Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 94
  • Документ
    Мовні вибіркові дисципліни та їх роль у формуванні комунікативних компетентностей як складова особистісно-орієнтованого навчання
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Сидоренко, О. В.; Денисенко, О. М.
    В умовах реформування вітчизняної вищої школи важлива роль відводиться особистісно-орієнтованому навчанню, яке наділяє студента правом долучатися до формування навчальної програми та реалізовувати принципи компетентнісної 265 освіти. Цьому сприяють, зокрема, мовні вибіркові дисципліни, які впливають на формування базових комунікативних компетенцій.
  • Документ
    Застосування хмарних технологій Google Workspace при викладанні у вищій школі
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Завгородній, І. В.; Літовченко, О. Л.; Меркулова, Т. В.; Лисак, М. С.
    Стаття присвячена одному з перспективних напрямів розвитку інформативно-комунікаційних технологій, а саме використанню хмарних сервісів в освітньому процесі. Розглянуті зручності і переваги запровадження хмарних технологій, зокрема пакету Google Workspace for Education при викладанні медико-біологічних дисциплін у вищому медичному навчальному закладі. Викладені основні етапи організації навчальних занять із використанням різноманітних додатків пакету Workspace. Зазначено, що активне впровадження хмарних сервісів в освітній процес надає широкі можливості для створення різних навчальних ситуацій, оновлення дидактики й методики викладання, що сприяє підвищенню загальної якості освіти.
  • Документ
    Запровадження новітніх інтерактивних технологій у процесі підготовки іноземних студентів-медиків
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Щербина, М. О.; Скорбач, О. І.
    Одним з пріоритетних напрямків міжнародної діяльності закладів вищої освіти є підготовка спеціалістів для закордонних країн, яка потребує постійних інновацій, оскільки для сучасних медичних фахівців-іноземців недостатньо використовувати лише традиційні методи організації навчально-виховного процесу. Теорія та методика впровадження в нововведення характерні для будь-якої професійної діяльності людини, зокрема й медицини. Інновації в системі освіти самі по собі не виникають, вони є результатом наукових пошуків, передового досвіду викладачів.
  • Документ
    Проблеми лексикографічного забезпечення навчального процесу з іноземних мов
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Шуневич, Б. І.; Олексів, Г. Д.
    статті описано структуру виданих нами навчальних словників термінів автомобільного транспорту (АТ) та особливості їх укладання, з урахуванням сучасних лексикографічних досліджень і реального стану використання українських еквівалентів англійських термінів АТ викладачами закладів вищої освіти та спеціалістів з цієї галузі в Україні та за кордоном. Крім цього запропоновано обговорити ряд українських термінів автомобільного транспорту, які в радянські часи були вилучені зі словників, а зараз активно використовуються, тому введені нами в реєстр обидвох словників.
  • Документ
    The importance of information technology in modern medical educational process
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Sheshukova, O. V.; Mosiienko, A. S.; Maksymenko, A. I.; Polishchuk, T. V.; Шешукова, Ольга Вікторівна; Мосієнко, Анна Сергіївна; Максименко, Аліна Іванівна; Поліщук, Тетяна Вікторівна
    The use of innovative technologies in medical education makes it easier to acquire knowledge and share the acquired experience. The current generation of students differs from previous generations. The reason is that this generation grew up on the Internet, the knowledge of everything passes through the use of innovative technologies. Nowadays, three generations of people work in higher educational establishments. They are "Baby Boomers", X generation and Y generation. These generations are responsible, stable, they value development, they are also able to cooperate, they have family values and share life between the online and the real world. Medical education must develop with the use of the latest technology, because future doctors will meet patients in a completely different world in an era of innovative technology. But we should remember that medical education is one of the few educations in the world that cannot be obtained by correspondence.
  • Документ
    Особливості проведення лекцій у дистанційному режимі: погляд студентів
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Шевченко, О. С.; Говардовська, О. О.; Погорєлова, О. О.; Степаненко, Г. Л.; Овчаренко, І. А.; Малахова, Д. О.
    Опитування студентів медичних факультетів, присвячене лекціям у дистанційному навчанні, показало що близько 70 % здобувачів вважають змішану форму навчання ефективною. При цьому, традиційна лекція в дистанційному форматі не задовільняє більше половини студентів, а більше 40 % вважають лекційний формат застарілим. Виявлено, що для максимального зацікавлення студентів лекції мають бути збагачені клінічними прикладами, у тому числі, заснованими на особистому досвіді лектора, а також наповнені корисними сучасними знаннями, які важко знайти в навчальній літературі. Презентація лекції також має важливе значення, наприклад, більше 50 % студентів вважають себе візуалами за типом сприйняття інформації, а отже при підготовці лекцій слід значну увагу приділяти оформленню візуального ряду. Необхідно враховувати, що оформлення та структура лекції мають бути зручними для сприйняття з різних гаджетів, оскільки близько половини студентів переглядають лекції зі смартфонів. На погляд студентів, покращити онлайн-формат лекцій можливо за допомогою асинхронного їх проведення, при використанні відеозаписів. Таким чином, практично-орієнтовані курси відео-лекцій сприятимуть підвищенню залученості у навчання та мотивації студентів до вивчення дисципліни.
