Наукові праці. Кафедра дитячої терапевтичної стоматології

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 487
  • Документ
    Вдосконалення професійної майстерності викладачів у сучасній освіті
    (Івано-Франківський національний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Яценко, Павло Ігорович; Ващенко, Ірина Юріївна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Моргун, Наталія Анатоліївна
    Оволодіння педагогічною майстерністю доступне кожному викладачеві, лише за цілеспрямованої індивідуально-психологічної самоосвіти та саморозвитку на основі інтеграції досвіду, теоретичних знань й практичних умінь. Використання комп ’ютерних технологій в освітній системі відкриває нову історичну епоху у розвитку освіти, як соціального інституту.
  • Документ
    The importance of parental involvement in the oral hygiene of children aged 3-5 years
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Kaskova, L. F.; Sadovski, M. O.; Murtazaev, S.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Pavlenkova, O. S.; Каськова, Людмила Федорівна; Садовські, Марина Олександрівна; Муртазаєв, С. С.; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Садовски, Марина Александровна; Муртазаев, С. С.; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Павленкова, Оксана Сергеевна
    Given the high prevalence of caries in deciduous and permanent teeth in children worldwide, it is necessary to expand educational programs for students at various levels, to engage in health education initiatives targeting parents, teachers, and policymakers. Such efforts aim to foster interest and awareness among stakeholders involved in shaping health policies. Our study aimed to assess the efficacy of the "Form for recording oral hygiene skills of children aged 3 to 5 years," developed by our team, as a means to enhance children's oral hygiene proficiency. Following the implementation of preventive measures in the first group, we observed a notable enhancement in the oral hygiene index, decreasing from 1.71 to 1.55 points between the initial and final assessments. This improvement correlates with the advancement of children's practical skills with age, alongside the active involvement of parents in their children's oral care routines. In the second group, the hygiene index significantly worsened with each examination. A comparison of this index between the groups at the second and third examinations revealed a significant difference. Children were also divided into groups, which we monitored according to the state of oral hygiene. In the first group, 45.7% of children had good oral hygiene during the first examination, 53.3% during the second, and 72.4% during the third. This rise can be attributed to a decrease in cases of children exhibiting poor hygiene, dropping from 20% to 6.9%. In the second group, children with good hygiene decreased from 51.4% to 28%. The group average remained satisfactory at each visit, but the number of children with poor hygiene increased from 14.3% to 52%. All of the above is aimed at reducing caries of temporary teeth, which is the main unresolved issue of modern pediatric dentistry.
  • Документ
    Assessment of attitudes and practices regarding oral healthcare among the parents during the war
    (Journal of International Dental and Medical Research, 2024-04-01) Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Novikova, S. Ch.; Sadivski, M. O.; Pavlenkova, O. S.; Ulasevich, L. P.; Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Новікова, Світлана Чеславна; Ващенко, Ірина Юріївна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Садовскі, Марина Олександрівна
    This study aimed to assess parents' attitudes and practices concerning their children's oral healthcare, dietary habits, and dental care during the war. The study was conducted with a sample of 375 parents of children aged 4-7 years selected randomly from public schools, kindergartens, and the pediatric public dental clinic after obtaining informed consent. A questionnaire was used to assess the attitudes and practices of parents toward their child's dietary habits, oral hygiene measures, and dental information during the war. Most of the parents had satisfactory knowledge and positive attitudes regarding their children's oral health. The internally displaced children experienced more dental problems (P= .02) and consumed more food (P= .008) than the local population. The parents with university education and professional occupations were more involved in supervising their children tooth brushing (P= .0001). 57.07% of children brush their teeth once a day. 47.47% of parents supervised their child's oral hygiene, and 47.73% needed more time to implement additional oral hygiene measures. The surveyed Ukrainian parents displayed satisfactory attitudes and practices towards oral health, but they lack awareness of their children`s oral hygiene measures, which could be related to the inconveniences faced both by parents and children during wartime.
