Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 38
  • Документ
    How can we encourage adult learners to keep going and boost their confidence while studying english?
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Slipchenko, L.; Bieliaieva, O.; Lysanets, Yu.; Kostenko, V.; Znamenska, I.; Goncharova, Ye.; Vardanian, A.; Rozhenko, I.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса Віталіївна
    In Ukraine, there is a significant increase in demand for improving English language skills as a means of interaction, exchange of experience, and learning. This applies not only to academics but also to society as a whole. PSMU plays an important role in developing and supporting initiatives and programs aimed not only at improving the current Eng lish language skills of teachers and students, but also at having a long-term, positive and sustainable impact on the teaching of English in the education system. This article explores the peculiarities of the teaching/learning process and provides practical advice on adult learning. В Україні спостерігається значне зростання попиту на вдосконалення навичок володіння англійською мовою як засобу взаємодії, обміну досвідом та навчання. Це стосується не тільки науковців, а також суспільства в цілому. ПДМУ відіграє важливу роль у розробці та підтримці ініціатив і програм, спрямованих не лише на покращення поточних навичок володіння англійською мовою викладачами та здобувачами вищої освіти, але й на довготривалий, позитивний та сталий вплив на викладання англійської мови в системі освіти. В даній статті було досліджено особливості процесу викладання/навчання та надання практичних порад щодо навчання дорослих.
  • Документ
    Digital tools and resources for enhancing english proficiency
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Rozhenko, I.; Baidi, A.; Moqtaderi, M.; Роженко, Інеса Віталіївна
    The integration of digital tools in language learning has revolutionized the way individuals acquire English proficiency. The paper focuses on various digital resources, including mobile applications, online platforms and artificial intelligence-driven tools facilitating language acquisition, as well as analyzes their effectiveness in improving listening, speaking, reading and writing skills. The authors highlight the best practices for incorporating digital tools into English language learning. Інтеграція цифрових технологій у вивчення мов докорінно змінила спосіб набуття людьми рівня володіння англійською мовою. У статті розглядаються різні цифрові ресурси, зокрема мобільні додатки, онлайн-платформи та технології на основі штучного інтелекту, які сприяють засвоєнню мови, а також аналізується їхня ефективність у розвитку навичок слухання, говоріння, читання та письма. Автори висвітлюють найкращі практики впровадження цифрових технологій у процес вивчення англійської мови.
  • Документ
    Вплив сучасних інформаційних технологій навчання на покращення навчальних досягнень студентів
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Нємченко, Іван Іванович; Кравців, Микола Ігорович; Ляховський, Віталій Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Люлька, Олександр Миколайович; Прихідько, Роман Анатолійович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна
    У результаті впровадження новітніх педагогічних технологій до організації процесу професійної підготовки майбутніх лікарів дозволяє вирішувати проблеми розвивального, особистісно-орієнтованого навчання. Спостерігається зростання фахової компетентності майбутніх лікарів, відслідковується формування сучасного стилю критичного мислення, покращуються якісні показники навчальних досягнень студентів. As a result of the introduction of the latest pedagogical technologies to the organization of the process of professional training of future doctors, it is possible to solve the problems of developmental, personal-oriented training. there is an increase in the professional competence of future doctors, the formation of a modern style of critical thinking is monitored, and the qualitative indicators of the educational achievements of students are improved.
