Наукові праці. Кафедра фізичної та реабілітаційної медицини
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Наукові підходи проектування методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2020) Жамардій, Валерій Олександрович; Донченко, Вікторія Іванівна; Скріннік, Євгенія Олександрівна; Ємець, Анатолій ВасильовичКонцепція розвитку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів ґрунтується на системному, комплексному, діяльнісному, особистісно-орієнтованому та технологічному наукових підходах. Під час розроблення нової методичної системи застосування фітнес-технологій постає необхідність чіткого визначення місця кожного наукового підходу в контексті загальної структури освітнього процесу з фізичного виховання.Документ Спортивна зона комфорту викладача закладу вищої освіти(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2021) Жамардій, Валерій ОлександровичФормування здоров’язбережувального освітнього середовища у закладах вищої освіти вимагає чіткого усвідомлення всіма учасниками освітнього процесу значущості відповідального ставлення до власного здоров’я.Документ Теоретичне обґрунтування методичної системи застосування фітнес-технологій на заняттях із фізичного виховання студентів(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2016) Жамардій, Валерій ОлександровичОрганізація фізичного виховання у вищих навчальних закладах недостатньо ефективна для покращення рівня здоров'я та фізичної підготовленості студентів. У статті теоретично обґрунтовано методичну систему застосування фітнес-технологій на заняттях із фізичного виховання студентів. Розроблено організаційно-методичний алгоритм методики, що дозволяє поєднувати теоретичну, науково-методичну та практичну підготовку. Обґрунтовано ефективні засоби фізичного виховання з урахуванням вікових, статевих та індивідуальних особливостей студентів.Документ Роль тренера-викладача в проведенні навчальних занять з фізичного виховання студентів із застосуванням фітнес-технологій(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2016) Жамардій, Валерій ОлександровичУ статті зроблено спробу визначити роль тренера‐викладача в проведенні навчальних занять із фізичного виховання на основі аналізу науково‐методичної літератури, окреслено шляхи оптимізації й удосконалення навчальних занять із фізичного виховання студентів у вищих педагогічних навчальних закладах із застосуванням сучасних оздоровчих фітнес‐програм і технологій.Документ Методологічні основи здоров'язберігаючих технологій в освіті(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2012) Жамардій, Валерій ОлександровичФізична культура і спорт є багатогранним суспільним явищем, невід’ємною складовою частиною соціальних і політичних відносин. Проблематика і досягнення у галузі фізичної культури і спорту зачіпають життєво важливі сфери діяльності людей, а питання розвитку, так само як можливості і форми матеріалізації фізкультури і спорту в житті досліджуються наукою.Документ Людська діяльність створила загрозу існуванню біосфери(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2011) Жамардій, Валерій ОлександровичЗагострення проблеми виживання людства зумовлює необхідність об’єктивного наукового вивчення та оцінювання тенденцій, закономірностей і причин наростання апокаліптичних суперечностей у системі “людина – навколишнє середовище” та розроблення стратегії переходу суспільства на життєствердний етап еволюції.Документ Дослідження способів саморегуляції особистості(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2011) Жамардій, Валерій ОлександровичЗдоров’я населення є інтегральним показником суспільного розвитку країни, відображенням її політичного, соціально-економічного та морального станів, могутнім чинником формування демографічного, економічного, трудового потенціалів держави й суспільства.Документ Модель формування спеціальних умінь і навичок студентів вищих навчальних закладів у процесі занять з пауерліфтингу(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2014) Жамардій, Валерій Олександрович; Zhamardiy, V.У статті подано теоретико-методологічне обґрунтування моделі формування спеціальних умінь і навичок студентів вищих навчальних закладів у процесі занять з пауерліфтингу. Відображено бачення складових моделі на основі сучасних принципів навчання. Представлено особливості застосування розробленої моделі у процесі занять з пауерліфтингу. Розкрито зміст основних понять педагогіки та особливостей етапів моделювання. The article suggests the theoretical and methodical model’s ground of forming special skills and abilities of higher educational establishments’ students in the process of power lifting classes. The vision of the model’s integral parts based on the modern principles of education is represented by the author. The peculiarities of the developed model’s implementation in the process of power lifting classes are offered in it. The essence of the main notions of pedagogy and the peculiarities of modeling stages are explained as well.