Наукові праці. Кафедра фізіології

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 1006
  • Документ
    Physiology and Valeology: theoretical and applied aspects of integration
    (2024) Tkachenko, O. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна
    the authors emphasize to essentiality to follow healthy life while giving an example of smoking impact on respiratory and cardiovascular system structure and function by traditional and non-traditional Medicine. Inter-disciplinary integration between Physiology, Valeology, Histology, Pathomorphology and Medicine (Oncology, Pulmonology and Cardiology in part) is demonstrated in the article.
  • Документ
    The new in anemias developmental mechanisms
    (2024) Vesnina, L. E.; Tkachenko, O. V.; Pavlenko, H. P.; Весніна, Людмила Едуардівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Павленко, Ганна Петрівна
    The authors give an analysis of modern scientific literary sources concerning anemias new developmental mechanisms. They pay attention to cancer- associated anemia, some hemoglobinopathies, dys-erythropoietic anemias, microangiopathic hemolytic anemias, immunohemolytic anemia, aplastic anemias, Diamond-Blackfan anemia, Fanconi anemia, vitamin B12-deficient megaloblastic pernicious anemia while discussing genetic mechanisms in part.
  • Документ
    Smoking unfavorable action to human organism
    (Полтавський національний педагогічний університет ім В.Г.Короленка, 2024) Tkachenko, O.; Bourtal, Y.; Assali, Y.; Baidi, A.; Ткаченко, Олена Вікторівна
    The article is dedicated to smoking unfavorable action to human organism while paying attention not only to known effects on respiratory system but to its influence on cardiac-vascular system, parodont, oral microflora, vision. The authors emphasize to the fact about smoking teratogenic action, impacts on Alzheimer’s disease and tumors development and progression. It was mentioned that passive smoking of the adults and moreover babies and children was found to be more dangerous than the active one. The authors wrote about electronic cigarettes bigger harm onto the organism than the usual ones because of oncogenes such as benzpyrenes.
  • Документ
    Особливості формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти біологічного профілю
    (Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2024) Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардіавна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Міщенко, Сергій Віталійович
    Підвищення якості освіти і до сьогодні є однією з актуальних проблем для всієї наукової спільноти. Це обумовлює подальшу модернізацію змісту освіти, оптимізацію способів та технологій організації освітнього процесу, переосмисленням мети та результатів навчання. Однією з найважливіших компетенцій є комунікативна, яка розглядається як здатність людини діяти у конкретній життєвій ситуації, вибудовувати ефективне спілкування та взаємодію з іншими людьми, використовуючи відповідні мовні, невербальні та соціальні засоби. Вона включає не лише вміння передавати інформацію, але й здатність розуміти і враховувати контекст, культурні та соціальні особливості співрозмовників, а також використовувати різні комунікативні стратегії для досягнення взаєморозуміння та успіху в спілкуванні.
  • Документ
    Студоцентризм, урахування потреб і пропозицій здобувачів освіти – пріоритет для університету
    (Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2024) Шевченко, Костянтин Васильович; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Григоренко, Альона Сергіївна
    Якісна освіта повинна орієнтуватися на формування творчої та відповідальної особистості, здатної конструктивно працювати в проблемних ситуаціях, що поєднує професійну компетентність з цивільною та особистою відповідальністю, яка має належний світоглядний кругозір і моральну свідомість. Цим завданням сприятиме формування студентоцентрованого підходу, що є основою формування нової освітньо-навчальної моделі. Студентоцентроване навчання як педагогічна діяльність має бути спрямоване на створення педагогічних умов, які сприятимуть підготовці майбутніх лікарів до реалізації загальних та фахових компетенцій, що забезпечить прояв самостійності, креативності та відповідальності студента у процесі професійної освіти у вищому навчальному закладі.