  • Документ
    Особливості застосування тестового контролю знань студентів на кафедрі хірургії у вищих медичних навчальних закладах
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Кравців, Микола Ігорович; Дудченко, Максим Олексадрович; Ляховський, Віталій Іванович; Іванова, Галина Олегівна; Краснов, Олег Георгійович; Нємченко, Іван Іванович; Корнійчук, Вадим Йосипович
    У статті висвітлено суть та основне значення тестового контролю знань студентів для навчальновиховного процесу, оцінено перспективи застосування тестових технологій у новій освітній моделі майбутнього лікаря. Метою даної роботи є оцінювання рівня організації тестового контролю студентів на кафедрі хірургії № 1 Полтавського державного медичного університету. Виділено основні види тестів залежно від етапу навчального процесу, на якому проведено впровадження, та сформульовано основні вимоги для створення тестових завдань. Тестовий контроль знань студентів з хірургії, як частина інноваційних навчальних технологій, підвищує об’єктивність оцінювання, сприяє активізації пізнавальної діяльності, удосконалює у студентів навички самостійної роботи, що сприяє формуванню сучасного спеціаліста із вмінням логічно мислити. The article highlights the essence and main significance of test control of students' knowledge for the educational process, assesses the prospects for the application of test technologies in the new educational model of the future doctor. The purpose of this work is to assess the level of organization of test control of students at the Department of Surgery No. 1 of Poltava State Medical University. The main types of tests are distinguished depending on the stage of the educational process at which the implementation was carried out, and the main requirements for creating test tasks are formulated. Test control of students' knowledge in surgery, as part of innovative educational technologies, increases the objectivity of assessment, contributes to the activation of cognitive activity, improves students' skills of independent work, which contributes to the formation of a modern specialist with the ability to think logically. Conclusions. 1. Effective organization of test control in clinical immunology and allergology includes various types of pedagogical testing of knowledge and skills - input (at the beginning of training), current (during the training period), final (after completing the module). 2. For a comprehensive assessment of the quality of students' learning outcomes, test control must be combined with the use of traditional assessment methods. 3. The use of modern technical equipment and advanced forms of software contributes to the optimization of the educational process and the improvement of education quality management processes.
  • Документ
    Професійне мислення майбутнього лікаря: психолого-педагогічний підхід
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Боброва, Нелля Олександрівна; Коваленко, Нінель Павлівна; Поспєлова, Ганна Дмитрівна; Федорченко, Віра Іванівна; Важнича, Олена Митрофанівна; Bobrova, N. О.; Kovalenko, N. P.; Pospielova, G. D.; Fedorchenko, V. I.; Vazhnichaya, E. M.
    Сформоване клінічне мислення, що визначає професіоналізм та кваліфікацію лікаря, має розвиватися ще в процесі навчання студентів у вищому навчальному закладі при засвоєнні навчального матеріалу і вдосконалюватися протягом усієї подальшої професійної (лікарської) діяльності. У даній роботі нами визначено показники, якими можна охарактеризувати клінічне мислення. Завдання професійного навчання полягає у формуванні категоріальних систем знань, що забезпечують застосування теоретичних знань на практиці. В основі розвитку професійного мислення сучасного спеціаліста лежить мотиваційне забезпечення студентів. Будучи фундаментальною в психолого-педагогічній науці та основою психології особистості, мотивація детермінує особливості поведінки та діяльності. З’ясовано також етапи формування у студентів під час навчання професійного лікарського мислення. Визначено, що запровадження викладачами інноваційних педагогічних технологій, використання в межах конкретної дисципліни успішної навчальної комунікації, заохочення студентів до творчої, інтелектуальної взаємодії, покращує результативність навчально-пізнавального процесу, сприяє професійному розвитку особистості та формуванню професійного мислення. Крім того, необхідним є формування у майбутніх лікарів системних уявлень про структуру та розвиток патологічного процесу, діагностику, лікування та профілактику захворювань. Таким чином, завданням вищих медичних навчальних закладів є забезпечення формування у студентів цілісного професійного лікарського мислення теоретичного типу як основи їхньої професійної діяльності. Formed clinical thinking, which determines a doctor’s professionalism and qualifications, should be developed during students’ training in a higher educational institution when they master the academic material and be improved throughout their subsequent professional (medical) activity. In this work, we have determined the indicators by which clinical thinking can be characterised. The task of professional training is to form categorical systems of knowledge that ensure the application of theoretical knowledge in practice. The motivational support of students is the basis of the development of the professional thinking of a modern specialist. Motivation is fundamental in psychological and pedagogical science and the basis of personality psychology. It determines the characteristics of behaviour and activity. The stages of the professional medical thinking in students during training are also clarified. It has been determined that the introduction of innovative pedagogical technologies by teachers, the use of successful educational communication within a specific discipline, and the encouragement of students to creative, intellectual interaction improve the effectiveness of the academic and cognitive process, contribute to the professional development of the individual and the formation of professional thinking. In addition, it is necessary to form systemic ideas about the structure and development of the pathological process, diagnostics, treatment and prevention of diseases in future doctors. Thus, the task of higher medical educational institutions is to ensure the formation of holistic professional medical thinking of a theoretical type in students as the basis of their professional activity.
