Реалії, проблеми та перспективи вищої медичної освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Роль наставництва у вихованні особистості лікаря-інтерна(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Шиманська, Яніна Вікторівна; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Добровольська, Людмила Миколаївна; Тарановська, Олена Олексіївна; Макаров, Олег ГеннадійовичУ статті проаналізовані три основні стратегії наставництва, які позитивно впливають на особистісні, освітні та професійні результати навчання лікарів-інтернів: загальне особисте благополуччя, кар’єрні рішення, задоволеність роботою та продуктивність праці.Документ Проблеми й перспективи викладання фтизіатрії в умовах медичної реформи(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Ярешко, Анатолій Григорович; Куліш, Марина Володимирівна; Вородюхіна, Алла Кирилівна; Костріков, Анатолій ВасильовичПроаналізовано проблеми викладання фтизіатрії в закладах вищої медичної освіти в умовах реформування фтизіатричної служби із суттєвим обмеженням базової ролі протитуберкульозних закладів у підготовці лікарів і проблеми у виконанні навчальної й наукової роботи працвників клінічних кафедр.Документ Реалії дистанційного навчання на кафедрі загальної хірургії(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Чорна, Ірина Олексіївна; Лігоненко, Олексій Вікторович; Ярошенко, Роман Антонович; Зубаха, Анатолій Борисович; Стороженко, Олексій ВолодимировичДистанційне навчання - новий засіб реалізації процесу навчання, в основу якого покладено використання сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій, що дають змогу навчатися на відстані без особистого безпосереднього контакту між викладачем і учнем, що нині актуально в умовах пандемії й карантину. Але суттєвим недоліком цього виду навчання студентів-медиків є неможливість опанування практичних навичок.Документ Проблеми, перспективи та реалії викладання судової медицини(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Черняк, Валентина Володимирівна; Дев'яткін, Олександр Євгенійович; Нікіфоров, Артем Геннадійович; Мустафіна, Галія Міркатівна; Малик, Наталія ІгорівнаОтримання ґрунтовних знань з судової медицини здобувачами вищої медичної освіти полягають у забезпеченні в повному об’ємі виконання навчальних програмам та планів. Саме тому, актуальність їх наповнення відображає не лише методичні та навчальні цілі, але й необхідність розуміння експертного значення судово-медичних досліджень. Реалії сьогодення медичної галузі, а особливо специфіка предмету вимагають ґрунтовних знань та практичного застосування їх не лише під час вивчення предмету, але в подальшому в професії. Тому, вивчення основних складових навчальної дисципліни, а також знання алгоритмів опису трупних явищ, ушкоджень, встановлення ступеня важкості у відповідності до правової регламентації при проведенні експертизи різних об’єктів, залишаються обов’язковими складовими для професії лікаря.Документ Шляхи вдосконалення навчального процесу з клінічних дисциплін в умовах дистанційного навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Чекаліна, Наталія Ігорівна; Казаков, Юрій Михайлович; Трибрат, Тетяна Анатоліївна; Шуть, Світлана Володимирівна; Мануша, Юлія ІванівнаПроаналізовано основні проблеми вивчення студентами клінічних дисциплін в умовах дистанційного навчання. Наведено можливі шляхи адаптації навчальних програм, удосконалення підходів до опанування практичних навичок і написання історії хвороби.Документ Роль самостійної роботи в підготовці студентів на кафедрі внутрішньої медицини №2 з професійними хворобами(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Циганенко, Ірина ВолодимирівнаАкцентовано на тому, що організація самостійної роботи студентів під керівництвом викладача - один з ефективних напрямів навчального процесу, який сприяє формуванню саморозвитку, творчому застосуванню знань, формує самостійність думки й високу мотивацію до вивчення внутрішніх хвороб. Удосконалення самостійної роботи студентів підвищить якість підготовки майбутніх лікарів.Документ Місце лекції в сучасній вищій медичній освіті(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Цвіренко, Світлана Миколаївна; Похилько, Валерій Іванович; Чернявська, Юлія Ігорівна; Жук, Людмила АнатоліївнаВисвітлено роль лекції в закладах вищої медичної освіти. Аналізуються результати анкетування здобувачів освіти 3 і 5 курсів щодо їхнього ставлення до лекцій. На думку респондентів, на сучасному етапі розвитку вищої фахової освіти лекції не втратили свого значення, а залишаються й методологічною, й організаційною основою навчального процесу.Документ Вимоги сучасної медичної освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Харченко, Наталія Вікторівна; Кундій, Жанна Петрівна; Ющенко, Юлія Петрівна; Костріков, Анатолій ВасильовичВисвітлюються вимоги конкурентоздатної вищої медичної освіти: стимулювання клінічного мислення в студентів, застосування міждисциплінарних підходів при насиченні їх знаннями, уміннями, навичками, взаємовідносини лікаря з пацієнтом.Документ Досвід викладання мікробіології, вірусології та імунології із застосуванням платформи ZOOM(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Федорченко, Віра Іванівна; Полянська, Валентина Павлівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Дерев’янко, Тетяна Василівна; Зачепило, Світлана Вікторівна; Боброва, Нелля ОлександрівнаНині світ проходить надзвичайно особливий етап свого існування, пов’язаний із пандемією CoViD-19. У статті розглядаються питання застосування технології Zoom Video Communications для забезпечення навчального процесу за умов карантинних обмежень прямого спілкування між людьмиДокумент Шляхи безперервної професійної освіти лікаря-стоматолога на кафедрі дитячої стоматології(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Труфанова, Валентина Петрівна; Шешукова, Ольга Вікторівна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Казакова, Катерина Станіславівна; Бауман, Софія Сергіївна; Мосієнко, Анна СергіївнаРозглядаються актуальні питання переходу від традиційної системи післядипломного навчання лікарів до системи безперервної медичної освіти, шляхи реалізації освітніх програм із застосуванням елементів дистанційного навчання. Висвітлюється тема атестації в сучасних умовах фахівців, особливості проведення курсів професійного удосконалення в умовах локдауну.