  • Документ
    Дослідження медико-біологічних аспектів здоров’я студентів-медиків за умов війни
    (Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2024) Сухомлин, Андрій Анатолійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Павленко, Ганна Петрівна; Журавльова, Аліна Олексіївна
    На кафедрі фізіології в лабораторних умовах записували електрокардіограму та виконували функціональні проби (з накладеними електродами виконувалась ортостатична проба, проводилась динамометрія та велоергометрія). При виникненні повітряної небезпеки ми терміново припиняли дослідження і переміщувались у безпечне місце, бо безпека та збереження життя та здоров’я всіх учасників навчального процесу розглядається як основний пріоритет. Варіабельність серцевого ритму досліджується для оцінки параметрів балансу симпатичної та парасимпатичної вегетативної нервової та нейрогуморальної систем, оцінки адаптивних можливостей організму, оцінки стану серцево-судинної системи та прогнозування функціонального стану організму.
  • Документ
    Ментальне здоров’я суспільства в умовах сьогодення
    (Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2024) Павленко, Ганна Петрівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Коковська, Оксана Валеріївна
    Проблема захисту ментального здоров’я людини в умовах сьогодення є особливо важливою через комплекс викликів, які виникають у сучасному світі. В нас час дуже гостро постало питання щодо психічного стану здобувачів освіти в умовах війни. Більшість людей вважає, що ментальне здоров’я – це лише про відсутність розладів, але це також й внутрішні ресурси для того, аби активно жити, реалізувати свої здібності, працювати, піклуватися про інших, пам’ятаючи й про себе. Ментальне здоров’я є невід’ємною частиною нашого життя.Важливість ментального здоров'я залежить від емоційного благополуччя: Гарне ментальне здоров'я дозволяє людям справлятися з емоціями, такими як стрес, тривога та депресія. Це сприяє позитивному сприйняттю життя та підвищує стійкість до труднощів.
  • Документ
    Агоніст PPARG рецепторів піоглітазон знижує прояви фіброзу легень у мишей, викликаного введенням блеоміцину
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Кабалєй, Аліна Вікторівна; Ізмайлова, Ольга Віталіївна; Пальчик, Віталіна Вікторівна; Шинкевич, Вікторія Ігорівна; Шликова, Оксана Анатоліївна; Kabaliei, A. V; Izmailova, O. V.; Palchyk, V. V.; Shinkevich, V. I.; Shlykova, O. A.
    Метою роботи було з’ясувати можливість запобігання розвитку фіброзу легень через активацію PPARG шляху рецепторів, що активують проліферацію пероксидом, зокрема введенням піоглітазону. Матеріали та методи. Експеримент проведений на 60 самцях мишей лінії BALB/c, які були розділені: 1 група тварин орофарингіально отримувала блеоміцин (БЛМ) (n=35), 2 група тварин орофарингіально (ОФ) отримувала фізіологічний розчин (ФР) (n=25). Моделювання фіброзу легень проводили 1 групі мишей: блеоміцином в концентрації 1 мг/кг попередньо розчиненого в 40 мкл фізіологічного розчину протягом 6 днів, 2 групі мишей вводили фізіологічний розчин в об’ємі 40 мкл на протязі того ж часу. 3 21 дня миші були розділені: 3 група ОФ аспірація блеоміцином в поєднанні з пероральним прийомом піоглітазону (БЛМ+ПГЛ) (n=15), 4 група отримувала орофарингіально блеоміцин в поєднанні з пероральним (ПО) введенням фізіологічного розчину (БЛМ+ФР) (n=15), 5 група – ОФ фізіологічний розчин в поєднанні з ПО введенням піоглітазону (ФР+ПГЛ) (n=10), 6 група – ОФ фізіологічний розчин в поєднанні з ПО фізіологічним розчином (ФР+ФР) (n=10). Тварини 3 та 4 груп отримували перорально 40 мкл піоглітазону (20 мг/кг) протягом 14 днів. Тварини 5 та 6 групи отримували перорально 40 мкл фізіологічного розчину протягом 14 днів відповідно. На 35 день тварин усіх груп піддавали евтаназії шляхом інтраперитоніальної ін’єкції тіопенталу натрію із розрахунку 250 мг/кг, у кожної тварини проводився забір легеневої тканини для подальшого визначення рівня гідроксипроліну, гістопатологічного дослідження. Результати. Отримані результати демонструють достовірне зниження рівня вологості легень, коефіцієнту маси правої легені. При гістопатологічному дослідженні достовірно знизилась кількость колагену при порівнянні групи що отримувала лікування з контрольною групою. Висновки. Активація PPARG рецепторів має позитивний вплив на структуру легень мишей при моделюванні фіброзу