  • Документ
    Оvercoming language anxiety in english learning among higher education students
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Rozhenko, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Solohor, I.; Znamenska, I.; Slipchenko, L.; Vardanian, A.; Роженко, Інеса Віталіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Варданян, Анаіт Оганесівна
    Language anxiety significantly impacts the ability of university students to learn English effectively. The paper ex plores the causes, manifestations and consequences of language anxiety, as well as strategies to mitigate it in higher educational establishments. By analyzing theoretical frameworks and empirical studies, the paper provides actionable recommendations for educators, institutions and students to create a supportive learning environment that fos ters confidence and proficiency. Мовна тривога значно впливає на здатність студентів університетів ефективно вивчати англійську мову. У статті розглядаються причини, прояви та наслідки мовної тривоги, а також стратегії з її подолання у контексті вищої освіти. Аналіз теоретичних концепцій та емпіричних досліджень дозволяє окреслити практичні рекомендації для виклада
  • Документ
    Сommon sentence structure mistakes among ukrainian medical students in english: challenges and solutions
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Solohor, I. M; Znamenska, I. V.; Taran, Z. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Таран, Зінаїда Михайлівна
    Effective communication in English is crucial for medical students, as much of medical literature and international collaboration occurs in English. However, Ukrainian medical students frequently struggle with constructing grammatically correct sentences due to significant differences between Ukrainian and English syntax. This paper examines the most prevalent sentence structure errors among Ukrainian medical students, including word order confusion, misuse of articles, overuse of passive voice, incorrect relative clause formation, and subject-verb agreement issues. The analysis, based on formative and summative assessments, identifies recurring linguistic challenges and categorizes errors to better understand their causes. Key difficulties arise from the flexibility of Ukrainian word order, the absence of articles in the Ukrainian language, and differences in passive construction and verb agreement. To address these challenges, the paper explores effective teaching strategies, such as contrastive analysis, error analysis, targeted grammar exercises, and extensive exposure to medical texts. Regular speaking and writing practice, peer feedback, and interactive learning methods are also highlighted as essential for improving syntactic accuracy. By implementing these strategies, educators can enhance students’ proficiency in English, equipping them with the necessary skills for academic success and professional communication in the medical field. Ефективне спілкування англійською мовою є вирішальним для майбутніх фахівців у галузі медицини у кон тексті вибудовування успішної кар’єри та міжнародної співпраці. Українські здобувачі освіти часто зіштов хуються з труднощами у побудові граматично правильних речень через значні відмінності між українським та англійським синтаксисом. У цій статті розглянуті найпоширеніші помилки в побудові речень, яких при пускаються студенти-медики, зокрема плутанина в порядку слів, неправильне вживання артиклів, надмірне використання пасивного стану, помилки в утворенні відносних речень та проблеми узгодження підмета з дієсловом. Аналіз, що ґрунтується на результатах формувального та підсумкового оцінювання, дозволив визначити та класифікувати часто повторювані мовні помилки для кращого розуміння причин їхнього виникнення та визначення підходів для їх усунення. Основні труднощі виникають інтерференцію рідно мови, а саме через гнучкість українського порядку слів, зумовлену, передусім, наявністю відмінків, відсутність артиклів у рідній мові та відмінності в пасивних конструкціях і узгодженні дієслів. Для подолан ня цих проблем у статті запропоновано ефективні стратегії навчання, такі як контрастивний аналіз, аналіз помилок, граматичні вправи, спрямовані на закріплення вживання певних структур, та аналіз автентичних текстів. Регулярна практика усного та письмового мовлення, своєчасних зворотній зв’язок та інтерактивні методи навчання також є важливими кроками щодо удосконалення синтаксичної точності.