Документ Методологічний підхід до застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів(Поліський національний університет, 2020) Жамардій, Валерій Олександрович; Гордієнко, Оксана ВалеріївнаФізичне виховання тільки тоді може дати очікувані результати, коли воно проводиться за певною моделлю, з правильним вибором методів, засобів і форм організації навчального і позанавчального процесів, які точно відповідають меті та завданням суспільства в цій галузі. Дослідження цих складових вимагає розробки відповідної методології, яка дозволяє цілеспрямовано вирішувати поставлені завдання та отримувати достовірні результати.Документ Подолання посттравматичних стресових розладів в умовах правового режиму воєнного стану(Національний університет водного господарства та природокористування, 2024) Рибалко, Ліна Миколаївна; Жамардій, Валерій Олександрович; Замахін, Андрій Леонідович; Rybalko, L. M.; Zhamardiy, V. O.; Zamakhin, A. L.У статті розкрито проблему подолання посттравматичних стресових розладів в умовах право вого режиму воєнного стану засобами фітнес-технологій, актуальність якої пов’язуємо з необхідністю надання реабілітаційної допомоги ветеранам війни, членам їхніх сімей, учасникам бойових дій і людям, які постраждали на окупованих територіях України в результаті вторгнення російських загарбників і мають статус внутрішньо переміщених осіб. Мета дослідження – розроблення, наукове обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності комплексної програми реабілітаційних фітнес-технологій (Rehab Fitness) для подолання посттравматичних стресових розладів у ветеранів війни, учасників бойових дій, людей, які постраж дали в умовах воєнного стану, що забезпечить відновлення їхнього ментального здоров’я, психічне благополуччя та покращить якість життя. Матеріал. Методика дослідження базувалася на використанні методу концептуально-порівняльного аналізу, методів структурно-системного аналізу та моделювання. Результати. Посттравматичний стресовий розлад трактується як психічний розлад, який розвивається після того, як людина пережила або стала свідком травматичних подій, таких як: війна, нещасний випадок, злочин, стихійне лихо. У дослідженні акцент робили на посттравматичні стресові розлади, викликані воєнним станом в Україні. Під час дослідження розроблено комплексну програму реабілітаційних фітнес-технологій (Rehab Fitness) для подолання посттравматичних стресових розладів. Основна увага у експериментальній програмі Rehab Fitness акцентована на застосуванні фітнес-технологій, заснованих на використанні видів рухової активності аеробної та силової спрямованості, фітнес-технології з елементами бойових мистецтв та фітнес-технологій психічнорегулювальної спрямованості. Висновки. Експериментальні дослідження показують, що тренування осіб, які мають посттравматичні стресові розлади, за експериментальною програмою фітнес-технологій (Rehab Fitness) мало позитивний вплив на їхнє ментальне здоров’я, підтвердженням чого були показники психофізіологічних характеристик людини (швидкість та точність переробки зорової інформації, обсяг, концентрація та розподіл уваги, коефіцієнт продуктивності; рівень психічної стійкості; рівень концентрації уваги за числом опрацьованих цифр) та показники їх ситуативної тривожності. The article reveals the problem of overcoming post-traumatic stress disorders in the conditions of the legal regime of martial law by means of fitness technologies, the relevance of which we associate with the need to provide rehabilitation assistance to war veterans, members of their families, participants in hostilities and people who suffered in the occupied territories of Ukraine as a result invasion of Russian invaders and have the status of internally displaced persons. Purpose. The purpose of the research is the development, scientific substantiation and experimental verification of the effectiveness of a complex program of rehabilitation fitness technologies (Rehab Fitness) to overcome post-traumatic stress disorders in war veterans, participants in hostilities, people who suffered in the conditions of war, which will ensure the restoration of their mental health, self, mental well-being and will improve quality of life. Material. The research methodology was based on the use of the method of conceptual and comparative analysis, methods of structural and system analysis and modeling. Findings. Post-traumatic stress disorder is interpreted as a mental disorder that develops after a person has experienced