легень блеоміцином у мишей. Піоглітазон зменшує прояви запалення в легенях мишей та зменшує вміст колагену в легеневій тканині. The aim of the study was to investigate the possibility of preventing the development of pulmonary fibrosis by activating the PPARG pathway of peroxisome proliferator-activated receptors, in particular, by administering pioglitazone. Materials and methods. The experiment was performed on 60 male BALB/c mice, which were divided into: 1 group of animals received bleomycin (BLM) oropharyngeally (n=35), 2 group of animals received saline (n=25) oropharyngeally. Pulmonary fibrosis was modeled in group 1: bleomycin at a concentration of 1 mg/kg pre-dissolved in 40 μL of saline for 6 days, group 2 was administered saline in a volume of 40 μL for the same period of time. 3 21 days later, the mice were separated: Group 3 OF aspiration with bleomycin combined with oral administration of pioglitazone (BLM+PGL) (n=15), Group 4 received oropharyngeal bleomycin combined with oral administration of saline (BLM+Saline) (n=15), group 5 - oral saline in combination with oral administration of pioglitazone (OP+PGL) (n=10), group 6 – oral saline in combination with oral saline (OP+SGL) (n=10). Animals of groups 3 and 4 received 40 μL of pioglitazone (20 mg/kg) orally for 14 days. Animals of groups 5 and 6 received 40 μL of saline orally for 14 days, respectively. On day 35, animals of all groups were euthanized by intraperitoneal injection of sodium thiopental at a dose of 250 mg/kg, and lung tissue was sampled from each animal for further determination of hydroxyproline levels and histopathological examination. Results. The obtained results demonstrate a significant decrease in the level of lung moisture, the mass ratio of the right lung. The histopathological examination significantly reduced the amount of collagen when comparing the treated group with the control group. Conclusions. Activation of PPARG receptors has a positive effect on the structure of the lungs in mice in the bleomycin model of pulmonary fibrosis in mice. Pioglitazone reduces inflammation in the lungs of mice and decreases collagen content in the lung tissue.
  • Документ
    Current views on the impact of sodium nitrite And ponceau 4r food additives on the retina and the whole body
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Synenko, V. A.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Grygorenko, A. S.; Sokolenko, V. V.; Sharlay, N. M.; Vlasyuk A. О.; Синенко, Владислав Анатолійович; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона Сергіївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Власюк, А. О.
    This article examines the effects of the food additives sodium nitrite and Ponceau 4R on the retina. Both are widely used in the food industry to improve the taste, color, and shelf life of foods. However, their use has raised concerns among scientists and healthcare professionals about potential adverse health effects, particularly on the eyes. Sodium nitrite and its derivatives may cause oxidative stress and inflammation in the retina, which may lead to degenerative changes and vision loss. Although some studies suggest a neuroprotective effect of sodium nitrite, more research is needed to confirm these findings. Ponceau 4R may cause oxidative stress and inflammation in the retina, which may lead to damage to retinal pigment epithelial cells. This could potentially lead to vision loss and other eye problems У статті розглянуто вплив харчових добавок нітриту натрію та Понсо 4R на сітківку ока. Обидві ці добавки широко використовуються в харчовій промисловості для поліпшення смакових якостей, кольору та тривалості зберігання продуктів. Проте їх використання викликає занепокоєння серед науковців та медичних працівників через потенційні негативні наслідки для здоров'я, зокрема для органів зору. Нітрит натрію та його похідні можуть спричиняти окислювальний стрес та запалення в сітківці ока, що може призвести до дегенеративних змін і погіршення зору. Хоча деякі дослідження показують нейропротекторний ефект нітриту натрію, необхідні додаткові дослідження для підтвердження цих даних. Понсо 4R може викликати окислювальний стрес і запалення в сітківці, що може призвести до пошкодження клітин пігментного епітелію сітківки. Це потенційно може спричинити погіршення зору та інші проблеми з очима.
