Інтеграційні та інноваційні напрями розвитку медичної освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Етичні та деонтологічні аспекти організації навчального процесу майбутніх лікарів-стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Федорівна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Дмитро Олександрович; Уласевич, Лариса Павлівна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Ващенко, Ірина ЮріївнаЕмоції завжди тісно пов’язані з фізичним станом особистості. Психологічний аспект стоматологічної педіатричної практики в ставленні до пацієнта зазвичай охоплює вагомі особистісні якості: чуйність, уважність, уміння вислухати й почути дитину, толерантність, терпимість, тактовність, піклування тощо. Головним психологічним надбанням дитячого стоматолога вважають емпатію. Саме тому дитячому стоматологу необхідно вміти слухати й розмовляти з дітьми, використовуючи навіть особливі ігрові методики. Це важливо протягом усього періоду навчання майбутніх дитячих лікарів-стоматологів. Emotions are always closely related to the physical state of the individual. The psychological aspect of pediatric dental practice in the treatment of the patient usually includes important personal qualities such as sensitivity, attentiveness, the ability to listen and hear the child, tolerance, tolerance, tact, care, etc. However, empathy is considered the main psychological asset of a pediatric dentist. That is why it is necessary for a pediatric dentist to be able to listen and talk with children, even using special game techniques. This is important during the entire period of training of future children's dentists emotions, sensitivity, empathy, interpersonal communication.Документ Роль викладача в змішаній моделі сучасної медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Ксьонз, Ігор Володимирович; Гриценко, Євген Миколайович; Пилипюк, Євген Вікторович; Овчар, Олег ВолодимировичРозглядається змішане навчання як один із трендів сучасної системи вищої освіти, актуальність якої в медичному університеті зростає в умовах пандемії та війни. Обговорюється зміна ролі викладача і його взаємовідносин зі здобувачами освіти в нових умовах змішаного навчання. The article considers blended learning as one of the trends in the modern higher education system, the relevance of which in a medical university is growing in the context of a pandemic and war. The article discusses the changing role of the teacher and his/her relationships with students in the new conditions of blended learning.Документ Удосконалення плану й організаційної структури практичного заняття в закладах вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Краснов, Олег Георгійович; Кравців, Микола Ігорович; Ляховський, Віталій Іванович; Прихідько, Роман Анатолійович; Люлька, Олександр Миколайович; Нємченко, Іван Іванович; Краснова, Оксана ІванівнаОднією з найважливіших складових сучасного освітнього процесу є практичне заняття. Форми й методи його організації мають бути спрямовані на формування в майбутніх медиків необхідних знань, навичок, ефективного мислення, уміння своєчасно приймати відповідальні рішення. One of the most important components of the modern educational process is practical training. The forms and methods of its organization should be aimed at forming the necessary knowledge, skills, effective thinking, and the ability to make responsible decisions in a timely manner among future doctors.Документ Штучний інтелект у навчальному процесі: інтеграція ділових ігор і технологій CHATGPT у патофізіології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Костенко, Віталій Олександрович; Акімов, Олег Євгенович; Волкова, Оксана Анатоліївна; Денисенко, Софія Валеріївна; Заколодна, Олена Едуардівна; Міщенко, Артур Володимирович; Назаренко, Світлана Миколаївна; Соловйова, Наталія ВеніамінівнаСтаття аналізує впровадження штучного інтелекту (ШІ) в навчання патофізіології через ділові ігри й технології на основі ChatGPT. Дослідження виявило, що використання таких підходів покращує клінічне мислення, аналітичні навички і soft skills студентів. Методика потребує активного наставництва й етичних рамок для відповідального застосування ШІ. The article analyzes the integration of artificial intelligence (AI) into pathophysiology education through business simulations and ChatGPT-based technologies. The study found that such approaches enhance students’clinical reasoning, analytical skills, and soft skills. This method requires active mentorship and ethical guidelines to ensure responsible AI use.Документ Сучасні моделі організації навчального процесу при вивченні хімічних дисциплін(Полтавський державний медичний університет, 2025) Ковальов, Сергій Володимирович; Іващенко, Олена Дмитрівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Дев'яткіна, Наталія Миколаївна; Діденко, Євгенія Павлівна; Власенко, Наталія Олександрівна; Стрижак, Діана Олександрівна; Жалій, Богдан ОлександровичУ статті обґрунтовано ідею використання в професійній діяльності комп’ютерних технологій, що дозволить майбутнім лікарям оволодіти сучасними досягненнями медицини. Це один із ефективних шляхів підготовки сучасних фахівців у закладах вищої освіти. The article substantiates the idea of using computer technologies in professional activities, which allows future doctors to possess modern achievements of medicine, as well as increase their professional level. This is one of the effective ways of training modern specialists in institutions of higher education.