or witnessed traumatic events, such as: war, accident, crime, natural disaster. The study focused on post-traumatic stress disorders caused by the state of war in Ukraine. During the research, a comprehensive program of rehabilitation fitness technologies (Rehab Fitness) was developed to overcome post-traumatic stress disorders. The main focus of the Rehab Fitness experimental program is on the application of fitness technologies based on the use of types of aerobic and strength-oriented motor activity, fitness technology with elements of martial arts, and fitness technologies with a mental-regulatory focus. Conclusions. Experimental studies show that the training of persons with post-traumatic stress disorders, according to the experimental program of fitness technologies (Rehab Fitness), had a positive effect on their mental health, which was confirmed by indicators of psychophysiological characteristics of a person (speed and accuracy of visual information processing, volume, concentration and distribution of attention, productivity coefficient, level of mental stability, level of concentration of attention based on the number of processed numbers) and indicators of their situational anxiety.Документ Модель застосування ділових та проблемних ігор в освітньому процесі здобувачів вищої освіти з використанням здоров’язбережувальних технологій(Полтавський національний педагогічний універистет імені В. Г. Короленка, 2022) Гриньова, Марина Вікторівна; Донченко, Вікторія Іванівна; Жамардій, Валерій ОлександровичВ освітньому процесі підготовки майбутніх фахівців медицини до використання здоров’язбережувальних технологій застосовується інтегроване поєднання загальнодидактичних і методів активного навчання, які передбачають суб’єкт-суб’єктну взаємодію учасників педагогічного процесу, їх самоактуалізацію та самоорієнтацію. У такому освітньому середовищі здобувач вищої освіти є включеним у педагогічний процес активним суб’єктом, якому надається можливість підвищити рівень самостійності, а також визначитися з вибором змісту та методів навчання, спрямованих на професійне використання здоров’язбережувальних технологій. У процесі професійного навчання майбутніх фахівців медицини суб’єктний досвід використання здоров’язбережувальних технологій розширюється і ускладнюється поступово, починаючи з першого курсу: від пізнання себе як суб’єкта життєдіяльності, який здійснює проби і експерименти в сфері здоров’язбереження, до саморозвитку особистості здобувача вищої освіти як професіонала, здатного до професійного впровадження інноваційних здоров’язбережувальних технологій.Документ Дидактичні основи застосування здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі з фізичного виховання здобувачів освіти(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2023) Жамардій, Валерій ОлександровичМодель методичної системи застосування здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі з фізичного виховання здобувачів освіти створювалася з урахуванням змін, які відбуваються в Україні в зв’язку з інтеграцією українських закладів вищої освіти у європейський освітній простір, і в той же час враховує компоненти педагогічного процесу – від мети, завдань, методологічних підходів, принципів, методів, форм і засобів до кінцевої мети – підготовки і виховання особистості майбутнього фахівця, який досконало володіє фізкультурно-оздоровчими компетентностями й уміннями застосовувати здоров’язбережувальні технології у власній життєдіяльності. Модель будувалась на основі розробленої методичної системи, яка опирається на основи теорії і методики фізичного виховання, теорії професійної підготовки фахівців у галузі фізичної культури і спорту.Документ Мотиваційні аспекти формування здорового cпособу життя здобувачів вищої освіти під час занять фітнес-технологіями(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2022) Жамардій, Валерій ОлександровичАктуальність дослідження зумовлена тим фактом, що в закладах вищої освіти спостерігається зниження стану здоров‘я та рівня загальної фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти. В умовах якісної розбудови української державності, культурного та духовного відродження нації від педагогічної науки вимагається пошук найбільш ефективних шляхів удосконалення освітнього процесу з фізичного виховання. Формування фізкультурно-орієнтованих потреб, інтересів, цілей, ціннісних орієнтацій і переконань особистісного, групового та суспільного характеру здійснюється в третьому технологічному блоці методичної системи застосування фітнес-технологій у фізичному вихованні здобувачів вищої освіти. Вивчення структури мотивів, потреб та інтересів здобувачів вищої освіти до занять фітнес-технологіями стало вихідним показником, який характеризує рівень їх рухової активності.