Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 72
  • Документ
    Необхідність формування навичок ефективної комунікації у майбутніх лікарів-стоматологів
    (Полтавський державний медичний університет, 2023) Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна; Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко, Наталія Миколаївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Литовченко, Ірина Юріївна
    Комунікація ‒ це дія, але також i фундаментальна потреба, яку реалізує кожна людина щодня. Це простий i буденний елемент нашого життя, але зi складною й розгалуженою мережею впливу. Спілкування безпосередньо впливає на якість життя i долю пацієнта ‒ від можливості його заохочення до отримання від нього конкретноï інформації. Сприятливі умови медичної практики, яка відбувається в організованому та структурованому завдяки медичному самоврядуванню контекстi, маютъ велике значення як для індивідуальної діяльності лікаря, так i його соціальної функції. Ефективна комунікація та високий рівень комунікативної компетентноcтi є надійним фундаментом здорових міжособистнісних стосунків i професійного успіху. Розуміючи сутність поняття ефективної комунікації та ïï важливість для лікарів-стоматологів, викладачі кафедри терапевтичної стоматології Полтавського державного медичного університету акцентують увагу на формуванні цього навику у здобувачів освіти під час практичної частини занять та безпосередньої комунікації з пацієнтами.
  • Документ
    Удосконалення рівня професійної компетентності викладача профільної кафедри медичного вишу шляхом самоосвітньої діяльності в сучасних умовах
    (Полтавський державний медичний університет, 2023) Бойченко, Ольга Миколаївна; Мошель, Тетяна Миколаївна; Крутікова, Анна Дмитрівна
    Специфіка педагогічної діяльності передбачає безперервне поповнення знань у cфеpepi теорії навчального предмета, практичних навичок та методики викладання, що вимагає від викладача прагнення до саморозвитку, результатом якого є постійне професійне самовдосконалення. Постійне створення умов для вдосконалення безперервної ocвiти, постійного професійного зростання є актуальною проблемою для вcix учасників освітнього процесу. Рішенням даного питання є використання різних інструментів керування власним професійним розвитком, які допомагають аналізувати, планувати професійну діяльність відповідно до компетентнісного, ocoбистісно орієнтованого, діяльнісного підходів в умовах реалізації концепції вищої школи. Самоосвіта як процес пізнання викладача передбачає закріплення професійних знань та засвоєння наукової інформації, одержання нових наукових та методичних знань, вдосконалення практичних навичок. The specifics of teaching activity presuppose the continuous replenishment of knowledge in the field of theory of the academic subject, practical skills and teaching methods, which require the teacher to strive for self-development, the result of which is constant professional self-improvement. The constant creation of conditions for improving lifelong education and continuous professional growth is an urgent problem for all participants in the educational process. The solution to this issue is the use of various tools for managing one’s own professional development, which help to analyze and plan professional activities in accordance with a competence-based, personality-oriented, activity-based approach in the context of implementing the concept of higher education. Self-education as aprocess of teacher cognition involves consolidating professional knowledge and assimilation of scientific information, obtaining new scientific and methodological knowledge, and improving practical skills.
  • Документ
    Можливість використання освітніх ресурсів YOUTUBE в педагогічному процесі з ортопедичної стоматології
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Лугова, Любов Олександрівна; Силенко, Богдан Юрійович; Добровольська, Оксана Володимирівна; Добровольський, Олександр Володимирович; Перепелова, Тетяна Василівна
    Стаття присвячена особливостям освітнього використання онлайн-платформи YouTube та її перспективам у педагогічному процесі з ортопедичної стоматології з точки зору цифрової стоматології.
  • Документ
    Урахування індивідуальних особливостей здобувачів освіти при навчанні в медичному університеті
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Третяк, Наталія Григорівна; Кудря, Ірина Павлівна; Сорокіна, Світлана Іванівна; Третяк, Ігор Миколайович; Пілат, Інна Олегівна; Драбовська, Інна Анатоліївна; Штомпель, Вікторія Юріївна
    Розглядаються загально-психологічні питання, необхідність врахування індивідуальних особливостей здобувачів в процесі навчання, обґрунтовуються особливості застосування технологій індивідуального навчання, як співпраця здобувача і викладача на рівні партнерства, що розширюють можливості плідної взаємодії, розвиток у здобувачів освіти самостійності, здатності до самовдосконалення, мотивації майбутніх медиків до якісного навчання.
