systems of Ukraine and changes in modern society require special attention to professional training. This requires constant updating of the content of higher professional education. Education is one of the important spheres of human activity. One of the most important tasks of our society is the formation, strengthening, preservation and restoration of the health of society.Документ Актуальні підходи до формування професійних компетентностей у здобувачів освіти під час опанування освітнього компонента «Пропедевтика стоматології» на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Янко, Наталья Валентиновна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Новикова, Светлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Andriyanova, O. Yu.; Amosova, L. I.; Pavlenkova, O. S.; Novikova, S. Ch.; Khmil, E. V.Стаття присвячена актуальному питанню формування професійних компетентностей у майбутніх стоматологів під час вивчення освітнього компонента (ОК) «Пропедевтика стоматології». У дослідженні було проаналізовано нову навчальну програму, що дозволило виявити її сильні та слабкі сторони, а також визначити найбільш ефективні методи формування професійних компетентностей. Статья посвящена актуальному вопросу формирования профессиональных компетентностей у будущих стоматологов при изучении образовательного компонента (ОК) «Пропедевтика стоматологии». В исследовании была проанализирована новая учебная программа, что позволило выявить ее сильные и слабые стороны, а также определить наиболее эффективные методы формирования профессиональных компетентностей. The article is devoted to the topical issue of the formation of professional competences in future dentists in the study of the educational component (EC) ‘Propaedeutics of Dentistry’. The study analysed the new curriculum, which allowed to identify its strengths and weaknesses, as well as to determine the most effective methods of forming professional competences.Документ Актуальність і організація міждисциплінарної інтеграції під час вивчення навчальної дисципліни «Оториноларингологія»(Полтавський державний медичний університет, 2025) Безега, Михайло Іванович; Зачепило, Світлана Вікторівна; Гасюк, Юрій Анатолійович; Подовжній, Олександр ГригоровичВажливу роль у забезпеченні професійної спрямованості медичної освіти, а також високої ефективності та якості освітнього процесу в умовах викликів сьогодення відіграє міждисциплінарна інтеграція і теоретичних, і клінічних навчальних компонентів. Вивчення оториноларингології здобувачами вищої освіти ґрунтується на знаннях і вміннях, здобутих під час опанування навчального матеріалу з анатомії, фізіології, гістології, мікробіології, вірусології та імунології, фармакології тощо і має з цими науками тісні міждисциплінарні зв’язки. Інформація, засвоєна при вивченні цих предметів, допомагає у верифікації діагнозу, дозволяє запобігти розвитку хвороби, а також виявити можливі ускладнення основних запальних захворювань верхніх дихальних шляхів і вуха. An important role in ensuring professional orientation of medical education, as well as high efficiency and quality of the educational process in the conditions of today's challenges, is played by the interdisciplinary integration of both theoretical and clinical educational components. The study of otorhinolaryngology by students of higher educational institutions is based on the knowledge and skills acquired during the study of educational material in anatomy, physiology, histology, microbiology, virology and immunology, pharmacology, etc., and has close interdisciplinary connections with these sciences. The information obtained during the study of these subjects helps in the verification of the diagnosis, allows to prevent the development, as well as to identify possible complications of the main inflammatory diseases of the upper respiratory tract and ear.Документ Актуалізація і вдосконалення практичних навичок для формування професійних компетентностей під час вивчення судової медицини(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Черняк, Валентина Володимирівна; Прилуцький, Олексій Костянтинович; Филенко, Борис Миколайович; Ройко, Наталія Віталіївна; Малик, Наталія ІгорівнаОпанування знань і вмінь здобувачами освіти під час вивчення судової медицини передбачає подання теоретичного матеріалу і проведення практичних занять відповідно до навчальної програми дисципліни. Викладання матеріалу відбувається з відповідною актуалізацією експертних питань для потреб органів дізнання й судочинства, а також з урахуванням особливостей проведення судово-медичного дослідження всіх об’єктів обстеження. Mastering the knowledge and skills of students in the study of forensic medicine involves the presentation of theoretical material and practical classes in accordance with the curriculum of the discipline. The material is taught with the appropriate updating of expert issues for the needs of the investigative and judicial authorities, as well as taking into account the peculiarities of forensic medical examination of all objects of examination.