  • Документ
    Місце фізіології у дуальній освіті студентів-медиків
    (Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», 2024) Сухомлин, Андрій Анатолійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Сергій Віталійович
    Отже, сучасним напрямом викладання здобувачам освіти фізіології в медичних закладах освіти є медична фізіологія, яка сприяє розвитку клінічного мислення у майбутніх лікарів та підвищенню мотивації до вивчення навчальної компоненти та обґрунтовує роль теоретичних закономірностей у клінічному аспекті, що поєднує теоретичну та практичну підготовку. Тому вивчення навчальної компоненти «фізіологія» супроводжується формуванням у здобувачів освіти здібностей до аналізу і систематизації отриманих теоретичних та практичних знань, тобто сприяють професійному спрямуванню навчання. Особливу роль у цьому відіграє «медична фізіологія», яка поєднує теоретичну та практичну підготовку здобувачів освіти.
  • Документ
    Alterations in the polarization of liver M1/M2 macrophages upon long-term administration of triptorelin in rats
    (2024) Rud, M. V.; Stetsuk, Y. V.; Shepitko, V. I.; Vilkhova, O. V.; Pelypenko, L. B.; Voloshyna, O. V.; Sydorenko, A. G.; Pavlenko, H. P.; Sharlai, N. M.; Sych, O. V.; Рудь, Марія Володимирівна; Стецук, Євген Валерійович; Вільхова, Олена Вікторівна; Пелипенко, Олександр Васильович; Волошина, Людмила Іванівна; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Павленко, Ганна Петрівна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Шепітько, Володимир Іванович
    Background. Liver macrophages play a pivotal role in maintaining the homeostasis of the liver and the entire body, they may be classified into three categories based on their origin. M1 macrophages, designated as classically activated macrophages, differentiate from macrophages stimulated by interferon-gamma or ligands of Toll-like receptors. M2 cells are derived from macrophages that have been stimulated by IL-4/13. Prostate cancer is the second most prevalent malignancy in men globally. Androgen deprivation therapy using gonadotropin-releasing hormone agonist remains the backbone of advanced prostate cancer treatment. The purpose of our study was to ascertain the impact of testosterone suppression on immunocompetent hepatic cells in male rats. The study employed a series of experimental periods, with the introduction of triptorelin and quercetin at varying stages Макрофаги печінки відіграють ключову роль у підтримці гомеостазу цього органа й всього організму, їх можна розділити на три категорії залежно від походження. Макрофаги М1, що позначаються як класично активовані макрофаги, відрізняються від макрофагів, стимульованих інтер фероном гамма або лігандами Toll-подібних рецепторів. Клітини М2 походять від макрофагів, що були стимульовані IL-4/13. Рак передміхурової залози є другою за поширеністю злоякісною пухлиною серед чоловіків у світі. Андроген-деприваційна терапія із використанням агоніста гонадотропін-рилізинг-гормону залишається основою сучасного лікування раку передміхурової залози.