  • Документ
    Емоційний інтелект студентів медичних ЗВО як інструмент адаптації в суспільному та професійному середовищі
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-11) Кострікова, Юлія Анатоліївна; Пустовойт, Ганна Леонідівна; М'якінькова, Людмила Олександрівна
    Емоційний інтелект (EI) безпосередньо пов’язаний як з академічним так і з професійним успіхом і сприяє індивідуальній когнітивній продуктивності медичних працівників в майбутному. Студенти з вищим емоційним інтелектом демонструють більш позитивне соціальне функціонування в міжособистісних стосунках, що сприяє когнітивному та інтелектуальному розвитку, та кращій академічній успішності. Емоційний інтелект є однією з областей, що пов’язана з клінічною діяльністю та вищими академічними досягненнями. В клінічній практиці, він впливає на покращення стосунків між лікарем і пацієнтом, клінічну ефективність та рівень задоволеності пацієнтів наданими медичними послугами. EI визначається як здатність сприймати емоції, аналізувати і генерувати їх.Сьогодні існує нагальна потреба сприяти розвитку у медичних працівників навичок спілкування, стресостійкості, командної роботи, критичного мислення, емпатії. Позитивний комплаєнс з пацієнтами міг би бути більш ефективними з лікарем, який спілкується емпатично, етично та компетентно, а не тільки володіє аналітичним мисленням. З метою виховання конкурентоспроможних фахівців в галузі охорони здоров'я може бути доцільним введення до освітніх програм курсів розвитку емоційного інтелекту здобувачами освіти, цільових стратегій для ефективного управління своїми емоціями, а також навичок, які впливають на настрої та емоції інших, починаючи з першого і закінчуючи останнім роком навчання.
  • Документ
    Практичні аспекти формування фахової та соціальної мобільності при підготовці лікаря-педіатра в сучасних умовах
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Цвіренко, Світлана Миколаївна; Похилько, Валерій Іванович; Чернявська, Юлія Ігорівна; Соловйова, Галина Олексіївна; Жук, Людмила Анатоліївна
    В статті висвітлено важливість формування фахової та соціальної мобільності при підготовці лікарів-педіатрів у сучасних умовах. Особливу увагу приділено висвітленню суті понять фахової та соціальності мобільності. Підготовка до професійної мобільності передбачає розвиток у здобувача освіти здібності швидко і успішно опановувати нові технології медичної практики, набувати знань і вмінь, які дозволять забезпечити ефективність професійної діяльності. Підготовка до соціальної мобільності пов’язана з розвитком у майбутніх лікарів-педіатрів потреби в саморозвитку. Професійна і соціальна мобільність взаємопов’язані: розвиток здібностей особистості до оволодіння новими знаннями і технологіями стимулює потребу в саморозвитку, а сформована потреба в самовдосконаленні полегшує освоєння нових технологій і здобуття фахових компетенцій.Інформатизація освіти і модернізація її змісту впливають і на формування потреби особистості в саморозвитку. Такий підхід вимагає застосування в практиці роботи закладів вищої освіти різноманітних методів навчання, зокрема активних та інтерактивних, які удосконалили б освітню діяльність майбутніх фахівців. Активні методи навчання саме і спрямовані на активізацію освітньої діяльності студентів, вироблення умінь самостійного оперативного вирішення ними практичних завдань, зокрема професійних.
  • Документ
    Формування комунікативних навичок «Лікар-пацієнт» у здобувачів вищої медичної освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Гасюк, Наталія Іванівна; Фастовець, Марина Миколаївна; Калюжка, Олена Олександрівна
    Комунікативна компетентність є однією з важливих складових професійної підготовки лікарів. У контексті вдосконалення сучасної медичної освіти проблема пошуку психологічно обґрунтованих напрямів розвитку комунікативної компетентності у здобувача вищої медичної освіти постає як дуже актуальна. Чим краще сформовано у майбутнього лікаря ця професійно значуща якість, тим ефективніше його спілкування з пацієнтами. Запровадження навчання комунікативним навичкам має бути інтегровано як навчальний інструмент у стаціонарних та амбулаторних умовах, а також у центрах медичної симуляції. Навчальна програма має бути структурована таким чином, щоб дати можливість здобувачу вищої медичної освіти набути практичних комунікативних навичок, необхідних у майбутній медичній практиці
  • Документ
    Дотримання принципів академічної доброчесності в навчальному процесі майбутніх лікарів, як засіб забезпечення якості освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Мелащенко, Олена Іванівна; Зюзіна, Лариса Степанівна; Козакевич, Вероніка Клавдіївна
    Однією з основних вимог сучасної якісної освіти є дотримання принципів академічної доброчесності під час навчання. В статті досліджено фактори, що впливають на культуру академічної доброчесності та впровадження методики викладання, яка може посилити культуру академічної доброчесності на заняттях.