  • Документ
    Інноваційні впровадження в начальний процес для студентів ІІІ курсу стоматологічного факультету для забезпечення взаємодії набутих компетентностей та практичних навичок на кафедрі пропедевтики терапевтичної стоматології
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Ткаченко, Ірина Михайлівна; Марченко, Ірина Ярославівна; Дворник, Анна Валентинівна; Браїлко, Наталія Миколаївна
    Підготовка студентів-стоматологів є динамічним, поступовим процесом який базується на здобутті теоретичних знань з подальшим їх застосуванням в клініці терапевтичної стоматології. Для досягнення цієї мети на кафедрі пропедевтики терапевтичної стоматології для студентів ІІІ курсу стоматологічного факультету запроваджене теоретичне навчання з предмету з подальшим його опрацюванням в клініці для забезпечення колобарації набутих компетентностей та практичних навичок для розв’язання складних задачі і проблем у сфері стоматології та охорони здоров’я. The formation of dental students is a dynamic, gradual process based on the acquisition of theoretical knowledge with its subsequent application in the clinic of therapeutic dentistry. To achieve this goal, the Department of Propaedeutics of Therapeutic Dentistry has introduced theoretical training in the subject for third-year students of the Faculty of Dentistry with its subsequent development in the clinic to ensure and collaborate the acquired competencies and practical skills for solving complex tasks and problems in the field of dentistry and healthcare.
  • Документ
    Тeaching verbals effectively: challenges and strategies for Ukrainian students in ESP (medicine, dentistry) courses
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Honcharova, Ye. Ye.; Slipchenko, L. B.; Vardanian, A. O.; Rozhenko, I. V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса Віталіївна
    This paper investigates the challenges faced by Ukrainian dental and medical students in mastering English verbals (infinitives, gerunds, and participles) within the context of English for Specific Purposes (ESP) courses. Given the absence of direct equivalents in Ukrainian grammar, these grammatical structures pose significant difficulties for students, leading to common errors such as misplacement and over-reliance on literal translation. Based on five years of student assessments, this study identifies key challenges and proposes pedagogical strategies to enhance students' understanding and use of verbals. These strategies include contextualized grammar instruction, scaffolded practice activities, and the integration of authentic materials, such as clinical case reports and medical journal articles. By implementing these strategies, educators can effectively equip students with the necessary grammatical skills for clear, concise, and professional communication within the global healthcare context. У запропонованій роботі окреслено труднощі, з якими стикаються українські здобувачі вищої освіти у галузі оорони здоров’я при опануванні англійських не особових дієслівних форм (інфінітивів, герундіїв та дієпри кметників) у рамках курсів англійської мови для спеціальних цілей (ESP). Оскільки в українській граматиці відсутні прямі еквіваленти цих граматичних структур, вони становлять значні труднощі для студентів, що призводить до помилок та надмірної залежністості від буквального перекладу. Спираючись на аналіз оцінювання мовних та мовленнєвих умінь здобувачів, це дослідження визначає ключові проблеми, з якими вони зіштовхуються, та пропонує певні педагогічні стратегії для покращення розуміння та використання зазначених дієслівних форм, що сприятиме ефективній підготувці студентів до володіння необхідними граматичними навичками для чіткої, лаконічної та професійної комунікації в глобальному суспільстві.
  • Документ
    Роберт Джеймс Грейвс ‒ лікар, учений, викладач, людина
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Корженко, К.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Korzhenko, К.; Bieliaieva, O.
    Стаття присвячена видатному ірландському лікарю Роберту Джеймсу Грейвсу. Розглянуто основні етапи його біографії. Представлено деякі маловідомі факти з особистого життя. Основну увагу зосереджено на викладацькій діяльності та внеску Грейвса в клінічну медицину, зокрема, дослідженню токсичного зоба. У висновках зазначається, що ознайомлення з біографіями і маловідомими фактами з життя видатних лікарів і науковців дає змогу привернути увагу до їхніх постатей, "оживити" їх і вкотре замислитися над роллю окремої особистості в історії медицини. The article is devoted to the outstanding Irish physician Robert James Graves. The main stages of his biography are considered. Some little-known facts from his personal life are presented. The main attention is focused on Graves' teaching activities and contribution to clinical medicine, in particular, the study of toxic goiter. The article concludes that familiarization with the biographies and little-known facts from the lives of prominent doctors and scientists allows us to draw attention to their figures, "revive" them and once again reflect on the role of an individual in the history of medicine.