Документ Безпека життєдіяльності студентської молоді під час навчання в закладі вищої освіти медичного профілю(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Тимошенко, Вячеслав Михайлович; Комишан, Ірина ВадимівнаРозкрито значення безпеки життєдіяльності для здобувачів вищої медичної освіти, можливі ризики під час навчання й завдання закладу вищої освіти щодо організації безпечного освітнього простору для студентства. The importance of life safety for students of higher medical education, possible risks while studying, and the tasks of the higher educational institution regarding the organization of a safe educational space for students.Документ Вибір ефективних методів оцінювання успішності майбутніх лікарів в умовах війни(Полтавський державний медичний університет, 2025) Бичко, Марина ВікторівнаУ статті коротко зазначено виклики в освітньому процесі, зумовлені війною росії проти України. Описано процес і міркування щодо вибору ефективних методів оцінювання успішності майбутніх лікарів в умовах війни. Проведено порівняльну характеристику деяких із них. The article briefly outlines the challenges in the educational process caused by Russia's war against Ukraine. The process and considerations for choosing effective methods for assessing the performance of future doctors in the context of war are described. A comparative characterization of some of them is made.Документ Вибіркові дисципліни як один із методичних підходів до навчання ортодонтії в умовах війни(Полтавський державний медичний університет, 2025) Дмитренко, Марина Іванівна; Білоус, Алевтина МиколаївнаПріоритетність ролі вибіркових дисциплін, метою яких є поглиблення знань студентів щодо сучасних технологій діагностики й лікування пацієнтів із зубощелепними аномаліями, дає змогу підвищити рівень опанування здобувачами освіти передусім фахових компетентостей. The priority of the role of elective disciplines, which aim to deepen students' knowledge of modern technologies for the diagnosis and treatment of patients with dentoalveolar anomalies, allows to increase the level of mastering of professional competences by students.Документ Використання 3D-технологій у стоматологічній освіті: інтеграція інноваційних підходів для вдосконалення підготовки фахівців(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Рамусь, Михайло Олександрович; Рамусь, Артем Михайлович; Кіндій, Дмитро Данилович; Тончева, Катерина ДмитрівнаУ статті висвітлено сучасні підходи до впровадження в стоматологічну освіту 3D-технологій, які сприяють формуванню високого рівня професійної підготовки майбутніх фахівців. Розглянуто переваги використання 3D-друку для створення інтерактивних та індивідуалізованих навчальних матеріалів, що дозволяють студентам і викладачам відпрацьовувати практичні навички в реалістичних умовах. Визначено роль іноваційних технологій у вдосконаленні клінічної підготовки, забезпеченні адаптивності навчального процесу й розвитку ключових компетенцій. Також проаналізовано виклики, пов’язані з інтеграцією 3D-друку, і перспективи його впровадження, які відкривають нові горизонти в медичній різнопрофільній освіті. The article explores modern approaches to the implementation of 3D technologies in dental education, which contribute to the development of a high level of professional training for future specialists. The advantages of using 3D printing for creating interactive and individualized educational materials are discussed, enabling both students and educators to practice clinical skills in realistic conditions. The role of innovative technologies in enhancing clinical training, ensuring the adaptability of the learning process, and developing key competencies is highlighted. The challenges associated with the integration of 3D printing and the prospects for its implementation, which open new horizons in multidisciplinary medical education, are also analyzed.Документ Використання мультимедійних технологій у викладанні предмета «Терапевтична стоматологія»(Полтавський державний медичний університет, 2025) Бойченко, Ольга Миколаївна; Мошель, Тетяна МиколаївнаСучасна медична освіта активно розвивається, і натепер найважливішою складовою дедалі більше стають численні мультимедійні технології. Застосування мультимедіа в освіті – одна з можливостей задовольнити більшість із вимог, необхідних для забезпечення підготовки висококваліфікованих лікарів. Мультимедіа – це багатогранне поєднання науки й технологій, система взаємодії візуалізації та використання аудіоефекту, що забезпечується інтерактивним програмним забезпеченням. Для цього використовуються сучасні засоби, що поєднують звук, графіку, текст і фото в єдиному цифровому відтворенні. Modern medical education is currently actively developing, and at the moment the most important component is increasingly becoming numerous multimedia technologies. The use of multimedia in education is one of the opportunities to meet most of the requirements necessary to ensure the training of highly qualified doctors. Multimedia is a multifaceted combination of science and technology, a system of interaction of visualization and the use of sound effects, which is provided by interactive software. In this case, modern means are used that combine sound, graphics, text and photos in a single digital reproduction.