  • Документ
    Безпечне освітнє середовище в медичному закладі вищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Люлька, Олександр Миколайович; Кравців, Микола Ігорович; Дудченко, Максим Олександрович; Ляховський, Віталій Іванович; Нємченко, Іван Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Краснов, Олег Георгійович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна
    Обов’язковою умовою успішного навчання в закладі вищої освіти є створення безпечного освітнього середовища з урахуванням інтересів та потреб кожного учасника навчального процесу. Складовими частками безпечного освітнього середовища є: фізична, 252 соціальна, психологічна та інформаційна безпека.
  • Документ
    Принцип зворотного зв’язку при дистанційному навчанні іноземних здобувачів освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Буря, Лілія Володимирівна; Люлька, Олександр Миколайович; Білоконь, Сергій Олександрович; Макаренко, Олександр Володимирович; Вахненко, Андрій Вікторович
    Принцип зворотного зв’язку при дистанційному навчанні іноземних здобувачів освіти відіграє важливу роль у підтриманні їх мотивації до навчання і саморозвитку та сприяє підвищенню якості освіти в цілому. Успішність реалізації принципу зворотного зв’язку при дистанційній формі навчального процесу залежить від ефективності застосування сучасних інноваційних підходів та передових технологій навчання.
  • Документ
    Актуальні проблеми термінознавства та перекладознавства
    (Полтава : Астрая, 2024) Прилуцький, Костянтин Юрійович; Пікуль, Катерина Вікторівна; Ільченко, Валентина Іванівна; Муравльова, Оксана Василівна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Дворник, Ірина Леонідівна
    Ця стаття присвячена актуальним проблемам у галузі термінознавства та перекладознавства. Автори досліджують теоретичні та практичні аспекти термінології та перекладу, звертаючи увагу на сучасні виклики і тенденції. В статті розглядаються питання стандартизації термінології, методів перекладу спеціалізованих текстів, а також впливу культурних особливостей на процес перекладу. Дослідження, представленіу статті, сприяють поглибленню розуміння важливості термінознавства та перекладознавства в сучасному інформаційному суспільстві.
  • Документ
    Current issues of pedagogy at the international medical faculty
    (Полтава : Астрая, 2024) Pikul, K. V.; Shaienko, Z. O.; Ilchenko, V. I.; Muravlova, O. V.; Prylutskyi, K. Yu.; Пікуль, Катерина Вікторівна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Ільченко, Валентина Іванівна; Муравльова, Оксана Василівна; Прилуцький, Костянтин Юрійович
    Процеси європейської інтеграції охоплюють дедалі більше сфер життєдіяльності нашої держави. Принцип свідомості, самостійності та активності з інтенсифікацією самостійної роботи здобувачів, відпрацювання практичних навичок на тренажерах та муляжах. Ми чітко окреслюємо реалії входження у європейський науковий і освітній простір задля підвищення професійного рівня наших випускників до конкурентоспроможного працевлаштування на європейському ринку праці, щоб одержані знання й уміння могли бути реалізованими. Сучасне молоде покоління суттєво відрізняється від ровесників минулого століття, оскільки його становлення та виховання відбуваються в період руйнації старих цінностей та формування нових перспектив, про що має пам ’ятати викладач.
  • Документ
    Імідж викладача - важлива складова виховного та навчального процесу закладу вищої освіти
    (Полтава : Астрая, 2024) Ільченко, Валентина Іванівна; Сизова, Людмила Михайлівна; Цапенко, Юлія Павлівна; Ільченко, М. Н.; Пікуль, Катерина Вікторівна; Прилуцький, Костянтин Юрійович; Муравльова, Оксана Василівна; Дворник, Ірина Леонідівна; Шаєнко, Златослава Олексіївна
    Проаналізовано різні моделі поведінки викладача в спілкуванні зі здобувачами вищої освіти. Саме позитивний імідж викладача є фактором мотивації студентів для досягнення максимальної продуктивності під час навчального процесу.
  • Документ
    Нагальні питання забезпечення якості освітнього процесу в умовах воєнного стану
    (Полтава : Астрая, 2024) Муравльова, Оксана Василівна; Дворник, Ірина Леонідівна; Бабаніна, Марина Юріївна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Ільченко, Валентина Іванівна; Пікуль, Катерина Вікторівна; Шпетний, Олександр Андрійович; Прилуцький, Костянтин Юрійович
    Забезпечення якості навчального процесу потребує проведення заходів щодо підготовки майбутніх лікарів, пріоритетом яких є підвищення кваліфікації та практичних фахових умінь, використання в навчальному процесі різних технологій навчання. Сучасні технології є тими інструментами, які необхідні для вирішення різноманітних завдань освіти. Вивчення і вміння використовувати на практиці інноваційні методологічні підходи надають можливість учасникам освітнього процесу впроваджувати та удосконалювати нові методи роботи, що підвищує ефективність навчального процесу і рівень знань майбутніх лікарів. Всі принципи і методи тісно пов’язані між собою і мають диференційовано використовуватись у навчальному процесі, як в аудиторіях так і на практиці.