  • Документ
    Деякі аспекти формування клінічного мисленняпри викладанні фізіології
    (2024) Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Сухомлин, Андрій Анатолійович
    Професійна діяльність майбутнього лікаря вимагає володіння не тільки значним обсягом теоретичних знань, а насамперед їх ефективного свідомого застосування, що потребує формування і розвитку клінічного мислення під час навчання у медичному університеті. Клінічне мислення є однією з основних компетенцій, необхідних для успішної професійної діяльності. Це складний когнітивний процес, який включає аналіз, оцінку та інтеграцію інформації для прийняття обґрунтованих рішень. Формуванню клінічного мислення значним чином сприяє практично-орієнтований підхід при викладанні дисципліни, що забезпечує не тільки набуття теоретичних знань, але й навичок їх використання в клінічних ситуаціях. Під час розгляду теоретичного матеріалу відповідно до теми заняття викладачем робиться акцент на можливому використанні даної інформації в клінічній практиці, розглядаються проблемні ситуації, які потребують від здобувача освіти розуміння суті фізіологічного процесу та його змін під впливом фізіологічних та патологічних чинників. Важливим компонентом формування клінічного мислення є розгляд тестових завдань та ситуаційних задач, які містять інформацію про клінічну ситуацію зі змінами показників. Ситуаційні задачі можуть бути спрямовані на оцінку зміни параметрів гомеостазу за фізіологічних та патологічних умов, при порушенні міжсистемних зв’язків, адаптивних процесах, різних клінічних ситуаціях. Розв’язання ситуаційних задач забезпечується умінням використовувати теоретичні знання для вирішення конкретних практичних задач.
  • Документ
    Перспективи впровадження штучного інтелекту у діяльність клініко-діагностичних лабораторій
    (2024) Мамонтова, Вероніка Дмитрівна; Мамонтова, Тетяна Василівна
    Штучний інтелект (ШІ) є сучасним напрямком обчислювальної науки, що займається створенням інтелектуальних компютерних систем. Впровадження технології ШІ в охорону здоров'я покращує прогнозування, класифікацію та діагностику захворювань, що допомагає як пацієнтам, так і медичним працівникам. Збільшення обчислювальних можливостей і генерації даних задопомогою сучасних технологійШІ є перспективним напрямком , що потребує подальшого дослідження.
  • Документ
    Вивчення молекулярної лабораторної діагностики у вищих навчальних медичних закладах: перспективи та виклики
    (Ужгородський національний університет, 2024) Мамонтова, Тетяна Василівна; Весніна, Людмила Едуардівна
    Новітні технології молекулярної лабораторної діагностики (МЛД) відіграють ключову роль у швидкому розвитку медичної науки та практики, що сприяє розкриттю факторів ризику, механізмів перебігу захворювань, вдосконаленню підходів до персоналізованої діагностики, профілактики та терапії. Вивчення МЛД набуває особливо важливого значення у вищих навчальних медичних закладах (ВНМЗ) для підготовки майбутніх висококваліфікованих кадрів. Проте, викладання МЛД стикається з рядом викликів або йому приділяється недостатньо уваги, тим самим чиниться негативний вплив на формування критичного медичного мислення, клінічну практику, правильне призначення та інтерпретацію результатів досліджень пацієнтів, що потребує окремої уваги та вирішення.
  • Документ
    Застосування новітніх інформаційних та інтерактивних технологій на кафедрі біології в навчальному процесі
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона Сергіївна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Клепець, Олена Вікторівна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Рябушко, Олена Борисівна; Передерій,Ніна Олександрівна; Донець, Ілона Миколаївна; Солод, Анатолій Вікторович; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Тончева, Катерина Дмитрівна
    Продуктивне навчання орієнтується на створенні здобувачам освіти освітнього продукту, який формується шляхом приросту нових до вже відомих знань. У цьому процесі у здобувача освіти відбувається розвиток внутрішніх навиків і здібностей. Зовнішній освітній приріст відбувається одночасно з розвитком особистих якостей, які відповідають не тільки області, що вивчається, але і прообразу майбутньої професії. Результатом діяльності здобувачів освіти стає оцінювання викладачем їх базових знань та творчої роботи.
  • Документ
    Typological aspects contribution in surgical patients management in some countries
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Tkachenko, O.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Kerbazh, N.; Jha, S. K.
    The authors devoted their abstracts to typological aspects contribution into surgical diseases distribution, clinics, diagnostics, treatment peculiarities in some countries in such branches of Medicine as Children Surgery, Neurosurgery, Nephrology, Ophthalmology, Othorhinolaryngology, Oncology, Proctology, Genetics, Hematology with ethnic typological aspect, urbanization, ethno-gender typological aspect, ethno-age typological aspect, ethno-gender-age typological aspect taking into consideration to emphasize that maximal individualization is effective and essential not only in Pedagogy but in Medicine and that Personalized Medicine should be in priority in the world.