Документ Використання новітніх технологій медицини й освіти під час вивчення фтизіатрії здобувачами освіти медичного університету(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Вородюхіна, Алла Кирилівна; Ярешко, Анатолій Григорович; Куліш, Марина ВолодимирівнаУ статті надано інформацію про використання новітніх досягнень у діагностиці, лікуванні, профілактиці туберкульозу й інтерактивних освітніх методів у навчальному процесі під час вивчення дисципліни «Фтизіатрія». The article provides information on the use of the latest achievements in the diagnosis, treatment, prevention of tuberculosis and interactive educational methods in the educational process when studying the discipline "Phthisiology".Документ Використання тьюторингу під час викладання предмета «Пропедевтика ортопедичної стоматології»(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Козак, Руслан Васильович; Тончева, Катерина Дмитрівна; Калашніков, Дмитро Вікторович; Кіндій, Дмитро Данилович; Ярковий, Віталій Васильович; Рамусь, Михайло ОлександровичВивчення стоматологічних дисциплін у сучасному світі вимагає всебічного розвитку теоретичних знань, практичних і комунікативних навичок здобувачів. Цьому сприяють різні підходи до викладання, одним із них є тьюторинг, який забезпечує глибокі знання, розвиток клінічного мислення і роботу в команді. The study of dental disciplines in the modern world requires comprehensive development of theoretical knowledge, practical and communication skills of students. This is facilitated by various teaching approaches, one of which is tutoring, which provides in-depth knowledge, development of clinical thinking and teamwork.Документ Використання імерсійних технологій у навчанні студентів-бакалаврів на кафедрі анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією(Полтавський державний медичний університет, 2025) Білаш, Сергій Михайлович; Коптев, Михайло Миколайович; Проніна, Олена Миколаївна; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Кононов, Богдан Сергійович; Донченко, Світлана Владиславівна; Олексієнко, Владислав Віталійович; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Мамай, Олександр ВолодимировичВища медична освіта в Україні постійно змінюється і модернізується; одним із новітніх освітніх трендів стала імерсійна освіта, яка широко застосовується в навчальному процесі для здобувачів-бакалаврів на кафедрі анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією. Higher medical education in Ukraine is constantly changing and modernising; one of the newest educational trends is immersive education, which is widely used in the educational process for bachelor's degree students at the Department of Anatomy with Clinical Anatomy and Operative Surgery.Документ Виховання етичних стандартів професійної поведінки лікарів-стоматологів на післядипломному етапі навчання(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Цветкова, Наталія Володимирівна; Давиденко, Вадим Юрійович; Давиденко, Ганна Миколаївна; Хілініч, Євгеній Сергійович; Кузнецов, Віктор ВасильовичСтаття присвячена питанням формування етичних стандартів професійної поведінки лікарів-стоматологів під час післядипломного навчання. Аналізується важливість етики в стоматологічній практиці, розглядаються основні етичні принципи й методи їх упровадження в навчальний процес. The article is devoted to issues of formation of ethical standards of professional behavior of dentists during post-graduate studies. The importance of ethics in dental practice is analyzed, the main ethical principles and methods of their implementation in the educational process are considered.Документ ВК «Українознавство»: експерименти із методичним інструментарієм(Полтавський державний медичний університет, 2025) Жовнір, Марина Миколаївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Шарбенко, Тетяна Вячеславівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Юфименко, Вікторія ГеоргіївнаУ праці розглянуто специфіку впровадження експериментального методичного інструментарію під час викладання навчальної дисципліни «Українознавство» в медичному закладі вищої освіти, окреслено й описано варіанти застосування інтерактивних методів і методик викладання. The given paper examines specifics of implementing experimental methodological tools during teaching the academic discipline «Ukrainian Studies» in a medical institution of higher education. It also outlines and describes in details appropriate options for using interactive methods and teaching techniques.