  • Документ
    Науково-дослідна робота здобувачів освіти на кафедрі гістології, цитології та ембріології є важливим складником формування майбутнього фахівця з вищою освітою
    (Полтава : Вид-во “Астрая”, 2023) Шепітько, Володимир Іванович; Стецук, Євген Валерійович; Борута, Наталія Володимирівна; Левченко, Ольга Анатоліївна; Вільхова, Олена Вікторівна; Рудь, Марія Володимирівна; Волошина, Олена Валеріївна; Данилів, Оксана Дмитрівна; Дубінін, Дмитро Сергійович
    У статті розглянуто аспекти організації діяльності студентського наукового гуртка на кафедрі гістології, цитології та ембріології Полтавського державного медичного університету. Наголошено, що цілеспрямоване виконання наукових досліджень у гуртках сприяє формуванню всебічно розвиненої особистості спеціаліста та майбутнього вченого. Наводяться форми та етапи роботи здобувачів вищої освіти в науковому гуртку кафедри. Звертається увага на те, що основною метою студентського науково-дослідного гуртка є прищеплення здобувачам освіти навичок самостійного відбору та вивчення спеціальної літератури, уміння робити висновки та узагальнення, тобто вести науково-дослідну роботу. Робота студентського наукового гуртка на кафедрі є активною формою навчання морфологічній дисципліні, переходом від інформаційно-повідомляючого виду до моделюючого та формуючого способу навчання. Розвиток науки у вищій школі передбачає підвищення якості підготовки фахівців медичної галузі, здатних у свою чергу після закінчення навчання самостійно вирішувати серйозні наукові завдання.
  • Документ
    Використання ресурсів всесвітньої мережі «Інтернет» у процесі навчання на кафедрі гістології, цитології та ембріології
    (Полтава : Вид-во “Астрая”, 2023) Шепітько, Володимир Іванович; Стецук, Євген Валерійович; Борута, Наталія Володимирівна; Левченко, Ольга Анатоліївна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Волошина, Олена Валеріївна; Вільхова, Олена Вікторівна; Рудь, Марія Володимирівна
    Головною метою навчання здобувачів освіти в медичних вузах України є забезпечення високоякісної підготовки фахівців, а також підвищення престижу вищої школи України на світовому ринку медичних послуг. У світлі сучасних вимог використання інтерактивного навчання, що спонукає здобувачів освіти до активної мисленнєвої та практичної діяльності в процесі оволодіння навчальним матеріалом, сприяє вдосконаленню підготовки майбутніх високопрофесійних медиків. Інтернет-ресурси стали повсякденним у нашому житті. Здобувачі вищої освіти почуваються комфортно, спілкуючись у мережі з іншими, і часто сприймають це як досвід, аналогічний особистому спілкуванню. Хоча неможливо відтворити в онлайн˗режимі весь досвід особистого навчання, досягнення в галузі технологій та рівень комфорту їх і викладачів під час використання цих технологій підвищують ймовірність продовження онлайн˗навчання у майбутньому. Зараз є актуальним дослідження впливу Інтернет˗ресурсів в інформаційному просторі на розвиток молоді, оскільки на рівні з дорослими сформованими особами, все більша кількість підростаючого покоління має доступ до всесвітньої мережі, більш того уряд реалізовує державну програму оснащення загальноосвітніх закладів країни комп’ютерами з доступом до мережі. Це можна пояснити тим, що Інтернет стає інформаційно˗освітнім середовищем для підростаючого покоління, без якого вони не уявляють своє життя.