Документ Формування ціннісних орієнтацій застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання здобувачів вищої освіти(Полтавський національний педагогічний універистет імені В. Г. Короленка, 2022) Жамардій, Валерій ОлександровичУпровадження методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання здобувачів вищої освіти передбачає формування фізкультурно-орієнтованих потреб, інтересів, цілей, ціннісних орієнтацій і переконань. Проведене анкетування показало, що ефективність освітнього процесу значною мірою залежить від мети відвідування здобувачами вищої освіти занять оздоровчими вправами, де пріоритетними є мотиви зміцнення здоров’я, підвищення рівня фізичної підготовленості та працездатності, отримання задоволення від занять. Формування ціннісних орієнтацій можливе лише в разі спрямування здобувачів вищої освіти на реалізацію власних визначених, найбільш значущих потреб у цій сфері діяльності.Документ Формування професійної компетентності викладача фізичного виховання під час опанування фітнес-технологій(Харківська гуманітарно-педагогічна академія, 2022) Жамардій, Валерій Олександрович; Ремзі, І. В.В умовах сучасних суспільно-економічних і політичних трансформацій, входження України в європейський простір вищої освіти нагальним є розв‟язання проблеми підвищення якості навчальних занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти. Особливого значення набули фітнес-технології, як один із найоптимальніших засобів формування культури рухів, оздоровлення, корекції фігури, нормалізації діяльності всіх органів і систем організму для застосування під час навчальних і фізкультурно-оздоровчих занять із фізичного виховання. Проблема застосування фітнес-технологій на заняттях з фізичного виховання студентів неодноразово привертала увагу науковців. Учені одностайні відносно того, що фітнес-технології підвищують якість проведення навчальних занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти, задовольняють потреби студентів у зміцненні здоров‟я, сприяють виробленню позитивного й активного ставлення до здорового способу життя, формуванню рухових умінь і навичок. Мета дослідження полягає у формуванні професійної компетентності викладача фізичного виховання під час опанування фітнес-технологій. Управління освітнім процесом з фізичного виховання здійснює викладач, який визначає мету та завдання цього процесу, сприяє гармонійному розвитку студентів, використовує систему навчальних методів, форм і засобів проведення занять. Для досягнення мети та вирішення завдань, а також опанування фітнес-технологій викладач фізичного виховання повинен володіти професійною компететентністю та відповідати цілому переліку професійно-кваліфікаційних вимог.Документ Програмно-нормативне забезпечення системи фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти(Умань : ВПЦ «Візаві», 2022) Жамардій, Валерій ОлександровичРеформування вищої освіти в Україні передбачає її переорієнтацію, гуманізацію та демократизацію, спрямовану на створення сучасної валеологічної системи збереження та зміцнення здоров‘я студентів. У Національній доктрині розвитку освіти зазначається, що пріоритетним завданням системи освіти є виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров‘я і здоров‘я оточуючих як до найвищої індивідуальної і «Фізична культура дітей, підлітків, молоді та дорослого населення в сучасному світі» суспільної цінності. Це здійснюється шляхом розвитку валеологічної освіти, повноцінного медичного обслуговування, оптимізації режиму освітнього процесу, створення екологічно сприятливого життєвого простору. У зв‘язку з цим виникає потреба в оновленні змісту, організаційних форм і методів навчання на основі сучасних інноваційних технологій, розроблення нового програмно-нормативного забезпечення системи фізичного виховання. Про актуальність цього свідчить низка державних законодавчих документів і нормативно-правових актів, які підтверджують важливість створення нової системи фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти. Одним з основних завдань політики України є реалізація державної діяльності в галузі фізичної культури та спорту, визначеної в Конституції України, яка закріплює стратегію розбудови нових державно-суспільних відносин, спрямованих на всебічний розвиток, права та свободи людини, забезпечуючи відповідні умови щодо їх здійснення [3]. Важливою складовою нормативно-правової основи державної освітньої політики є правові акти, видані Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, рішення та накази МОН України, інших органів центральної виконавчої влади, яким підпорядковані заклади вищої освіти. Головними критеріями ефективності фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти є знання і