Документ Використання ділової гри як активної методики навчання майбутніх лікарів загальної практики - сімейної медицини(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Трибрат, Тетяна Анатоліївна; Казаков, Юрій Михайлович; Чекаліна, Наталія Ігорівна; Шуть, Світлана Володимирівна; Гончарова, Олена ОлегівнаРозглядається використання різноманітних інноваційних технологій, зокрема ділової гри, спрямованої на активізацію в студентів пізнавальної діяльності, розвиток творчого мислення, комунікативних здібностей, уміння приймати оптимальні рішення й сприяти їх реалізації.Документ Особливості вивчення предмета «Ортодонтія» в умовах дистанційного навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Трофименко, Марина Вікторівна; Ляховська, Анастасія Віталіївна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Воронкова, Ганна ВолодимирівнаНаведено й обґрунтовано необхідні зміни структури дистанційного навчання предмета «Ортодонтія» для досягнення вищої його ефективності. Це зумовлено недостатнім контролем засвоєння здобувачами вищої освіти знань, особливо щодо практичної складової навчального процесу.Документ Проблемні питання підготовки медичних кадрів в умовах реформування системи охорони здоров’я(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Торонченко, Ольга Миколаївна; М'якінькова, Людмила ОлександрівнаНаведено результати аналізу основних ризиків зниження якісної й кількісної підготовки студентів медичних ЗВО в сучасних умовах реформування системи охорони здоров’я й поширення у світі та на території України гострої респіраторної хвороби Со^С)-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.Документ Вища освіта під час карантину: інструменти, ресурси й методи контролю(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Тесленко, Юрій Віталійович; Тесленко, Марина МиколаївнаУ науково-педагогічній статті розглянуто основні інструменти й ресурси, які використовуються в дистанційному навчанні в закладах вищої освіти під час карантину, спричиненого пандемією Со'^ій-19. За результатами опитування студентів Української медичної стоматологічної академії й Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка з ’ясовано думку студентів про найефективніші інструменти, ресурси й методи контролю за змішаної форми навчання під час пандемії.Документ Дистанційне навчання студентів-медиків в умовах карантину(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Тарасенко, Костянтин ВолодимировичДистанційне навчання дозволяє ефективно вирішувати актуальні освітні завдання: навчання студентів і післядипломна освіта лікарів із використанням різноманітних інформацйних технологій, які дозволяють підготувати висококваліфікованого лікаря.Документ Організація викладання дитячої кардіології на кафедрі педіатрії № 2(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Танянська, Світлана Михайлівна; Коленко, Ірина Олексіївна; Мельник, Марія Олександрівна; Кузьменко, Наталія Валентинівна; Танянська, Валерія ЄвгеніївнаУ викладанні дитячої кардіології студентам IV і VI курсів медичного факультету на кафедрі педіатрії № 2 використовують поєднання сучасних інноваційних технологій і традиційних орієнтованих методів викладання, що значно поліпшує результативність навчання.Документ Особливості навчання на післядипломному етапі в умовах карантину(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Сокологорська-Никіна, Юлія Костянтинівна; Куроєдова, Віра Дмитрівна; Галич, Людмила Борисівна; Стасюк, Олексій Анатолійович; Виженко, Євгеній Євгенович; Петрова, Анна Володимирівна; Ніколішин, Ігор АнатолійовичCoViD-19 і введення жорсткого карантину загострили багато важливих проблем у вищій освіті, зокрема медичній. Новітні технології вже давно стали невід’ємною частиною життя й активно впроваджуються в освітній процес.Документ Упровадження дистанційного навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом УМСА(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Совгиря, Світлана Миколаївна; Винник, Наталія Іванівна; Задворнова, Анна Петрівна; Новосельцева, Таїса Володимирівна; Бабенко, Вікторія Ігорівна17 листопада 2019 року суспільству був зроблений глобальний і вражаючий виклик у вигляді CoViD-19, що спричинив короткочасний колапс медичної освіти в березні 2020 року і спонукав до пошуку нових можливостей навчання, у першу чергу дистанційних.Документ Перспективи розвитку предмета «Ортодонтія» в контексті формування професійних компетентностей здобувачів вищої медичної освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Куліш, Неля Володимирівна; Ляховська, Анастасія Віталіївна; Нестеренко, Олег МиколайовичВисвітлено перспективи розвитку предмета «Ортодонтія» в умовах організації навчального процесу за вимогами Болонської декларації. Один зі шляхів підвищення якості практичної підготовки здобувачів вищої освіти - уведення в робочу програму предмета дисципліни “Пропедевтика ортодонтії".Документ Проблеми викладання ортодонтії англомовним студентам(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Воронкова, Ганна Володимирівна; Куліш, Неля ВолодимирівнаАктивізація самостійної роботи англомовних студентів характеризується пошуком шляхів розв’язання проблем, систематизації знань, формування пізнавальної самостійної діяльності студентів, розвитку їхніх творчих здібностей.