  • Документ
    Використання практико-орієнтованого навчання під час викладання дисципліни «Профілактика стоматологічних захворювань із пропедевтикою стоматологічних захворювань»
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Каськова, Людмила Федорівна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Новікова, Світлана Чеславна; Павленкова, Оксана Сергіївна
    У статті розглянуто і детально проаналізовано організацію практико-орієнтованого навчання під час викладання дисципліни «Профілактика стоматологічних захворювань із пропедевтикою дитячої терапевтичної стоматології».
  • Документ
    Оцінка знань як аспект підвищення якості підготовки лікарів-стоматологів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Яценко, Павло Ігорович; Янко, Наталія Валентинівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Моргун, Наталія Анатоліївна
    Стаття висвітлює застосування тестових форм контролю знань здобувачів освіти як спосіб під- вищення якості опанування навчального матеріалу з дисципліни.
  • Документ
    Analysis of indicators of caries of permanent teeth in children according to the endemic features of the Poltava region, Ukraine
    (Aluna Publishing, 2024) Amosova, L. I.; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Khmil, O. V.; Novikova, S. Ch.; Ulasevych, L. P.; Амосова, Людмила Іванівна; Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Хміль, Олена Всеволодівна; Новікова, Світлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Ивановна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Новикова, Светлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павловна
    Aim: This research is focused at analyzing the indicators and substantiating the peculiarities of caries prevention in permanent teeth in schoolchildren of Poltava region, taking into account the endemic features of the Poltava region. Materials and Methods: A comparative study was conducted among 608 pupils of secondary schools in Kremenchuk, who consumed drinking water with fluoride concentrations in the lower limits of the norm, and 1214 pupils of secondary schools in Poltava, who consumed drinking water with fluoride concentrations in the optimal upper limits of the norm. Results: The rates of caries in permanent teeth in children living in a region with fluoride concentrations in drinking water in the optimal-upper normal range are several times lower than in children of the same age living in a region with fluoride concentrations in drinking water in the lower normal range, and a significant increase in the prevalence and intensity of caries is observed from 7 to 9 to 12 years of age, as teeth after eruption are most vulnerable to caries. In a region where the fluoride concentration in drinking water is in the optimal-upper range of the norm, children with early forms of fluorosis have the lowest prevalence and intensity of caries. Conclusions: Endemic features of the region directly affect the prevalence and intensity of the caries process. In regions with a fluoride concentration in drinking water within the optimal upper limits of the norm, prevention of caries in permanent teeth in children should be carried out taking into account the presence of fluorosis.
  • Документ
    Комплексний підхід до застосування різних форм і методів навчання майбутніх лікарів-стоматологів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Новікова, Світлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павлівна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Янко, Наталія Валентинівна; Хміль, Олена Всеволодівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Новикова, Светлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павловна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Янко, Наталья Валентиновна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Novikova, S. Ch.; Ulasevych, L. P.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yanko, N. V.; Khmil, E. V.; Vashchenko, I. Yu.
    Стаття висвітлює комплексне застосування різних форм і методів навчання для якісної підготовки висококваліфікованих лікарів-стоматологів на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології
  • Документ
    Методи визначення кінцевого рівня знань здобувачів освіти під час підсумкового контролю
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Уласевич, Лариса Павловна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Kaskova, L. F.; Ulasevych, L. P.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.; Pavlenkova, O. S.; Andriyanova, O. Yu.
    У статті представлено методи визначення кінцевого рівня знань здобувачів вищої освіти, їхні функції й завдання. Метою визначено вдосконалення методики оцінювання, яка використовується під час вивчення дисципліни «Дитяча терапевтична стоматологія».
  • Документ
    Актуальні методи навчання, якими має володіти кожний викладач
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Садовські, Марина Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Sadovski, M. O.