дотримання основ здорового способу життя, організації і методики найбільш ефективних видів і форм раціональної рухової діяльності й уміння застосовувати їх на практиці, знання основ методики оздоровлення і фізичного вдосконалення, традиційні та нетрадиційні засоби, методики фізичної культури, знання основ професійно-прикладної фізичної підготовки й уміння застосовувати їх на практиці, знання основ фізичного виховання різних верств населення, сформовані навички до щоденних занять фізичними вправами у різноманітних раціональних формах, систематичне фізичне тренування з оздоровчою або спортивною спрямованістю, виконання відомчих нормативів професійно-прикладної психофізичної підготовленості та поінформованість про головні цінності фізичної культури і спорту.Документ Особливості впровадження ключових інноваційних технологій в процесі підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії(Національний університет "Запоріжська політехніка", 2022) Фастівець, Анна Віталіївна; Ємець, Анатолій ВасильовичНині традиційні форми і методики навчання у закладах вищої освіти не надають можливості студентам опанувати систематизоване розуміння сутності процесів і явищ, власних ресурсів саморозвитку та відповідного рівня готовності до майбутньої професійної діяльності. Водночас проведені дослідження переконують у доцільності застосування в підготовці фахівців фізичної терапії та ерготерапії інтерактивної організації освітнього процесу. Важливим для даної діяльності є розвиток творчого мислення студентів, що дозволяє забезпечити особистісний і професійно спрямований розвиток, оригінальність, гнучкість і продуктивність мислення, професійну мобільність. Вказані аспекти спонукають до застосування в підготовці майбутніх фахівців технологічного підходу, що забезпечує перетворення освітнього процесу в навчальному закладі на цілеспрямовану діяльність усіх його суб’єктів, забезпечує її цілісність, особистісну і соціально-економічну значущість. Метою дослідження є аналіз особливостей впровадження ключових інноваційних технологій у процесі підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії. Підготовку фахівців з фізичної терапії та ерготерапії можливо якісно удосконалити за умови, якщо: в центр освітньої системи буде поставлена особистість студента, його освітньо-пізнавальна діяльність, індивідуальні психологічні механізми засвоєння знань, формування інтелектуальних і професійно важливих якостей; управління освітнім процесом базуватиметься на неперервному діагностичному контролі за рівнем соціального та професійного розвитку та саморозвитку студентів і систематичному моніторингу їхніх досягнень; ураховуватимуться індивідуально-типологічні особливості кожного студента, індивідуальний суб’єктивний досвід, здатність до побудови конструктивних міжособистісних відносин; в освітньому процесі.Документ Мотиваційно-особистісний аспект навчальних занять із фітнес-технологій здобувачів вищої освіти(Полтава : ПУЕТ, 2022) Жамардій, Валерій Олександрович; Школа, Олена МиколаївнаФормування і виховання особистості здобувача вищої освіти засобами фітнес-технологій – це процес, який поєднує стійкі об'єктивні та суб'єктивні особистісні та соціальні якості, що виникають і розвиваються у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності, а також під впливом соціального оточення. Аналіз отриманих даних показує, що виховання особистості здобувача вищої освіти неможливе без урахування його соціокультурного розвитку. Соціальні виміри особистості в сфері фізичної культури тісно пов'язані з розумінням процесу фізичного вдосконалення, зміцнення здоров'я, дотримання здорового способу життя тощо, які можуть бути реалізовані під час упровадження фітнес-технологій. Доведено, що найбільш значущим чинником у системі освіти виявилася мотивація навчання, потреба в навчанні, вміння навчатися. Тому під мотивом опанування фітнес-технологій ми розглядаємо складне утворення, яке спонукає здобувачів вищої освіти до формування фізкультурно-оздоровчих потреб, прагнень, цілей, інтересів, установок та ідеалів у сфері фізичного виховання.Документ Мотиваційна методика навчання вправам фітнес-аеробіки на уроках фізичної культури старшокласників(Луганський національний універистет імені Тарса Шевченка, 2022) Школа, Олена Миколаївна; Жамардій, Валерій Олександрович; Shkola, О.; Zhamardiy, V.