Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Obstacles in learning esp(Полтавський державний медичний університет, 2023) Trofymenko, A.This article deals with the main obstacles in learning ESP. At the present stage, when studying ESP, students should form specific features in the field of knowledge, skills and relationships. Namely, in the field of knowledge: knowledge of local / global relationships and dependencies; global systems; nature and purpose of the system; links between areas of knowledge. In the field of skills: vision of the system and connections; systemic thinking; interpersonal relationships; cooperation; research and study; assessment, organization and presentation of information; trend analysis. In the sphere of relations: flexibility in adapting to changes; desire to learn and teach others; desire to work in a team; feelings of solidarity with other people and their problems; curiosity regarding questions, trends and circumstances; other opinions and points of view; empathy with respect for other people and cultures; faith in one’s own abilities and potential; recognition of lifelong learning; desire to take responsibility.Документ Інформатизація системи освіти в умовах дистанційного та змішаного навчання(Полтавський державний медичний університет, 2023) Тихолаз, С. І.; Михайлюк, Г. Т.; Ратова, В. Р.; Дубова, І. О.В статті розглядаються питання застосування сучасних інноваційних технологій, зокрема увага зосереджується на дослідженні використання електронних інформаційних освітніх і мережних сервісів та технічних засобів для формування освітньо- інформаційного середовища при підготовці здобувачів освіти галузі охорони здоров’я. Розкрито доцільність переведення навчально-методичних матеріалів у цифровий формат для оптимізації освітнього процесу в умовах дистанційного та змішаного навчання.The article deals with the peculiarities of using modern innovative technologies, in particular, attention is focused on researchdevotedtothe electronic informational educational network services and technical means for the formation of an educational and informational environment in the preparation of students in Health Care.The expediency of transferring educational and methodical materials into a digital format to optimize the educational process in the conditions of distance and mixed education is revealed.Документ Оптимізація процесу дистанційного викладання ортодонтії в умовах воєнного стану(Полтавський державний медичний університет, 2023) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Воронкова, Ганна ВолодимирівнаСучасна система вищої освіти ставить завдання безперервно вдосконалювати форми і методи навчання, максимально наближати його організацію до сучасних вимог. Застосовуючи різноманітні джерела знань та визнаючи необхідність індивідуалізації навчання, ми маємо значно модифікувати контакти зі студентами в складних умовах військового стану. У вихованні професійного лікаря-стоматолога одне з найважливіших місць займає засвоєння предмету «Ортодонтія». Поглиблене його вивчення розвиває у студентів спеціальні здібності, без яких неможлива повноцінна лікувальна або науково-дослідницька діяльність майбутнього стоматолога. Моделювання професійних умінь майбутнього лікаря-ортодонта є складовою цілісного навчального процесу. Особливо в умовах військового стану, коли ми зіткнулися з проблемою зниження рівня підготовки медичних фахівців на тлі вимушеного часткового переходу на онлайн навчання. На базі кафедри ортодонтії Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) проводиться активна робота по впровадженню в навчальний процес новітніх технологій для підготовки студентів, які після закінчення закладу вищої освіти могли б працювати в нових конкурентноспроможних умовах. Формування та розвиток здібностей напряму залежить від умов, при яких проходить вивчення предмету з викладачем, сприяє активізації пізнавальної діяльності, формуванню та підвищенню рівня мотивації до вивчання ортодонтії під час самостійної роботи та практичних занять. Застосування інтерактивних технологій навчання дає можливість розглянути безліч клінічних ситуацій, впроваджувати практичну діяльність, що сприяє формуванню клінічного мислення, розвитку критичної оцінки ситуації, умінню працювати самостійно. The modern system of higher education sets the task of continuously improving the forms and methods of education, bringing its organization as close as possible to modern requirements. Applying various sources of knowledge and recognizing the need for individualization of learning, we have to significantly modify contacts with students in the complex conditions of martial state. In the education of a professional dentist, one of the most important places is the acquisition of the subject "Orthodontics". Its in-depth study develops special