Документ Прикладні аспекти застосування оздоровчо-рекреаційних технологій рухової активності здобувачів вищої медичної освіти в застосунку сучасних освітніх парадигм(Полтавський державний медичний універистет, 2025) Петришин, Олександр Володимирович; Кириленко, Людмила Григорівна; Донченко, Вікторія ІванівнаАналіз світового досвіду й результатів низки наукових досліджень переконує, що ефективним напрямом підвищення рівня рухової активності здобувачів вищої освіти й медичних фахівців зокрема є вдосконалення прикладних аспектів системи технологій оздоровчо-рекреаційної рухової активності. The analysis of world experience and the results of a number of scientific studies convinces that an effective way to increase the level of physical activity of students of higher education and medical specialists, in particular, is the improvement of applied aspects of the system of technologies of health and recreational physical activity.Документ Організація навчального процесу з використанням віртуальних інтерактивних платформ(Полтавський державний медичний університет, 2025) Ісичко, Людмила ВолодимирівнаРозглянуто питання щодо використання інтерактивних платформ в організації дистанційного навчання студентів медичних спеціальностей. Виділено критерії вибору, переваги й недоліки інтерактивного ресурсу, що використовується в навчальному процесі. The issues of using interactive platforms in organizing distance learning for medical students are considered. Criteria for selection, advantages, and disadvantages of the interactive resource used in the educational process are highlighted.Документ Комунікаційна культура викладачів: етичні аспекти та їхній вплив на академічну успішність студентів(Полтавський державний медичний університет, 2025) Ільченко, Валентина Іванівна; Сизова, Людмила Михайлівна; Ільченко, Михайло Миколайович; Пікуль, Катерина Вікторівна; Муравльова, Оксана Василівна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Дворник, Ірина ЛеонідівнаРозглядається значення стилю викладання для формування позитивного іміджу викладача в закладах вищої освіти. Аналізуються різні комунікаційні моделі, що використовуються викладачами у спілкуванні зі студентами, з акцентом на етичні аспекти, які визначають культуру спілкування в навчальному процесі. Підкреслюється, що поважне ставлення до студентів, конструктивна критика й відкритість у спілкуванні сприяють створенню довірчих відносин, що позитивно впливає на академічну успішність студентів. This article examines the significance of teaching styles in shaping a positive teacher image in higher education institutions. It analyzes various communication models used by teachers in their interactions with students, with a focus on the ethical aspects that define the communication culture within the educational process. It emphasizes that respectful attitudes towards students, constructive criticism, and openness in communication contribute to building trusting relationships, which, in turn, positively affect students' academic success.Документ Розвиток і вдосконалення системи медичної освіти хірургічних спеціальностей(Полтавський державний медичний університет, 2025) Іващенко, Дмитро Миколайович; Дудченко, Максим Олександрович; Кравців, Микола Ігорович; Шевчук, Микола ПетровичНині, у час бурхливого розвитку інформаційних технологій, фантомів, муляжів і віртуальних способів, для освоєння мануальних навичок звужується можливість клінічної підготовки «біля хворого». У хірургічній інтернатурі суттєвий акцент має бути зроблено на практичну підготовку хірургів, розширення обсягу й підвищення якості практичних навичок. Now, during the rapid development of information technologies, phantoms, training boxes and virtual methods for mastering manual skills, the possibility of clinical training "near the patient" is narrowing. In the surgical internship, a significant emphasis should be placed on the practical training of surgeons, expanding the scope and quality of practical skills.Документ Тестові завдання з малюнками як можливість оцінювання результатів навчання і рівня сформованості професійних компетентностей(Полтавський державний медичний університет, 2025) Зубченко, Юліана Петрівна; Вонсович, Юлія Володимирівна; Пивовар, Юрій Анатолійович; Вишневецький, І. П.; Скубій, Оксана Миколаївна; Скубій, Іван ВікторовичРозглядаються диференційовані тестові завдання з малюнками як один із засобів визначення рівня сформованості професійних компетенцій майбутнього фахівця у професійній галузі з виконання тестових завдань різних рівнів складності. Тhis article considers differentiated test tasks with pictures as one of the means of determining the level of formation of professional competencies of a future specialist in a professional field for performing test tasks of various levels of complexity.Документ Роль інтерактивних методів навчання у формуванні творчого компонента клінічного мислення майбутніх лікарів(Полтавський державний медичний університет, 2025) Животовська, Лілія Валентинівна; Боднар, Леся Анатоліївна; Бойко, Дмитро Іванович; Рудь, Марія Володимирівна; Боднар, Вадим АнатолійовичРозглянуто можливості використання інтерактивної методики «Шість капелюхів мислення» як засобу формування творчого потенціалу майбутніх лікарів, що сприяє реалізації компетентнісного підходу в навчальному процесі. The article discribes the possibilities of using the interactive «Six Thinking Hats» method as a means of forming the creative potential of future doctors, which contributes to the implementation of the competence approach in the educational process.