Переваги методу ділової гри при викладанні дисципліни «Інфекційні хвороби» майбутнім лікарям-стоматологам

Анотація

Стоматологія як спеціальність належить до професій з високим ризиком професійного зараження інфекційними захворюваннями. Знання клінічного перебігу цих захворювань може суттєво допомогти у діагностичному процесі та сприяти своєчасному виявленню хвороби і зниженню ризику передачі в стоматологічному кріслі. Навчання майбутніх лікарів-стоматологів на сучасному етапі потребує використання інноваційних методів викладання, спрямованих на формування в студентів творчого й критичного мислення, зокрема методу ділової гри. Тому метою статті було покращити фахові компетенції студентів-стоматологів шляхом впровадження методу ділової гри при вивченні дисципліни «Інфекційні хвороби». У статті наведено сучасні підходи викладання дисципліни для майбутніх стоматологів з метою покращення фахових компетенцій та практичних навичок при роботі з пацієнтами. Використання ділової гри надає можливість кожному студенту відпрацювати алгоритм дій у відповідності до обраної клінічної ситуації, виявити помилки у роботі з хворим чи використанні стоматологічного інструментарію, що є важливим у запобіганні поширення внутрішньолікарняних інфекцій та сприяє формуванню професійних вмінь і навичок майбутнього лікарястоматолога. Впровадження зазначеного методу викладання спрямоване на підвищення якості знань студентів-стоматологів щодо клінічної картини інфекційних хвороб, допоможе у формуванні лікарської настороги щодо діагностики інфекційних захворювань за ураженнями слизової оболонки, шляхів реалізації епідемічного процесу в стоматологічному кріслі, інфекційного контролю та заходів специфічної профілактики інфекційних захворювань. Отже, участь студентів у навчальній діловій грі дає можливість покращити фахові компетенції майбутніх стоматологів, що є необхідними в професійній діяльності лікаря
Dentistry as a specialty belongs to the professions carrying a high occupational risk of exposure to several pathogens due to the special features of dental treatment. Knowing the clinical course of these diseases can significantly contribute to the diagnostic process and facilitate the timely detection of the disease thus, reducing the risk of transmission in the dental chair. At the present stage, the training of future dentists requires the incorporation of innovative teaching methods aimed at developing students' creative and critical thinking that can be achieved by the business game method. Therefore, the purpose of the article is to improve the professional competencies of dental students by introducing the business game method in the study of the discipline "Infectious Diseases". The article presents modern approaches to teaching the discipline to future dentists in order to build up and strengthen professional competencies and practical skills in working with patients. The use of a business game allows each student to work out an algorithm of actions in accordance with the chosen clinical situation, to identify errors in working with a patient or using dental instruments that is critically important in preventing the spread of hospital-acquired infections and contributes to the formation of professional skills of a future dentist. The introduction of this teaching method is aimed at improving the quality of dental students' knowledge of the clinical picture of infectious diseases; it will help in the formation of medical alertness for the diagnosis of infectious diseases by mucosal lesions, ways to implement the epidemic process in the dental chair, infection control and measures for the specific prevention of infectious diseases. Thus, the active involvement of students in the educational business game makes it possible to improve the professional competencies of future dental doctors that is essential in their professional activity.

Опис

Ключові слова

викладання, метод ділової гри, інфекційні хвороби, стоматологія, teaching, business game method, infectious diseases, dentistry

Бібліографічний опис

Переваги методу ділової гри при викладанні дисципліни «Інфекційні хвороби» майбутнім лікарям-стоматологам / О. Г. Марченко, К. В. Марченко, А. І. Ваценко, В. А. Полторапавлов, О. І. Здор // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2023. – Т. 23, вип. 1 (81). – С. 133–136.