  • Документ
    К историческим и лингвистическим истокам анатомического термина «testis» (тестикула)
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Цисык, А. З.
    В статті розглянуто історичні та лінгвістичні витоки терміну testis (тестикула) в сучасній Міжнародній анатомічній термінології. Обґрунтовується походження анатомічного значення слова testis як наслідку метафоричного переносу значення «свідок» на парні сім’яні статеві залози чоловіка. Спростовуються гіпотези про існування в давньому Римі ритуалу складання свідками судової чи приватної присяги, торкаючись своїх тестикул.
  • Документ
    Етапи кар’єрного становлення як фактор професійної підготовки лікаря
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Цвіренко, Світлана Миколаївна; Похилько, Валерій Іванович; Чернявська, Юлія Ігорівна; Соловйова, Галина Олексіївна; Жук, Людмила Анатоліївна
    статті висвітлено основні складові поняття кар’єрного становлення майбутнього лікаря на етапі додипломної підготовки, його роль в педагогіці закладів вищої освіти на сучасному етапі. Розглянуто ключові етапи кар’єрного зростання особистості, а саме вибір освітньої програми, формування індивідуальної освітньої траєкторії, реалізація плану кар’єрного зростання, оцінка досягнень та принципи безперервного професійного розвитку. Наведено психологічні характеристики особистості на кожному з названих етапів кар’єрного зростання, висвітлено роль науково-педагогічних працівників у кар’єрному становленні здобувачів освіти, мотиваційні основи кар’єрного розвитку сучасної особистості, методичні принципи використання педагогічних технологій у процесі підготовки майбутніх лікарів.
  • Документ
    Видовий епітет на позначення кольору у латинських ботанічних назвах рослин
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Харитонова, Н. В.
    У статті розглядається лексика на позначення кольору у ботанічній номенклатурі. У процесі дослідження було запропоновано систематизацію латинських ботанічних найменувань лікарських рослин за інформативним компонентом; проведено аналіз лексичного матеріалу за граматичними ознаками узгодженого означення; визначено відмінності у перекладі ботанічних термінів на українську мову; розглянуто етимологію латинізованих слів у видовому епітеті бінарної назви.
  • Документ
    Interkultureller ansatz des fremdsprachlichen deutschunterrichts
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Hristea, Mihaela
    Das interkulturelle Konzept der Fremdsprachendidaktik geht von grundlegenden pädagogischen Überlegungen aus, die sich aus der genaueren Analyse der Lernerperspektive ergeben. Dabei werden Faktoren der kulturspezifisch und individuell geprägten Lebenserfahrung eine wichtige Rolle spielen. Der interkulturelle Ansatz entwickelt sich dort, wo man eine ausgeprägte geografische, kulturräumliche Distanz und anders geartete gesellschaftliche Verhältnisse im Vergleich zu den Zielländern vorfindet.
  • Документ
    Академічна доброчесність як провідна складова професійного іміджу викладача сучасного закладу вищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Фоміна, Л. В.; Каліна, К. Є.; Скорбач, Т. В.
    У статті проаналізовано наукові підходи до визначення іміджу викладача сучасного ЗВО; наголошено на актуальності та доцільності формування позитивного професійного іміджу педагога як провідного чинника високо іміджу ЗВО; досліджено складові іміджу викладача; виокремлено необхідність слідуванням нормам академічної доброчесності для формування позитивного професійного іміджу викладача не тільки в межах ЗВО, а й міжнародної академічної спільноти; визначено напрями діяльності викладача ЗВО з урахуванням дотримання в професійній діяльності принципів і норм академічної доброчесності.
  • Документ
    Формування іншомовної професійної компетентності і мотивації студентів до професійно-орієнтованого спілкування
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Трофименко, А. О.
    У статті розглянуті особливості компетентнісного підходу до вивчення іноземної мови в системі професійно-орієнтованої підготовки майбутніх випускників нелінгвістичні вузу. Визначено значення, розглянуті структурно-змістовні компоненти, сутність та рівні сформованості іншомовної професійної комунікативної компетентності як складової компетентнісної моделі підготовки майбутніх випускників немовного вузу в багаторівневому освітньому просторі університету. Аналізуються тенденції подальшого вивчення мови для спеціальних цілей в вузі в епоху інтенсивного розвитку нових інформаційних технологій, мультимедійних засобів і освітніх Інтернет-порталів. Інноваційні зміни в розвитку сучасного суспільства справляють істотний вплив на систему освіти, актуалізуючи необхідність модернізації та конструювання нової освітнього середовища вузу, лінгвістичну освіту студентів в якій було б орієнтоване на розвиток і вдосконалення рівня сформованості іншомовної компетентності з урахуванням міжнародних освітніх стандартів і відповідно до ціннісних пріоритетів особистості. У зв'язку з цим іншомовна професійна комунікативна компетентність студентів виступає як гуманітарний феномен в особистісному і професійному самовизначенні майбутніх фахівців. Входження індивіда в світ іншомовної культури відбувається в умовах позитивних змін у ставленні особистості до соціально значущих цінностей: безперервної освіти, професійної діяльності, іноземної мови, професійно-орієнтованого іншомовного міжкультурного спілкування. Це пов'язане з інтеграцією України в світовий освітній простір і, як наслідок, з тенденціями до модернізації та глобалізації національної системи освіти.
