eaPSMU | Електронний архів (репозитарій)
Полтавського державного медичного університету

Репозитарій ПДМУ - це відкритий електронний архів матеріалів наукового та навчально-методичного призначення, створених науковцями, викладачами та здобувачами вищої освіти. Репозитарій створено з метою забезпечення вільного доступу до освітніх матеріалів та результатів наукових досліджень, підвищення рівня цитування публікацій науковців університету. Викладачам, науковцям, здобувачам вищої освіти ПДМУ (за наявності рецензії наукового керівника) рекомендується розміщувати у Репозитарії власні науково-дослідницькі праці, навчально-методичні й лекційні матеріали тощо.

  • У разі виникнення питань, будь ласка, звертайтеся до читальної зали «Електронна бібліотека» (102 кімната навчально-лабораторного корпусу) або за електронною адресою: repository@pdmu.edu.ua

Положення про Репозитарій Полтавського державного медичного університету

Авторський договірПриклади оформлення бібліографічного описуІнструкція з реєстрації та розміщення матеріалів у репозитарії ПДМУ
Photo by @inspiredimages
 

Нові надходження

Документ
Методика виявлення молочних плям великого чепця білих щурів
(Державне некомерційне підприємство «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України», 2025) Гринь, Володимир Григорович; Максименко, Олександр Сергійович; Лічман, Діана Володимирівна
Запропонована методика ідентифікації молочних плям великого чепця, що включає дослідження наявності молочних плям у структурі препарату тканини великого чепця, який відрізняється тим, що використовують тотальний препарат великого чепця білих щурів, пов’язаного з органокомплексом, фіксацію препаратів здійснюють у 10% розчині формаліну протягом двох діб, а як барвник використовують 1% розчин метиленового синього на 1% розчині бури протягом 7 хв., з наступним проведенням стереологічного аналізу.
Документ
Краніотопографічна характеристика прямої пазухи твердої оболонки головного мозку у людей зрілого віку у нормі
(Державне некомерційне підприємство «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України» (ДНП «Центр тестування»), 2025) Сербін, Сергій Ігорович; Дубина, Сергій Олександрович; Бондаренко, Станіслав Володимирович; Гринь, Володимир Григорович; Свінцицька, Наталія Леонідівна; Устенко, Роман Леонідович; Білаш, Валентина Павлівна; Serbin, S. I.; Dubyna, S. O.; Bondarenko, S. V.; Hryn, V. H.; Svintsytska, N. L.; Ustenko, R. L.; Bilash, V. P.
В основу дослідження поставлена задача визначення краніотопографічних особливостей прямої пазухи твердої оболони головного мозку у людей зрілого віку у нормі. Методи визначення краніотопографічних особливостей прямої пазухи твердої оболони головного мозку у людей зрілого віку у нормі включають такі методи дослідження як: макро- та мікропрепарування анатомічних об’єктів головного мозку; краніо- та морфометрія вен, пазух твердої оболони головного мозку (ТОГМ) та лікворних структур головного мозку; виготовлення корозійних (акрилових) зліпків-препаратів вен, пазух ТОГМ (прямої пазухи) та лікворних утворень головного мозку; ін’єкційна методика; варіаційно-статистичний аналіз морфометричних даних; комп’ютерно-графічний аналіз.
Документ
Спосіб дослідження гемомікроциркуляторного русла великого чепця білих щурів
(Державне некомерційне підприємство «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України», 2025) Гринь, Володимир Григорович; Максименко, Олександр Сергійович; Броварник, Ярослав Олександрович
Спосіб дослідження гемомікроциркуляторного русла великого чепця, що включає заливку кровоносного русла розчином желатину, забарвленого відфільтрованою чорною тушшю, та фіксацію розчином формаліну, який відрізняється тим, що для дослідження використовують великий чепець білих щурів, ін’єкцію кровоносного русла органів черевної порожнини проводять 5 %-ним розчином желатину, забарвленого чорною тушшю в постійному підтриманні температури розчину в межах 37-40о С, після відфільтровують туш через фільтрувальний папір та промивають кровоносне русло теплим фізіологічним розчином з додаванням розчину гепарину 5000 МО/мл через канюльований дистальний відділ черевної аорти з перетином загальної клубової вени, через яку відбувався відтік крові, що витісняється до появи безбарвної рідини з подальшим заповненням судин туш-желатиновою масою через ту ж канюлю, до витікання її з клубової вени, фіксують тушку лабораторної тварини в 10 % розчині формаліну протягом двох діб.
Документ
Проблеми підготовки кваліфікованих фахівців із фізичної терапії та ерготерапії в сучасних умовах
(Полтавський державний медичний університет, 2025) Ємець, Анатолій Васильович; Скріннік, Євгенія Олександрівна; Дьяченко, Юрій Альбертович; Дьяченко, А. О.
Сучасні умови життя характеризуються зниженням рівня здоров’я населення України, унаслідок чого актуалізується потреба у кваліфікованих фахівцях, здатних розробляти й застосовувати комплексні реабілітаційні технології фізичної терапії та ерготерапії. Modern living conditions are characterized by decrease in the level of health of the population of Ukraine, as a result of which the need for qualified specialists capable of developing and using complex rehabilitation technologies of physical therapy and occupational therapy is becoming urgent.
Документ
Академічна мотивація в медичній освіті
(Полтавський державний медичний університет, 2025) Дельва, Ірина Іванівна; Дельва, Михайло Юрійович; Пінчук, Вікторія Анатоліївна; Гринь, Катерина Вікторівна; Кривчун, Анжеліна Михайлівна; Силенко, Галина Ярославівна; Таряник, Катерина Анатоліївна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Палєнка, Олена Євгенівна; Скорик, Катерина Сергіївна
Академічна мотивація надважлива в медичній освіті. Внутрішня мотивація пов’язана з покращенням успішності. Для посилення академічної мотивації необхідне навчальне середовище з контрольованою автономією здобувачів, конструктивним зворотним зв’язком, позитивними моделями наставництва. Academic motivation is very important issue in the medical education. Internal motivation of students is associated with improved their performance. A learning environment that includes controlled students’ autonomy, constructive feedback, and positive mentoring models is needed for enhancing of academic motivation.