  • Документ
    international students’ creative personality development in different countries: the common and the partial
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Tkachenko, O. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Mishchenko, S. V.; Kerbazh, N.; Jha, S. K.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Міщенко, Сергій Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Кербаж, Нізар Ріда
    The authors devoted their abstracts to typological aspects contribution into surgical diseases distribution, clinics, diagnostics, treatment peculiarities in some countries in such branches of Medicine as Children Surgery, Neurosurgery, Nephrology, Ophthalmology, Othorhinolaryngology, Oncology, Proctology, Genetics, Hematology with ethnic typological aspect, urbanization, ethno-gender typological aspect, ethno-age typological aspect, ethno-gender-age typological aspect taking into consideration to emphasize that maximal individualization is effective and essential not only in Pedagogy but in Medicine and that Personalized Medicine should be in priority in the world.
  • Документ
    Професійної підготовки майбутніх фахівців медицини та їхньої мотивації до навчання
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Шарлай, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Міщенко, Сергій Віталійович
    Підготовка майбутньої наукової еліти є дуже важливими для держави. В умовах сьогодення можна з впевненістю сказати, що вища медична освіта удосконалюється: упроваджуються в освітній процес нові інформаційні й педагогічні технології та нові методики навчання, де важливим аспектом є розвиток інноваційних процесів. Велику роль відіграє забезпечення теоретичної та практичної підготовки майбутніх лікарів, головною метою якої є формування наукового світогляду та погляд на освітній процес, а саме ‒ підвищення якості професійної підготовки студентів та їхньої мотивації до навчання. Використовуються наочні засоби навчання (таблиці, графічні структури, мультимедійні презентації та проблемні лекції, відеофільми), алгоритми діагностики й лікування та методи індивідуальної роботи.
  • Документ
    Сучасні підходи до студентоцентрованого навчання та викладання фізіології
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна
    В останні роки перед викладачами медичних університетів постають нові виклики для забезпечення студентоцентрованого та практично-орієнтованого навчання майбутніх лікарів при вивченні таких теоретичних дисциплін, як фізіологія. Зокрема, стрімке зростання обсягу інформації для вивчення впливає і на рівень викладання фізіології як фундаментальної дисципліни, і на якість навчання здобувачів освіти. За таких умов потрібно постійно шукати та запроваджувати у процес викладання нові підходи до навчання.Вагомим підходом заохочення здобувачів освіти до вивчення дисципліни є різноманітні форми самостійної та студентської наукової роботи. На кафедрі фізіології тривалий час працює студентська наукова група, учасники якої постійно беруть участь у міжнародних студентських наукових конференціях та конкурсах. Також, здобувачі освіти мають можливість продемонструвати свої знання з фізіології під час Всеукраїнської студентської олімпіади з фізіології. Студентські олімпіади допомагають підвищити рівень підготовки та розвинути вміння застосовувати знання на практиці.
  • Документ
    Вивчення аспектів здоров’я студентів на кафедрі фізіології за умов війни та пандемії COVID-19
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Сухомлин, Андрій Анатолійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Павленко, Ганна Петрівна; Журавльова, Аліна Олексіївна
    Війна РФ проти України та пандемія COVID-19 стали періодом складних випробувань для українського народу. Для нас війна та пандемія стали серйозним викликом. Кожен з нас на своєму місці має робити все для навчання студентів – молодого покоління України, що являє собою важливий внесок у майбутнє нашої держави. Відбулися важливі зміни в організації процесу навчання для збереження життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Але важливим аспектом залишається вплив постійного стресу на здоров’я студентів.В лабораторії кафедри записували електрокардіограму, виконували функціональні проби (з накладеними електродами, ми виконували ортостатичну пробу, динамометрію) та проводили велоергометрію. У разі виникнення повітряної небезпеки, ми терміново припиняли дослідження і переміщувались у безпечне місце, адже безпека, збереження життя та здоров’я учасників навчального процесу розглядається як основний пріоритет.