    Метод навчання – це спосіб спрямованої, упорядкованої взаємодії викладача і здобувачів освіти для досягнення поставлених цілей навчальної дисципліни. Натепер застосовують досить багато різноманітних методів (наочні, словесні й практичні)
  • Документ
    Основні аспекти підвищення якості підготовки фахівців
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Амосова, Людмила Іванівна; Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Уласевич, Лариса Павлівна; Янко, Наталія Валентинівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Амосова, Людмила Ивановна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Уласевич, Лариса Павловна; Янко, Наталья Валентиновна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Amosova, L. I.; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Andriyanova, O. Yu.; Ulasevych, L. P.; Yanko, N. V.; Vashchenko, I. Yu.
    Розглянуто окремі питання щодо підвищення якості вищої освіти з урахуванням сучасних вимог задля досягнення рівня міжнародних стандартів і сприяння підготовці висококваліфікованих фахівців нового покоління
  • Документ
    Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Amosova, L. I.; Morhun, N. A.; Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Янко, Наталья Валентиновна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Моргун, Наталья Анатольевна
    Розуміння мотивації студентів у виборі професії допомагає залучити здобувачів освіти до університету та мотивувати їх під час навчання. Мета статті - порівняти фактори мотивації обрати стоматологію як кар’єру у вітчизняних та іноземних студентів українського університету. Використовувалась анкета з 24 пунктів із закритими запитаннями для опитування здобувачів освіти ступеня магістра стоматології. Сприйняття студентами факторів мотивації досліджували за п'ятибальною шкалою Лайкерта. χ2-тест и регресійний аналіз використовувались для встановлення статистичних відмінностей. 121 вітчизняний та 59 іноземних студентів погодилися відповісти на запитання анкети щодо мотивації вибору стоматології для навчання. Серед вітчизняних студентів жінки складали 69,42%, а чоловіки – 30,58%. Вибірка іноземних студентів була представлена 32,2% жінок та 67,8% чоловіків. Як вітчизняні, так і іноземні студенти високо оцінили роль професійного статусу, високого доходу, здатності вести бізнес, практичних навичок, бажання працювати в галузі охорони здоров’я, бажання працювати з людьми та бажання служити суспільству у виборі кар’єри. Іноземні студенти оцінювали вище роль особистого досвіду стоматологічної допомоги та досвіду роботи у виборі професії. У вітчизняних студентів вплив друзів та особиста порада грали меншу роль, особливо порівняно з іноземними. Комп’ютерні поради та альтернативний курс (робота) мали меншу важливість для вітчизняних студентів, ніж для іноземних студентів. Наукові знання були менш важливими для іноземних студентів порівняно з вітчизняними студентами. Отже, для просування навчання в нашому університеті слід наголошувати про високий професійний статус стоматолога, високий дохід, можливість займатися бізнесом, а також про відпрацювання практичних навичок під час навчання та суспільно-корисну роль цієї професії. Для залучення здобувачів освіти з інших країн слід просувати меседжі про важливість особистого досвіду стоматологічної допомоги та роботи у виборі професії, а також залучати випускників нашого університету в соціальних мережах рекомендувати його для вивчення стоматології.
  • Документ
    Принцип зворотного зв’язку при дистанційному навчанні іноземних здобувачів освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Буря, Лілія Володимирівна; Люлька, Олександр Миколайович; Білоконь, Сергій Олександрович; Макаренко, Олександр Володимирович; Вахненко, Андрій Вікторович
    Принцип зворотного зв’язку при дистанційному навчанні іноземних здобувачів освіти відіграє важливу роль у підтриманні їх мотивації до навчання і саморозвитку та сприяє підвищенню якості освіти в цілому. Успішність реалізації принципу зворотного зв’язку при дистанційній формі навчального процесу залежить від ефективності застосування сучасних інноваційних підходів та передових технологій навчання.