Документ Проблеми підготовки кваліфікованих фахівців із фізичної терапії та ерготерапії в сучасних умовах(Полтавський державний медичний університет, 2025) Ємець, Анатолій Васильович; Скріннік, Євгенія Олександрівна; Дьяченко, Юрій Альбертович; Дьяченко, Анастасія ОлександрівнаСучасні умови життя характеризуються зниженням рівня здоров’я населення України, унаслідок чого актуалізується потреба у кваліфікованих фахівцях, здатних розробляти й застосовувати комплексні реабілітаційні технології фізичної терапії та ерготерапії. Modern living conditions are characterized by decrease in the level of health of the population of Ukraine, as a result of which the need for qualified specialists capable of developing and using complex rehabilitation technologies of physical therapy and occupational therapy is becoming urgent.Документ Академічна мотивація в медичній освіті(Полтавський державний медичний університет, 2025) Дельва, Ірина Іванівна; Дельва, Михайло Юрійович; Пінчук, Вікторія Анатоліївна; Гринь, Катерина Вікторівна; Кривчун, Анжеліна Михайлівна; Силенко, Галина Ярославівна; Таряник, Катерина Анатоліївна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Палєнка, Олена Євгенівна; Скорик, Катерина СергіївнаАкадемічна мотивація надважлива в медичній освіті. Внутрішня мотивація пов’язана з покращенням успішності. Для посилення академічної мотивації необхідне навчальне середовище з контрольованою автономією здобувачів, конструктивним зворотним зв’язком, позитивними моделями наставництва. Academic motivation is very important issue in the medical education. Internal motivation of students is associated with improved their performance. A learning environment that includes controlled students’ autonomy, constructive feedback, and positive mentoring models is needed for enhancing of academic motivation.Документ Розробка цифрового освітнього середовища на кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2025) Гуржій, Олена Вікторівна; Марченко, Алла Володимирівна; Скрипников, Петро Миколайович; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Дубина, Віталій Олексійович; Писаренко, Олег Анатолійович; Кулай, Ольга Олександрівна; Приходченко, Світлана Валеріївна; Тимошенко, Юлія ВолодимирівнаПровідним напрямом розвитку сучасної системи освіти стала цифровізація всіх форм надання, отримання і контролю знань. На кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів розроблено цифрове навчальне середовище, яке оптимізує відомі та сприяє впровадженню нових освітніх технологій. The leading direction of development of the modern education system is the digitalization of all forms of providing, receiving and controlling knowledge. The department of postgraduate education of dentists has developed a digital learning environment that optimizes existing and promotes the implementation of new educational technologies.Документ Інтеграція інновацій у медичну освіту лікарів-інтернів(Полтавський державний медичний університет, 2025) Гуржій, Олена Вікторівна; Коломієць, Світлана Веніамінівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Тимошенко, Юлія Володимирівна; Коробейнікова, Юлія ЛеонідівнаСтаття висвітлює пріоритетні напрями інтеграції' інновацій у вищу медичну освіту України. Застосування мультимедійних, симуляційних, цифрових технологій сприяє високоякісній медичній підготовці лікарів-інтернів і відповідає вимогам сучасності. The article is devoted to the priority directions for the integration of innovations in higher medical education of Ukraine. The use of multimedia, simulation, and digital technologies contribute to high-quality medical training of intern doctors and meet modern requirements.Документ Питання інтеграції та інновації напрямів розвитку медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Гуржій, Олена Вікторівна; Коломієць, Світлана Веніамінівна; Коломієць, Богдан СергійовичПотреба в розвитку вітчизняної вищої медичної освіти має комплексний характер, оскільки вона вертикально інтегрована і складна. Уведення інновацій в одну її частину вимагає змін у системі загалом. The need in the development of the Ukrainian higher medical education is a complex issue as it is vertically integrated and of intricated structure. If innovation applied to one of its parts, it becomes crucial to introduce relevant innovations to other section of it.Документ Сучасний підхід до якісного засвоєння знань сімейними лікарями під час навчання на циклі "Хірургія"(Полтавський державний медичний університет, 2025) Нємченко, Іван Іванович; Кравців, Микола Ігорович; Ляховський, Віталій Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Прихідько, Роман Анатолійович; Заєць, Сергій МиколайовичІнтеграція сучасних методів навчання в медичну освіту усуває розбіжності в уподобаннях щодо стилю навчання, які можуть вплинути на успішність засвоєння клінічних дисциплін.