abilities, without which a full-fledged medical or scientific research activity of the future dentist is impossible. Especially in the conditions of martial state, when we faced the problem of lowering the level of training because of online education. On the department of orthodontics of the Poltava State Medical University, active work is being carried out to introduce the latest technologies into the educational process to prepare students who could competently work in new competitive conditions. The use of interactive learning technologies provides an opportunity to consider many clinical situations, to implement practical activities that contribute to the formation of clinical thinking, the development of a critical assessment of the situation, and the ability to work independently.Документ Intolerance of uncertainty and resilience among ukrainian undergraduate students during the war(Полтавський державний медичний університет, 2023) Skrypnikov, A. M.; Dvornyk, V. M.; Vasylyeva, G. Yu.; Kundii, Zh. P.; Скрипніков, Андрій Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Васильєва, Ганна Юріївна; Кундій, Жанна ПетрівнаThe issue of safeguarding mental health has become a primary concern due to the start ofRussia's invasion in Ukraine.Young people experience significant negative effects on their mental health due to the global emergency caused by a full-scale war in Ukraine and its related measures. Extreme stress factors can cause war, which can lead to anxiety, fear, depression, experiences, and communication problems. Students from PoltavaStateMedicalUniversity were a part of the study. 72±2,3% of students had levels of uncertainty tolerance that were low, while 28±2,7% had levels that were high. A low level of resilience was found in most students with high levels of intolerance of uncertainty 82,7±2,9%, due to the difficulty in restoring psychological comfort on one's own, this indicates a high likelihood of stress-related mental disorders. The average level of psychological resilience revealed in 25,4±3,9% students with a low level of intolerance of uncertainty. The survey suggests that individuals from this group are more capable of recovering, changing, and adapting after stressful events, changes, and troubles. Students who are highly intolerant of uncertainty exhibit a variety of non-constructive maladaptive coping strategies. Питання охорони психічного здоров'я стало першочерговим завданням у зв'язку з російським вторгненням в Україну. Молоді люди зазнають значних негативних наслідків для свого психічного здоров'я через глобальну надзвичайну ситуацію, викликану повномасштабною війною в Україні та пов'язаними з нею заходами. Екстремальні стресові фактори можуть викликати реакцію, яка може призвести до тривоги, страху, депресії, переживань та проблем зі спілкуванням. У дослідженні взяли участь студенти Полтавського державного медичного університету. У 72±2,3% студентів рівень толерантності до невизначеності був низьким, а у 28±2,7% – високим. Низький рівень життєстійкості виявлено в більшості студентів із високим рівнем непереносимості невизначеності 82,7±2,9%, що зумовлено складністю відновлення психологічного комфорту самостійно, що свідчить про високу ймовірність розвитку стресових психічних розладів. Середній рівень психологічної стійкості виявлено у 254 ± 39% студентів із низьким рівнем непереносимості невизначеності. Дослідження показує, що люди із цієї групи більш здатні відновлюватися, змінюватись та адаптуватися після стресових подій, змін і неприємностей.Документ Формування деонтологічного образу лікаря у студентів II та V курсів медичного ЗВО(Полтавський державний медичний університет, 2023) Скрипніков, Андрій Миколайович; Животовська, Лілія Валентинівна; Ісаков, Рустам Ісроїлович; Рудь, Вадим ОлексійовичВ статті аналізується формування деонтологічного образу лікаря у студентів медичного університету молодших та старших курсів. Відстежено динаміку зміни уявлення про деонтологічні якості майбутнього лікаря від ідеально-романтичних до більш реалістичних. Тhe article analyzes the formation of the deontological image of a doctor among junior and senior year medical university students. The dynamics of changes in the perception of the deontological qualities of the future doctor from ideal-romantic to more realistic ones have been tracked.Документ Самостійна та індивідуальна робота студентів як важлива складова організації навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2023) Сидоренко, О.В.,; Козиряцька, С.А.