  • Документ
    Психолого-педагогічні засади формування сучасного фахівця з вищою освітою
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Трегуб, С. Є.
    Стаття присвячена з’ясуванню психолого-педагогічних засад в процесі формування майбутнього фахівця з вищою освітою. Для успішного функціонування сучасного фахівця, особливо, якщо його діяльність пов’язана з взаємодією «людина-людина», необхідно володіти не лише теоретичними фаховими знаннями, тобто бути професіоналом, мати мотивацію до навчання, проявляти толерантність і творче мислення під час вирішення критичних ситуацій, а також володіти стійкими практичними навичками ефективного спілкування.
  • Документ
    Виміри свободи у контексті ідентичності мігрантів
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Терещенко, О. В.
  • Документ
    Polish education system in the context of the 2016 reform: social implications
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Szast, Mateusz
    The aim of the paper is to discuss the features of the education system in Poland with a special focus on its recent reform in 2016 and the social implications of the reform on the functioning of the contemporary young generation. The paper is built on the concept of social capital of such authors as Pierre Bourdieu, James Coleman and, above all, Robert Putnam, from which the issues of bonding type social capital and bridging type social capital are taken. The issue of human capital in social sciences is extensive, however, it is worth emphasizing the lack of studies on the social capital of students, especially the bridge-type social capital in the context of education of the young generation.
  • Документ
    Нативізм у мовних теоріях
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Содомора, П. А.; Антонюк-Кириченко, С. А.; Sodomora, P. A.; Antonyuk-Kyrychenko, S. A.
    У статті розглянуто основи теорій бігейвіоризму та нативізму. Проаналізовано мовні підходи Р. Декарта, Б. Скіннера, В. фон Гумбольдта, Н. Хомського та ін. Звернено увагу на недостатньому висвітленні розуміння процесу роботи мозку людини і його співвідношення із вимовою. Описано різні підходи до пояснення мови як феномену. Наведено погляди вчених стосовно первинних джерел пізнання мови. Зосереджено увагу на контроверсійних аспектах поглядів прихильників теорії бігейвіоризму, на думку яких вивчення мови засновується на загальній лінгвістичній поведінці та виступає лише поведінковими правилами, які притаманні особі. Виокремлено унікальну здатність людей вивчати мову та продукувати абсолютно нескінченну кількість роздільних висловлювань. Те, що ми говоримо у певних обставинах, як ми відповідаємо іншим, як зазначено у статті, є результатом складної взаємодії між нашою історією, сприйняттям теперішньої ситуації, прагнень, а також – нашого знання про те, як працює мова.
  • Документ
    Основні технології навчання англійської мови для студентів немовних спеціальностей педагогічного вишу
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Сліпенко, В. О.
  • Документ
    Методичні засади викладання медичної хімії на терені формування «клінічного мислення» майбутніх лікарів
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Сирова, Г. О.; Завада, О. О.; Петюніна, В. М.; Макаров, В. О.; Чаленко, Н. М.; Тішакова, Т. С.; Левашова, О. Л.
    Метою дослідження став аналіз наукових публікацій, які описують різноманітні методологічні підходи формування «клінічного мислення» у студентів-медиків під час викладання фундаментальних дисциплін: таких, як медична хімія. В статті розглянуто основні методичні засади викладання медичної хімії на терені формування «клінічного мислення» майбутніх лікарів. Визначено, що сьогодні медична освіта вимагає якісного нового підходу до навчального процесу з метою використання різних методологічних підходів для формування «клінічного мислення» у студентів-медиків з перших років навчання в медичному університеті.
  • Документ
    Актуальні питання оптимізації курсу латинської мови у вищих фармацевтичних закладах освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Світлична, Є. І.; Савіна, В. В.
  • Документ
    Педагогічна культура у ВНЗ освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2021) Самойленко, Т. О.; Нетребчук, Л. М.
    Проаналізовано нові вимоги до підвищення якості навчання, які будуть не лише забезпечувати передачу набутого комплексного досвіду від одного покоління іншому, але й створювати умови для максимального розвитку особистості майбутнього спеціаліста, здатного самостійно здобувати знання.