Задля якісного засвоєння знань на циклі «Хірургія» лікарями зі спеціальності «Загальна практика – сімейна медицина» у навчальний процес кафедри хірургії №1 ПДМУ впроваджено метод навчання на основі конкретних клінічних випадків. У результаті аналізу конкретних клінічних випадків, які потребують застосування здобутих знань і навичок, розвиваються навички діагностичного і клінічного мислення, увага лікарів акцентується на найбільш проблемній для запам’ятовування інформації, що дає змогу краще поєднати теоретичні знання з практичною діяльністю, унаслідок чого підвищується компетентність лікарів. The integration of modern teaching methods into medical education eliminates differences in learning style preferences that can affect the success of mastering clinical disciplines. With the aim of qualitative assimilation of the level of knowledge during the "Surgery" cycle by doctors from the "General practice-family medicine" specialty, a teaching method based on specific clinical cases has been introduced into the educational process of the Department of Surgery No. 1 of the PDMU. As a result of the analysis of specific clinical cases, which requires the application of previously acquired knowledge and skills, the skills of diagnostic and clinical thinking are developed, the attention of doctors is focused on the most problematic information for memorization, which makes it possible to better combine the acquired theoretical knowledge with practical activities, as a result of which increases competence of doctors.Документ Науково-дослідницька робота студентів – важливий фактор формування нових компетенцій задля вдосконалення професійної майстерності(Полтавський державний медичний університет, 2025) Нємченко, Іван Іванович; Кравців, Микола Ігорович; Ляховський, Віталій Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Люлька, Олександр Миколайович; Прихідько, Роман Анатолійович; Корнійчук, Вадим ЙосиповичУ статті зазначено важливість залучення студентів до науково- дослідницької діяльності, що дає змогу не тільки значно покращити результативність у вивченні хірургії, а й сформувати у студентів систему самостійного творчого мислення й удосконалення сформованих професійних умінь, розвинути нові необхідні професійні компетенції в професійній діяльності майбутнього лікаря. The article points out the importance of involving students in scientific and research activities, which makes it possible not only to significantly improve the effectiveness of the study of surgery, but also to form in students a system of independent creative thinking and improvement of the formed professional skills, to develop new necessary professional competencies in the professional activity of the future doctor.Документ Інтерактивна методика «ПОПН-формула» – ефективний метод контролю якості засвоєння навчального матеріалу з хірургічних хвороб(Полтавський державний медичний університет, 2025) Нємченко, Іван Іванович; Кравців, Микола Ігорович; Ляховський, Віталій Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Краснов, Олег Георгійович; Рябушко, Роман Миколайович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Прихідько, Роман АнатолійовичСучасна освіта орієнтована на різнобічний розвиток студента і має на увазі необхідність гармонійного поєднання навчальної діяльності з діяльністю творчою, пов’язаною з розвитком особистості, її пізнавальної активності, здатності до творчого пошуку, уміння аналізувати й робити власні висновки. Зміни в Україні на перше місце виводять пошук шляхів підвищення рівня якості освіти, зацікавлення матеріалом чи формою проведення заняття. Використання інтерактивних форм у навчанні, зокрема методики «ПОПН-формула», дозволяє індивідуалізувати навчальний процес, дає можливість змінювати форми діяльності студентів, спонукає до самостійного пошуку, активізує їхню творчу активність, сприяє підвищенню мотивації до навчання, забезпечує взаєморозуміння, взаємодію, взаємозбагачення. Modern education is oriented to scalene development of student and means necessity of harmonious combination of educational activity with activity creative, related to development of personality, them cognitive activity, capacities for a creative search, ability to analyse and do own conclusions. Changes in a country into first place destroy the search of ways of improvement of level of quality of education, zacikavlyuyuchi material or form of leadthrough of employment. The use of interactive forms is in studies, in particular methods a «PRES-formula», allows to individualize an educational process, enables to change the forms of their activity, induces students before an independent search, activates them creative activity, instrumental in the increase of motivation to the studies, provides the mutual understanding, co-operate, vzaemozbagachennya.Документ Методи підвищення мотивації студентів до вивчення терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Марченко, Ірина Ярославівна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Шундрик, Марина Аркадіївна; Назаренко, Зоряна Юріївна; Браїлко, Наталія МиколаївнаСтаття висвітлює питання підвищення мотивації здобувачів вищої освіти галузі знань «Стоматологія» до вивчення терапевтичної стоматології. Такими методами є інтеграція теорії та практики, використання активних методів навчання, індивідуалізація освітнього процесу. The article is devoted to the issue of increasing the motivation of students of higher education in the field of knowledge "Dentistry" to study therapeutic dentistry. These methods include the integration of theory and practice, the use of active learning methods, and individualization of the educational process.