eaPSMU | Електронний архів (репозитарій)
Полтавського державного медичного університету

Репозитарій ПДМУ - це відкритий електронний архів матеріалів наукового та навчально-методичного призначення, створених науковцями, викладачами та здобувачами вищої освіти. Репозитарій створено з метою забезпечення вільного доступу до освітніх матеріалів та результатів наукових досліджень, підвищення рівня цитування публікацій науковців університету. Викладачам, науковцям, здобувачам вищої освіти ПДМУ (за наявності рецензії наукового керівника) рекомендується розміщувати у Репозитарії власні науково-дослідницькі праці, навчально-методичні й лекційні матеріали тощо.

  • У разі виникнення питань, будь ласка, звертайтеся до читальної зали «Електронна бібліотека» (102 кімната навчально-лабораторного корпусу) або за електронною адресою: repository@pdmu.edu.ua

Положення про Репозитарій Полтавського державного медичного університету

Авторський договірПриклади оформлення бібліографічного описуІнструкція з реєстрації та розміщення матеріалів у репозитарії ПДМУ
Photo by @inspiredimages
 

Нові надходження

Документ
Application of linear regression models to determine the effect of age on measured anatomical distances in the treatment of mandibular fractures in children
(Полтавський державний медичний університет, 2025) Kovach, I. V.; Zub, H. E.; Lokes, K. P.; Ковач, І. В.; Зуб, Г. Е.; Локес, Катерина Петрівна
The study was devoted to the application of linear regression models to determine the effect of age on measured anatomical distances in the treatment of mandibular fractures in children. The study involved 100 cone-beam computed tomography scans of the skull of children aged 6 to 17 years, which were performed due to traumatic injuries, inflammatory diseases, or jaw tumors. Measurements were taken to identify zones on the mandible for screw fixation during open reduction and internal fixation using mini-plates, aiming to prevent trauma to developing tooth buds, roots of permanent teeth, and the mandibular canal. The results indicated that age influences anatomical distances critical for surgical intervention, necessitating age-specific approaches to minimize the risk of complications during the treatment of mandibular fractures in children. Дослідження було присвячене застосуванню лінійних регресійних моделей для визначення впливу віку на вимірювані анатомічні відстані при лікуванні переломів нижньої щелепи у дітей. У дослідженні використано 100 конусно-променевих комп’ютерних томограм черепа дітей віком від 6 до 17 років, які були виконані внаслідок травматичних ушкоджень, запальних захворювань або новоутворень щелепи. Вимірювання проводили для визначення зон на нижній щелепі для гвинтової фіксації під час відкритої редукції та внутрішньої фіксації за допомогою міні-пластин, щоб запобігти травмуванню зубних зачатків, що розвиваються, коренів постійних зубів і нижньощелепного каналу. Результати вказували на те, що вік впливає на анатомічні відстані, критичні для хірургічного втручання, що зумовлює необхідність вікових підходів для мінімізації ризику ускладнень при лікуванні переломів нижньої щелепи у дітей.
Документ
Evaluation of long-term results of videolaparoscopic radical hysterectomy with appendices and bilateral fixation of the vaginal stump in women with genital prolapse
(Полтавський державний медичний університет, 2025) Dudchenko, V. M.; Hromova, A. M.; Дудченко, Варвара Максимівна; Громова, Антоніна Макарівна
Genital prolapse is a common disease with a severe course. Treatment methods are usually surgical, but the benefits of individual surgical treatments are still an open question. The purpose of the study was to analyze the results of the treatment of women with genital prolapse after 6 and 12 months who underwent videolaparoscopic radical hysterectomy with appendages and bilateral fixation of the vaginal stump. After the above-mentioned surgical treatment of women with genital prolapse, a significant decrease of 5 times was found in the number of women complaining of difficulty urinating, complaints of the feeling of a foreign body in the vagina were noted 3 times less often. Urinary incontinence was not detected in the examined women, as well as a non-specific inflammatory process in the vagina after surgical treatment was noted 9 times less often compared to the same data before the operation. Генітальний пролапс є розповсюдженим захворюванням з тяжким перебігом. Методи лікування зазвичай хірургічні, однак переваги окремих хірургічних методів лікування досі залишаються відкритим питанням. Метою дослідження було проаналізувати результати лікування жінок з генітальним пролапсом через 6 та 12 місяців, яким була виконана відеолапароскопічна тотальна гістеректомія з додатками та білатеральною фіксацією кукси піхви. Після проведеного вищевказаного оперативного лікування жінок з генітальним пролапсом виявлено достовірне зменшення в 5 разів кількості жінок, що скаржились на утруднене сечовипускання, скарги на відчуття чужорідного тіла в піхві відмічались в 3 рази рідше, нетримання сечі не виявилось у обстежуваних жінок, а також неспецифічний запальний процес в піхві після оперативного лікування відмічений в 9 разів рідше порівняно з цими ж даними до операції.
Документ
Особливості соціально-біологічної та психологічної дезадаптації іноземних студентів до умов навчання в Полтавському регіоні