У статті розглянуто види індивідуальної роботи студентів як з участю викладача (у формі консультацій), так і самостійно. Зокрема, при вивченні дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» запропоновано використовувати такі види індивідуальних завдань, як конспектування з різними рівнями ускладнення (за готовим планом; за планом, складеним самостійно; за наданим списком літератури; за самостійно підібраним списком літератури); оформлення зразків основної документації; виконання вправ, розв’язування тестових завдань; підготовка доповідей у вигляді презентацій; пошук нових джерел (або навчального матеріалу), складання бібліографії, термінологічних словничків зі свого майбутнього фаху; робота з текстами. Акцентовано на важливості диференційованого підходу у підготовці індивідуальних завдань залежно від рівня знань і вмінь студентів, необхідності застосування наукового підходу, індивідуалізації навчання. The article researches the types of individual work of students both with the participation of a teacher (in the form of consultations) and independently. In particular for“Ukrainian language for professional purpouses” it is proposed to use the following types of individual tasks: note-taking with different levels of complexity (according to a ready-made plan; according to a plan compiled by themself; according to a ready-made list of literature; according to an independently selected list of literature); design of basic documentation samples; writing exercises, doing test tasks; preparation of reports in the form of presentations; search for new sources (or educational material), making a bibliography list, terminological dictionaries of future profession; work with texts. It is focused on the importance of a differentiated approach in the preparation of individual tasks depending on the level of knowledge and skills of students, the need to apply a scientific approach, and individualize learning.Документ Особливості стилістичної організації оповідань Р. Бредбері зі збірки «Ліки від меланхолії»(Полтавський державний медичний університет, 2023) Приходько, А. А.Розглянуто художню картину світу Рея Бредбері через реалізацію у його оповіданнях стилістичних засобів виразності. Розкрито потенціал стилістичної організації оповідань Р.Бредбері зі збірки «Ліки від меланхолії у побудові художньої картини світу. Сформульовано власний аналіз стилістичної організації оповідань Р.Бредбері зі збірки . Запропонована особлива важливість граматичного рівня для стилістичної організації художнього тексту, окреслені найвиразніші граматичні засоби. Проаналізовані художні цінності та стиль Р. Бредбері а також особливості стилістичних засобів в його текстах. Художній простір оповідань Р. Бредбері є дуже складно структурованим об'єктом, що перемикає оповідь у різні регістри: із реальності повсякденного життя – у мрію чи кошмар, із сучасності – у минуле, із зовнішнього – у внутрішнє. Ці свідомі деформації реалізують естетичні та філософські погляди автора на такі філософські питання та проблеми як самотність, творчість, пам'ять, життя та смерть, взаємовідносини природи та людини, соціальна дисгармонія. Для їхнього відображення в тексті Рей Бредбері використовує різні просторові образи і стилістичні прийоми зображення цих образів, що допомагає найповніше відобразити естетику письменника. Художній текст в збірці «Ліки від меланхолії» передає суб'єктивну, емоційну думку щодо описуваних подій. Автор художнього тексту прагне встановити емоційний контакт із читачем, поглиблюючи та розширюючи зміст тексту за допомогою різних прийомів. Сенс художнього тексту є образно-мисленне ціле, що виникає з суми елементарних смислів, що становлять текст. Таким чином, картина світу Р.Бредбері, поєднуючись із картиною світу читача, створює підтекст, без якого не існує художній твір. The article deals with Ray Bradbury's artistic picture of the world through the realization of stylistic means of expression in his stories. The potential of the stylistic organization of R. Bradbury's stories from the collection "The Cure for Melancholy in the Construction of the Artistic Picture of the World is revealed. The author's own analysis of the stylistic organization of R. Bradbury's stories from the collection is formulated. The special importance of the grammatical level for the stylistic organization of a literary text is proposed, the most expressive grammatical means are outlined. The article analyzes the artistic values and style of R. Bradbury as well as the peculiarities of stylistic means in his texts. The artistic space of R. Bradbury's stories is a very complexly structured object that switches the narrative to different registers: from the reality of everyday life to a dream or a nightmare, from the present to the past, from the external to the internal. These conscious deformations realize the author's aesthetic and philosophical views on such philosophical issues and problems as loneliness, creativity, memory, life and death, the relationship between nature and man, and social disharmony. To depict them in the text, Ray Bradbury uses various spatial images and stylistic techniques to depict these images, which helps to fully reflect the writer's aesthetics. The fictional text in the collection "A Cure for Melancholy" conveys a subjective, emotional opinion about the events described. The author of a literary text seeks to establish emotional contact with the reader, deepening and expanding the meaning of the text using various techniques. The meaning of a literary text is an imaginative and thoughtful whole that arises from the sum of the elementary meanings that make up the text. Thus, R. Bradbury's picture of the world, combining with the reader's picture of the world, creates a subtext without which there is no work of fiction.