Реалії, проблеми та перспективи вищої медичної освіти

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 153
  • Документ
    Роль наставництва у вихованні особистості лікаря-інтерна
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Шиманська, Яніна Вікторівна; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Добровольська, Людмила Миколаївна; Тарановська, Олена Олексіївна; Макаров, Олег Геннадійович
    У статті проаналізовані три основні стратегії наставництва, які позитивно впливають на особистісні, освітні та професійні результати навчання лікарів-інтернів: загальне особисте благополуччя, кар’єрні рішення, задоволеність роботою та продуктивність праці.
  • Документ
    Проблеми й перспективи викладання фтизіатрії в умовах медичної реформи
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Ярешко, Анатолій Григорович; Куліш, Марина Володимирівна; Вородюхіна, Алла Кирилівна; Костріков, Анатолій Васильович
    Проаналізовано проблеми викладання фтизіатрії в закладах вищої медичної освіти в умовах реформування фтизіатричної служби із суттєвим обмеженням базової ролі протитуберкульозних закладів у підготовці лікарів і проблеми у виконанні навчальної й наукової роботи працвників клінічних кафедр.
  • Документ
    Реалії дистанційного навчання на кафедрі загальної хірургії
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Чорна, Ірина Олексіївна; Лігоненко, Олексій Вікторович; Ярошенко, Роман Антонович; Зубаха, Анатолій Борисович; Стороженко, Олексій Володимирович
    Дистанційне навчання - новий засіб реалізації процесу навчання, в основу якого покладено використання сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій, що дають змогу навчатися на відстані без особистого безпосереднього контакту між викладачем і учнем, що нині актуально в умовах пандемії й карантину. Але суттєвим недоліком цього виду навчання студентів-медиків є неможливість опанування практичних навичок.
  • Документ
    Проблеми, перспективи та реалії викладання судової медицини
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Черняк, Валентина Володимирівна; Дев'яткін, Олександр Євгенійович; Нікіфоров, Артем Геннадійович; Мустафіна, Галія Міркатівна; Малик, Наталія Ігорівна
    Отримання ґрунтовних знань з судової медицини здобувачами вищої медичної освіти полягають у забезпеченні в повному об’ємі виконання навчальних програмам та планів. Саме тому, актуальність їх наповнення відображає не лише методичні та навчальні цілі, але й необхідність розуміння експертного значення судово-медичних досліджень. Реалії сьогодення медичної галузі, а особливо специфіка предмету вимагають ґрунтовних знань та практичного застосування їх не лише під час вивчення предмету, але в подальшому в професії. Тому, вивчення основних складових навчальної дисципліни, а також знання алгоритмів опису трупних явищ, ушкоджень, встановлення ступеня важкості у відповідності до правової регламентації при проведенні експертизи різних об’єктів, залишаються обов’язковими складовими для професії лікаря.
  • Документ
    Шляхи вдосконалення навчального процесу з клінічних дисциплін в умовах дистанційного навчання
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Чекаліна, Наталія Ігорівна; Казаков, Юрій Михайлович; Трибрат, Тетяна Анатоліївна; Шуть, Світлана Володимирівна; Мануша, Юлія Іванівна
    Проаналізовано основні проблеми вивчення студентами клінічних дисциплін в умовах дистанційного навчання. Наведено можливі шляхи адаптації навчальних програм, удосконалення підходів до опанування практичних навичок і написання історії хвороби.
  • Документ
    Роль самостійної роботи в підготовці студентів на кафедрі внутрішньої медицини №2 з професійними хворобами
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Циганенко, Ірина Володимирівна
    Акцентовано на тому, що організація самостійної роботи студентів під керівництвом викладача - один з ефективних напрямів навчального процесу, який сприяє формуванню саморозвитку, творчому застосуванню знань, формує самостійність думки й високу мотивацію до вивчення внутрішніх хвороб. Удосконалення самостійної роботи студентів підвищить якість підготовки майбутніх лікарів.
  • Документ
    Місце лекції в сучасній вищій медичній освіті
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Цвіренко, Світлана Миколаївна; Похилько, Валерій Іванович; Чернявська, Юлія Ігорівна; Жук, Людмила Анатоліївна
    Висвітлено роль лекції в закладах вищої медичної освіти. Аналізуються результати анкетування здобувачів освіти 3 і 5 курсів щодо їхнього ставлення до лекцій. На думку респондентів, на сучасному етапі розвитку вищої фахової освіти лекції не втратили свого значення, а залишаються й методологічною, й організаційною основою навчального процесу.
  • Документ
    Вимоги сучасної медичної освіти
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Харченко, Наталія Вікторівна; Кундій, Жанна Петрівна; Ющенко, Юлія Петрівна; Костріков, Анатолій Васильович
    Висвітлюються вимоги конкурентоздатної вищої медичної освіти: стимулювання клінічного мислення в студентів, застосування міждисциплінарних підходів при насиченні їх знаннями, уміннями, навичками, взаємовідносини лікаря з пацієнтом.
  • Документ
    Досвід викладання мікробіології, вірусології та імунології із застосуванням платформи ZOOM
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Федорченко, Віра Іванівна; Полянська, Валентина Павлівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Дерев’янко, Тетяна Василівна; Зачепило, Світлана Вікторівна; Боброва, Нелля Олександрівна
    Нині світ проходить надзвичайно особливий етап свого існування, пов’язаний із пандемією CoViD-19. У статті розглядаються питання застосування технології Zoom Video Communications для забезпечення навчального процесу за умов карантинних обмежень прямого спілкування між людьми
  • Документ
    Шляхи безперервної професійної освіти лікаря-стоматолога на кафедрі дитячої стоматології
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Труфанова, Валентина Петрівна; Шешукова, Ольга Вікторівна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Казакова, Катерина Станіславівна; Бауман, Софія Сергіївна; Мосієнко, Анна Сергіївна
    Розглядаються актуальні питання переходу від традиційної системи післядипломного навчання лікарів до системи безперервної медичної освіти, шляхи реалізації освітніх програм із застосуванням елементів дистанційного навчання. Висвітлюється тема атестації в сучасних умовах фахівців, особливості проведення курсів професійного удосконалення в умовах локдауну.