Документ Гуманізація медичної освіти як чинник професійного становлення, розвитку і самореалізації майбутніх фахівців у галузі охорони здоров’я(Полтавський державний медичний університет, 2025) Ждан, Вячеслав Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Аветіков, Давид Соломонович; Бєляєва, Олена МиколаївнаРозглянуто питання гуманізації медичної освіти в сучасних умовах. Зазначається, що гуманізація ‒ це ключова стратегія, спрямована на формування висококваліфікованих фахівців, здатних ураховувати не тільки біомедичні, а й соціальні та емоційні аспекти здоров’я і хвороби. Автори сфокусували увагу на таких аспектах гуманізації як емоційний інтелект і комунікативні навички. Наведено приклади практичної реалізації цих аспектів у Полтавському державному медичному університеті. У висновках зазначається, що гуманізація медичної освіти не лише покращує професійні навички майбутніх фахівців у галузі охорони здоров’я, лікарів зокрема, а й сприяє формуванню особистісних якостей і соціальних, або так званих нетехнічних, навичок, необхідних для ефективної взаємодії з пацієнтами, їхніми родичами, колегами, а також для професійного становлення, розвитку і самореалізації. The article deals with the issue of humanization of medical education in modern conditions. It is noted that humanization is a key strategy aimed at forming highly qualified specialists who are able to take into account not only biomedical, but also social and emotional aspects of health and illness. The authors focus on such aspects of humanization as emotional intelligence and communication skills. Examples of the practical implementation of these aspects at Poltava State Medical University are given. The conclusions note that the humanization of medical education not only improves the professional skills of future healthcare professionals, doctors in particular, but also contributes to the formation of personal qualities and social, or so-called non-technical, skills necessary for effective interaction with patients, their relatives, colleagues, as well as for professional formation, development and self-realization.Документ Досвід викладання дисципліни «анатомія людини» здобувачам вищої освіти міжнародного факультету в контексті інтернаціоналізації освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Пілюгін, Андрій Валентинович; Гринь, Володимир Григорович; Шерстюк, Олег Олексійович; Костиленко, Юрій Петрович; Свінцицька, Наталія Леонідівна; Устенко, Роман Леонідович; Каценко, Андрій Любославович; Литовка, Володимир Вікторович; Сербін, Сергій ІгоровичУ статті висвітлено актуальні питання й заходи для поліпшення теоретичної підготовки здобувачів освіти міжнародного факультету з подальшою інтеграцією з клінічними дисциплінами. З'ясовано напрями активізації науково-пізнавальної діяльності здобувачів освіти з метою формування професійної компетентності. The article highlights topical issues and measures to improve the theoretical training of international students with further integration with clinical disciplines. The directions for intensifying the scientific and cognitive activity of students in order to form professional competence are identified.Документ Досвід застосування об’єктивного структурованого фантомного іспиту на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Каськова, Людмила Федорівна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Уласевич, Лариса Павлівна; Новікова, Світлана Чеславна; Садовські, Марина Олександрівна; Хміль, Олена ВсеволодівнаРозглянуто досвід проведення об’єктивного структурованого фантомного іспиту (ОСФІ) на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології. Такі стоматологічні маніпуляції як фінішна обробка композитних реставрацій і герметизація фісур потребують удосконалення під час практичних занять. It was considered the experience of conducting objective structural phantom exam (OSFE) at the Department of Paediatric Therapeutic Dentistry. Such dental manipulations as finishing composite restorations and fissure sealing need to be improved during practical classes.Документ Досвід кафедри гістології, цитології та ембріології щодо надання здобувачам освіти практичних навичок із дисципліни(Полтавський державний медичний університет, 2025-03) Стецук, Євген Валерійович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Борута, Наталія Володимирівна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Волошина, Олена Валеріївна; Вільхова, Олена Вікторівна; Левченко, Ольга Анатоліївна; Рудь, Марія ВолодимирівнаСтаття присвячена розкриттю традиційних і сучасних підходів, що використовуються на кафедрі гістології, цитології та ембріології для надання здобувачам освіти практичних навичок із дисципліни. The article is dedicated to the revealing of traditional and modern approaches used at the Department of Histology, Cytology, and Embryology for students to acquire practical skills in the discipline.