Документ Досвід застосування комплексного підходу до системи оцінювання та контролю знань у вищій медичній освіті(Полтавський державний медичний університет, 2023) Попова, Ірина Борисівна ; Ємченко, Яна Олександрівна; Васильєва, Катерина Володимирівна; Безега, Олена ВікторівнаОрганізація ефективного процесу навчання студентів, який забезпечує найвищу якість освіти за результатами застосування сучасних концепцій викладання за всіма спеціальностями.Аналіз видів контролю знань студентів за дисципліною «Шкірні, венеричні хвороби» в умовах кредитно – модульної системи, що дозволить розробити шляхи покращення даного виду педагогічної діяльності.Комп’ютерне тестування як метод навчання, використання його результатів для спрямування та управління якістю отриманої освіти. Organization of an effective student learning process that provides the highest quality of education based on the results of applying modern concepts teaching in all specialties. Analysis of the types of knowledge control of students in the discipline "Skin, venereal diseases" in the conditions of credit modular system, which will allow to develop ways to improve this type of pedagogical activity. Computer testing as a teaching method, use of its results to guide and manage the quality of education. of the education received.Документ Педагогічний контроль як важливий інструментарій підвищення ефективності використання симуляційного навчання в процесі підготовки медичних фахівців(Полтавський державний медичний університет, 2023) Парфенюк, М. О.У процесі підготовки висококваліфікованих медичних працівників важливе значення має застосування сучасних педагогіко-інноваційних методів навчання. Одним з таких і є симуляційне навчання як такий вид підготовки медичних спеціалістів, що дозволяє забезпечувати їм у майбутньому високий рівень професійної компетентності. Саме симуляційна освіта за рахунок використання сучасних педагогічних методик спроможна створювати і втілювати конкурентноспроможні технології у процесі підготовки медичних фахівців інноваційного типу. Важливу роль у забезпеченні високої якості такої підготовки відіграє педагогічна діагностика як обов’язковий компонент медичного освітнього процесу, визначальним елементом якої і є педагогічний контроль. Тільки такий контроль дозволяє майбутнім медичним працівникам у процесі симуляційного навчання поглибити, закріпити і розвинути знання, уміння, навички, професійні компетентності. Розглядаючи педагогічний контроль як важливий етап дидактичного процесу, автор статті визначає його як у якості інструментарію перевірки та оцінки знань, умінь та навичок у процесі симуляційного навчання, так і як характеристики досягнення його мети – перевірити та оцінити обсяг набутих знань, рівня їх засвоєння і ступінь уміння їх застосовувати у майбутній медичній клінічній практиці. У статті, зокрема, акцентується увага на необхідності використання педагогічного контролю у медичній симуляційній освіті таких методичних інструментів, як DOPS, Minі-СEX, чек-лист. Крім цього, її автор визначає ще й інші важливі напрями підвищення ефективності використання засобів педагогічного контролю у процесі симуляційної медичної освіти.Документ Проблеми та перспективи впровадження профільного викладання біологічної та біоорганічної хімії для здобувачів освіти, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Педіатрія»(Полтавський державний медичний університет, 2023) Омельченко, Олександр Євгенійович; Микитенко, Андрій Олегович; Білець, Марина ВолодимирівнаМетодична стаття присвячена проблемним питанням вищої освіти взагалі, та медичної зокрема, а також профільного викладання біологічної та біоорганічної хімії в медичних закладах вищої освіти, важливості опанування відповідними навичками та вміннями з урахуванням обраної спеціалізації у сфері медицини. Наголошується на важливості доступного та чітко структурованого викладання матеріалу з теоретичних дисциплін, зокрема з біологічної та біоорганічної хімії, що стане основою для майбутнього формування практичних навичок при підготовці медичних фахівців різних профілів. Розглянуті питання формування професійної компетентності