  • Документ
    Використання ділової гри як активної методики навчання майбутніх лікарів загальної практики - сімейної медицини
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Трибрат, Тетяна Анатоліївна; Казаков, Юрій Михайлович; Чекаліна, Наталія Ігорівна; Шуть, Світлана Володимирівна; Гончарова, Олена Олегівна
    Розглядається використання різноманітних інноваційних технологій, зокрема ділової гри, спрямованої на активізацію в студентів пізнавальної діяльності, розвиток творчого мислення, комунікативних здібностей, уміння приймати оптимальні рішення й сприяти їх реалізації.
  • Документ
    Особливості вивчення предмета «Ортодонтія» в умовах дистанційного навчання
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Трофименко, Марина Вікторівна; Ляховська, Анастасія Віталіївна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Воронкова, Ганна Володимирівна
    Наведено й обґрунтовано необхідні зміни структури дистанційного навчання предмета «Ортодонтія» для досягнення вищої його ефективності. Це зумовлено недостатнім контролем засвоєння здобувачами вищої освіти знань, особливо щодо практичної складової навчального процесу.
  • Документ
    Проблемні питання підготовки медичних кадрів в умовах реформування системи охорони здоров’я
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Торонченко, Ольга Миколаївна; М'якінькова, Людмила Олександрівна
    Наведено результати аналізу основних ризиків зниження якісної й кількісної підготовки студентів медичних ЗВО в сучасних умовах реформування системи охорони здоров’я й поширення у світі та на території України гострої респіраторної хвороби Со^С)-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
  • Документ
    Вища освіта під час карантину: інструменти, ресурси й методи контролю
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Тесленко, Юрій Віталійович; Тесленко, Марина Миколаївна
    У науково-педагогічній статті розглянуто основні інструменти й ресурси, які використовуються в дистанційному навчанні в закладах вищої освіти під час карантину, спричиненого пандемією Со'^ій-19. За результатами опитування студентів Української медичної стоматологічної академії й Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка з ’ясовано думку студентів про найефективніші інструменти, ресурси й методи контролю за змішаної форми навчання під час пандемії.
  • Документ
    Дистанційне навчання студентів-медиків в умовах карантину
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Тарасенко, Костянтин Володимирович
    Дистанційне навчання дозволяє ефективно вирішувати актуальні освітні завдання: навчання студентів і піс- лядипломна освіта лікарів із використанням різноманітних інформацйних технологій, які дозволяють підготувати висококваліфікованого лікаря.
  • Документ
    Організація викладання дитячої кардіології на кафедрі педіатрії № 2
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Танянська, Світлана Михайлівна; Коленко, Ірина Олексіївна; Мельник, Марія Олександрівна; Кузьменко, Наталія Валентинівна; Танянська, Валерія Євгеніївна
    У викладанні дитячої кардіології студентам IV і VI курсів медичного факультету на кафедрі педіатрії № 2 використовують поєднання сучасних інноваційних технологій і традиційних орієнтованих методів викладання, що значно поліпшує результативність навчання.
  • Документ
    Особливості навчання на післядипломному етапі в умовах карантину
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Сокологорська-Никіна, Юлія Костянтинівна; Куроєдова, Віра Дмитрівна; Галич, Людмила Борисівна; Стасюк, Олексій Анатолійович; Виженко, Євгеній Євгенович; Петрова, Анна Володимирівна; Ніколішин, Ігор Анатолійович
    CoViD-19 і введення жорсткого карантину загострили багато важливих проблем у вищій освіті, зокрема медичній. Новітні технології вже давно стали невід’ємною частиною життя й активно впроваджуються в освітній процес.
  • Документ
    Упровадження дистанційного навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом УМСА
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Совгиря, Світлана Миколаївна; Винник, Наталія Іванівна; Задворнова, Анна Петрівна; Новосельцева, Таїса Володимирівна; Бабенко, Вікторія Ігорівна
    17 листопада 2019 року суспільству був зроблений глобальний і вражаючий виклик у вигляді CoViD-19, що спричинив короткочасний колапс медичної освіти в березні 2020 року і спонукав до пошуку нових можливостей навчання, у першу чергу дистанційних.
  • Документ
    Перспективи розвитку предмета «Ортодонтія» в контексті формування професійних компетентностей здобувачів вищої медичної освіти
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Куліш, Неля Володимирівна; Ляховська, Анастасія Віталіївна; Нестеренко, Олег Миколайович
    Висвітлено перспективи розвитку предмета «Ортодонтія» в умовах організації навчального процесу за вимогами Болонської декларації. Один зі шляхів підвищення якості практичної підготовки здобувачів вищої освіти - уведення в робочу програму предмета дисципліни “Пропедевтика ортодонтії".
  • Документ
    Проблеми викладання ортодонтії англомовним студентам
    (Українська медична стоматологічна академія, 2021) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Воронкова, Ганна Володимирівна; Куліш, Неля Володимирівна
    Активізація самостійної роботи англомовних студентів характеризується пошуком шляхів розв’язання проблем, систематизації знань, формування пізнавальної самостійної діяльності студентів, розвитку їхніх творчих здібностей.