  • Документ
    Смисложиттєві орієнтації в системі факторів професійного вигорання викладачів вищої школи
    (Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Kaskova, L.; Morhun, N.
    У статті представлено результати теоретичного та емпіричного вивчення показників смисложиттєвих орієнтацій в системі факторів професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти.Представлено результати теоретичного аналізу феномену професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти, системи чинників їх виникнення. Описано методики дослідження та характеристики вибірки.Проаналізовано показники загального рівня та компонентів професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти із різним рівнем осмисленості життя, окреслено зв'язок між рівнем осмисленості життя та характеристиками професійного вигорання педагогів.
  • Документ
    Критерії, що впливають на формування іміджу викладача в очах здобувачів вищої освіти
    (Полтава : Астрая, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Садовські, Марина Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Sadovski, M. O.
    Стаття розкриває питання формування іміджу викладача закладу вищої освіти. Натепер, поняття «імідж» досить актуальне, оскільки особливості його формування та значення для професійної діяльності викладача займає ключову роль. Відповідно до визначення, іміджелогія - це наука про технологію створення особистісної привабливості, вважається галуззю наукового знання, що допомагає оволодіти механізмами ефективного впливу людини на інших людей. Ця наука пов'язана із виробничою, інтелектуальною та творчою діяльністю людини. Для представників сфери освітиможуть бути корисними такі складові як: імідж-середовище, речовий імідж, габітарний імідж, вербальний імідж, кінетичний імідж тощо.
  • Документ
    Цифрові інструменти групової комунікації як засіб формування професійних компетентностей у майбутніх дитячих стоматологів
    (Полтава : Астрая, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Садовські, Марина Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Янко, Наталья Валентиновна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Моргун, Наталья Анатольевна; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.; Morgun, N. A.; Sadovski, M. O.
    Використання інтерактивних технологій групової комунікації є сучасним ефективним способом підвищення якості освіти у медичних вузах. Вони дозволяють зробити практичні заняття та лекції з дисципліни «Профілактики стоматологічних захворювань» цікавими та плідними для сприйняття теоретичного та практичного матеріалу в рамках навчальної програми, протегують розвиток критичного мислення та творчих здібностей у здобувачів освіти.Вони надають студентам нові можливості для навчання та розвитку
  • Документ
    Актуальні методи навчання у дистанційному форматі спілкування
    (Полтавський державний медичний університет, 2023) Павленкова, Оксана Сергіївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Янко, Наталія Валентинівна; Садовські, Марина Олександрівна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Янко, Наталья Валентиновна; Садовски, Марина Александровна; Pavlenkova, O. S.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yanko, N. V.; Sadovski, M. O.
    Натепер формат дистанційного навчання, на жаль, залишається актуальним. Головна мета цієї форми навчання – забезпечити безпечне навчальне та робоче середовище для всіх учасників освітнього процесу. У форматі дистанційного навчання подача матеріалу може бути як асинхронною (здобувачі працюють над матеріалом у довільному порядку, без участі викладача) так і синхронною (у режимі реального часу). До асинхронних форматів належать інструменти Google, сайти (розробка власного сайту на відповідній платформі), навчальні платформи (Нова школа, Matific), запис навчальних матеріалів (відеоуроки, відеоінструкції), онлайн-тести (Google Форми, LearningApps ClassTimе), інтерактивні дошки (Padlet), проєктна діяльність студентів (Google Презентації), квізи (Kahoot, myQuiz, Quiziz) та багато інших форм навчання. Враховуючи сучасні обставини, і, як наслідок, незаплановане дистанційне навчання, викладачі працюють на випередження й заздалегідь створюють чати зі студентами. Робота через месенджери зменшує витрату часу на зв'язок, чати використовують для інформування про домашнє завдання, а також