майбутніх лікарів, що навчаються за освітньо-професійною програмою (ОПП) «Педіатрія», з урахуванням вікових особливостей процесів метаболізму та регуляції біохімічних процесів. Обговорено проблеми та актуальність рівня сформованості професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти медичного профілю та її розвиток у наш час з урахуванням соціально-економічної та політичної ситуації й триваючою російською агресією. Ефективність процесу профілізації багато в чому залежить від створення оптимальних способів навчання, до яких відноситься підготовка профільних ОПП, робочих програм навчальних дисциплін та силабусів, створених на їх основі. Завдяки вивченню питань вікової біохімії, особливостей біохімічних процесів в дитячому віці, у студентів підвищується мотивація до засвоєння навчального матеріалу і формується стійкий інтерес до обраної професії. The methodical article is devoted to problematic issues of higher education in general, and medical education in particular, as well as specialized teaching of biological and bioorganic chemistry in medical institutions of higher education, the importance of mastering relevant skills and abilities taking into account specialization in medicine. The article emphasizes the importance of accessible and clearly structured teaching of theoretical disciplines, in particular biological and bioorganic chemistry, which will become the basis for the future formation of practical skills in the training of medical specialists of various profiles. Considered issues of professional competence formation of future doctors studying under the academic and professional program (APP) "Pediatrics", taking into account the age characteristics of metabolic processes and regulation of biochemical processes. The problems and relevance of the level of professional competence of teachers of medical higher education institutions and its development in our time, taking into account the socio-economic and political situation and the ongoing russian aggression, were discussed. The effectiveness of the profilisation largely depends on the creation of optimal methods of learning, which include the preparation of profession-oriented APPs, academic course working program and syllabuses based on them. The study of age-related biochemistry and the peculiarities of biochemical processes in childhood increases students' motivation to learn and develops a strong interest in their chosen profession.Документ Функціонування поняття «освітнє середовище» в науково-педагогічному просторі(Полтавський державний медичний університет, 2023) Овчаренко, Людмила Костянтинівна; Циганенко, Ірина Володимирівна; Мохначов, Олександр Володимирович; Гуцаленко, Ольга ОлексіївнаУ статті розглядаються особливості використання в сучасному освітньому просторіпоняття «освітнє середовище». Дефініція характеризується з огляду на її структуру, функції, особливості організації і проектування. Автор зосереджує увагу на сучасних вітчизняних дослідженнях, присвячених встановленню місця дефініції серед інших, що функціонують у науково-педагогічному обігу.Документ Cracking krok: your guide to english and dentistry success(Полтавський державний медичний університет, 2023) Niedielchev, Vladyslav; Sturina, Iryna; Havrylieva, Ksenia; Prykhodko, Yanina; Нєдєльчев, Владислав Миколайович; Стуріна, І.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Приходько, Яніна МиколаївнаГрупою студентів було запропоновано новітні та сучасні підходи до підготовки тесту КРОК. Особливу увагу приділено розширенню вокабуляру зі стоматологічної термінології. Було запропоновано підготовку студентів завданням, що включали в себе бази тестів з навчальної дисципліни "Англійська мова за фаховим спрямуванням". У даній роботі авторами було запропоновано приділяти увагу власному ментальному здоров’ю та тайм-менеджменту.Документ Застосування технології «case-study» у навчальному процесі на кафедрі хірургії №1 ПДМУ(Полтавський державний медичний університет, 2023) Нємченко, Іван Іванович; Кравців, Микола Ігорович; Лисенко, Руслан Борисович; Ляховський, Віталій Іванович; Краснов, Олег Георгійович; Рябушко, Роман МиколайовичУ теперішній час розвиток вищої школи та медичної, зокрема, неможливий без творчого пошуку нових шляхів і методів удосконалення навчального процесу. Сучасні технології та методи навчання дозволяють навчити студентів ефективно та продуктивно мислити, сприяють появі професійної компетентності студентів і значно підвищують ефективність сприйняття студентами академічного матеріалу. Як показав досвід практичного застосування на кафедрі хірургії №1 інтерактивних методів навчання, досить продуктивним виявився «кейс мотод». Цей сучасний інноваційний метод розвиває у студентів здатність практично діяти і творчо застосовувати набуті знання, уміння і навички у різних