  • Документ
    Тhe most common word-building models in krok 1 exam tests
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Hladka, V. Y.; Borodavka A. O.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гладка, В. І.; Бородавка, Анна Олександрівна
    This study analyzes word-building models in Ukraine's KROK 1 medical exam to improve students' understanding of medical terminology. The research identifies affixation, compounding, and conversion as key mechanisms, with a focus on the influence of Latin and Greek roots. Results show that affixation is the most prevalent model, followed by compounding and conversion. These findings offer insights for medical educators to refine language training and enhance students' vocabulary acquisition. The prevalence of Latin and Greek elements highlights the importance of etymological awareness for medical students preparing for the KROK 1 exam. Це дослідження аналізує моделі словотворення в медичному іспиті КРОК 1 в Україні з метою покращення розуміння студентами медичної термінології. Дослідження визначає афіксацію, словоскладання та конверсію як ключові механізми, з акцентом на вплив латинських та грецьких коренів. Результати показують, що афіксація є найпоширенішою моделлю, за якою слідують словоскладання та конверсія. Ці висновки пропонують розуміння для медичних педагогів щодо вдосконалення мовної підготовки та розширення словникового запасу студентів. Перевага латинських і грецьких елементів підкреслює важливість етимологічної обізнаності для студентів-медиків, які готуються до іспиту КРОК 1.
  • Документ
    А linguistic analysis of zero derivation in krok 1 medical exam tests
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Solohor, I.; Slipchenko, L.; Honcharova, Ye.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Гончарова, Олена Олегівна
    Ukraine designed to assess fundamental medical knowledge in English. The investigation of instances of nominalization, verbalization, adjective-to-noun zero derivation, and prepositional phrase substitution reveals how zero derivation enhances the conciseness, clarity, and scientific precision of medical test questions. У цьому дослідженні аналізується роль конверсії в тестах стандартизованого іспиту КРОК 1 англійською в Україні. Дослідження випадків номіналізації, вербалізації, нульової деривації прикметників та іменників, а також прийменникової заміни словосполучень показує, як конверсія сприяє стислості, ясності та науковій точності фахових тестових запитань.
  • Документ
    Еnhancing krok 1 medical english training through customized materials
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L.B; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса Віталіївна
    Examination in the English language for professional purposes is a part of the first stage of the Unified State Qualification Examination in the field of knowledge “Health Care” for medical students in Ukraine, evaluating their knowledge in fundamental medical sciences. This article explores the advantages of customized educational materials tailored to enhance KROK 1 exam tests’ preparation. Професійно орієнтований іспит з англійської мови є складовою першого етапу Єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю "Охорона здоров'я" для здобувачів вищої освіти в Україні, який оцінює знання з фундаментальних медичних дисциплін у медичних ЗВО. У цій статті досліджено переваги використання індивідуалізованих навчальних матеріалів для ефективної підготовки до іспитів КРОК 1 англійською мовою.
  • Документ
    Імідж викладача медичного університету: вплив воєнного стану
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Бублій, Тетяна Дмитрівна; Ніколішин, Анатолій Карлович; Костиренко, Олексій Петрович; Котелевська, Наталія Василівна; Іваницький, Ігор Олексійович; Сідаш, Юлія Володимирівна
    У статті розглянуто важливі складові іміджу викладача університету. Розвиток інноваційних методів навчання, педагогічної майстерності та моральних якостей викладача є невід’ємною частиною сучасної медичної освіти. Формування позитивного іміджу викладача потребує постійного самовдосконалення, використання новітніх освітніх технологій і відповідності високим морально-етичним стандартам. Війна в Україні має значний вплив на імідж викладача медичного закладу вищої освіти. The article examines important components of the image of a university teacher. The development of innovative teaching methods, pedagogical skills and moral qualities of a teacher is an integral part of modern medical education. The formation of a positive image of a teacher requires constant self-improvement, the use of the latest educational technologies and compliance with high moral and ethical standards. The war has a significant impact on the image of a teacher of a medical institution of higher education.
  • Документ
    Students’ training for the english language proficiency test: Krok 1. Medicine in Ukraine
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса Віталіївна
    Medical education in Ukraine requires students to pass standardized examinations, including The English Language Proficiency Test: Krok 1, which assesses their fundamental knowledge in basic medical sciences. For Ukrainian students, mastering English proficiency is crucial, as the test is conducted in English. This paper explores the preparation strategies for KROK 1, discussing the challenges faced by non-native English speakers and the methods for effective preparation. The study also emphasizes the integration of medical terminology, academic reading, and critical thinking skills in language training to enhance students’ performance. У системі медичної освіти України важливим етапом є складання стандартизованих іспитів, зокрема, The English Language Proficiency Test: Krok 1, що оцінює рівень фундаментальних знань з основних медичних дисциплін. Оскільки тестування відбувається англійською мовою, володіння нею є вкрай важливим для україн ських здобувачів вищої освіти. У цій статті розглянуто стратегії підготовки до КРОК 1, проаналізовано труднощі, з якими стикаються здобувачи вищої освіти, для яких англійська не є рідною, та запропоновано ефективні методи навчання. Підкреслено важливість інтеграції медичної термінології, академічного читання та навичок критичного мислення в процес мовної підготовки для підвищення успішності студентів.