Однією із ефективних форм щодо забезпечення формування в учнів позитивного інтересу, мотивації до занять фізичною культурою, розвитку фізичних якостей, зміцнення здоров’я є фітнес-аеробіка. Метою статті є розроблення методики використання на уроках фізичної культури засобів фітнес-аеробіки як інструментарію для формування у дівчат старших класів мотивації до занять фізичною культурою. Досліджено, що обсяг рухової активності учнів не відповідає нормі, яка забезпечує оптимальний рівень здоров’я, у зв’язку з недоліками організації фізичного виховання в закладі загальної середньої освіти. З’ясовано, що причиною низької мотивації учениць до уроків фізичної культури є відсутність можливості вибору виду занять, незадоволеність змістом шкільної фізичної культури. Результати проведеного експерименту свідчать також про те, що у порівнянні із даними на його початку в учнів змінилася мотивація до відвідування уроків фізичної культури. Так, якщо до впровадження педагогічної технології переважна більшість учениць відвідували заняття з фізичної культури, щоб отримати позитивну оцінку, то наприкінці формувального експерименту учениці відвідували уроки фізичної культури тому, що їм подобався стиль їх проведення та для того, щоб підвищити рівень свого здоров’я та фізичної підготовки. One of the effective forms of ensuring the formation of positive interest in students, motivation to engage in physical culture, development of physical qualities, health promotion is fitness aerobics. To develop a method of using fitness aerobics in physical education classes as a tool for forming motivation for high school girls to exercise. Methodology research is based on scientific principles set forth in the works of famous teachers, coaches, psychologists, specialists in physical culture and sports, physical education and physical training; specialists in the theory and methods of development of motor skills; modern specialists in the field of aerobic technologies; specialists in medical and biological foundations of health physical culture. Scientific novelty is that the method of using fitness aerobics in the lessons of physical culture of high school students is theoretically substantiated and developed; improved the content of independent classes planned in the educational process of physical culture, which were used as an additional reserve for motivation and development of physical qualities of girls, increase their weekly physical activity and laid the foundation for personal organization of independent classes; added data on the use of fitness aerobics to increase the level of physical fitness of high school students and motivation to exercise. In order to determine the impact of our methodology aimed at improving physical education lessons and motivation for the classes themselves, a re-study was conducted during the formative part of the experiment. The results of this study show that the number of girls who regularly started attending physical education classes increased by 20 % to 88%. It is also important to note that after the introduction of aerobics in physical education classes, the number of students who began to enjoy physical education lessons increased to 96 %, while before the introduction of the method, their number was 84 %.Документ Модуляція редокс-чутливих транскрипційних факторів поліфенолами як засіб патогенетичної терапії системної запальної відповіді(Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського, 2022) Костенко, Віталій Олександрович; Акімов, Олег Євгенович; Рябушко, Микола Миколайович; Гутнік, Олександр Михайлович; Назаренко, Світлана Миколаївна; Нестуля, Катерина Ігорівна; Таран, О. В.; Романцева, Т. О.; Моргун, Є. О.Несприятливим результатом гострого запалення є його хронізація або трансформація в агресивний процес, що швидко прогресує та супроводжується розвитком мультиорганної дисфункції. Провідною подією, що цьому сприяє є системна запальна відповідь (СЗВ). Молекулярним механізмом ініціації та регуляції цього процесу вважається активація певних транскрипційних факторів (ТФ), що включають експресію десятків або сотень генів, які кодують білки, здатні активувати або інгібувати СЗВ. Недостатність механізмів контролю або посилена патогенна стимуляція можуть істотно змінювати шляхи внутрішньоклітинної сигналізації, активність ТФ та експресію відповідних генів, що робить СЗВ дисфункціональною система, що позбавлена протективного значення. Важливою мультидисциплінарною проблемою сучасності є пошук нових засобів патогенетичного лікування СЗВ, оскільки сучасна протизапальна терапія використовує як мішень лише окремі ефекторні механізми реалізації цього процесу (утворення та рівень запальних медіаторів, їх рецепцію). Лише нещодавно було розроблено лікарські засоби, мішенню яких є ТФ та залежні від них сигнальні шляхи. Проте більшість синтетичних модуляторів ТФ мають низку побічних ефектів. У цьому плані інтерес викликають поліфеноли, здатні пригнічувати активацію декількох ТФ з прозапальною дією та / або індукувати антагоністичні щодо них сигнальні шляхи. Поліфеноли, на відміну від більшості синтетичних модуляторів ТФ, мають прийнятний профіль безпеки.