ситуаціях, бути відповідальними і готовими до розв’язання складних професійних задач. In a present tense development of higher school and medical, in particular, impossible without the creative search of new ways and methods of improvement of educational process. Modern technologies and methods of studies allow to teach students effectively and productively to think, instrumental in appearance of professional competence of students and considerably promote efficiency of perception of academic material students. As experience of practical application rotined on the department of surgery ¹1 interactive methods of studies, «keys of motod appeared productive enough». This modern innovative method develops for students ability practically to operate and creatively apply the purchased knowledges, abilities and skills, in different situations, to be responsible and ready to the decision of intricate professional problems.Документ Синонімія в упорядкуванні медичної термінології як проблема термінознавства(Полтавський державний медичний університет, 2023) Некрашевич, Т. В.; Дерев’янченко, Н. В.Здійснено лінгвістичне дослідження медичної термінології. Визначено актуальність та значення використання медичної термінолексики у комунікативній та професійній діяльності фахівців медичного профілю. Проаналізовано історичне становлення медичної термінології. Охарактеризовано на основі аналізу праць та досліджень науковців поняття «термін», «термінологія» та «термінознавство». Термінознавство грає важливу роль у вирішенні проблеми синонімії в медичній термінології. Воно допомагає стандартизувати терміни, уніфікувати їх вживання та уникнути зайвої складності. За допомогою чітких визначень та рекомендацій щодо використання термінів можна спростити комунікацію між медичними фахівцями та полегшити розуміння інформації пацієнтами. Однак однією з основних проблем, які виникають у процесі створення та використання медичних термінів, є синонімія. Окреслено проблематику синонімії у медичній термінології та доведено її кореляційнізв’язки з греко-латинською терміносистемою та сучасними мовами міжнародного спілкування. Зазначено, що вирішення питання синонімії забезпечується термінознавством та стандартизацією термінів для підвищення якості медичної комунікації. Описано та доведено, що впорядкування синонімів у медичній термінології здійснюється на основі інтерпретаційного та еквівалентного типів. A linguistic study of medical terminology has been conducted, examining the relevance and importance of using medical terminology in the communicative and professional activities of healthcare professionals. The historical development of medical terminology has been analyzed. Based on the analysis of works and research by scholars, the concepts of "term," "terminology," and "terminology science" have been characterized. Terminology studies play a crucial role in addressing the issue of synonymy in medical terminology, helping standardize terms, unify their usage, and reduce unnecessary complexity. Clear definitions and recommendations for term usage can simplify communication between healthcare professionals and enhance patient understanding. However, one of the primary problems that arise in the creation and use of medical terms is synonymy. The issues related to synonymy in medical terminology and its correlations with Greek and Latin terminology and modern international languages have been outlined. It is noted that resolving the issue of synonymy is achieved through terminology studies and term standardization to improve the quality of medical communication. The organization of synonyms in medical terminology is described and substantiated based on interpretive and equivalent types.Документ Удосконалення підготовки ерготерапевтів і фізреабілітологів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Микитенко, Андрій Олегович; Омельченко, Олександр Євгенійович; Білець, Марина ВолодимирівнаЗ початку повномасштабного вторгнення росії в Україну за даними Організації Об'єднаних Націй в Україні внаслідок бойових дій отримали поранення понад 7,4 тис. цивільних осіб. За даними УНІАН за це й же період Україна втратила близько 70 тисяч убитих воїнів та 100-120 тисяч поранених. Кількість поранених серед цивільного населення та військовослужбовців надзвичайно велика і безумовно є необхідність в їх лікуванні та реабілітації. З 2022 року в Полтавському державному медичному універистеті здійснюють підготовку фізреабілітологів та ерготерапевтів. Відповідно до освітньо-професійної програми (ОПП) для бакалаврів фізичної терапії та реабілітації за спеціалізацією 227.02 «Ерготерапія» виконана профілізація фундаментальних та клінічних дисциплін з метою ефективної підготовки спеціалістів. Профілізація викладання біологічної хімії для здобувачів освіти, що навчаються за ОПП «Фізична