для консультацій зі здобувачами чи опитувань, тобто планування синхронного навчання. У синхронному режимі можна використовувати різні засоби подання матеріалу. Найрозповсюдженіший спосіб комунікації в дистанційних умовах – це відео конференції, організувати які можна за допомогою таких платформ, як Meet, Zoom, Discord, Skype і FreeConferenceCall. Зустрічі організовуються за допомогою заздалегідь створених посилань або QR-кодів. Цей формат також можна використовувати для онлайн-дискусій, онлайн-голосувань та онлайн-консультацій. Довгі й нудні он-лайн уроки – не найкращий спосіб навчати. Тому, викладачі мають використовувати й комбінувати різні методи навчання, щоб допомогти здобувачам ефективно вчитися. Сучасні методи, гаджети й програми дозволяють наблизити рівень он-лайн навчання до живого спілкування зі студентами
  • Документ
    Індивідуальна гігієна порожнини рота при захворюваннях тканин пародонта у дітей
    (Полтавський державний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Новікова, Світлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Садовські, Марина Олександрівна; Янко, Наталія Валентинівна; Мархоцька, Юлія Віталіївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Новикова, Светлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павловна; Амосова, Людмила Ивановна; Садовски, Марина Александровна; Янко, Наталья Валентиновна; Мархоцкая, Юлия Витальевна; Kaskova, L. F.; Novikova, S. Ch.; Ulasevych, L. P.; Amosova, L. I.; Sadovski, M. O.; Yanko, N. V.; Markhotska, Yu. V.
  • Документ
    Анатомія жувальної поверхні тимчасових молярів, як фактор ризику виникнення фісурного карієсу
    (Полтавський державний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Садовські, Марина Олександрівна; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Хміль, Олена Всеволодівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Садовски, Марина Александровна; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Kaskova, L. F.; Sadovski, M. O.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Pavlenkova, O. S.; Khmil, E. V.; Vashchenko, I. Yu.
    Показники ураженості карієсом тимчасових зубів у дітей раннього віку залишаються на достатньо високому рівні. Існує значна кількість чинників виникнення карієсу, яким приділяється увага дослідників, пропонуються шляхи їх усунення але питання залишається актуальним та потребує подальшого вивчення. Одним із місцевих факторів є стан жувальної поверхні молярів з особливостями їх одонтогліфічного малюнку, складність якого обумовлює створення ретенційних пунктів для накопичення залишків їжі, назубних нашарувань, що спонукає до необхідності детального вивчення цього питання у дітей з тимчасовими зубами.
  • Документ
    Самостійна робота та її роль у навчальному процесі в закладах вищої освіти медичного спрямування
    (Івано–Франківський національний медичний університет, 2023-09-22) Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Федорівна; Хміль, Дмитро Олександрович; Садовські, Марина Олександрівна; Янко, Наталія Валентинівна; Новікова, Світлана Чеславна
    Самостійна робота у закладах освіти завжди була важливим компонентом освітнього процесу в медичних закладах освіти України. Цей вид навчальної роботи забезпечує якісний взаємозв’язок між елементами колективної та індивідуальної навчальної діяльності здобувачів освіти, який може проводитися в аудиторний та позааудиторний час без наявної участі викладача, але під його пильним контролем і керівництвом. Процес регулярного отримання нових знань формує постійну потребу в самостійній роботі поза рамками відведеного на аудиторну роботу часу. Посилення й розширення ролі самостійної роботи здобувачів освіти не тільки веде до зростання її обсягу, а ще й відчутно змінює взаємовідносини між викладачами та здобувачами освіти як рівноправними суб’єктами навчального процесу. Тобто, саме це привчає здобувачів освіти власноруч вирішувати як організаційні питання, так і питання планування та контролю за навчанням, що, у свою чергу, сприяє вихованню відповідальності й самостійності, як одних з найважливіших рис характеру особистості.
  • Документ
    Проблеми навчання іноземних студентів на клінічних кафедрах у сучасних умовах
    (ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2023-10-24) Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Хміль, Олена Всеволодівна