  • Документ
    Intolerance of uncertainty and resilience among Ukrainian undergraduate students during the war
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Skrypnikov, A. M.; Dvornyk, V. M.; Vasylyeva, G. Yu.; Kundii, Zh. P.; Скрипніков, Андрій Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Васильєва, Ганна Юріївна; Кундій, Жанна Петрівна
    Питання охорони психічного здоров'я стало першочерговим завданням у зв'язку з російським вторгненням в Україну. Молоді люди зазнають значних негативних наслідків для свого психічного здоров'я через глобальну надзвичайну ситуацію, викликану повномасштабною війною в Україні та пов'язаними з нею заходами. Екстремальні стресові фактори можуть викликати реакцію, яка може призвести до тривоги, страху, депресії, переживань та проблем зі спілкуванням. У дослідженні взяли участь студенти Полтавського державного медичного університету. У 72±2,3% студентів рівень толерантності до невизначеності був низьким, а у 28±2,7% – високим. Низький рівень життєстійкості виявлено в більшості студентів із високим рівнем непереносимості невизначеності 82,7±2,9%, що зумовлено складністю відновлення психологічного комфорту самостійно, що свідчить про високу ймовірність розвитку стресових психічних розладів. Середній рівень психологічної стійкості виявлено у 254 ± 39% студентів із низьким рівнем непереносимості невизначеності. Дослідження показує, що люди із цієї групи більш здатні відновлюватися, змінюватись та адаптуватися після стресових подій, змін і неприємностей.
  • Документ
    Супервізія як психоемоційна підтримка та вдосконалення фахової майстерності осіб, які працюють у сфері ментального здоров’я
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ісаков, Рустам Ісроїлович; Герасименко, Лариса Олександрівна; Дзюба, Тетяна Михайлівна; Isakov, R. I.; Herasymenko, L. O.; Dziuba, T. M.
    За Європейським стандартом (Кодекс етики та Практики Супервізорів Британської асоціації консультантів, Етичний кодекс Європейської асоціації психотерапії) супервізія є обов'язковим елементом додаткової професійної освіти психологів і психотерапевтів. Супервізія – це спільна сесія практикуючого психолога (супервізанта) та досвідченого спеціаліста (супервізора), на якій перший отримує допомогу та рекомендації від старшого колеги. Супервізія є формою піклування як про пацієнта, так і про професійне здоров'я фахівців, які працюють у сфері ментального здоров’я та здійснюється лише спеціально підготовленим в галузі супервізії досвідченим колегою, який відповідає уніфікованим вимогам і включає протягом навчання не менше 100 супервізійних годин. Якість надання послуг медико-психологічної допомоги залежить від наявності психоемоційної підтримки під час супервізії та впливає на фахову майстерність психолога чи психотерапевта. Такий вплив здійснюється наступними шляхами: фахова підготовка (супровід) спеціалістів-практиків, допомога в подоланні «глухих кутів» і консультуванні тяжких випадків («швидка» супервізорська допомога), профілактика синдрому емоційного вигоряння, формування мультидисциплінарних бригад та можливість здійснювати контроль та оцінку якості надання медико-психологічних послуг.
  • Документ
    Соціально-психологічні аспекти формування професійної компетентності студента медичних закладів України
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Герасименко, Лариса Олександрівна; Іщейкіна, Юлія Олексіївна; Приліпка, Катерина Олегівна; Herasymenko, L. O.; Ishcheykina, Yu. O.; Prylipka, K. O.
    Освітній процес – це інструмент для сучасної людини, за допомогою якого вона здійснює своє вдосконалення. Орієнтиром на сьогодні став компетентнісно-орієнтований підхід до формування концепції освіти. Кожна молода людина після закінчення школи повинна вміти активно діяти, приймати рішення, які можуть змінюватись в залежності від нових потреб. Пріоритетними напрямами розвитку освіти є навчання та виховання учнів, щоб випустити зі школи конкурентоспроможного випускника – всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість із активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися протягом усього життя. Потрібне впровадження сучасних інформаційних технологій в освітній процес. Разом з тим нагальною залишається здатність майбутнього студента медика формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними здібностями та вмінями.
  • Документ
    Застосування кейс-методу як інноваційної технології у підготовці здобувачів вищої освіти на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології
    (Полтава : Астрая, 2024) Герасименко, Лариса Олександрівна; Ісаков, Рустам Ісроїлович; Herasymenko, L. O.; Isakov, R. I.
    У сучасному світі найбільш розповсюдженими формами навчальної роботи з впровадження в освітній процес інноваційних процесів та формування ключових професійних компетенцій майбутніх фахівців є застосування різноманітних активних форм та методів навчання. Використання викладачами інноваційних методів у процесі навчання на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології сприяє подоланню стереотипів у викладанні дисциплін, виробленню нових підходів до професійних ситуацій, розвитку творчих, креативних здібностей молоді. Метод кейсів є одним із ефективних та цікавих технологій навчання на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології, що надає змогу засвоювати знання та формує уміння під час активної самостійної діяльності. Результатом застосування кейс-методу є творче оволодіння професійними знаннями, навичками, вміннями та розвиток розумових здібностей, а перевагою - можливість оптимально поєднувати як теоретичні питання та опрацьовувати практичні навички.