терапія та ерготерапія» полягає у вивченні основних закономірностей метаболізму людини з опануванням знань про особливості перебігу біохімічних процесів у нормі та при патології з урахуванням анатомо-фізіологічних змін у різновікових категорій пацієнтів з різними фізичними та психологічними можливостями. Також опанувати знання про особливості метаболізму в дитячому віці, так як реабілітація таких пацієнтів є надзвичайно складною. According to the United Nations, since the beginning of russia's full-scale invasion of Ukraine more than 7.4 thousand people have been made a casualty in Ukraine as a result of hostilities. According to UNIAN, during the same period, Ukraine lost about 70,000 killed soldiers and 100,000-120,000 wounded. The number of civilian and military casualties is very high and requires treatment and rehabilitation. Since 2022, Poltava State Medical University has been training physical therapists and occupational therapists. In accordance with the academic and professional program (APP) for bachelors of physical therapy and rehabilitation in the specialization 227.02 "Occupational Therapy", the profilisation of fundamental and clinical disciplines was carried out in order to effectively train specialists. Profilisation of biological chemistry teaching for students studying in the APP "Physical Therapy and Occupational Therapy" consists in studying the basic metabolic processes with the acquisition of knowledge about the peculiarities of the biochemical processes in normal and pathological conditions, taking into account anatomical and physiological changes in different age categories of patients with different physical and psychological capabilities. Moreover, knowledge about the peculiarities of metabolism in childhood are very importent, because the rehabilitation of such patients is extremely difficult.Документ Студентський науковий гурток з латинської мови у медичному ЗВО: особливості роботи в дистанційному форматі(Полтавський державний медичний університет, 2024) Литовська, О. В.Статтю присвячено аналізу діяльності студентського наукового гуртка кафедри латинської мови та медичної термінології ХНМУ за умов дистанційного навчання. COVID‒19 та введення воєнного стану вплинули на організацію роботи та тематику засідань. Водночас зберігається стабільний інтерес здобувачів освіти до проблематики гуртка. Вважаємо досвід роботи гуртка ‒ прикладом успішної позааудиторної роботи зі студентами медичних спеціальностей. The article is devoted to the analysis of the activities of the student scientific society of the Department of Latin Language and Medical Terminology at Kharkiv National Medical University under conditions of distance learning. COVID-19 and the imposition of martial law have affected the organization of work and the topics of the discussions at the meetings. However, there is a sustained interest among students in the society’s practice. We consider the society’s work experience as an example of successful extracurricular engagement with students of medical specialties.Документ Innovative technologies of the professional and practical training of future doctors(Полтавський державний медичний університет, 2024) Мікаєлян, В. В.; Мазайкіна, І. О.У статті розглядаються аспекти пошуку та впровадження інноваційних технологій у навчальному процесі, особливу увагу звертаючи на їх значення для розвитку клінічного мислення, покращення навчальних навичок та створення індивідуального підходу до розвитку творчих здібностей майбутніх фахівців, з фокусом на їх самостійну активність. The article deals with the aspects of search and implementation of innovative technologies in the educational process, paying special attention to their importance for the development of clinical thinking, improvement of learning skills and creation of an individual approach to the development of creative abilities of future specialists, with a focus on their independent activityДокумент Шляхи формування методичної компетентності в майбутніх вчителів іноземних мов в українських університетах на основі польського та австрійського досвіду(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ладанівська, І. Ю.