(Українська медична стоматологічна академія, 2013) Ждан, Вячеслав Миколайович; Скрипніков, Андрій Миколайович; Денеко, В. В.; Шиндер, М. О.; Небесний, Геннадій Леонідович
В роботі наведені результати порівняльного дослідження соціально-біологічної та психологічної дезадаптації студентів-іноземців з Арабських країн, проживаючих в Полтавському регіоні. Результати дослідження показали, що для більшості студентів-іноземців характерна наявність соціально-біологічної та психологічної дезадаптації. Встановлений взаємозв’язок та залежність між психологічною та соціальнобіологічною дезадаптацією в них. This article presents the comparative study results of socio-biological and psychological dysadaptation foreign students from Arab countries living in the Poltava region. The research results show that for the majority of foreign students sociobiological and psychological dysadaptation is typical. Correlation and dependence in them between psychological, social and biological dysadaptation are detected.
Документ
Деякі сучасні проблеми навчання студентів-іноземців у мультикультурному просторі
(Українська медична стоматологічна академія, 2013) Дубінін, Сергій Іванович; Пілюгін, Валентин Олексійович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Рябушко, Олена Борисівна; Передерій, Ніна Олександрівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Dubinin, S. I.; Pilyugin, V. O.; Vatsenko, A. V.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Ryabushko, O. B.; Perederiy, N. O.; Ovcharenko, O. V.
Проаналізовано деякі проблеми навчання іноземних студентів в мультикультурних групах в умовах навчання нерідною мовою. Вважаємо, що вирішення проблем навчання іноземних студентів та їх успішної адаптації визначають різні фактори, зокрема: кваліфікаційний рівень викладачів, методичне та інформаційне забезпечення навчального процесу та самопідготовки студентів (створення навчальних посібників, бази тестових завдань, електронних підручників, тощо), а також рівень мотивації об’єктів до навчання у медичних закладах, рівень мовної та базовий рівень довузівської підготовки, що в значній мірі визначатиме успішну адаптацію до навчання. Таким чином, особливості освіти іноземних студентів визначаються закономірностями навчання студентів в мультикультурних групах та соціально-психологічною адаптацією до нових умов проживання та навчання нерідною мовою. Some problems of the foreign students in multicultural groups in terms of studying by means of non-native language have analyzed. We consider that problems of foreign students teaching and their successful adaptation are determined by various factors, including: qualification of teachers, methodological and information providing of the training process, student’s independent work (creating of the textbooks, tests database, electronic textbooks, etc.) and level of an object’s motivation to the studying in Higher Medical Establishments, the level of language and basic level of preparatory faculty training, which largely determine the successful adaptation to the studying. Considering the situation, the features of the foreign student’s studying in multicultural groups are determined by the regularities of teaching in terms of socio-psychological adaptation to the new living conditions and training.
Документ
Клінічна характеристика ефективності комбінації метформіну та раміприлу в комплексній терапії хворих з метаболічним синдромом
(Національний університет охорони здоров'я України імені П. Л. Шупика, Інформаційно-науковий центр «Лікарська справа», Київ, Україна, 2013) Савченко, Людмила Гаврилівна; Кайдашева, Єльвіра Іллівна; Куценко, Лариса Олександрівна; Куценко, Неля Леонідівна; Гординська, Інга Леонідівна; Мамонтова, Тетяна Василівна; Маркіна, Т. М.; Кайдашев, Ігор Петрович; Savchenko, L. G.; Kaidasheva, E. I.; Kutsenko, L. A.; Kutsenko, N. L.; Gordinskaya, I. L.; Mamontova, T. V.; Markina, T. N.; Kaidashev, I. P.
Застосування комбінації метформіну і раміприлу (відповідно 1000 мг і 5 мг на день) у комплексному лікуванні метаболічного синдрому (МС) протягом 6 міс приводить до покращання клінічного перебігу ішемічної хвороби серця (ІХС) – зменшення кількості та тривалості больових серцевих приступів, зниження функціонального класу стенокардії напруги, зменшення проявів хронічної серцевої недостатності, нормалізації артеріального тиску і зменшення абдомінального ожиріння. Це можна розглядати як профілактику розвитку цукрового діабету типу 2 та його серцево-судинних ускладнень. Комбінація метформіну і раміприлу в комплексному лікуванні МС є ефективним і безпечним варіантом терапії цього синдрому. 6 monthly application of the combination of metformin with ramipril (1000 and 5 mg per day respectively) in complex treatment of metabolic syndrome (MS) leads to improvement of the clinical course of ischemic heart disease (decrease of quantity and duration of painful cardial attacks, depression of the functional class of an angina of exertion, decrease of displays of chronic heart failure), normalization of arterial pressure and decrease of an abdominal obesity which can be considered as prophylaxis of development of diabetes mellitus 2 types and its cardiovascular complications. Combination of metformin with ramipril in complex treatment of a MS is effective and safe option of therapy of MS.