Pedagogical psychology and pedagogical psychophysiology as modern complex sciences
Вантажиться...
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Громадська організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
Анотація
Individualization in education belongs to modern Pedagogical Science branch in priority. How to reach it at a maximal possible extent? We think that it is possible to be realized if to take Pedagogical Psychology and Pedagogical Psychophysiology data into obligatory consideration. Pedagogical Psychology as Psychology branch deals to education and upbringing processes’ nature and regularities. At the same time, it is not only theoretical but applied science aimed to improve pedagogical process while psychological data implementing in it and their usage. It is evidently, that individual approach in education is impossible to be reached without the students’/pupils’ and tutors’ typological belonging taking into consideration. That is why it is possible to distinguish Pedagogical Psychophysiology as separate science dealing to using the data on higher brain functions in an educative process. It is worthy to mention that there are Differential Psychology and Differential Psychophysiology assessing inter-grouped and intra-grouped varieties id est dealing to human typologies. If a tutor teaches International faculty students, Ethnopsychology and Ethnophysiology and their contribution into Ethnopedagogy should be taken into account. Students belong to separate age group. That is why Age Psychology and Age Psychophysiology should be also noted. Finally, Gender Psychology and Gender Psychophysiology data usage during an educative process will encourage to reaching maximal individualization in education. The authors substantiate an essentiality to use such categories as cholerics, sanguine, phlegmatics, melancholics, right-hemisphered people, left-hemisphered people, theoreticians, thinkers, visuals, audials and kinesthetics at managing the tutors’ work at the lessons as well as during controlling activities.
Індивідуалізація у навчанні є пріоритетною галуззю педагогічної науки. Як досягти цього в максимально можливій мірі? Вважаємо, що це можливо реалізувати, якщо обов'язково враховувати дані педагогічної психології та педагогічної психофізіології. Педагогічна психологія як галузь психології розглядає природу та закономірності процесів навчання та виховання. Водночас це не лише теоретична, а й прикладна наука, яка спрямована на вдосконалення педагогічного процесу при впровадженні в нього психологічних даних та їх використаннi. Очевидно, що індивідуальний підхід у навчанні неможливий без урахування типологічної приналежності студентів/учнів та педагогiв. Тому можна виділити педагогічну психофізіологію як окрему науку, яка займається використанням даних про вищі мозкові функції в навчальному процесі. Варто зазначити, що існують диференціальна психологія та диференціальна психофізіологія, які оцінюють міжгрупові та внутрішньогрупові розбiжностi, тобто стосуються типологій людини. Якщо тьютор навчає іноземних студентів факультету, слід враховувати етнопсихологію та етнофізіологію та їхній внесок в етнопедагогіку. Учні належать до окремої вікової групи. Тому слід відзначити також вікову психологію та вікову психофізіологію. Нарешті, використання даних гендерної психології та гендерної психофізіології під час навчального процесу сприятиме досягненню максимальної індивідуалізації навчання. Автори обґрунтовують необхідність використання таких категорій, як холерики, сангвініки, флегматики, меланхоліки, правопівкульні люди, лівопівкульні люди, теоретики, мислителі, візуали, аудіали та кінестетики під час керівництва роботою викладачiв на заняттях, а також під час контролюючої діяльності.
Опис
Ключові слова
pedagogical psychology, pedagogical psychophysiology, individualization, temperaments, interhemispherical asymmetry individual profile, signal systems., педагогічна психологія, педагогічна психофізіологія, індивідуалізація, темпераменти, iндивiдуальний профiль мiжпiвкульноï асиметрiï, сигнальні системи
Бібліографічний опис
Pedagogical psychology and pedagogical psychophysiology as modern complex sciences / O. V. Tkachenko, L. E. Vesnina, T. M. Zaporozhets, T. A. Sukhomlyn, N. M Sharlay, A. A. Sukhomlyn, S. V. Mishchenko // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». – 2025. – № 5 (51). – С. 154–162.