У статті проаналізовано сутність змісту та організаційно-процесуальних особливостей формування в майбутніх учителів іноземних мов методичної компетентності у реалізації змішаного навчання в закладах вищої освіти Республіки Польща та Австрії. Проаналізовано змістовий та організаційний аспекти підготовки майбутніх учителів іноземних мов в університетах Польщі та Австрії. Відповідно до аналізу програм цих університетів, можна зазначити, що вища школа лише частково забезпечує або не забезпечує взагалі умови для формування у студентів методичної компетентності у реалізації змішаного навчання. Науковці вважають, що вища освіта увійшла в період пандемії більш підготовленою до електронного навчання, ніж шкільна освіта, оскільки університети Польщі та Австрії упродовж кількох останніх років перед ковідом інколи проводили заняття за допомогою змішаного навчання, яке розглядалось як привабливе доповнення до традиційної очної освіти. Також визначено структуру методичної компетентності вчителя іноземних мов в реалізації змішаного навчання, яка повинна охоплювати шість елементів. The article analyzes the essence of the content and organizational and procedural features of the formation of methodological competence in future teachers of foreign languages in the implementation of blended education in higher education institutions of the Republic of Poland and Austria. The content and organizational aspects of the training of future teachers of foreign languages in the universities of Poland and Austria are analyzed. According to the analysis of the programs of these universities, it can be noted that the higher schools only partially provide or do not provide at all the conditions for the formation of students' methodological competence in the implementation of blended learning. Scholars believe that higher education entered the pandemic better prepared for e-learning than school education, as universities in Poland and Austria in the past few years before Covid sometimes held classes using blended learning, which were seen as an attractive complement to traditional face-toface education. The structure of methodical competence of foreign language teachers in the implementation of blended learning is also determined which should include six elements.Документ Освітня платформа медичного університету на прикладі освітньої компоненти «Пропедевтика внутрішньої медицини» як чинник забезпечення якості навчання в умовах військового часу(Полтавський державний медичний університет, 2024) Лавренко, Анна Володимирівна; Борзих, Оксана Анатоліївна; Дігтяр Н.І.,; Герасименко, Наталія Дмитрівна; Мормоль, Ірина Анатоліївна; Бєлан, Оксана Василівна; Авраменко, Яніна Миколаївна; Кайдашев, Ігор ПетровичСучасні військові умови, в яких відбувається навчальний процес в медичній освіті, вимагають зміни підходів до розподілу навчальних годин та збільшення часу на самостійну підготовку студентів, тобто стають зрозумілі ролі самостійної роботи, раціональне використання практичних занять для опанування практичних навичок. Отже, оцінка ризиків при військовому стані і їх запобігання стимулювали зростання ролі самостійної роботи в університеті, що відповідає світовим тенденціям. І найкращим варіантом є вибір платформи MOODLE, адже вона поширена серед навчальних закладів світу. Abstract. Modern military conditions, in which the educational process in medical education takes place, require a change in approaches to the distribution of study hours and an increase in time for independent training of students, i.e. the roles of independent work, rational use of practical classes for mastering practical skills become clear. Therefore, the assessment of risks during martial law and their prevention stimulated the growth of the role of independent work at the university, which corresponds to world trends. And the best option is to choose the MOODLE platform, because it is common among educational institutions around the world.Документ Ділова гра як метод активного навчання при вивченні клінічних дисциплін(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ксьонз, Ігор Володимирович; Гриценко, Євген Миколайович; Пилипюк, Євген Вікторович; Овчар, Олег ВолодимировичУ статті розглядається одна із сучасних технологій при інтерактивному навчанні – ділова медична гра. Ділова медична гра є одним із важливих видів навчальної діяльності при підготовці здобувачів освіти до роботи в медичній сфері, яка є сполучною ланкою між навчальним процесом та реальною ситуацією професійного спілкування. У статті представлено процес організації та технологія проведення медичної ділової гри. У процесі ділової медичної гри на заняттях з дитячої хірургії здобувачі освіти максимально залучені до професійного спілкування, що допомагає здійснювати всебічну підготовку до проходження клінічної практики. The article describes one of the modern technologies in interactive studying - a business medical game. A business medical game is one of the most important types of educational activities in preparing study applicants for work in the medical field, which is a link between the educational process and a real situation of professional communication. The article reviews the process of organizing and technology of performing a medical business game. In the process of medical business game in pediatric surgery classes, students are maximally involved in professional communication, which helps to be comprehensively prepared for clinical practice.