  • Документ
    Linguistics features of legal discourse in informed consent forms for coronary surgery
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Hrytsenko, I. S.; Kostenko, H. V.; Kostenko, V. H.; Гриценко, І. С.; Костенко, Георгій Віталійович; Костенко, Вікторія Геннадіївна
    This study examines the linguistic representation of legal discourse in informed consent templates for coronary surgery. Analysis of the templates applied in the US medical settings enabled us to identify key features such as legal terminology, passive voice, modal verbs, nominalization, and complex sentence structures. These linguistics forms are most concentrated in sections like Risks and Benefits, Patient Rights, and Liability Clauses, where composite sentences and formal grammar ensure precision and compliance but often reduce readability. The findings reveal the challenges of balancing medical clarity with legal obligations, emphasizing the need for patient-centered communication. У запропонованому дослідженні розглянуті особливості мовної репрезентації юридичного дискурсу у формах інформованої згоди на коронарні оперативні втручання. Аналіз текстів продемонстрував, що галузе ва термінолексика, пасивні конструкції та модальні дієслова, які також служать засобами хеджування, номіналізація та складні синтаксичні конструкції є типовими мовними проявами юридичного дискурсу. Ці засоби, як правило, найбільш представлені в таких розділах, як «Ризики та переваги», «Права пацієнта» та «Заяви про відповідальність». Складні речення та формальна граматика забезпечують точність і відповідність нормативним вимогам, проте можуть ускладнювати сприйняття тексту. Отримані результати дослідження вказують на труднощі у збалансуванні медичної інформації та юридичних зобов’язань, підкреслюючи необхідність орієнтованого на пацієнта підходу до комунікації у медичних закладах.
  • Документ
    Професійні та моральні якості викладача закладу вищої освіти. Вимоги сьогодення
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Гончарова, Євгенія Євгенівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Дубровіна, Олена Віталіївна; Honcharova, Ye. Ye.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. G.; Znamenska, I. V.; Slipchenko, L. B.; Solohor, I. B.; Taran, Z. M.; Dubrovina, O. V.
    Розглянуто складові класичної структури педагогічної майстерності. Проаналізовано особливості таких її компонентів, як гуманістична спрямованість та професійна компетентність викладача. The components of the classical structure of pedagogical mastery are considered. The features of such components as the humanistic orientation and professional competence of the teacher are analyzed.
  • Документ
    Мотивація до навчання практичних навичок студентів-іноземців в умовах онлайн освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Чорна, Ірина Олексіївна; Малик, Сергій Васильович; Ярошенко, Роман Антонович; Стороженко, Олексій Володимирович; Драбовський, Віталій Сергійович
    Стаття розглядає проблему мотивації студентів-іноземців до навчання практичних хірургічних навичок в умовах онлайн-освіти, зокрема в контексті підготовки до об'єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ). Вона аналізує виклики та обмеження, з якими стикаються студенти та викладачі при застосуванні дистанційних технологій у навчанні, зокрема мовні та культурні бар'єри, технічні труднощі та недостатню практичну взаємодію. Окремо розглядаються методи підвищення мотивації, такі як використання інтерактивних технологій, відео- та віртуальних демонстрацій, гейміфікації навчання, а також активне залучення студентів до виконання практичних завдань через онлайн-платформи. Автори наголошують на важливості інтеграції зворотного зв'язку та персоналізованого підходу в навчання, що дозволяє студентам-іноземцям ефективно засвоювати практичні навички, необхідні для успішної здачі ОСКІ. Висвітлено значення адаптації навчального процесу до мовних та культурних особливостей студентів для підвищення їх мотивації та успішного проходження онлайн-освіти. Стаття підкреслює, що використання сучасних технологій дистанційного навчання здатне значно підвищити ефективність навчання та зробити його доступним і релевантним для майбутніх медичних фахівців. The article addresses the issue of motivation among international students in acquiring practical surgical skills in the context of online education, particularly in preparation for the Objective Structured Clinical Examination (OSCE). It analyzes the challenges and limitations faced by students and instructors when applying remote learning technologies, including language and cultural barriers, technical difficulties, and insufficient practical interaction. The article also explores methods of enhancing motivation, such as the use of interactive technologies, video and virtual demonstrations, gamification of learning, and active engagement of students in performing practical tasks through online platforms. The authors emphasize the importance of integrating feedback and personalized approaches in teaching, allowing international students to effectively acquire the practical skills necessary for successful OSCE completion. The importance of adapting the learning process to students' linguistic and cultural characteristics to enhance their motivation and successful completion of online education is highlighted. The article underscores that the use of modern remote learning technologies can significantly improve the effectiveness of education, making it more accessible and relevant for future medical professionals.
