Український стоматологічний альманах, 2024, № 3

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Документ
    Рівень успішності магістрів стоматологічного профілю за показниками їх атестації з ОК 30. Дитяча терапевтична стоматологія в умовах сьогодення
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Садовські, Марина Олександрівна; Amosova, L. I.; Амосова, Людмила Ивановна; Pavlenkova, O. S.; Павленкова, Оксана Сергеевна; Novikova, S. Ch.; Новикова Светлана Чеславна; Khmil, O. V.; Хмиль, Елена Всеволодовна; Sadovski, M. O.; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ulasevych, L. P.; Уласевич, Лариса Павловна
    Проаналізовано підготовку здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» з дисципліни «Дитяча терапевтична стоматологія» на основі отриманих результатів під час складання атестації випускників за допомогою ОСП(К)І. Атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» закладу вищої освіти Полтавського державного медичного університету, починаючи з 2021 року, проводилась у формі Єдиного державного кваліфікаційного іспиту, а саме його компонентів: інтегрованого тестового іспиту «КРОК 2» і ОСП(К)І. Тому для аналізу було обрано результати складання атестації випускників 2021, 2022, 2023, 2024 років на клінічній станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології». У результаті проведеного аналізу було оброблено 1367 чек-листів. Серед них 294 чек-листи випускників 2021 року, 523 чек-листи – 2022 року, 276 чек-листів – 2023 року і 274 чек-листи – 2024 року. Результати розподілено по групах серед вітчизняних ЗО, вітчизняних ЗО з нормативним терміном навчання й іноземних ЗО. Оцінюючи отримані результати та їхню динаміку, можна стверджувати, що вітчизняні ЗО мають хороші показники знань із дитячої терапевтичної стоматології. Випускники з нормативним терміном навчання менш вмотивовані та мають вірогідно нижчі показники успішності з даної дисципліни, оскільки отримали спеціальність іншого напряму й більш пристосовані до умов самостійного життя в реаліях сьогодення. Студенти-іноземці отримали найнижчі бали при оцінюванні на станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології», маючи нижчу базу знань, займаючись онлайн і проживаючи з 2022 року вдо- ма, відповідно з нижчими показниками формування фахових компетентностей. Виявлену динаміку вочевидь можна пояснити ситуацією в Україні та світі, зокрема тим, що з 2020 року навчання почалася епідемія Covid-19. Із 2022 року додалася повномасштабна війна з росією, яка додала стресових факторів для студентів і погіршила їхню успішність. Aims and objectives. To analyze the preparation of second-cycle (master's) degree students in the Educational-Professional Program "Dentistry" in the discipline "Pediatric Therapeutic Dentistry" based on the results obtained during the final state certification examination using the Objective Structured Practical (Clinical) Examination. Materials and methods. Certification of second-cycle (master's) degree students in the Educational- Professional Program "Dentistry" at Poltava State Medical University, starting from 2021, was conducted in the form of the Unified State Qualifying Exam (USQE), specifically its components: the integrated test exam "Krok 2" and the Objective Structured Practical (Clinical) Examination (OSPE). For analysis, the results of the final state certification examination of graduates in 2021, 2022, 2023, and 2024 were selected, focusing on the clinical station "Case of a clinical case in pediatric therapeutic dentistry". In this study, 1367 checklists were analyzed. These included 294 checklists from the 2021 graduates, 523 from 2022, 276 from 2023, and 274 from 2024 ones. The results were categorized into state higher education institutions, state HEIs with normative study duration, and foreign HEIs. Evaluating the obtained results and their dynamics, it can be stated that domestic students have good indicators of knowledge in children's therapeutic dentistry. Graduates with a normative term of study are less motivated and have probably lower success rates in this discipline, since they received a specialty in a different field, and are more adapted to the conditions of independent life in today's realities. International students scored the lowest in the evaluation of the "Clinical case in pediatric therapeutic dentistry" station, having a lower knowledge base, studying online and living at home since 2022, corresponding to lower indicators of the ormation of professional competences.This observed trend can be attributed to the global and national situation, namely, the COVID-19 pandemic that began in 2020 and the full-scale war with russia starting in 2022. These events introduced additional stress factors for students and affected their academic performance.