  • Документ
    Застосування інноваційних технологій в освітньому процесі на кафедрі хірургії №3 під час воєнного стану
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Челішвілі, Анатолій Леонідович; Малик, Сергій Васильович; Драбовський, Віталій Сергійович; Панасенко, Сергій Іванович; Рибалка, Ярослав Володимирович; Осіпов, Олександр Сергійович; Подлєсний, Володимир Ігорович; Котовий, Олександр Вікторович; Кербаж, Нізар Ріда
    Ця стаття присвячена дослідженню та обговоренню сучасних підходів до освітнього процесу навчання медичної аудиторії. Мета даної статті полягає в аналізі та обговоренні останніх літературних джерел, в яких досліджуються актуальні методи викладання під час воєнного стану. Робота спрямована на визначення найбільш перспективних інноваційних технологій в освітньому процесі для забезпечення якісної медичної освіти. This article is dedicated to the study and discussion of modern approaches to the educational process for medical audiences. The purpose of this article is to analyze and discuss the latest literature sources that explore current teaching methods during martial law. The work aims to identify the most promising innovative technologies in the educational process to ensure quality medical education.
  • Документ
    Формування професійної комунікації лікарів-інтернів в процесі навчання
    (Полтавський державний медичний університет, 2025-02-12) Животовська, Лілія Валентинівна; Боднар, Леся Анатоліївна; Бойко, Дмитро Іванович; Рудь, Вадим Олексійович; Вородюхіна, Алла Кирилівна
    Сучасна медична освіта ґрунтується на практичному навчанні, а також міжособистісній соціальній взаємодії в межах професійного середовища. Тому важливою складовою освітнього процесу є комунікативна діяльність, що забезпечує не тільки активну взаємодію у колективі, а й дозволяє становити власну ідентичність як майбутнього професіонала. Інтерактивні методи проведення заняття сприяють формуванню різностороннього діалогу та співпраці з урахуванням особистісних якостей кожного задля спільного вирішення навчальних задач, спонукають до формування у лікарів-інтернів позитивних особистісних якостей, інтересу до отримання знань, що є важливим компонентом для забезпечення якісної підготовки фахівців. Одним із інтерактивних методів, спрямованих на розвиток навичок обґрунтування власної позиції, є PRES-формула. Реалізація даного методу надає можливості лікарям-інтернам моделювати власні судження, чітко і аргументовано висловлювати думки щодо дискусійного питання, що важливо для розвитку комунікативної компетентності майбутніх лікарів та підвищення ефективності навчання. Modern medical education is based on practical training, as well as interpersonal social interaction within the profes¬sional environment. Therefore, an important component of the educational process is a communicative activity, which provides not only active interaction in the team, but also allows you to form your own identity as a future professional. Interactive methods of conducting classes contribute to the formation of multi-faceted dialogue and cooperation, taking into account the personal qualities of everyone for the joint solution of educational problems, encourage the for-mation of positive personal qualities in intern doctors, interest in acquiring knowledge, which is an important component for ensuring high-quality training of specialists. One of the interactive methods aimed at developing skills of sub¬stantiating one's own position is the PRES-formula. The implementation of this method provides opportunities for interns to model their own judgments, clearly and reasonably express their opinions on a debatable issue, which is im¬portant for the development of communicative competence of future doctors and increasing the effectiveness of train¬ing.